Jump to content

Mendeola alusta?


MU

Recommended Posts

Saksalaisessa VW Speed lehdessä (03/2011)oli esittelyssä jenkkiläinen -57 ovaali jossa oli

mielenkiintoinen alusta.Edessä kolmiotukivarsin ja coiloverein toteutettu ja takana myös coiloverit.

Sanaakaan en saksaa osaa mutta ymmärsin että kyseessä olisi Mendeolan valmistama S2? alusta.

Onkohan kukaan kyseiseen alustaan missään törmännyt vai olikohan tämä vasta joku prototyypi?

Mendeolan sivuilta en ainakaan tämmöistä löytänyt.

http://mendeolamotors.com/trans-proto/i ... &Itemid=58

 

nimim. Lotto jo vetämässä

Link to comment

you tubelta kattelin asennus viteota joskus. Samballa muistaisin nähneeni myynnissä ehkä 3-4000usd per pala? On hitsaa poraa liimaa sarja. Ehkä kuiteskii red9 setti on parempi.

Link to comment
  • 2 months later...

3300 taalaa tämänhetkinen hinta. Käytössä mk1 golfin hammastanko, olka-akselit ovat hitsatut, koska niillää saadaan geometriat kohdilleen, ns "zero scrub". Vakio - ja normi droppiolatkin käy. Tukivarret ovat cromimolystä tehty.

 

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... light=aarm

 

http://s618.photobucket.com/albums/tt270/Timbockhold/

 

 

s2t1.jpg

 

694471.jpg

 

IMG_1094.jpg

 

Timsinsshots028.jpg

 

spindles006.jpg

 

Tilaukseen lähtee, kopiointikin onnistuu... hyss :D

 

Red9designin setissä ei ole kallistuksenvakaajaa ja olka-akseleihin on pultattu varret joihin sitten on kiinnitetty raidetangot...musta mendeolan paketti näyttää toimivammalta, tukeva apurunko joka on hitsaamalla kiinnitetty ja pitemmät tukivarret.

Link to comment

Löytyis tuo olkatappiseenkin... noh ehkäpä ei ihan meikäläisen tämän hetkiseen projektiin vielä.

Olis samalla otettava mendeolaa myös takapäähän, koska pelkästään etupään laittamalla kuplasta tulee liian yliohjaava - ymmärrettävästi. Eli hinta sitten lähes tuplaantuu, varsinkin jos joutuu vaihtamaan swingilaatikon irssiksi.

Link to comment

Joo saahan tätä olkatappiseenkin, itseasiassa yksi samban topikin sivuilla esiintyneistä autoista oli 65 mallinen.

 

Ei ole pakko laittaa mendeolan IRS:ssiä taakse, tavallinenkin käy, mutta mitä parempi takajousitus, sitä paremmin pysyy takapääkin tiessä - eli ei yliohjaa liikaa. Luulen että takajousitukseen riittää tai pääsee aika pitkälle kun laittaa joko vahvemmat vääntösauvat/säätölatat, kunnon puslat tai laakerit niiden kanssa, säädettävät iskarit sekä vakaajan.

Link to comment

Mendeolan kevin "coolrydes" zagar kehuu takajousituspakettiaan parhaaksi tuon etujousituksen kanssa. No, tällöin takanakin on foxin coiloverit. Foxin iskarit ainakin yleisiä aavikkokäytössä ja hyväksihavaittuja siinä käytössä.

 

3675737.jpg

 

3675747.jpg

Link to comment
  • 2 months later...

Lähti tilaukseen etujousitus, 122x96x60cm puulaatikkoon pakattuna ja Los Angelesin Finn-us logistiikkafirman tiloihin vietynä maksoi erikseen lisää $256. Taala on halpa..

Rahti Finn-us logistiikkafirman kautta suomeen hämeenlinnaan 120 euroa + joistain dokumenteista pitää maksaa muutama kymppi. Kuljetus edullinen, 71kg painoinen ja 0,7 kuution laatikko.

 

Edited by -Alex-
Link to comment
  • 1 year later...
Suurin puute Red9 T1 keulassa edelleen kallistuksenvakaajan puuttuminen ja olka-akselit..ugh.

Mikäs noissa olka-akseleissa on vikana?

 

Omasta mielestäni kallistuksen vakaajan voi huoletta jättää pois katuajossa, jos alusta on muuten kunnossa. Parempi saada epätasaisilla teillä pyörä seuraamaan mahdollisimman tarkasti tien pientaa kuin estää sen liikettä. Kallistelukin pysyy kevyessä autossa helposti kurissa oikein valituilla jousilla. Mutta makuasioita tietysti nämäkin, ja kun harvoin on edes kokemusta samasta autosta vakaajalla ja ilman, niin monikaan ei edes pysty vertaamaan.

Link to comment
Red 9 t-1 keula on muutunut jonkin verran noihin kuviin verrattuna. Ainakin joku on oppinut hitsaamaan,,,

 

Huomasin saman kun livenä Kieft n klokissa T1 keulaa silmäilin.

Tosin T2 keulan saumat näytti edelleen balttialaisen laivanrakentajan tekeleeltä, mitä ilmeisemmin alkupään tuotanto sarjaa?

 

Metaken kanssa samoilla linjoilla vakaajasta, ainakin monet ampuu jäykkyydessä hivenen yli.

 

-Pete-

Link to comment

Miksi tämä italian tuote on ryöstöhinnoiteltu sinun mielestä? Tämäkin taitaa olla piensarjatuote, eli suht kallista tehdä. Hinta on ok, jos sisältää hammastangon ja olka-akselit etuakselin ja tukivarsien lisäksi.

Erikoinen ratkaisu, kuinkahan tukeva? Hyvä varmaan olisi tukea jotenkin etuakselia lisää?

DE1397MXKS_0_ori.jpeg

 

Edited by -Alex-
Link to comment
  • 3 years later...

Kävin katsurilta kysymässä ja aikalailla oli täystyrmäys aiheesta.

Kannattaa kysyä toiseltakin katsurilta, tai pyytää tätä edellistä hieman perustelemaan mielipidettä. Nykyään saa jousitustyypin vaihtaa ja tehdastekoisena ei (pitäisi) olla mitään estettä muutoskatsastuksessa.

Link to comment

Eihän jousitus tyyppi edes muutu.

 

 

Trafin sivuilla luki noin tuossa uudemmassa säännössä

 

Akselistomuutokset Akselistoon vaihdettavien osien tai osakokonaisuuksien soveltuvuudesta ajoneuvomalliin tulee muutoskatsastuksessa esittää selvitys (esim. ajoneuvon tai osavalmistajan edustajan antama lausunto tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antama dokumentti soveltuvuudesta). Selvityksestä tulee ilmetä, että nimenomaan valmistaja on suunnitellut ja valmistanut osan tai osakokonaisuuden kyseiseen ajoneuvomalliin (teho, vetotapa, akselimassat) sopivaksi.

 

Sitten vanhemmassa lukee näin joka taisi olla voimassa vielä 2019 asti.

 

11 § Akseliston muutokset

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan akselistoon, mallisarjaan tarkoitettuihin akseliston osiin tai akselistotyypiltään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin seuraavin edellytyksin:

a) autoon vaihdettava akselisto, akseliston osat tai akselistorakenteen muutososat on tarkoitettu akselimassaltaan tai valmistajan sallimalta akselimassaltaan vähintään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaavaan autoon;

b) autoon vaihdettavien akseliston osien tai akselistorakenteen muutososien tulee kiinnikkeitä lukuun ottamatta olla tehdasvalmisteisia ja soveltuvia muutoksen kohteena olevassa autossa yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi; tarvittaessa asiasta on esitettävä luotettava selvitys;

Edited by Roope
Link to comment

Keulamuutoksissa tuskin muuta "todistuksia" tarvii kun kuka sen on tehnyt, ja mihin automalliin se on tarkoitettu.

Noi katsastusmiehen puheet jostain luokituksista suomen teille, voi kuitata yhtä totuuden mukaisina kuin 80% volkkaripalstan totuuksista :)

 

-Pete-

  • Like 3
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...