Guest KariT Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 En olisi ikinä uskonut että, tulisin koskaan hommaamaan näin vanhaa autoa itselleni. Kammoksunut aina, kuka kehtaa tommosilla ajaa... Niin vaan kävi että, huomenna olisi tarkoitus otsikon mukainen wageni hakea omaan pihaan :) Tulen varmasti esittämään tyhmiä kysymyksiä, koska tekniikka, ym on hepreaa tämän ikäisten autojen osalta. Laitan autosta kuvia, kun kaupat varmistuu ja auto lepää omassa pihassa. Suunnitelmia auton laiton suhteen on joka lähtöön ja ne ei varmasti kaikkia tule miellyttämään, mutta jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee:) Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 Tänään käytiin Kajaanista hakemassa wageni kotiin. Matkaa kertyi takaisinpäin 260km. Muuten meni hyvin mut, nykiminen oli melko rasittavaa. Kaasua pumppaamalla matka jatkui normaalisti. Kulutus taisi olla 15l/100km. Tuntuu bensa maistuvan:) Ensiviikolla tarkemmin tutkimaan mitä osia täytyy tilata ja mistä päästään korjaamalla. Kuvat on myyjän ottamia keväällä: Nykyinen tilanne: Quote Link to comment
nalle85 Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 hittolainen. Mun kaverin entinen :) itellä pitäs kans kohta lähtee kajaaniin käymään kotipuolessa. Pallokeulalle tulee siinä 800km suuntaansa ajoa.. mut päivitähän kuvia tänne kun ehdit Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 Sisustaa purettu ja etsitty mahdolliset ruosteet. No, olihan niitä. Pari kuvaa ennen ja jälkeen purkamisen: Katto ja ovipahvit jätin vielä purkamatta. Meinasin auton siirtää oven edestä parkkipaikalle, niin ei se enää käyntiin lähde. Virta tulee päälle, mutta ei starttaa. Akku mitattiin ja näytti 12,5V. Kaveri tutki starttia ja kokeili käynnistää auton alta, suoraan startilta mutta, ei pyöri startti... Onko starttimoottori paskana vai missähän vika voisi olla? Kaikki sähköt tehdään joka tapauksessa uudelleen. Näppiliitoksia ja irtonaisia johtoja jokapuolella. Huomenna pitää tilata vaimennusmattoa, useampi paketti. Tarkoitus on vuorata koko auto Dynamatilla tai Silent Coatilla. Katotaan kummasta saa paremman tarjouksen. Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 Uusi startti tilattu Aircooled:sta. Toivottavasti tulee mahd. pian... Silent Coat:ia ja Silent Coat Noise Isolator 8:sia tilasin tukkupaketin, niin pääsee aloittelemaan vaimentamistakin. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 tämmöistähän tämä VW harrastaminen on, auto omistuksessa "varttitunnin" ja heti osakauppaan....:) Tuttu tunne! Quote Link to comment
ARTO Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 Jos en muistele rekkaria väärin, niin tuttu auto vuosien takaa. Koneena 1,7 isolohko kahdella kaasarilla? Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Kone täsmää ainakin :) Quote Link to comment
vwagen Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Lukeeko rekisteriotteessa Kastenwagen?Sellainenhan tuo ei ole, vaan kuvien perusteella Kleinbus. Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Kyllä täällä Kastenwagen lukee. Mistä päättelet että olisi Kleinbus??? Edit: Ei kyllä ole kleinari. Takavalot ja keulalla olevat vilkut ei täsmää Kleinbussiin. Quote Link to comment
Jorrma Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Kastenwagen meinaa umpikaappia suomex, ei ikkunoita kyljis eix ni Turo? Ja tossa näyttäs olevan Kleinbussin verhoilut tavaratilassa. Ja mites ne valot vaikuttaa siihen mikä tuo on? Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Vertasin vaan valoja ja vilkkuja nettiautossa oleviin yksilöihin. Ajattelin että niissäkin on eroja. Kleinbussissa ne on erilaiset. Tosin ihan sama kumpi tuo on... Quote Link to comment
Virtanen Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Paperit umpikaapista tai sitten kirjoitusvirhe aikojen takaa, mitäs tyyppikilvessä lukee? Quote Link to comment
jolkkon Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Näyttäisi kyllä Kleinbussin sisäverhoilulta. Vilkut ja valot ei kuulu tähän asiaan mitenkään. Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Ööö, luulin vaan että etuvilkut ja takavalot on erilaiset kleinbussissa. Kai niitä on tehtaalla laitettu sekaisin, mitä on käteen sattunut kasatessa tulemaan :) Quote Link to comment
metake Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Vilkut ja valot menee vuosimallin mukaan. Vanhemmissa soikiot takavalot ja vilkut alhaalla. Uudemmissa kantikkaat takavalot ja vilkut eturitilän sivuilla. Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Vilkut ja valot menee vuosimallin mukaan. Vanhemmissa soikiot takavalot ja vilkut alhaalla. Uudemmissa kantikkaat takavalot ja vilkut eturitilän sivuilla. Ok. Koskeeko tämä molempia siis Kastenwagenia ja Kleinbussia? Quote Link to comment
jolkkon Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 koskee kaikkia. '72 on sekasikiö. ei kannata hämääntyä. Quote Link to comment
Luki Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Vuosimallimuutoksista lisätietoa esim. tuolta: http://www.gerbelmann.de/changes/index.en.html Quote Link to comment
Guest MillaI Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 koskee kaikkia. '72 on sekasikiö. ei kannata hämääntyä. Niin on ja usein myös heidän omistajansa! :D Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Allekirjoitan sekasikiöisyyden, nimim. -72 doppeli Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Huomenna tulee peltiseppä/maalari katsomaan mitä kaikkea korille pitää tehdä ja mitä tilata uutta. Sisusta alkaa olla purettu kokonaan. Sähköjärjestelmä on 12V, mutta mistä tiedän onko tasavirta- vai vaihtovirtajärjestelmä? Ja mitä kaikkea pitää hommata että, järjestelmän saa muutettua vaihtovirtaiseksi? Autoon tarkoitus laitetta vahvistinta, ym, ym ja vaihtovirtajärjestelmä vaan jostain syystä tuntuisi toimivammalta???? Quote Link to comment
-tipi- Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Kasteneissa eikä kombeissa ollut tuota läpijuostavuusoptiota väliseinässä, kuten tässä autossa on. Joten tämä on lähtenyt VW:n tehtaalta bussina. Sen varmaan osoittaa myös M-Koodikilven tiedot. Käske peltisepän tutkia pohja ja runkopalkit altapäin tarkasti ison vasaran/meisselin kanssa. Typ4 moottoreissa ei ole ollut tasavirtalatureita, mutta autojen sähköjärjestelmät on kyllä kaikki tasavirtaa käyttäviä. Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Kasteneissa eikä kombeissa ollut tuota läpijuostavuusoptiota väliseinässä, kuten tässä autossa on. Joten tämä on lähtenyt VW:n tehtaalta bussina. Sen varmaan osoittaa myös M-Koodikilven tiedot. Käske peltisepän tutkia pohja ja runkopalkit altapäin tarkasti ison vasaran/meisselin kanssa. Typ4 moottoreissa ei ole ollut tasavirtalatureita, mutta autojen sähköjärjestelmät on kyllä kaikki tasavirtaa käyttäviä. Ok, pitää tutkia. Eli auton omien sähköjen puolesta ei ole mitään estettä/haittaa laitella "vähän" parempia hifejä, ym autoon? Laturin varmaan joutuu vaihtamaan Aircooledilta (http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1565) löytyvään, tehokkaampaan laturiin. Vanteiden jakoa yritin tutkia, mutta ei näköjään noin vanhoihin vanteisiin ole merkitty tai sitten en vaan löytänyt. 5*? ? ? jotain se on:) Quote Link to comment
Hermanni Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Hei hyvät ihmiset. Miksei keskinkertaisetkin sun muut. Omaa pallista kuumeisesti odotellessa (haku huomenna) on varmaan sitten huudeltava muiden projekteille... Omaan on todennäköisesti tuohon humppalaitteistoon tulossa esittelykalustoa, laitan kuvia kun on jotain kuvattavaa... Pojat on aiemmin laittanut mulle -00 Focusfarmariin ihan näppärät pelit, koiratkin mahtuu kyytiin ja vararenkaalle pääsee. http://www.hifix.fi/index.html Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Hei hyvät ihmiset. Miksei keskinkertaisetkin sun muut. Omaa pallista kuumeisesti odotellessa (haku huomenna) on varmaan sitten huudeltava muiden projekteille... Omaan on todennäköisesti tuohon humppalaitteistoon tulossa esittelykalustoa, laitan kuvia kun on jotain kuvattavaa... Joo-0, kyllä sinne muutakin laitetaan kun pelkkä soitin:) Ei pidä hätäillä... Quote Link to comment
-tipi- Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Et tarvitse tollasta katselemaasi typ1 koneen laturia. Nelkuun voi soveltaa lähes minkä tahansa modernin auton laturia, koska nelkun koneessa ei laturilla pyöritetä jäähdytyspuhallinta. Mutta epäilisin että kunnossa olevalla vakiolaturillakin pärjää hienosti. Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Etuovet, kattoverhoilu ja kaikki mahdollinen purettu pois. Katossa ja takana sivuilla oli liimattuna jotain vaimennusmattoa valmiina. Revittiin nekin pois ja laitetaan paremmat tilalle. Millä olisi hyvä ottaa liima jäänteet pois pellistä? Tinneri ei tehonnut ainakaan: Heti kun liimat saadaan katosta irti, päästään asentamaan vaimennusmattoja paikoilleen. Kuva tyyppikilvestä: Model Type 2 (T2) mod. 221(2) : - Microbus - 9 seater (arrangement 3-3-3) - Sliding door right - LHD Chassis number 2232169752 Serial number 169 752 Modelyear 1973 Planned production date Wednesday, 28 March 1973 Type of engine Type 4 (CE) - 1679cc, 46 kW (62 bhp DIN) Type of transmission Manual 4-speed gearbox Paint color Color upper part : L90D - Pastel White Color lower part : L53H - Orient Blue Interior color (doorpanels and seats) 52 - Alabaster (grey) Leatherette Quote Link to comment
Jallu Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Jos maalaat pinnat ennen vaimennusta niin karkea hiomapaperi toimii myös,,lähtee enimmät. Liiman määrästä riippuen kokeile sopiva karkeus mikä ei "täyty" liimasta. Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Tänään kävin siirtämässä auton omiin nimiin ja tiedustelin josko pakuun laittaisi sohvat taakse, mutta 2000€ lisävero karsii siltä osin kiinteät asennukset. Joka tapauksessa sinne jonkinlaiset sohvat/penkit tulee, tapahtumia, ym varten. Ksyleenillä puhdistettiin katto sisältä ja ensimmäinen kerros Silent Coat:ia liimailtu paikoilleen. Samalla vaimennettiin vähän sivupeltiä. Mattoa meni vajaa 40 palaa eli n. 4m2. Pitää huomenna käydä hakemassa lisää ja vetää massalla kattopellit kiinni runkoihin. Vältetään turhat räminät siltä osin. Mikä mahtaa olla tämä kaapeli, mikä näky kuvassa tuuletin ritilän kohdalla? Pää on poikki ja kai sillä jokin virkakin on ollut??? Eli pää näkyy hätävilkku kytkimen alla. Ja mikäs viritys tämä on? Missä sininen ja pari muuta putkea kohtaavat. Eivät olleet toisissaan millään kiinni. Quote Link to comment
nalle85 Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 olisko vaijeri lämmönsäätimien vaijeri? eikö toi letku viritelmä liity jotenki polttoaine juttuihin noissa uudemmissa? mulla ei tollasta ole mut kaverin tuoreemmasta pallokeulasta löytyy. Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Startti tuli eilen ja samalla tilasin kirjasen liittyen ilmajäähyihin. Harmi kun englannin osaaminen on omalla kohdalla kohtuullisen huonoa. No, pitää katella kuvia:) Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Katto olisi vaimennettu kertaalleen. Katsotaan tarvitaanko toinen kerros vai laitetaanko Isolator 8:sia seuraavaksi. Takaa tuli vähän jo aloiteltua, mutta huomenna vaimennetaan takaosa kokonaan, jos sää sallii... Ratin alle oli joku näppärä sähkömies tehnyt liitoksia. Abiko-liittimien ympärille pyöritetty johtoa ja ei suojattu millään tavalla . Melkein kaikki sai karsittua pois, mutta ratilta tulee vielä kaksi johtoa, mitkä pitää selvittää, mihin ne kuuluu mennä. Pari johtoa tulee myös auton alta kuskin jalkatilaan ja nekin katkaistu poikki. Mitä lie... Aikaisemmassa viestissä ollut kaapelinpää osoittautui yhdeksi "lämmityslaitteen" katkenneeksi kaapeliksi. Pitää jostain tilata uusi. Takavalot menee uusiksi ja jotain tämmöstä tilalle Quote Link to comment
Viltsu Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Paljos nuo sun vaimennus tarpeet maksoi? Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 Paljos nuo sun vaimennus tarpeet maksoi? 4m2 mattoa maksaa 99€ (OVH). Vasta toista pakettia olen laittamassa... Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 Koneen päälinen, takasivut vaimennettu. Kaveri kävi vaihtamassa startin ja nyt toimii! Huomenna saa vaimennus talkoot valmiiksi ja pääsee tekemään etuoviin ovipahvit ja hakemaan suunnat 3-tie sarjalle. Turhia johtoa saatiin siivottua lisää ja vieläkin ja muutama selvittämättä... Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 Kuskinpuolen ovipahvi leikattu 4mm vanerista muotoonsa. Paikat 6,5" midille ja 4" keskiäänelle tehty. Paikat saatiin katsottua ja huomenna vielä diskantin sovitus. Laittelen kuvia myöhemmin... Quote Link to comment
Guest pikkutomppa Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 Mitäs taakse tulossa? olis kotelot ylimääräisenä ja jotain reijän peitettäkin jos kiinnostaa... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 Mistä ostit vaimennusmaton? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.