Jump to content

Ahistaako?


Guest rodman

Recommended Posts

Ei ahista, veroehdotus tuli tänään, 1530€ + matkakulut, ihan OK....

 

Ahistaa PRKL...taidan muuttaa monacoon tai alkaa tekee pimeenä hommia.

Kusetuksen makua, joka vuosi rouva/herra Verottaja iskee vähä lisää mätkyä vaikka tämä duunari laskee ja kitkuttelee niin EI NIIN EI

 

KYLLÄ AHISTAA matkakulujen jälkeen en varmasti jää plussalle...sinne meni kaikki haaveet kuplan kunnostamisesta...nyyh...

Link to comment
Guest pronos
Ei ahista, veroehdotus tuli tänään, 1530€ + matkakulut, ihan OK....

 

Ahistaa PRKL...taidan muuttaa monacoon tai alkaa tekee pimeenä hommia.

Kusetuksen makua, joka vuosi rouva/herra Verottaja iskee vähä lisää mätkyä vaikka tämä duunari laskee ja kitkuttelee niin EI NIIN EI

 

KYLLÄ AHISTAA matkakulujen jälkeen en varmasti jää plussalle...sinne meni kaikki haaveet kuplan kunnostamisesta...nyyh...

Yrittäjänä ollessa makselin suunnilleen joka vuosi takaisin, parhaimmillaan 5500€, silloin ahdisti.

Link to comment

hivenen ahistaa..veromätkyjä tuli riittävästi vaikka melekeen puolet vuodesta olin saikulla ja kolmisen kuukautta vielä kelan rahalla en voi käsittää mitenkään..

Link to comment

Mikäs niissä veroissa on niin ihmeellistä?

Kyllä mulle verottaja on joka vuosi ilmoittanu minkä verran ne luulen mun tienaavan ja sen mukaan ovat määränneet veroprosentin ja yli menevältä osalta ....

Jos ei osaa arvioida tuleeko hanskaan niin vähän vai enemmän voi veroprosenttia muuttaa vaikka kesken verovuoden.

Mulle tuli palautusta odotetusti, kun oli niin hiljainen vuosi.

Link to comment
Mikäs niissä veroissa on niin ihmeellistä?

Kyllä mulle verottaja on joka vuosi ilmoittanu minkä verran ne luulen mun tienaavan ja sen mukaan ovat määränneet veroprosentin ja yli menevältä osalta ....

 

Mulla oli arvioitu tulo 12 500 ja veroprosentti sen mukainen. Opiskelijana tulot jäi melko paljon alle kymppitonnin ja mätkyjä tuli toistasataa. Joko nyt kuulostaa omituiselta??

 

No mutta olishan mun pitänyt tietää, että koska nostin 12kk opintotukea, ni siitä ei makseta niin paljoa veroa ja sitä kautta jäin valtiolle velkaa saamastani ansiotulosta.

 

Ei ne siis aina ihan päivänselviä asioita ole...

Link to comment
Guest PeteT

 

Mulla oli arvioitu tulo 12 500 ja veroprosentti sen mukainen. Opiskelijana tulot jäi melko paljon alle kymppitonnin ja mätkyjä tuli toistasataa. Joko nyt kuulostaa omituiselta??

 

No mutta olishan mun pitänyt tietää, että koska nostin 12kk opintotukea, ni siitä ei makseta niin paljoa veroa ja sitä kautta jäin valtiolle velkaa saamastani ansiotulosta.

 

Ei ne siis aina ihan päivänselviä asioita ole...

 

Kyllä perus ansiotulon verotus on aika selkeää, ja vero määräytyy ihan selkeän kaavan mukaan. Jos epäilet virhettä niin ota yhteys paikkakuntasi verotoimistoon, ne palvelevat mun kokemuksen mukaan aika hyvin ihan henkilökohtaisesti.

 

Selitäppäs tuo opintotuen ja ansiotulon verotuksen suhde. Opintotuki (vai -raha) on käsittääkseni verotonta tukea, ei kai se vaikuta ansiotulon veroon?

 

p

Link to comment
Guest PeteT
Kelan sivuilta poimittua:

 

"Opintoraha on veronalaista tuloa. Asumislisä sen sijaan ei ole veronalaista tuloa, eli siitä et maksa veroja."

 

No helevettiläene, aina sitä oppii uutta :) Hyvin toi tieto oli sinne jemmattu, koitin hakea itsekin.

 

No silti, Ilmari maksaa mätkyjä koska on maksanut vähemmän veroa kuin ansiot edellyttävät. Ei mitään mystiikkaa siinä.

 

p

Link to comment

 

 

No silti, Ilmari maksaa mätkyjä koska on maksanut vähemmän veroa kuin ansiot edellyttävät. Ei mitään mystiikkaa siinä.

 

p

 

Nii no näin jälkikäteen ajateltuna ei mitään mystiikkaa. Viime vuonna vaan ajattelin että tulee kerrankin palautuksia, kun tulot jää alle verokortissa lukevan summan. Tähän tuloon olin siis laskenu opintotuen mukaan.

 

Toisaalta sainpahan ilmasta lainaa valtiolta ja maksuaikaakin on reilusti ;)

Link to comment
Guest PeteT

 

Toisaalta sainpahan ilmasta lainaa valtiolta ja maksuaikaakin on reilusti ;)

 

Näin on, positiiivisella asenteella verotuksesta voi selvitä voittajafiiliksillä meni miten päin vaan :)

Link to comment
Ilmari, miten menee tulorajat nykyään, saatko maksella opintotuet parin vuoden päästä takaisin?

 

10000 euron vuosituloilla saa nostaa opintukea 10:ltä kuukaudelta. Jos tukea on nostettu 12 kk, niin 2 kuukauden tuet tulee takaisin maksuun.

Link to comment
Ilmari, miten menee tulorajat nykyään, saatko maksella opintotuet parin vuoden päästä takaisin?

 

10000 euron vuosituloilla saa nostaa opintukea 10:ltä kuukaudelta. Jos tukea on nostettu 12 kk, niin 2 kuukauden tuet tulee takaisin maksuun.

 

 

Ei mulla kaupungin hommissa Kelan tulorajat paukkuna =)

 

12kuukautta kun nostaa tukea saa tienata 7 920e. Tähän ei lueta mukaan opintotukea, vaan toi on kelan ulkopuolelta saatua tuloa. Mulla tulot (kelan ulkopuolelta) jäi siis reilusti tosta.

 

Nää tulorajathan just nousi, kuten myös opintotuki ( huimat 50e tai jotai?).

Link to comment
Guest veewee
Vittu ainut kerta ku tekee pihahommia ilman turvakenkiä ni sitte on ruosteinen raudotusraudan palanen kantapäässä pystyssä, Desifiointiaine loppu joten viinalla puhdistus kun muutakaan ei ollut. ARGH!! >:(

 

Toivottavasti älysit kaataa viinaa suun kautta. Ei se muuten auta.

Link to comment

Kun ei vaan osaa. ja pitää yöllä yrittää, kun ei päivisin ehdi.

 

kohta pitää ottaa sakset ja liima esille... vai tietääkös joku jonkun hyvän ja ilmaisen kuvankäsittely ohjelman

 

miten saa yhdistettyä jpg ja giffi kuvan toisiinsa? tai konvertoitua giffin jpg:ksi tai ihan kummin päin vaan, ihan sama. nyt ei enään jaksa.

pakko luovuttaa ja mennä ZZzzzz, tana julkaistaan sitten keskeneräinen kuva.

Link to comment
Kun ei vaan osaa. ja pitää yöllä yrittää, kun ei päivisin ehdi.

 

kohta pitää ottaa sakset ja liima esille... vai tietääkös joku jonkun hyvän ja ilmaisen kuvankäsittely ohjelman

 

miten saa yhdistettyä jpg ja giffi kuvan toisiinsa? tai konvertoitua giffin jpg:ksi tai ihan kummin päin vaan, ihan sama. nyt ei enään jaksa.

pakko luovuttaa ja mennä ZZzzzz, tana julkaistaan sitten keskeneräinen kuva.

 

 

Eikös ihan mahda riittää kun avaat kuvan ja tallennat muodossa jpg tai gif?

Joskus ainakin tallennusmuoto ratkasi ilman mitää suurempia konvertointeja.

Link to comment
Guest Toheltaja

kauhee krapula, kello on paikallista aikaa 06:13 ja herään siihen että vattenfall laittaa viestin et himassa on sähköt veks tänään jonkun tunnin. Sitte kramppaa pohje ja kantapää mäjähtää perseeseen. Vittu että voi olla jalka kipee krampin jälkeen. Pitää hommaa jotai suoloja sisältävää hotapulveirii ettei kramppaa toiste...

Link to comment
Guest Toheltaja

Tääl menee muutamia litroja päivässä jo pelkkää kaljaa. Kirkkaisiin ei ees tartte sotkeutuu, menee päähän ku metrin halko lämmöstä ja hikoilusta johtuen... Vaikka toi cachacha 51 onkin melko maukasta kaipirinhan muodossa. Ja litran puteli maksaa 1,15€

 

Saatto poikia ahistaa ku piirittivät linja-autollisen väkee meidän edestä motarilta, liikenne seis ja helikopterit ja about 15 autoa täynnä poliiseja pumppuhaulikoiden kera kisko jampat autosta suoraan naama eellä katuun.

post-146-13888360992403_thumb.jpg

Link to comment
vatsaportin tulehdus ei mitään hiilihapollista eikä rasvaa.

elikä mitä sitten jää vappuiloja.pe...le

 

Ex tyttöystävällä oli sama just vapun alla, vodkaa se sitten joi kun kaljaa ei saanut. Sittemmin sai rintasyövän ja kuoli pois mutta se ei tietääkseni johtunut vatsaportin vodkaamisesta.

 

Disclaimer: en vastaa mahdollisesta vahingosta jos Jukka juo vodkaa ja saa rintasyövän

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...