Jump to content

Ahistaako?


Guest rodman

Recommended Posts

Taitaa vain olla niin että paksummilla öljyillä haetaan useasti tiiveyttä koneeseen enempi kuin toiminnallisuutta.

 

Miksi korjata paksulla öljyllä selkeitä öljyvuotoja ja aiheuttaa samalla muita ongelmia kuten yllä kerrottu.

 

Ei mulla ole ollut mitään ongelmia Valvolinen 20W-50:n kanssa, eikä ole kyllä ollut öljyvuotojakaan..

Link to comment
Taitaa vain olla niin että paksummilla öljyillä haetaan useasti tiiveyttä koneeseen enempi kuin toiminnallisuutta.

 

Miksi korjata paksulla öljyllä selkeitä öljyvuotoja ja aiheuttaa samalla muita ongelmia kuten yllä kerrottu.

 

 

Siksi kun esson baarissa sanotaan niin.

Link to comment

Ehkä tämän öljykeskustelun voisi siirtää tekniikkapuolelle jonkun vanhan ketjun jatkoksi?

 

Tänään taas pääsin kuplalla töihin.

Sama Tuho Filtteri paikalleen ja öljyt pysyi sisällä.

Lämmintä ulkona noin 10c ja paineet käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä 3,5.

Kahtena ongelma-aamuna, kun tiivisteet on pullahtanu, lämmintä on ollut 5 astetta.

 

Valvolinen 20w50 öljy on kyllä muuten ollut mainio valinta. Laitan Framin HP1:n, kunhan posti sen minulle tuo ja testaan kestävyyden kylmemmilläkin ilmoilla.

Link to comment

Ahistaa... alkoi käyttiksestä startatessa kierrokset jurauttaa yli kahden tonnin ja n75 nakuttaa kokoajan kone sammuksissa virrat päällä eli polttoaineensyötön solenoidia vaihtoon... about 70 euroo kait marmorilla tuo osa mutta itse en jaksa flunssaisena tuota rueta vaihtamaan taivasalla niin pitänee kysellä marmorilta pikahuoltoa.

Link to comment
about 70 euroo kait marmorilla tuo osa mutta itse en jaksa flunssaisena tuota rueta vaihtamaan taivasalla niin pitänee kysellä marmorilta pikahuoltoa.

 

Juu, helposti saa halvankin osan kalliiksi kun siellä vaihdattaa, mutta rahallahan siitä selviää, ja Suomi nousee lamasta. Mulla just vaihdettiin 12 euron rele ja töineen oli loppulasku 288 eur..

Link to comment
about 70 euroo kait marmorilla tuo osa mutta itse en jaksa flunssaisena tuota rueta vaihtamaan taivasalla niin pitänee kysellä marmorilta pikahuoltoa.

 

Juu, helposti saa halvankin osan kalliiksi kun siellä vaihdattaa, mutta rahallahan siitä selviää, ja Suomi nousee lamasta. Mulla just vaihdettiin 12 euron rele ja töineen oli loppulasku 288 eur..

Ei ollu paha... osa 80 euroo ja vaihto 40 euroo marmorilla... ei oo enää nostellu kierroksia startatessa eikä vikakoodit paistattele... N75 vielä nakuttaa startissa mutta ahdot on ok ja ei enää käydessä nakuta eikä oo vikakoodeja niin luulen että normaalia on :) hyvä että toimii taas. Ois vituttanu jos ois solenoidi menny hengettömäks matkan varrella.

Link to comment
Ei ollu paha... osa 80 euroo ja vaihto 40 euroo marmorilla... ei oo enää nostellu kierroksia startatessa eikä vikakoodit paistattele... N75 vielä nakuttaa startissa mutta ahdot on ok ja ei enää käydessä nakuta eikä oo vikakoodeja niin luulen että normaalia on :)

 

Jäikö vikakoodeja?

Link to comment
Ei ollu paha... osa 80 euroo ja vaihto 40 euroo marmorilla... ei oo enää nostellu kierroksia startatessa eikä vikakoodit paistattele... N75 vielä nakuttaa startissa mutta ahdot on ok ja ei enää käydessä nakuta eikä oo vikakoodeja niin luulen että normaalia on :)

 

Jäikö vikakoodeja?

Ei oo nyt kyl ollu enää... toivotaan ettei tulekkaan.

Link to comment
Guest Toheltaja

Vittu, valtio haluaa minun maksavan neljältä päivältä ajoneuvoveroa autosta jonka kävin poistamassa rekisteristä, ja tällä samalla 5min kassakäynnillä tapahtui kaikki -> omiin nimiin muutos, ja rekisteröinnistä poisto. Miksi nyt autoveroa sitten? Muilla käyny näin ?

Link to comment
Vittu, valtio haluaa minun maksavan neljältä päivältä ajoneuvoveroa autosta jonka kävin poistamassa rekisteristä, ja tällä samalla 5min kassakäynnillä tapahtui kaikki -> omiin nimiin muutos, ja rekisteröinnistä poisto. Miksi nyt autoveroa sitten? Muilla käyny näin ?

 

Se veron laskeminen alkaa päivämäärästä jolloin myyjä on luovuttanut ajoneuvon, ei siitä kun ostaja rekisteröi ajoneuvon nimiinsä. Olisko noissa ollut se neljän päivän ero?

Link to comment
  • 4 weeks later...

Liikennevakuutuslaki pisti ahdistamaan.

Ostin auton keväällä, papereissa oli puutteita ja omiin nimiin rekisteröinti hieman viivästyi.

 

Vakuutin auton vasta seitsemäntenä päivänä, aikaa toimenpiteeseen on seitsämän päivää.. eli vanhaksi meni; jonkun omituisen laskentamallin mukaan.

 

Tällä viikolla sain laskun:

Hyvikemaksu liikennevakuutuksen laiminlyönnistä: 34€

 

Kova hinta yhden päivän (lisä?) vakuutukselle; luonnollisesti vakuutusyhtiö laskutti ostopäivän ja rekisteröinnin+liikennepoiston välisen ajan täysimääräisesti, poistoa ei saa, kun ei ole nimissä.

 

Hyvikekerroin on kolmelta ensimmäiseltä kuukaudelta 3 ja sen jälkeen 2. (vahinkotapauksissa 6 ja 2)

 

Vakuutuksen olisi saanut, vaikkei nimissä olisikaan.

 

Auton edelliselle omistajalle kävikin vissiin huonommin, hän unohti rekisteröinnin kokonaan.. olihan auto ajokelvoton.

Noin vuoden hyvikkeet varmaan ylitti kauppahinnan reilusti.

Link to comment

Pikkusen meinaa ahistaa.

 

2 koiraa (kaikkiaan kuudesta) keksivät kaivautua tarhasta naapuritarhaan ja sieltä sitten pihalle. Karkumatka suuntautui reilun kilometrin päähän kanalaan jossa oli 52 kanaa. Jäljelle jäi 16 elävää, pihalle 7 raadeltua, yksi oli otettu evääksi ja loput "jossain". Kanalasta matka oli jatkunut lampolaan jossa oli evääksi otettu kana viimeistelty ja siinä sivussa säikytelty lampaita. Karkulaiset bongattiin sitten pellolta n. viiden kilometrin päästä kotoa kulkemassa vielä pitemmälle.

 

Lampaissa ei onneksi ollut vaurioita, mutta pahimmassa tapauksessa kanoista voi tulla reilun puolentoista tonnin lasku kun hyvässä munimisiässä oleva kana voi maksaa jopa viitisen kymppiä...

Link to comment
Huh, onneks eivät käyny ihmisten kimppuun.

 

Eipä nuo sitä tee, kilttejä ja ihmisystävällisiä ovat.

 

Kanoja loppujenlopuksi oli listitty "vain" 11kpl josta selvisimme 150€ korvauksella.

Ja joo, tarhaa on paranneltu tässä parin päivän mittaan ja parannellaan vielä lisää kunhan saadaan tarvikkeita hankittua.

Link to comment

 

Eipä nuo sitä tee, kilttejä ja ihmisystävällisiä ovat.

 

Tuttu lause. Luottamus koiriin 0%. Tuttujen koirat purru ku olin pikkupioika ihan yllättäen pariin kertaan.

Ja eniten ahistaa sellaset koiran omistajat jotka pitää koiraa vapaana esim. urheilukentäl tai järven rannassa. Ite kun tulen paikalle ja sitte kun se koira lähtee juoksemaan kohti ni huutaa vaan perään että "ei se mitään tee, vähän haukkuu ja hyppii" tai paras että "älä pelkää sitä, muuten se saattaa purra", no siinävaiheessahan varmasti pelko loppuu.

Niin kova on koira pelko että ei meinaa uskaltaa mennä kavereilla käymään joilla on koira pihassa.

Link to comment

 

Eipä nuo sitä tee, kilttejä ja ihmisystävällisiä ovat.

 

Tuttu lause. Luottamus koiriin 0%. Tuttujen koirat purru ku olin pikkupioika ihan yllättäen pariin kertaan.

Ja eniten ahistaa sellaset koiran omistajat jotka pitää koiraa vapaana esim. urheilukentäl tai järven rannassa. Ite kun tulen paikalle ja sitte kun se koira lähtee juoksemaan kohti ni huutaa vaan perään että "ei se mitään tee, vähän haukkuu ja hyppii" tai paras että "älä pelkää sitä, muuten se saattaa purra", no siinävaiheessahan varmasti pelko loppuu.

Niin kova on koira pelko että ei meinaa uskaltaa mennä kavereilla käymään joilla on koira pihassa.

 

Juuri näin! Emäntää puri ilta lenkillä 3viikkoa sitten Mäntsälässä rotweileri "tosi kiltti"

Omistajat halusivat korvata rikkinäiset vaatteet 140€

 

Itse käskin tehdä rikos ilmoituksen... emäntä tyytyi vaatteiden korvaukseen

 

Nyt kulunut kolme viikkoa rahoja ei näy, eilen käytiin sanomassa ehdot, jos rahat ei maanantaihin mennessä tilillä niin viranomaiset saavat hoitaa asian.

Vastaus koiran omistajalta; On tässä muitakin menoja ja tilipäivä ei satu olemaan joka päivä..

 

Koiran omistajien asenne tapauksessa alkanut vituttamaan niin ettei veri kierrä.

 

edit. kiltti koira hyppäsi aidan yli ja kävi päälle

Link to comment

 

Eipä nuo sitä tee, kilttejä ja ihmisystävällisiä ovat.

 

Tuttu lause. Luottamus koiriin 0%. Tuttujen koirat purru ku olin pikkupioika ihan yllättäen pariin kertaan.

Ja eniten ahistaa sellaset koiran omistajat jotka pitää koiraa vapaana esim. urheilukentäl tai järven rannassa. Ite kun tulen paikalle ja sitte kun se koira lähtee juoksemaan kohti ni huutaa vaan perään että "ei se mitään tee, vähän haukkuu ja hyppii" tai paras että "älä pelkää sitä, muuten se saattaa purra", no siinävaiheessahan varmasti pelko loppuu.

Niin kova on koira pelko että ei meinaa uskaltaa mennä kavereilla käymään joilla on koira pihassa.

 

Juuri näin! Emäntää puri ilta lenkillä 3viikkoa sitten Mäntsälässä rotweileri "tosi kiltti"

Omistajat halusivat korvata rikkinäiset vaatteet 140€

 

Itse käskin tehdä rikos ilmoituksen... emäntä tyytyi vaatteiden korvaukseen

 

Nyt kulunut kolme viikkoa rahoja ei näy, eilen käytiin sanomassa ehdot, jos rahat ei maanantaihin mennessä tilillä niin viranomaiset saavat hoitaa asian.

Vastaus koiran omistajalta; On tässä muitakin menoja ja tilipäivä ei satu olemaan joka päivä..

 

Koiran omistajien asenne tapauksessa alkanut vituttamaan niin ettei veri kierrä.

 

edit. kiltti koira hyppäsi aidan yli ja kävi päälle

 

Koirakeskusteluun pitää osallistua näin koiran omistaja.

Koiran viettiin kuuluu saalistus, joten kanat ymmärtää. Ihminen ei kuulu kohderyhmään (=saalis). Eihän ketutkaan saalista karhuja, ei ainakaan tietääkseni.

 

Koira, joka käy ihmisen kimppuun on:

1. ns. mielenvikainen

2. provosoitu

 

Tuohon emännän kimppuun käyminen viittaa kyllä tuohon ensimmäiseen, jolloin eläin kuuluu lopettaa.

 

nim. Tappaja mopsin omistava "The Frank"

Link to comment

Ahistaa.. Alkaa loppua mielenkiinto kuplaa kohtaan. Autossa ei mitään vikaa(eihän näissä koskaan), mutta tekis mieli vaihtelua. Ehkä vaan laitan talveksi seisomaan, jos vaikka keväällä taas maistuis.

Link to comment
Guest Dr Stanu
Ahistaa.. Alkaa loppua mielenkiinto kuplaa kohtaan. Autossa ei mitään vikaa(eihän näissä koskaan), mutta tekis mieli vaihtelua. Ehkä vaan laitan talveksi seisomaan, jos vaikka keväällä taas maistuis.

 

....älä myyyyy...se on hieno peli....kevät lähenee uhkaavasti ja kohta aurinko nouseeeeee !!!!!!!

Link to comment
Ahistaa.. Alkaa loppua mielenkiinto kuplaa kohtaan. Autossa ei mitään vikaa(eihän näissä koskaan), mutta tekis mieli vaihtelua. Ehkä vaan laitan talveksi seisomaan, jos vaikka keväällä taas maistuis.

 

....älä myyyyy...se on hieno peli....kevät lähenee uhkaavasti ja kohta aurinko nouseeeeee !!!!!!!

 

En mä usko, että sitä myydään. Emäntäkin laittaa hanttiin.. Saa kuulemma piparit unohtaa jouluna, jos kupla lähtee.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...