Guest PeteT Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Autokoulussa vielä opetettiin että moottoripyörää ohittaessa pitää käyttää vasenta kaistaa niinku autooki ohittaessa koska moottoripyörä tarvii sen koko kaista käyttöösä. Motoristi, bemaristi ja isin autolla ajava on kingi tien päällä. Mikä tässä ahistaa? Miksi sun pitäisi saada ohittaa käyttäen samaa kaistaa, ja missä sen motoristin pitäisi silloin ajaa? Miten leveän kaistanosan soisit moottoripyörälle esim. 80 tai 100 km/h rajoitusalueella? Joskus sen kaistan tosiaan tarvitsee kokonaan, johtuen vaikkapa kovasta tuulesta, erilaisista urapaikkauksista tai nahkahousun hikoilusta... Jos sellaisessa tilanteessa joku "1200-73" yrittää ohi samaa kaistaa niin tulee helposti vahinkoja. Kummia heittoja. 1/3 kingi. Quote Link to comment
Guest 1200-73 Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Autokoulussa vielä opetettiin että moottoripyörää ohittaessa pitää käyttää vasenta kaistaa niinku autooki ohittaessa koska moottoripyörä tarvii sen koko kaista käyttöösä. Motoristi, bemaristi ja isin autolla ajava on kingi tien päällä. Mikä tässä ahistaa? Miksi sun pitäisi saada ohittaa käyttäen samaa kaistaa, ja missä sen motoristin pitäisi silloin ajaa? Miten leveän kaistanosan soisit moottoripyörälle esim. 80 tai 100 km/h rajoitusalueella? Joskus sen kaistan tosiaan tarvitsee kokonaan, johtuen vaikkapa kovasta tuulesta, erilaisista urapaikkauksista tai nahkahousun hikoilusta... Jos sellaisessa tilanteessa joku "1200-73" yrittää ohi samaa kaistaa niin tulee helposti vahinkoja. Kummia heittoja. 1/3 kingi. Luepa koko tarina uudestaan niin ymmärrät että mikä siinä ahistaa/ei ahista. Juttu alkaa jo tossa pari sivua sitten. Tais osuu johonki kohtaan omaa ruumista vai? Quote Link to comment
Guest PeteT Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Autokoulussa vielä opetettiin että moottoripyörää ohittaessa pitää käyttää vasenta kaistaa niinku autooki ohittaessa koska moottoripyörä tarvii sen koko kaista käyttöösä. Motoristi, bemaristi ja isin autolla ajava on kingi tien päällä. Mikä tässä ahistaa? Miksi sun pitäisi saada ohittaa käyttäen samaa kaistaa, ja missä sen motoristin pitäisi silloin ajaa? Miten leveän kaistanosan soisit moottoripyörälle esim. 80 tai 100 km/h rajoitusalueella? Joskus sen kaistan tosiaan tarvitsee kokonaan, johtuen vaikkapa kovasta tuulesta, erilaisista urapaikkauksista tai nahkahousun hikoilusta... Jos sellaisessa tilanteessa joku "1200-73" yrittää ohi samaa kaistaa niin tulee helposti vahinkoja. Kummia heittoja. 1/3 kingi. Luepa koko tarina uudestaan niin ymmärrät että mikä siinä ahistaa/ei ahista. Juttu alkaa jo tossa pari sivua sitten. Tais osuu johonki kohtaan omaa ruumista vai? Ai, oliko viestisi vastaus johonkin tämän 51-sivuisen topicin viestiin? Jos lainaisi edes pätkän viestiä, johon vastaa, ei tällainen viesti vaikuttaisi täysin irralliselta. Juu osui sillä lailla, että harrastan volkkareiden lisäksi myös moottoripyöräilyä, ihan rauhallisella ajotavalla ja hurjastelematta, eikä moni asia tien päällä vituta enempää kuin ääliöt jotka pelkkää tyhmyyttään aiheuttavat mulle hengenlähdön vaaran. Sitä ei varmaan peltikotelon sisältä tajua, mutta tilanne jossa autoon tulee ehkä pieni lommo voi tappaa moottoripyöräilijän. Tämä tästä. P Quote Link to comment
Mika Vainio Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 maailman ärsyttävin asia pyörii mielessä. Katsokaa pätkä ja liittykää joukkoon: http://www.youtube.com/watch?v=WNDh_tFI ... re=related Quote Link to comment
Heka Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Huvittavaa touhua. Volkkareihin ja osiin uppoaa rahnua eikä tunnu juurikaan pahalta. Mutta astianpesukoneen, ilmalämpöpumpun ja muiden asumismukavuutta lisäävien asioiden kuten alakerran wc-istuimen hankinta, tuntuu niin kauhian vaikeelta ja vähän ahistavaltakin. Quote Link to comment
-Puide- Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Huvittavaa touhua. Volkkareihin ja osiin uppoaa rahnua eikä tunnu juurikaan pahalta. Mutta astianpesukoneen, ilmalämpöpumpun ja muiden asumismukavuutta lisäävien asioiden kuten alakerran wc-istuimen hankinta, tuntuu niin kauhian vaikeelta ja vähän ahistavaltakin. Yhdyn edelliseen tunteeseen 100% =D Quote Link to comment
Barney Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Koko viikon paistanu aurinko ja sitte piti ruveta maalaamaan ja hain cramo:lta sikakalliin nosturin pihalle, niin johan rupes pilvet kertymään taivaalle ja nyt onkin sitten huuhtonu ihan kunnolla. "Enhän mä sitä valita, mutta kyrsiihän se" Quote Link to comment
mite^ Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 tais sanoo laajakaistalamda sopimuksen irti. Ehtihän sitä 2 kertaa käyttää. Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 Lomat on tältä kesältä taputeltu ja työt alko.. Motivaatio on hiukan kateissa. Quote Link to comment
Guest Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 Ahistaa pikkusen. Emäntä on kotikaranteenissa hyksinyksiviirus-epäilyn takia. Mä saan käydä normisti töissä, niin kauan kun ei ole oireita. Quote Link to comment
janskuk Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 Lomat on tältä kesältä taputeltu ja työt alko..Motivaatio on hiukan kateissa. Veit sanat suustani, prkl.! Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 Vittu, lomaa vielä 13 viikkoa... Quote Link to comment
GT78 Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 Nyt kyllä ahistaa saatanasti. Homman puolesta liikenteessä tänään, siinä kaupungin keskustassa ajellaan yhtä siltaa alas kohti toria. No kirjaimellisesti puskista tulee tämä pappa polkupyörällä iha ku armeijan polkupyörämarssilla sivuilleen katsomatta. Koskapa olen liikenneopettaja ja autoa ajaa oppilaani tarkistan ensin huomaako oppilas papan / aikooko pappa esim. jarruttaa meidät nähdessään. No molempiin vastaus on ei, ja pian huomaan että tilanne kehittyy vaaralliseksi ja siihen pitää puuttua ripeästi. Jarrut kiinni ja hätäjarrutus pelkääjän paikalta. Hetken kumi ulvoo, ja sit puol metriä ennen suojatietä seis. Pappa polkee sivuilleen katsomatta keulan ohi. Seuraavaksi kumi ulvoo taas ja kun tajuan mistä ääni tulee kolahtaa tai oikeammin paukahti aivan törkeän kovaa takapäähän. Volkkarin Golffi muuten, vanha ku mikä ja diesel. Nyt olis vesijaoksen Macke varmaan innoissaan, minä taas en. Parin metrin lukkojarrutus ennen kuin osui. No, ei tässä muuten mitään, pappa jäi henkiin ja puskureita saa uusia eikä se nyt pahasti mennyt. Oppilas selvisi henkisesti ja tulipahan opittua kantapään kautta mikä se on turvavälin tarkoitus / taajamassa yleisin kolarityyppi. Huikkasin vielä peräänajajalle (nuori jannu) että "muista turvaväli ens kerralla" ihan piruuttani. Ahistaa vaan ku auto oli toista viikkoa ajossa ja mittarissa 2000 kilometriä. Ja ahistaa aivan saatanasti nämä "#¤& joilla on liikenteessä vain oikeuksia, eikä yhtään velvollisuuksia! En muista nähneeni yhtä kamikaze-tyylistä pyöräilijää ikinä, ja vaikka työssäni kevyen liikenteen kunnioitusta autoilijoille ripitänkin, niin kyllä jotain itsesuojeluvaistoa pitää olla pyöräilijälläkin. Ei ollut edes kypärää päässä, lakia rikkoi siinäkin :) No nämä loput on sitte sarkasmia ei tartte avautua totta kai heikomman ehdoilla mennään vaikka heikompi törttöilisikin. AHISTAA tämä loputon MINÄ ITTE ASENNE JOKA TAPPAA! Ai niin loppukevennys vielä: Golffiin ei tullut jälkeäkään! Quote Link to comment
Guest Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 Nyt kyllä ahistaa saatanasti. Homman puolesta liikenteessä tänään, siinä kaupungin keskustassa ajellaan yhtä siltaa alas kohti toria. No kirjaimellisesti puskista tulee tämä pappa polkupyörällä iha ku armeijan polkupyörämarssilla sivuilleen katsomatta. Koskapa olen liikenneopettaja ja autoa ajaa oppilaani tarkistan ensin huomaako oppilas papan / aikooko pappa esim. jarruttaa meidät nähdessään. No molempiin vastaus on ei, ja pian huomaan että tilanne kehittyy vaaralliseksi ja siihen pitää puuttua ripeästi. Jarrut kiinni ja hätäjarrutus pelkääjän paikalta. Hetken kumi ulvoo, ja sit puol metriä ennen suojatietä seis. Pappa polkee sivuilleen katsomatta keulan ohi. Seuraavaksi kumi ulvoo taas ja kun tajuan mistä ääni tulee kolahtaa tai oikeammin paukahti aivan törkeän kovaa takapäähän. Volkkarin Golffi muuten, vanha ku mikä ja diesel. Nyt olis vesijaoksen Macke varmaan innoissaan, minä taas en. Parin metrin lukkojarrutus ennen kuin osui. No, ei tässä muuten mitään, pappa jäi henkiin ja puskureita saa uusia eikä se nyt pahasti mennyt. Oppilas selvisi henkisesti ja tulipahan opittua kantapään kautta mikä se on turvavälin tarkoitus / taajamassa yleisin kolarityyppi. Huikkasin vielä peräänajajalle (nuori jannu) että "muista turvaväli ens kerralla" ihan piruuttani. Ahistaa vaan ku auto oli toista viikkoa ajossa ja mittarissa 2000 kilometriä. Ja ahistaa aivan saatanasti nämä "#¤& joilla on liikenteessä vain oikeuksia, eikä yhtään velvollisuuksia! En muista nähneeni yhtä kamikaze-tyylistä pyöräilijää ikinä, ja vaikka työssäni kevyen liikenteen kunnioitusta autoilijoille ripitänkin, niin kyllä jotain itsesuojeluvaistoa pitää olla pyöräilijälläkin. Ei ollut edes kypärää päässä, lakia rikkoi siinäkin :) No nämä loput on sitte sarkasmia ei tartte avautua totta kai heikomman ehdoilla mennään vaikka heikompi törttöilisikin. AHISTAA tämä loputon MINÄ ITTE ASENNE JOKA TAPPAA! Ai niin loppukevennys vielä: Golffiin ei tullut jälkeäkään! Oliko opetusauto kenties riisikippo? Quote Link to comment
HSuomi Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 Loma alko maanantaina. Kuume ja kurkkukipu tiistaina. Quote Link to comment
mite^ Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 Loma alko maanantaina. Kuume ja kurkkukipu tiistaina. pekoninuha? :o Quote Link to comment
HSuomi Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 En tiiä mikä on. Samalta tuntuu ku flunssassa yleensäkin. Onks sikainfluenssas joku erityis piirre mistä sen erottaa? Quote Link to comment
Guest Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 Taudin oireita ovat äkillinen korkea kuume, yskä, kurkkukipu ja lihaskivut. Nämä ovat tyypillisen influenssan oiraita. Näiden takia voi soittaa puhelimella lääkäriin, jos on ollut sikainfluenssaa sairastavan ihmisen lähellä, matkustanut sikainfluenssa-alueelle ja tauti mietityttää[7]. Vakavasta, hengenvaarallisesta tilasta kertovat hengenahdistus, hengitysvaikeudet, raju oksentelu, huimaus ja/tai sekavuus. Hengenvaara on myös silloin, kun normaalien influenssaoireiden tilalle tulee uudestaan korkea kuume ja voimakas yskä[8]. Vakavien hengitysoireiden ilmetessä kannattaa ottaa heti yhteys lääkäriin, koska tauti saattaa silloin varsinkin ilman hoitoa tappaa muutamassa päivässä. Silloin tauti on aiheuttanut itse viruksella tai bakteeri-infektiolla keuhkokuumeen tai liman kertymisestä johtuvan hengitysvajauksen[9][10]. Lähde: Wikipedia Quote Link to comment
HSuomi Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 Hengitys kieltämättä on vähä kankeaa ja limaa tulee hurjasti. Parasta varmaan rimpauttaa lekurille huomena. Quote Link to comment
Fileas Posted August 6, 2009 Share Posted August 6, 2009 Lomat alko maanantaina, ja keskiviikko aamuna häntäluu niinmaan jeesuksen kipeenä. Tuolilta nouseminenkin yhtä tuskaa. Volkkarilla oli hyvä ajella, sopivan behmoinen penkki :) Quote Link to comment
Guest eemeli Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Hep. Ahistaa se, että jo muinaiset roomalaiset osasivat tehdä hyviä ja tasaisia teitä, mutta tietotaito ei ole kerennyt vieläkään espooseen saakka. Jostakin syystä vähän siellä sekä täällä on tiellä kaikenmaailman korokkeita. Mulla maavaraa matalimmassakin kohdassa noin 12 senttiä ja toisen kerran jo kahden viikon sisään asiaa hitsarille kun äänenvaimennin otti pomppuun kiinni. Jotenkin vielä vois sulattaa, että noilla olis joku järkikorkeus, mutta kun jättöreuna on terävä kun mikä, niin tuhoja tulee ajaa melkeen kuinka hiljaa vaan. Minusta nähden yleisten teiden on oltava sellaisessa kunnossa, että niillä voi vaaratta ajaa kyseisellä tieosuudella suurinta sallittua nopeutta sään ja muiden olosuhteiden niin salliessa, olosuhteiden (sade, tuisku, pimeys, märät lehdet jne) mukaan toki hiljempaa. Näin siis ajoneuvolla, joka on katsastuksessa hyväksytty ja tieliikennekelpoiseksi todettu. Jos ei noita keleen esteitä saada pois tieltä, niin loppuu multa asiointi jokaisessa liikkeessä, joka sijaitsee moisten mäkien takana. Soitan joka liikkeeseen ja kerron miksi vaihdan toimittajaa. Lisäksi alan pysähtyä jokaiselle esteelle tarkastamaan tuliko vaurioita (siinä voi tovi mennä), sen jälkeen kokeilen vieläkö kierrosrajoitin toimii... Odotan innolla milloin ensimmäinen välilevyn pullistumasta kärsivä autoilija halvaantuu tuollaiseen keinotekoiseen esteeseen ajaessaan, ja sen seurauksena suistuu autoineen halvaantuneessa tilassa jonkun kaupunginviskaalin jälkikasvun ylitse... -eemeli- Quote Link to comment
Ketsa Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 Töysyt tiessä ovat tyhmiä. Mutta vielä tyhmempää on se, että ajokortti on jonkinlainen kansalaisoikeus ja se myönnetään niinkin typerille ihmisille jotka eivät huomaa alhaista nopeusrajoitusta kuin tiessä olevasta töyssystä. Quote Link to comment
Guest 1200-73 Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Töyssyt on sitä varten että mopopojat saa otettua kunnon hyppyjä niistä. Mut ei meijän poika vaan ne muut. Quote Link to comment
JaniM Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Pitää tai saa mennä töihin jo ens viikolla. No ehtihän tässä liki 5 kk pitää autonrakentelulomaa. Vielä ois kyllä voinut kuukauden kaks olla. Quote Link to comment
Guest Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Suorastaan vi%&¤taa. Syy löytyy tekniikka ja rakentelu palstalta ketjusta "sisäänajoöljyssä metallihilettä"... eli kone auki ja syitä etsimään. Ja Monttaan on enää kaksi viikkoa. En luovuta. Quote Link to comment
Guest eemeli Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Hep. Töysyt tiessä ovat tyhmiä. Mutta vielä tyhmempää on se, että ajokortti on jonkinlainen kansalaisoikeus ja se myönnetään niinkin typerille ihmisille jotka eivät huomaa alhaista nopeusrajoitusta kuin tiessä olevasta töyssystä. Ite kun olen niin typerä että noudatan alhaisiakin rajoituksia oli töyssyjä taikka ei, niille kun yleensä on joku ihan oikea syy, ja vaikka ei olisikaan, niin pitää niitä silti noudattaa. Saakelin kiva kun himasta ei pääse mihinkään suuntaan ajamatta vähintään muutaman ylitte. Jännä homma on se, että kun ennen alkavaa 30 rajoitusta bemari, mersu taikka volvo on 200 metrin päässä, niin 30 alueen jälkeen 20 cm päässä, vaikka teoriassa pitäsi välimatkaeron pysyä samana. Ja kyllä, arpajaisista oon korttini saanut, ajaa en osaa isoilla enkä pienillä autoilla saati kumpiakaan rakentaa, liikennesäännöistä muistan melkein kohdan "ajosuunnassa vasemmalle kääntyvän..." miten sitten ikinä jatkuikaan, ei havaintoa. Arpajaisverotkin on kortista vielä ulosotossa... -eemeli- Quote Link to comment
Guest biblo Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Jonnin verran..setä kuoli.. Isän puolelta kolmas sukulainen 2,5 vuoden sisään. Juuri keväällä käytiin kuoppaamassa isä. Oli vielä lempisetä noista. Quote Link to comment
Guest Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 Jotenkin anti-ahistus tälläkertaa... kerranki sai kunnon luukun (joku koulun oma mesta) suoraan keskustasta ja kun kympin kuus maksaa nii saa autonki talliin. Quote Link to comment
Mika Vainio Posted August 15, 2009 Share Posted August 15, 2009 ***TU! Kremasta työntäen käyntiin, tänään startin ja puslan vaihto. Avainta virtalukossa kääntäen ja ei mitään. Niin se jatkuu tuo ahistus. Quote Link to comment
mite^ Posted August 31, 2009 Share Posted August 31, 2009 Lauantai 29.8.2009 http://s97.photobucket.com/albums/l229/ ... C02111.jpg Sunnuntai 30.8.2009 http://s97.photobucket.com/albums/l229/ ... C02118.jpg Quote Link to comment
tmm Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 suodattimen tiivisteestä öljyt pitkin kotitietä. Ahistaa isolla v:llä. Quote Link to comment
Marko Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 suodattimen tiivisteestä öljyt pitkin kotitietä. Ahistaa isolla v:llä. Laita tollanen ni pysyy öljyt oikealla puolella tiivistettä. http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=548 Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 Vesemman käden sormista 3/5 telottu, eikä paskasta saa silti hyvää vaikka kuinka yrittäis. Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 vois kysyä vitu...ako? ainahan se vähäsen ,,ois vastaus.. ;) Quote Link to comment
tmm Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 suodattimen tiivisteestä öljyt pitkin kotitietä. Ahistaa isolla v:llä. Laita tollanen ni pysyy öljyt oikealla puolella tiivistettä. http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=548 Tänään uudestaan öljyt ulos hyllystä löytyneellä Teho Filtterillä - öljyastiaan tosin tällä kertaa. Frami tilattu, toivottavasti pitää. Quote Link to comment
ARTO Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Mitä öljyä koneessa? 20w-50 tervaa vai ohkasempaa? Quote Link to comment
tmm Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Valvoline 20W50 VR 1 Racing tervaahan siellä. Ja tiellä. Quote Link to comment
ARTO Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Öljyn viskositeetistä löytyypi osasyy öljyvanoihin. Ittellä nyt avo ajossa ja 10-40 öljyt sisällä, silti aamulla +10 lämpötilassa öljypaineet mulla 4-6 kiloa vdo mittavälineissä jo ihan pikkukierroksilla. Uskalla edes ajatella mitä ne olis paksummilla öljyillä ja puhumattakaan mitä kovemmilla kierroksilla. Paineisiinhan katos vaikuttaa millasin välyksin kone pyörii ja millanen/millasilla mitoilla öljypumppu kasattu/asennettu. Turhaan niitä ylipaksuja öljyjä laittelee koneeseen jos jo alemman viskositeetin öljyillä paineet "riittävät" lämpimässä koneessa. Ohkasempien öljyjen joukostakin löytyy ( jos siitä kyse ) ZDDP lisäaineistusta riittävästi omaavia öljyjä ja jos ei, saa lisäaineistettuakinnn. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Taitaa vain olla niin että paksummilla öljyillä haetaan useasti tiiveyttä koneeseen enempi kuin toiminnallisuutta. Quote Link to comment
ARTO Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Taitaa vain olla niin että paksummilla öljyillä haetaan useasti tiiveyttä koneeseen enempi kuin toiminnallisuutta. Miksi korjata paksulla öljyllä selkeitä öljyvuotoja ja aiheuttaa samalla muita ongelmia kuten yllä kerrottu. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.