mite^ Posted March 19, 2012 Author Posted March 19, 2012 Mistä moinen valmistettu? Näppärällä tavalla saa stefan paikkaansa. Quote
MU Posted March 19, 2012 Posted March 19, 2012 Bling bling ;) http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/ ... ort=0&all= Quote
jrasi Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 VW ilmabokseriin hintalaatusuhteeltaan loistava männänrengastyökalu, onnistuu sylinteriputkien asennus leikiten, vaikka männät ovat kiinni veiveissä. Motonetistä € 4,90, löytyy usealle eri poraukselle sopivia, erona überkalliiseen (€ 7,90) männänrengasvyöhön on se, että tuon saa purettua ja vedettyä pois, kun sylinteriputki on paikallaan, leveyskin riitti pitämään samaan aikaan kaikki renkaat puristuksessa samaan aikaan. Quote
P_Valtonen Posted May 2, 2012 Posted May 2, 2012 Kaksi eriversiota nostajan pesän laskemisesta, jotta saadaan lisää tilaa nostajalle. Oikea on tehty jostakin puupuolen työkalusta. Toimi OK vain tapauksissa, joissa nostajan kulma ahisti Vasemman kaveri teki speksieni mukaan Quote
P_Valtonen Posted May 2, 2012 Posted May 2, 2012 Tää ei ole DIY, mutta on sen verran hyvä, että julkasen silti Kuvat kertoo enemän kuin ziljona sanaa. Ihan loistava tuote :) Quote
P_Valtonen Posted May 12, 2012 Posted May 12, 2012 Moottorin nostin / laskin. Saa otettua yksin pukista koneen pois ja laskettua lattialle. Quote
Per Jernström Posted May 13, 2012 Posted May 13, 2012 Itsekin miettinyt sellaista pinnapultin irroittajaa, mutta eikö se tee pultista romua? Quote
P_Valtonen Posted May 13, 2012 Posted May 13, 2012 Toi puree pinnapultin kolmelle pyöreällä kiinni ja jos on aivan sikatiukassa, niin jättää jäljet. Sen minkä olen testannu, niin ei ole suuri ongelma. Mutta toki riippuu miten tiukassa noi osat on. . ... Quote
Guest PeKes Posted May 22, 2012 Posted May 22, 2012 millaisia moottoripukkeja ootte rakentanu kuplan käynnistystä varten? jollain oli projekti osastolla kuva mistä ei kauhean selvästi nähnyt miten oli toteutettu, en löydä sitä keskustelua enään.. -ville- Quote
Tanhis Posted May 23, 2012 Posted May 23, 2012 millaisia moottoripukkeja ootte rakentanu kuplan käynnistystä varten? jollain oli projekti osastolla kuva mistä ei kauhean selvästi nähnyt miten oli toteutettu, en löydä sitä keskustelua enään.. -ville- Getrakkia puimurista http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2211.JPG Ja kyllähän tuohon tarkoitukseen käy oikeastaan mikä tahansa vaihteistonkuori mihin saa startin kiinni. Sitten ruuvaa sen lootankuoren vaikka pariin vahvaan lankkuun kiinni reikänauhalla. Quote
Jani Jokela Posted December 29, 2012 Posted December 29, 2012 Tein itse öljypumpun irroitustyökalun tänään ja säästin huimat 5 euroa. ; ) Quote
P_Valtonen Posted December 29, 2012 Posted December 29, 2012 Parempi toi on ku Kinukki. Niissä 4mm tuubaa toi poikittainen ö-kanavaan tuleva osa. Ja se o koko ajan solmussa :( Quote
P_Valtonen Posted April 16, 2013 Posted April 16, 2013 Kilahtaneille antureille uusi elämä. Tässä yksilössä on vielä aika kova kestomangnetti sisällää, kun noin ison 8mm pultin jaksaa nostaa. Kuvasta ei näy, mutta bultti on tossa n 45ast kulmassa Quote
P_Valtonen Posted September 29, 2013 Posted September 29, 2013 Tän laitteen määrittäminen on hankalaa, mutta nimetään vaikka moottorin öljykanavien esitäytin. Vähennetään siis ns kuivakäynistystä uudelle koneelle. - Eli mäntä ulos ja samalla moottoriöljyä sylkky täyteen. - Tän jälkeen musta pneumaletku takas liittimineen. - Sitten 10x1 kierre ö-kellon liittimeen kiinni - Punottuun letkuun paineilmapistooli klemmarilla + painetta sylkkyyn, kunnes mäntä on painanu kaiken öljyn koneeseen Quote
P_Valtonen Posted October 18, 2013 Posted October 18, 2013 Takajousilattojen asennus/irroitustyökalu Valmistaja ?? Quote
mite^ Posted October 29, 2013 Author Posted October 29, 2013 Petteri mihin tuo ylempi pää kiinnitetään? Quote
WescuM Posted October 29, 2013 Posted October 29, 2013 Tuo työkalu löytyy nyt multa, ihan toimiva peli. Työkalu kiinnittyy takasisälokarissa olevaan korikiinnikkeeseen. Quote
iiroh Posted November 18, 2013 Posted November 18, 2013 411/ type 4 kansien purkujigi ********************* Tämä on tälläisen kevyemmän käyttäjän/harrastajan työkaluversio eikä ihan niin pro kuin noi muut kansityökalut edellä.... 21mm paksusta vanerista hieman kantta isompi palanen. Siihen reunaan samasta vanerista halkaisijaltaan 35mm pyöreät vanerinpalat 4kpl, sahattu reikäsahalla. Vanerin paksuus näissä on olennainen, että noi pyöreät palat ulottuu oikein koskemaan venttiileihin. Palat muutaman millin isomman vanerin reunan yli kuvassa näkyvillä jaoilla 47mm-83mm-47mm. 40mm yleisruuveilla kiinni. Kansi pysyy hienosti vanerin päällä pylväsporan pöydällä ja nuo pyöreät vanerinpalat asettuu melkein itsekseen venttiilien kohdille. Kansi siis osittain vanerin päällä ja osittain "roikkuu" sen reunan yli. 21mm ylimääräinen tulppahylsy leikattu auki, kaksi kuudesta kuusikulmion sivusta leikattu pois. Siihen pätkä 9.5mm vanhan poranterän sileää osuutta. Kuvassa hylsy+pätkä ilmastointiteipilla kiinni kun ei ollut aikaa ruveta hitsailemaan. Itse asiassa parempikin että poranterän pätkä ja hylsy ei hitsattu yhteen koska silloin hylsy pääsee hieman kääntymään ja asettuu takaisesti venttiilien jousilautasten päälle. Sitten pylväsporan kammella jousi kasaan. Ainakin minulla toimi hienosti. Vaneri ei ainakaan tee vahinkoa kannelle tai venttiileille. Pari kuvaa myös telineestä, jolla saa kasausta varten saman koneen vasemman lohkonpuolikkaan nätisti pöydälle, siis kun pinnapultit paikallaan. Vähän vielä enempi rävellys tämä, mutta hyvin toimii sekin. Mukava tehdä välillä jotain puusta.... Iiro Quote
P_Valtonen Posted January 17, 2014 Posted January 17, 2014 (edited) Vetarien kanssa saa olla tarkkana kasaus vaiheessa, ettei noi tule liikaa ulos sivusuunnassa ja lipsauta samalla puolikuita väärään paikkaan. Noillla saa helposti pidettyä vetarit koko ajan kohti perää, kun jumppaa lootan kimpussa ja kasaa suojaputkia osineen paikalleen: Reseptissä sanotaan 1kpl / vetari :) Edited April 25, 2018 by P_Valtonen Quote
SePi Posted January 26, 2014 Posted January 26, 2014 Tänään piti tehdä muutama 6 mm reikä rosteriseen lattarautaan, eikä löytyny ensimmäistäkään koboltti-mitälie terää porakoneeseen. Mutta muutama ylimääräinen kovapalaterä betonin poraukseen löyty ja kas, kun sen palan oli nauhahiomakoneella terottanu niin puraisi rosteriin todella hyvin Quote
metake Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Tänään piti tehdä muutama 6 mm reikä rosteriseen lattarautaan Normi poranterä puree hyvin rosteriin kunhan kierrokset laskee riittävän alas. 1 Quote
SePi Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Normi poranterä puree hyvin rosteriin kunhan kierrokset laskee riittävän alas. Voi olla. Mun halpis pylväsporassa on aika hitaat kierrokset ja ei se tohon 3 mm paksuun lattarautaan saanu ku ruven aikaseksi vaikka kuinka öljys. Piruuttani kokeilin hioo noita ylimääräisiksi jääneitä betoniporia teräväksi ja niin meni ku voihin vaikka se leikkaava kulma jäi pystyyn Quote
Paadre Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Rosteri pitäis periaatteessa porata "yhdellä" lastulla, eli kerrasta läpi. Pinta karkaistuu aina kun katkaset lastun ja taas on vaikeampi saada terä ottamaan. Suurin reikä mitä olen rosteriin ja happoseen poranterällä porannu oli muistaakseni 42mm ja aineen vahvuus osimoilleen 60mm. Tossa huomas hyvin jos erehty lastun katkaseen niin meinas rouvimpikin kone mennä polvilleen. 1 Quote
Guest Martin Posted February 11, 2014 Posted February 11, 2014 Nyt kun kaikki ovat talleissa niin kiinostaisi teidän omatekoisia erikoistyökaluja . Teettekö tekin jatkuvasti näita vai onko se vaan minä? Ja tietenkin tää vaikkei ole omatekoinen mutta volkkariaiheinen sekin Quote
MU Posted February 11, 2014 Posted February 11, 2014 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/10153-diy-ty%C3%B6kalut/ 1 Quote
mite^ Posted February 24, 2014 Author Posted February 24, 2014 (edited) Petteriltä "kopioitua". Tein myös akselin laatikon tilalle niin helpompi siirrellä vermeitä jossa ei laatikkoa. Tästä en jaksanu kuvia laitella. Edited March 16, 2014 by mite^ Quote
jaketech Posted February 25, 2014 Posted February 25, 2014 http://puu.sh/790T4 Petteriltä "kopioitua". mulla tällänen ja tietokone piirtää käppyrät nokasta. 1 Quote
P_Valtonen Posted March 13, 2014 Posted March 13, 2014 (edited) Vääntökalu Typ-4 mosaan, jossa Typ-1 hihnis Eli kun on tämmönen hihnis, niin kammessa olevasta 8mm bultista ei paljon konetta kieputeta. Tää vihree möntti puree em keskipultin ulkopuolella oleviin kolmeen pultin kantaan kiinni. Ja tälleen konetta saa pyöritettyä räikällä. Värkki myytävänä, kun nyt tarpeeton. Saisko tuosta viitosen? :).............edit, myyty Edited May 11, 2014 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted March 20, 2014 Posted March 20, 2014 (edited) Ameriikan pojilla kätevä kytkin testeri erilaisille paineasetelma / kytkinlevy / vauhtis - vaihtoehdoille. Helvatun helppo testata arpa kikkeet. Pitänee copy-paste omaan talliin :) http://www.hotvws.com/content.php?contentID=49 Edit-1 Tulipa tehtyä tuommonen työkalu. Nyt mentävä hakee kaupasta tarpeeksi suuri momentti Edit-2 Tuossa koottu taulukko sivustolta poimittuna (klikkaa kuvaa, niin saat siitä selvän kunnolla) Laitoin myös kuvat Kookkelin kuvahausta, mistä kytkinlevyistä noi arvot oli tullu Edit-3 Lisätty oman työkalun kuva Edited May 12, 2014 by P_Valtonen Quote
Guest redbuggy-69 Posted April 15, 2014 Posted April 15, 2014 (edited) Työntötangon oikea pituus! Erään kerran kuin innokkaana tuli hommattua kasa viriosia ja ei enään vakiopituisen tangot käynytkään koneeseen... Siinä tuli taas raavittua päätä miten ongelman ratkaisen, luonne ei antanut periksi kysyä muilta joten ratkaisin ongelmani näin....Ohjeet (joihin voi halutessaan luottaa) työtötangon oikean mitan selvittämiseen, apuvälineen tekoon. ----------------------------------- Työntötangon mittatikku Tämä työkalu syntyi pitkän pohdinnan jälkeen kun eteen tuli ongelma miten saada uudettyöntötangot oiken pituiseksi, en todellakaan tiedä onko tähän jotain ”oikeata” konstia. Tälläsaa myös kokeiltua että minkä pituisella konen oikeasti pyörii.Tikulla saa mittattua tangonpituus sopivaksi ja kokeiltua sen liikeratojen toimivuus. Tarpeet: ✗ alkuperäinen työntötanko 1 kpl✗ kierretanko M5 200mm 1 kpl✗ mutterit M5 6 kpl✗ aluslaatta 5mm 2 kpl✗ lukkoliimaa (ei välttämätön) 1 tippaa 1. Merkkaa työntötankoon katkaisukohdat, toisestapäästä 140mm ja toisesta 100mm kohdille. Välistä jää katkaisussa jokusen sentin hukkapätkä jonka voi heittää pois. 2. Laita 200mm pitkä kierretanko työntötagon pätkien sisään ja laita kierretangonnäkyvän osan puoleen väliin merkki tussillä tms. 3. Pyörittele kaksi (2) mutteria kierretangon merkin kohdalle. Varmista vielä että mutteritovat keskellä työntötankojen ollessa paikallaa.. tippa lukkoliimaa muttereiden alle jakiristä pinnat tasaseksi. Näin saat vasteen säätäessä tankoa. 4. Pyörittele jäljelle jäänneet mutterit edellisten kummallekin puolelle ja prikat perään.Oikea pituus selviää kun ottaa kaikki muut tangot pois ja kokeilee mittatikulla yhdennostimen liikerataa konetta pyörittämällä, katsoa että venttiileillä jää myössäätömahdollisuus. Voi olla että nostajien pukkien alle joutuu laittaa myös niihinkuuluvia säätöprikkoja. Edited April 15, 2014 by redbuggy-69 Quote
P_Valtonen Posted May 21, 2014 Posted May 21, 2014 (edited) Vasemmalla viimevuosituhanen puolelta Evo-1 laippa, jolla testailen myyntikaasareita. Väkästetty kahdesta eri imarista. Kätevä kun on ihan sama mikä moottori on pukissa testattavana, niin tällä saa laitettua joka koon kaasarin kiinni imariin testattavaksi. Punanen möntti jää testipenkkikäyttöön, kun on helpompi käyttää. Oikealla CNC poikien tekele. Kehitelmä edellisestä. Tämä CNC versio ei ole valitettavasti 100% bolt-on. Pultit vaatii kuvan mukaisen väistön imariin. Tästä tuli tämmönen myyntimalli. Jos tarvetta, niin nakkaa riva. Näitä tuli useampi samalla soitolla :) Klik klik kuvaa, niin taas suurenee..... Edited May 21, 2014 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted July 21, 2014 Posted July 21, 2014 (edited) Kuplan lootasta perämöykyn ulos pulautin. Terävä kärki pinjonion keskelle. Pyöristetty pää taas vastapaiseen seinään. Sitten vaan mutteiteita kiertäen rojut ulos lootasta. Huomaa noi 43mm ja 119mm ovat ehdottomat maksimi pituudet. Tuo mahtuu hampaat irvessä, milli lisää pituuteen ja taas ei. Edited July 21, 2014 by P_Valtonen Quote
NordBling Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Tai sitte tämmösellä tunkilla nätisti samalla toista akselia muovi/kumivasaralla taputellen. Quote
P_Valtonen Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Bling bling esimerkki on äkkinäiselle liikaa voimaa antava. Jos akselit ei pyöri irrotuksen aikana, ja joku kiilaa ittesä jumiin, on voimaa sen verran, jotta alkaa osaset tapumaan banaaniksi. Toki järki mukana toimii Quote
Ketsa Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 VW osien maalausladon ilmanvaihdin. Siimapyörä wbx:stä, joten voi aiheuttaa herkimmissä nenän kutinaa :-) Quote
P_Valtonen Posted September 7, 2014 Posted September 7, 2014 (edited) Ameriikan ihmemaassa pojat on tehny hyvän listauksen VW'n omaista erikois työkalustaan. Tuolta voit käydä kattoo ja koettaa kopsata. http://www.thesamba.com/vw/archives/info/tools1.php Tuolla taas VW diilereille toimitettuja papruja työkaluista (piirustuksineen !!) jotta pojat kentällä tusaa itte spezial työkalut. Tämä onkin jo hiton paljon helpompaa kopsata omaan käyttöön. Kays kattoo vaikka 676 :) http://www.thesamba.com/vw/archives/info/local_manufacture.php Edited September 7, 2014 by P_Valtonen Quote
Tanhis Posted December 19, 2014 Posted December 19, 2014 http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1288963.jpg Quote
KimmoH Posted January 2, 2015 Posted January 2, 2015 Eilen piti pallukan askista purkaa tasauspyörästö irti ja kylkien säätörenkaille askartelin tällaisen työkalun. 19mm pultit/mutterit natsasivat säätörenkaiden leveisiin hampaisiin nätisti ja säätörenkaat sai pyöräytettyä ilman kiroilua irti. Quote
Tanhis Posted May 5, 2015 Posted May 5, 2015 Erikoislattarauta ja aikaisemminkin kuvattu rummun ulosvetäjä. Lattaraudassa 180mm ja 200mm vauhtiksen paineasetelman kiinnitysreikiin osuvat reijät jotta saa vauhtiksen kiristettyä maata vasten. Samassa myös 5x205 rumpuun osuvat reijät että saa taka napamutterin kiristettyä maata vasten. samaan rautaan olisi tarkoitus tehdä reijät 4x130 rummulle sitten kun tarve tulee. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.