MU Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Saksalaisessa VW Speed lehdessä (03/2011)oli esittelyssä jenkkiläinen -57 ovaali jossa oli mielenkiintoinen alusta.Edessä kolmiotukivarsin ja coiloverein toteutettu ja takana myös coiloverit. Sanaakaan en saksaa osaa mutta ymmärsin että kyseessä olisi Mendeolan valmistama S2? alusta. Onkohan kukaan kyseiseen alustaan missään törmännyt vai olikohan tämä vasta joku prototyypi? Mendeolan sivuilta en ainakaan tämmöistä löytänyt. http://mendeolamotors.com/trans-proto/i ... &Itemid=58 nimim. Lotto jo vetämässä Quote Link to comment
MU Posted March 15, 2011 Author Share Posted March 15, 2011 Pari epämääräistä fotoa: Quote Link to comment
JM Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 you tubelta kattelin asennus viteota joskus. Samballa muistaisin nähneeni myynnissä ehkä 3-4000usd per pala? On hitsaa poraa liimaa sarja. Ehkä kuiteskii red9 setti on parempi. Quote Link to comment
MU Posted March 15, 2011 Author Share Posted March 15, 2011 Ja itse itselleni vastaten: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... id=1076832 Quote Link to comment
mikko k Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Hot VW:ssä on esitelty jo jokin aika sitten. Quote Link to comment
-Alex- Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 3300 taalaa tämänhetkinen hinta. Käytössä mk1 golfin hammastanko, olka-akselit ovat hitsatut, koska niillää saadaan geometriat kohdilleen, ns "zero scrub". Vakio - ja normi droppiolatkin käy. Tukivarret ovat cromimolystä tehty. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... light=aarm http://s618.photobucket.com/albums/tt270/Timbockhold/ Tilaukseen lähtee, kopiointikin onnistuu... hyss :D Red9designin setissä ei ole kallistuksenvakaajaa ja olka-akseleihin on pultattu varret joihin sitten on kiinnitetty raidetangot...musta mendeolan paketti näyttää toimivammalta, tukeva apurunko joka on hitsaamalla kiinnitetty ja pitemmät tukivarret. Quote Link to comment
SePi Posted June 9, 2011 Share Posted June 9, 2011 Löytyis tuo olkatappiseenkin... noh ehkäpä ei ihan meikäläisen tämän hetkiseen projektiin vielä. Olis samalla otettava mendeolaa myös takapäähän, koska pelkästään etupään laittamalla kuplasta tulee liian yliohjaava - ymmärrettävästi. Eli hinta sitten lähes tuplaantuu, varsinkin jos joutuu vaihtamaan swingilaatikon irssiksi. Quote Link to comment
-Alex- Posted June 9, 2011 Share Posted June 9, 2011 Joo saahan tätä olkatappiseenkin, itseasiassa yksi samban topikin sivuilla esiintyneistä autoista oli 65 mallinen. Ei ole pakko laittaa mendeolan IRS:ssiä taakse, tavallinenkin käy, mutta mitä parempi takajousitus, sitä paremmin pysyy takapääkin tiessä - eli ei yliohjaa liikaa. Luulen että takajousitukseen riittää tai pääsee aika pitkälle kun laittaa joko vahvemmat vääntösauvat/säätölatat, kunnon puslat tai laakerit niiden kanssa, säädettävät iskarit sekä vakaajan. Quote Link to comment
JM Posted June 9, 2011 Share Posted June 9, 2011 65 ei välttämättä ole olkatappi vehjes. Quote Link to comment
-Alex- Posted June 9, 2011 Share Posted June 9, 2011 Onkos tuo tarkkaa tietoa? :DD Quote Link to comment
JM Posted June 9, 2011 Share Posted June 9, 2011 Mallivuosi vaihtuu kesällä ei vuosimalli. Myöhäinen 65=varhainen 66. Quote Link to comment
-Alex- Posted June 9, 2011 Share Posted June 9, 2011 Mendeolan kevin "coolrydes" zagar kehuu takajousituspakettiaan parhaaksi tuon etujousituksen kanssa. No, tällöin takanakin on foxin coiloverit. Foxin iskarit ainakin yleisiä aavikkokäytössä ja hyväksihavaittuja siinä käytössä. Quote Link to comment
JM Posted June 10, 2011 Share Posted June 10, 2011 Kuka myyjä ei omaansa kehuis? Quote Link to comment
Roope Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 On jotenkin noi mendolan osat aika raskaan näköiset. onko etupään painosta mitään tietoa? toi red9designin etupää näyttäis kevyemmältä ja muutenkin siihen voisi sitten laittaa veitsi vakaajan. Quote Link to comment
SePi Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 Tämä http://www.eyeball-engineering.net/a-arm.html saattais olla red9:iä parempi, mutta kaukana ison veden takana Mendeolan tavoin Quote Link to comment
aki Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 Tuo design ei vakuuttanut kyllä ainakaan meikäläistä. Asennusvideot oli ihan hauskaa ajanvietettä mutta ei kovin vakuuttavia tuotteen kannalta. Tämä http://www.eyeball-engineering.net/a-arm.html saattais olla red9:iä parempi, mutta kaukana ison veden takana Mendeolan tavoin Quote Link to comment
-Alex- Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 Heiveröisen näköinen tuo eyeball-engineeringin sarja, ja melkein yhtä kallis kuin mendeola. Raidetangon päät tai vastaavan kokoiset/tyyppiset nivelet tukivarsien nivelinä. Quote Link to comment
-Alex- Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 (edited) Lähti tilaukseen etujousitus, 122x96x60cm puulaatikkoon pakattuna ja Los Angelesin Finn-us logistiikkafirman tiloihin vietynä maksoi erikseen lisää $256. Taala on halpa..Rahti Finn-us logistiikkafirman kautta suomeen hämeenlinnaan 120 euroa + joistain dokumenteista pitää maksaa muutama kymppi. Kuljetus edullinen, 71kg painoinen ja 0,7 kuution laatikko. Edited January 4, 2015 by -Alex- Quote Link to comment
PZQ Posted December 11, 2012 Share Posted December 11, 2012 Mendeolan typ2 kitti pitäisi tulla markkinoille piakkoin.. Älkää tönikö olen jonossa ;-) -Pete- Quote Link to comment
JaniM Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Kuvia? Pientä tönimistä ... Quote Link to comment
Tanhis Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Eikös tuollainen ole ollut markkinoilla jo jonkun aikaa. Ei kylläkään mendeolan valmistama. Edit: http://www.red9design.co.uk/type2.htm Ilmeisesti suurin ero mendeolalla tuohon verrattuna on kallistuksenvakaaja mitä tuossa red9 ratkaisussa ei ole valmiina. Quote Link to comment
JaniM Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Red nine kyllä ollut tiedossa. Lähinnä kiinnosti onko jotain mullistavaa tulossa. Tönii edelleen pikkasen.. Quote Link to comment
PZQ Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Mendeolan Kevinin mukaan 2013 tulee markkinoille typ2 keula. Hinnat pitäisi olla T1 keulan luokkaa. Mendeola ei ilmeisesti mullistele muuta kun laadussa? red9 keula on itselläkin tiedossa, mutta ei oikeen nappaa.. -Pete- Quote Link to comment
JM Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Red 9 t-1 keula on muutunut jonkin verran noihin kuviin verrattuna. Ainakin joku on oppinut hitsaamaan,,, Quote Link to comment
-Alex- Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 Suurin puute Red9 T1 keulassa edelleen kallistuksenvakaajan puuttuminen ja olka-akselit..ugh. Nämä kaikki olisi voinut helposti CAD suunnitteluvaiheessa korjata. Red9 T2 keula näyttää paremmalta. Quote Link to comment
metake Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 Suurin puute Red9 T1 keulassa edelleen kallistuksenvakaajan puuttuminen ja olka-akselit..ugh. Mikäs noissa olka-akseleissa on vikana? Omasta mielestäni kallistuksen vakaajan voi huoletta jättää pois katuajossa, jos alusta on muuten kunnossa. Parempi saada epätasaisilla teillä pyörä seuraamaan mahdollisimman tarkasti tien pientaa kuin estää sen liikettä. Kallistelukin pysyy kevyessä autossa helposti kurissa oikein valituilla jousilla. Mutta makuasioita tietysti nämäkin, ja kun harvoin on edes kokemusta samasta autosta vakaajalla ja ilman, niin monikaan ei edes pysty vertaamaan. Quote Link to comment
PZQ Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 Red 9 t-1 keula on muutunut jonkin verran noihin kuviin verrattuna. Ainakin joku on oppinut hitsaamaan,,, Huomasin saman kun livenä Kieft n klokissa T1 keulaa silmäilin. Tosin T2 keulan saumat näytti edelleen balttialaisen laivanrakentajan tekeleeltä, mitä ilmeisemmin alkupään tuotanto sarjaa? Metaken kanssa samoilla linjoilla vakaajasta, ainakin monet ampuu jäykkyydessä hivenen yli. -Pete- Quote Link to comment
metake Posted December 17, 2012 Share Posted December 17, 2012 Italialaista vaihtoehtoa: http://www.deikafer.passweb.it/shop/ite ... dei-64-en1 Quote Link to comment
Anpu Posted December 18, 2012 Share Posted December 18, 2012 Italialaista vaihtoehtoa: http://www.deikafer.passweb.it/shop/ite ... dei-64-en1 Tonhan sais vielä helposti kavennettua, on tosin ryöstöhinnoteltu tämäkin. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 21, 2012 Share Posted December 21, 2012 (edited) Miksi tämä italian tuote on ryöstöhinnoiteltu sinun mielestä? Tämäkin taitaa olla piensarjatuote, eli suht kallista tehdä. Hinta on ok, jos sisältää hammastangon ja olka-akselit etuakselin ja tukivarsien lisäksi.Erikoinen ratkaisu, kuinkahan tukeva? Hyvä varmaan olisi tukea jotenkin etuakselia lisää? Edited January 4, 2015 by -Alex- Quote Link to comment
Timppa Posted August 16, 2016 Share Posted August 16, 2016 Nostetaans vanhaa topikkia ylös, onko näitä laitellut kukaan suomessa rekisteriin? Kävin katsurilta kysymässä ja aikalailla oli täystyrmäys aiheesta. Quote Link to comment
metake Posted August 16, 2016 Share Posted August 16, 2016 Kävin katsurilta kysymässä ja aikalailla oli täystyrmäys aiheesta. Kannattaa kysyä toiseltakin katsurilta, tai pyytää tätä edellistä hieman perustelemaan mielipidettä. Nykyään saa jousitustyypin vaihtaa ja tehdastekoisena ei (pitäisi) olla mitään estettä muutoskatsastuksessa. Quote Link to comment
Timppa Posted August 16, 2016 Share Posted August 16, 2016 Puhuttiin että vaikka onkin sarjatuotanto osa, ei sillä ole mitään luokituksia suomen teille tehty, raidevälikään ei ole vakio, ym... Quote Link to comment
Roope Posted August 16, 2016 Share Posted August 16, 2016 (edited) Eihän jousitus tyyppi edes muutu. Trafin sivuilla luki noin tuossa uudemmassa säännössä Akselistomuutokset Akselistoon vaihdettavien osien tai osakokonaisuuksien soveltuvuudesta ajoneuvomalliin tulee muutoskatsastuksessa esittää selvitys (esim. ajoneuvon tai osavalmistajan edustajan antama lausunto tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antama dokumentti soveltuvuudesta). Selvityksestä tulee ilmetä, että nimenomaan valmistaja on suunnitellut ja valmistanut osan tai osakokonaisuuden kyseiseen ajoneuvomalliin (teho, vetotapa, akselimassat) sopivaksi. Sitten vanhemmassa lukee näin joka taisi olla voimassa vielä 2019 asti. 11 § Akseliston muutokset 1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan akselistoon, mallisarjaan tarkoitettuihin akseliston osiin tai akselistotyypiltään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin seuraavin edellytyksin: a) autoon vaihdettava akselisto, akseliston osat tai akselistorakenteen muutososat on tarkoitettu akselimassaltaan tai valmistajan sallimalta akselimassaltaan vähintään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaavaan autoon; b) autoon vaihdettavien akseliston osien tai akselistorakenteen muutososien tulee kiinnikkeitä lukuun ottamatta olla tehdasvalmisteisia ja soveltuvia muutoksen kohteena olevassa autossa yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi; tarvittaessa asiasta on esitettävä luotettava selvitys; Edited August 16, 2016 by Roope Quote Link to comment
JM Posted August 16, 2016 Share Posted August 16, 2016 Neljättä kesää red9 alla. Ei draamaa katsastuksessa. 3 Quote Link to comment
Timppa Posted August 16, 2016 Share Posted August 16, 2016 Tämä hyvä uutinen!! Mitä papereita katsuri pyysi? Quote Link to comment
PZQ Posted August 16, 2016 Share Posted August 16, 2016 Keulamuutoksissa tuskin muuta "todistuksia" tarvii kun kuka sen on tehnyt, ja mihin automalliin se on tarkoitettu. Noi katsastusmiehen puheet jostain luokituksista suomen teille, voi kuitata yhtä totuuden mukaisina kuin 80% volkkaripalstan totuuksista :) -Pete- 3 Quote Link to comment
metake Posted August 16, 2016 Share Posted August 16, 2016 Eihän jousitus tyyppi edes muutu. Kyllä vääntösauvajousituksen vaihtuminen kierrejousitukseen tarkoittaa jousitustyypin muutosta. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.