Guest AnttiH Posted September 6, 2012 Posted September 6, 2012 Se toinen Sporttiauton tuoma Speedster on vihdoin saanut värin päällensä. Elokuun 30. 2010 Raahattiin ruosteinen pohjalevy Kyröstä Raisioon, Elokuussa 2011 Laite leimattiin ja ajeltiin loppukesä. Keväällä 2012 purin auton maalausta varten ja lukuisten viivästysten jälkeen oli vihdoin väreissä ja ajossa elokuun loppupuolella. Aihion toimitti Sporttiauto Kaikki tekniikan ja alustan osat Oberin Mikko Laakso. Porsche osia, suuttimia yms. Freetechnics Varsinkin Mikkoa olen vaivannut kaikenmoisilla kysymyksillä ja palvelu on ollut loistavaa! Suosittelen! Freetechnicsin Porsche tietämys on ollut myös Rahanarvoista vaikka siitä en ole mitään maksanutkaan, Mikalle kiitos! Myös maailmalta osia tuli useammastakin puljusta, mutta ketäpä nuo kiinnostaa. Tekniikka on 69x92 korkeapuristeinen pikkupannu,w110 nokalla ja nurkkawebereillä. Polttoaineena Re85 (kuten meidän muissakin autoissa) Verhoilua lukuunottamatta kaikki työt on tehty itse maalausta myöten, apuna toimineilla Janille ja Tuomakselle isot kiitokset. Ajossa aina kun ei sadetta tule. Alle 10 asteessa tahtoo palella puolessa välissä duunimatkaa mutta eipä siihen kuole. Kuvia: Lisää tuolta: Speedsterin kuvat -Antti Quote
Ketsa Posted September 6, 2012 Posted September 6, 2012 Myös maailmalta osia tuli useammastakin puljusta, mutta ketäpä nuo kiinnostaa. -Antti Luultavasti kaikkia autojaan rakentavia tällä palstalla? Quote
Guest AnttiH Posted September 6, 2012 Posted September 6, 2012 Myös maailmalta osia tuli useammastakin puljusta, mutta ketäpä nuo kiinnostaa. -Antti Luultavasti kaikkia autojaan rakentavia tällä palstalla? Ne kaikki kymmenet harrastajat joilla on vastaava työnalla ovat varmasti pohjatyönsä tehneet(jos eivät ole niin syytä aloittaa) jotta tietävät mistä speedsteriin osia saavat, jos eivät kuitenkaan googlea osaa käyttää niin neuvon toki henkilökohtaisesti. Volkkarimiehille taas en tunne tarvetta kertoa mistä volkkarin osia saa. Sen verran voin valottaa että Chesililtä saa laadukasta tavaraa ja hyvää palvelua, Vintage speedstersin toiminnasta vastaa ilmeisesti sokea puhekyvytön apina. nuff said. Quote
Kujis Posted September 6, 2012 Posted September 6, 2012 Super hieno! Mustaan autoon sopisi mustat kilvet, (vai) onko Paperit/alusta -72 -> Quote
Guest AnttiH Posted September 6, 2012 Posted September 6, 2012 Super hieno! Mustaan autoon sopisi mustat kilvet, (vai) onko Paperit/alusta -72 -> Paljon olisin antanut niistä mustista kilvistä, mutta kantaauto on muutaman kuukauden liian uusi. :( Toisessa kantaautoehdokkaassa olisi ollut juuri muutaman kuukauden vanhemmat paprut -> ja mustat kilvet. Kun kilpiasia selvisi niin tämä oli jo aloitettu.. Quote
tolvana Posted September 6, 2012 Posted September 6, 2012 Nuo laput on noin 300000000000000000 kertaa siistimmät kun samat käänteiellä värityksellä. Kolme kirjainta ja kolme numeroa mustalla pohjalla on 2000-luvun keksintöjä ja ei sovi tasan minkäänlaiseen kulkimeen! YÖK! Quote
Tanhis Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 Super hieno! Mustaan autoon sopisi mustat kilvet, (vai) onko Paperit/alusta -72 -> Paljon olisin antanut niistä mustista kilvistä, mutta kantaauto on muutaman kuukauden liian uusi. :( Toisessa kantaautoehdokkaassa olisi ollut juuri muutaman kuukauden vanhemmat paprut -> ja mustat kilvet. Kun kilpiasia selvisi niin tämä oli jo aloitettu.. Joo kyllä se nyt pitää paalata ei tollasta voi hyväksyä ;) Ja eikös tuollaiseenkin olisi saanut ns kapean mustan kilven samoilla numeroilla kun kanta-autossakin jos vain kanta-autossa joskus sellaiset on ollut. Esim itse sain valkata kahdesta eri vaihtoehdosta että kumman ottaa, kun omassa oli ollut kaksi eri rekkaria aikoinaan. Ja tietty olisi sen konttorin random mustan vaihtarinkin voinut ottaa. Quote
-tipi- Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 Wau! Tää on kyl just niin upee kuin tämmösestä pulkasta voi tehdä. Etenkin noi turvakaaret ja sisusta nostaa tän toiselle tasolle kuin yleensä nähdyt replikat! Voin vain kuvitella fiiliksen kun viiletät lentäjän tai panssarivaumiehistön päähineessäsi työmatkaasi ;o) Quote
Guest samperi Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 Arvostan! Tämmöinen työnjälki motivoi ja kannustaa rakentamaan hieman tarkemmin! Quote
Kemin Karavaanari Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 On Siisti! Toisin kuin rekkari väittää niin ei ihan "TAVIS". Kuskia en tunne :) Quote
Tuomo Lehmikangas Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 Monilla varmaan kiinnostais tietää paljonko tämmöisen rakentamiseen meni rahaa. Pelkkä numero ei tietenkään kerro, eli tähän liittyy myös se että paljonko tehtiin itse ja paljonko teetettiin töitä. Ymmärrän täysin jos et halua kommentoida, mutta kiinnostais silti. Ei tämä liene kuitenkaan niin kallis projekti ole ollut että "jos tarvii kysyä, niin ei ole varaa". Quote
Guest AnttiH Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 Kaikki kustannukset on jokaista ruuvia, trailerivuokraa, tullia ja rahtikustannusta myöten dokumentoitu. Viivan alla tällä hetkellä 22398,15€, ja kaikkee pientä puuttuu vielä. Käytännössä 95% on osakustannuksia, teetetyt hommat on jotain koneistuksia mutta eipä niistä montaa sataa tule. Muutamia osia tuli ostettua tuplat kun ensimmäiset eivät aina laadullisesti kelvanneet. Vintage speedsterssin kädetykset tuli maksamaan ylimääräistä lähes tonnin ja sekin on kustannuksissa. Katon kustannukset puuttuvat koska sitä ei vielä raaskittu ostaa, kunnollinen maksaa n. 1500e. Jos sisusta olisi vinyyliä nahan sijaan niin tuosta jotain saisi pois, ja jos olisi valkannut laadukkaimpien osien sijaan ne halvimmat niin myös jotain satasia olisi säästynyt. Tää tehtiin kuitenkin itselle ja jätetään perinnöksi aikanaan jälkikasvulle joten satasen säästö laadusta tinkien siellä täällä ei tuntunut mielekkäältä. Myöskään liian hienoa ei haluttu tehdä koska ajoa vartenhan autot on ja mielellään kovaa sellaista. Tarkennetaan vielä että tämähän on puolisoni harrasteauto, meikäläinen oli vain suorittava osapuoli. Quote
Guest Hanppa Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 Erittäin hieno auto, onnittelut lopputuoksesta! Tarkennetaan vielä että tämähän on puolisoni harrasteauto, meikäläinen oli vain suorittava osapuoli. Ja sit mä heräsin... Quote
PZQ Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 Super hieno! Mustaan autoon sopisi mustat kilvet, (vai) onko Paperit/alusta -72 -> Paljon olisin antanut niistä mustista kilvistä, mutta kantaauto on muutaman kuukauden liian uusi. :( Toisessa kantaautoehdokkaassa olisi ollut juuri muutaman kuukauden vanhemmat paprut -> ja mustat kilvet. Kun kilpiasia selvisi niin tämä oli jo aloitettu.. Tosi hieno projekti ! Mielenkiintoista nähdä miltä ensivuonna tulevat, pienempi fonttiset kilvet näyttää... -Pete- Quote
aki Posted September 8, 2012 Posted September 8, 2012 Todella hienoa työtä. Onko sinulla mistä nuo penkit ja niiden kiskot? Lähinnä kiskot on tässä ollut mietinnässä. Entä mistä otit takavalot ja rekkarin valot, laatu niissä? Quote
Guest AnttiH Posted September 8, 2012 Posted September 8, 2012 Todella hienoa työtä. Onko sinulla mistä nuo penkit ja niiden kiskot? Lähinnä kiskot on tässä ollut mietinnässä. Entä mistä otit takavalot ja rekkarin valot, laatu niissä? Penkit tuli jenkeistä, kiskot on tosimatalat sparcot jotka löytyi todella edullisesti us-partsista ja meni eteisyyssäädön käyttötankoa aavistuksen muokkaamalla suoraan paikalleen. Nuo Kiskot oli kyllä todelinen löytö, erittäin laadukkaat, säädöllä, ulltramatalat ja pari maksoi 40e. Kilpivalo on heikohko kiinakopio. Takavaloja oli yhdet kiinakopsut, nyt paikallaan olevat ovat paljon laadukkaamman oloiset ja ainakin kaikki SWF:n tyyppinumerot on oikein. ebay -löytöjä.. Quote
aki Posted September 8, 2012 Posted September 8, 2012 Kiitos tiedoista. Noissa kiskoissa ei varmaan saranointia vaan pelkkä etäisyyssäätö? Pitää soitella US-partsiin ja kysellä moisia, noi voisi toimia hyvin peltikorisessakin. Kuituiset penkkien rungot tallissa onkin. Noita shine down-malliset uustuotantorekkarivalot taitaa tulla samalta verstaalta kaikki ja laatu on hieman kyseenalainen. Nyt kun volkkareihin alkaa jo saamaan hyviäkin uustuotantoosia toivoisi saman ilmiön tulevan myös 356-puolelle isommin, aikamoista kuraa on monesti tarjolla. Penkit tuli jenkeistä, kiskot on tosimatalat sparcot jotka löytyi todella edullisesti us-partsista ja meni eteisyyssäädön käyttötankoa aavistuksen muokkaamalla suoraan paikalleen. Nuo Kiskot oli kyllä todelinen löytö, erittäin laadukkaat, säädöllä, ulltramatalat ja pari maksoi 40e. Kilpivalo on heikohko kiinakopio. Takavaloja oli yhdet kiinakopsut, nyt paikallaan olevat ovat paljon laadukkaamman oloiset ja ainakin kaikki SWF:n tyyppinumerot on oikein. ebay -löytöjä.. Quote
Guest Karmann74 Posted September 9, 2012 Posted September 9, 2012 Super hieno! Mustaan autoon sopisi mustat kilvet, (vai) onko Paperit/alusta -72 -> Paljon olisin antanut niistä mustista kilvistä, mutta kantaauto on muutaman kuukauden liian uusi. :( Toisessa kantaautoehdokkaassa olisi ollut juuri muutaman kuukauden vanhemmat paprut -> ja mustat kilvet. Kun kilpiasia selvisi niin tämä oli jo aloitettu.. Tosi hieno projekti ! Mielenkiintoista nähdä miltä ensivuonna tulevat, pienempi fonttiset kilvet näyttää... -Pete- Pakko kysyä, kun ei paikallinen katsastusmies tiennyt asiasta, eli mikä juttu tuo "ensi vuonna tulevat pienempi fonttiset kilvet" -asia on? Saisiko lisää faktaa aiheesta! Ja otsikon Speedsterhän on erittäin, erittäin näyttävä! t. nimim. "haluais myös mustat laput" Quote
Guest AnttiH Posted September 16, 2012 Posted September 16, 2012 Speedster penkitetty Sporttiautossa; 90,7hp / 4700rpm ja 170nm. Tavoitteet eli 90hp täyttyi, tästä on hyvä jatkaa. Hamutaan seuraavaksi vaikkapa 110hp konetehoa. Quote
Guest biblo Posted September 16, 2012 Posted September 16, 2012 Livenä paremmankin näköinen kyllä. Nim: "Maskun K-kaupalla kuvattu" Quote
Guest Jussinbussi Posted September 16, 2012 Posted September 16, 2012 Tää on kyllä aivan helvetin hieno auto. Quote
Guest AnttiH Posted September 16, 2012 Posted September 16, 2012 Livenä paremmankin näköinen kyllä. Nim: "Maskun K-kaupalla kuvattu" Jeps. Tulee nykyään aika usein siinä K-kaupalla käytyä kun asustellaan muutaman parin kilsan päässä. Quote
Hebster52 Posted September 18, 2012 Posted September 18, 2012 Hieno on! Turvakaaretkin tosi siististi toteutettuna! Quote
Jorrma Posted September 18, 2012 Posted September 18, 2012 Hieno on joo ja kateellinen olen mutta jos nyt jotain pahaa sanois niin tosta Hebsterin postauksesta menin katsomaan kuvaa kaarista niin yx mikä niissä pisti silmiin on nuo kiinnityslätkät, mitä jos pyöristäis kulmat? Quote
Guest AnttiH Posted September 18, 2012 Posted September 18, 2012 Hieno on joo ja kateellinen olen mutta jos nyt jotain pahaa sanois niin tosta Hebsterin postauksesta menin katsomaan kuvaa kaarista niin yx mikä niissä pisti silmiin on nuo kiinnityslätkät, mitä jos pyöristäis kulmat? Jäävät maton alle. Quote
Geronimo Posted September 18, 2012 Posted September 18, 2012 Tää on kyllä aivan helvetin hieno auto. Erittäin hyvin sanottu! Quote
jnj Posted October 11, 2012 Posted October 11, 2012 On se vaan hieno!! Voi kun omankin sais viimeisteltyä samalle tasolle. JJ Quote
Del Monte Posted June 26, 2016 Posted June 26, 2016 Miltä näyttää tämän päivän säännökset Speedsterin rakentamisessa, pystyykö toteuttamaan? Muutamat ovat sitä mieltä ettei onnistu enää, möin harrastepelin pois ja ois hiukan rahaa jemmassa tämän pitkäaikaisen unelman alkuun saattamiseen, nyt tai ei koskaan se on tehtävä, tietty mitä koppa kustantaa aluksi ja loput pikkuhiljaa.... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.