Jump to content

Onpas hankalaa...


Recommended Posts

Syksyksi valmistuu uusi lämmin talli, jonne parkkeeraan splittini. Niinpä, tila olis siisti, ehkäpä kunnon työkalujakin alkaisi ilmaantua kun niille löytyy vakituinen paikka. Mutta splitissäpä ei ole enää tekemistä! Mieli tekee jotain kunnollista nysvätä ja silmät seurailevat myytäviä paksutolppia, tai jopa ovaaleja. Sitten alkaa laskutoimitus: auto + tarvittavat uudet osat, maalaukset pohjatöineen, renkaat, vanteet, verhoilut... Hemmetti tuohan tulee kalliimmaksi kuin valmiin laitetun osto!

Esimerkiksi http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... id=1087065

Tuommoista mieli kuitenkin tekisi ja laatuvaatimus samaa tasoa. Onko tämä nyt vaan niin, että kaikesta huolimatta homma on tehtävä itse ja saatava "nautinto" tuskaisesta osien hankinnasta ja sovittamisesta, viivästymisistä maalareilla sun muilla jne muutaman vuoden aikana kannattaa kokea ja maksaa vaikka tappiota tuleekin?

Link to comment

Elä ihmeessä hommaa mitään projektia! Ole tyytyväinen yhteen hienoon harrasteautoon. Jospa vaikka hankkisit jonkun oikean harrastuksen, menet vaikka kansalaisopiston kielikurssille tai harrastelijateatteriin. Näät oikeita ihmisiä, eikä tarvi yksin nykertää tallissa tai täällä virtuaaliharrastajien parissa.

Link to comment

Mä vaan hämmästelen sitä, että jos on saatavilla valmis ja toimivaksi kokeiltu auto, niin onko rakentelun "ilo" tosiaan tarpeeksi hyvä syy yrittää tehdä vastaava jopa kalliimmalla.

Tosiasiassa tekemisen terapia on auttanu jo elämässä niin paljon, että sinnehän se vaaka kuitenkin kallistuu. Voishan sitä tietty sorvailla sukulaisille kynttilänjalkoja joululahjaksi, tai jotain ihan muuta ;-)

Link to comment

Se on vissiin luonteenlaatukysymys ostaako valmiina tai tekeekö itte. Puolensa kummassakin. Itte oon sellainen, että kuitenkin lähtisin muuttelemaan valmistakin ja kohtahan se sitten onkin palasina tallin lattialla.

 

Jos taas rahaa miettii, niin varmaan taksilla olisi nämä volkkarikilometri tullut taitettua halvemmalla. Mut se ei kuulemma ole sama asia.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ei kuule tipi tuo on liian saman olonen ja värinen kun mun viiskakkonen. Hakekaapa muut se talteen. On nimittäin nyt jo vakava tapaus huomenna haussa ja ehkäpä parin vuoden päästä näytön paikka mihin ne rahat sitten meni :-?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...