Jump to content

Onko Kuplassa oikeasti näin huonot jarrut?


Recommended Posts

Jarrut tarvitsevat polkemista ihan oikeasti, mutta silti hidastuvuus on kovin verkkaista. Lukkojarrutuksesta tämä peli ei tiedä mitään. Sitä se ei osaa ollenkaan. Periaatteessa kaikki on ihan ok, etupään kengätkin säädin niin lähelle kuin suinkin kehtaa, että sain eteen edes jonkimmoisen pidon. Pukeilla pyörät ilmassa kokeillen jarrut ottavat kyllä niin, että ei käsin jaksa pyörittää, mutta ajossa tuntuu paljon vaisummalta. Jos pitäisi tehdä ns. hätäjarrutus, mentäisiin kyllä rytinällä päin.

Onko tässä siis oikeasti näin vaatimattomat jarrut, vai lähdenkö hakemaan ilmiölle selitystä. Ja jos lähden, niin mistä? Ja Kuplahan on 1300, vm 74. Vielä vanhanaikaisella etuakselilla.

Edited by jokkep
Link to comment

Kyllä asfaltilla vakiojarrut lukkoon saa varsinkin noin uudessa.

 

Ja en uskoisi että kyse jarrunesteistä vaikka nekin on fiksua vaihtaa sillointällöin.

 

Parantuuko siis jarrutusteho jos poljinta pumppaa ylös alas.

Edited by Tanhis
Link to comment

Jarrut tuntuvat siis toimivan muuten ihan niinkuin pitääkin, jokainen pyörä jarruttaa ja jopa aika tasan. Poljinvoimaa tarvitaan vaan todella paljon, eikä "totaalinen runttauskaan" tunnu saavan aikaan kylliksi tehoa. Ei auta pumppaamiset eikä mitkään muutkaan konstit.

Pitää otaa etujarrut auki ja katsoa, mitä sisäpuolelta löytyy. Eturummut näyttävät kyllä päältäkatsoen melko uusilta, miten lie sisäpuolen laita.

Mitähän pääsylinterin kunto vaikuttaa tässä asiassa?

Link to comment

Joku vikahan noissa on mutta mikä se on hiukan epäselvää... Ongelma kun voi olla monessa kohtaa jarruja.

 

Samanlaisia ongelmia oli erään paksutolpan kanssa ja siinä syyksi paljastui lopulta viallinen pääsylinteri sekä umpeen turvonneet letkut takana.

Link to comment

Omassa 65 mallissa renkaat kyllä viheltää lukkojarrutuksessa (joskus kiitos eteenkääntyjien tai joidenkin edessä tahallaan jarruttajien takia näin joutunut tekemään). Ja omassani on 66 mallin pääsylinteri jossa pienempi mäntä.. Äänestän myös täyttä läpikäyntiä. Edullista ja helppokin vielä tehdä.

Link to comment

Jep, letkut kuntoon, ilmat pois, putsaus, sylintereiden tiivisteiden tsekkaus ja säätö kohilleen niin pelittää.

Mä kysyin katsurilta tänvuoden katsastuksessa mittauksen jälkeen et oliko jarrut ookoo?

Tuumas et olihan ne ihan hyvät...

 

 

Hmm, käsijarrun arvot vahvimmat, huolestuttava...

Link to comment

Jos jarrsukenkien säätöruuvit on "vinolla" kololla ja se kolo on väärinpäin kenkään nähden niin jarrut ovat hyvin pehmeät ja poljin menee syvälle, lisäksi teho on huono kun tuo kengän ja ruuvin välinen kosketus joustaa

 

Tämä nyt vaan yksi idea

 

P.S. minulta löytyy myyntipuolella uusi aito ATE pääsylinteri jos tarve

 

T.

Dennis

Link to comment

Kyllä mullakin on tarvittaessa nokka tuulilasissa ja kumit ulvoo... Kun Beemeritörpöt tunkee eteen sivuteiltä...

 

Taka-akselilla mulla oli viimeks 1,6 molemmilla pyörillä ja edessä vähän epätasaset. Tais olla 1,5 molemmilla. Käsijarrua en muista...

Edited by Hebster52
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...