Jump to content
Jaku82

kerholaisten pirssit kuvina

Recommended Posts

Tässä mun Vw helmet! Kupla ollu omistuksessani vuodesta 2007 ja paku 2013 elokuusta lähtien. Kupla vm.-65 ja paku vm.76/77.

post-487-0-84451600-1422048377_thumb.jpg

post-487-0-16248500-1422048390_thumb.jpg

post-487-0-09294200-1422048400_thumb.jpg

  • Like 10

Share this post


Link to post

Tollasella 65 mallisella ajellaan kesäisin,ton sinisen myin viime kesänä pois.Hienoja autoja on porukalla täällä.

post-1146-0-67952400-1422101263_thumb.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post

Tuossa yksi oma ilmajäähy. Muut eivät oikein ole "esittelykelpoisessa" kunnossa.

 

IMG_1104-1.jpg

  • Like 12

Share this post


Link to post

Hieno ilmajäähy tuo 911, Dr. h.c. oli monipuolinen ja tuottelias. Ja hienosti passattu tuo postitusaika, 9:11, ei tainnut olla vahinko.

 

K.

Share this post


Link to post

Kiitos.

 

Itse asiassa huomasin postauksen ajankohdan vasta kun olin sen postannut. Ajattelinkin, että siitä tul(l)ee kommentteja ;)

Mikäli ajankohtaa postaukseen olisi pitänyt miettiä, niin ajankohta olisi ollut 9:30.

 

Hieno ilmajäähy tuo 911, Dr. h.c. oli monipuolinen ja tuottelias. Ja hienosti passattu tuo postitusaika, 9:11, ei tainnut olla vahinko.

 

K.

Share this post


Link to post

Paljon komeita pelejä. Kohta taas pääsee ajelemaan. Tässä mun viritelmä. Halu olisi tehdä vielä joku erilainen harrastepeli mutta säilytystiloja ei ole enempää (onneksi).

 

post-1868-0-09131600-1426023636_thumb.jpg

post-1868-0-69593900-1426023650_thumb.jpg

Edited by Kalsuto
  • Like 8

Share this post


Link to post

Paljon komeita pelejä. Kohta taas pääsee ajelemaan. Tässä mun viritelmä. Halu olisi tehdä vielä joku erilainen harrastepeli mutta säilytystiloja ei ole enempää (onneksi).

Tämä on edelleen Super, rekisteritunnusta myöden (Verband der Elektrotechnik). Vaikka kuusvitonen taisikin olla tunnuksen luvusta huolimatta.

 

T. Kerkko.

Edited by kerkko
  • Like 1

Share this post


Link to post

Upeita autoja täällä!

 

Laitanpa nyt siitäkin huolimatta omani ketjun jatkoksi, koska pari vuotta tässä on hitaasti (mutta kaikella rakkaudella) Kombia laiteltu. Paljon on vielä tekemistä ja oppimista - onneksi saatiin juuri äsken konttorilta leima, jos vaikka päästäis vähän kiertelemään tapahtumissa ja hakemaan vinkkejä muilta harrastajilta!

 

post-2453-0-51467200-1428355260_thumb.jpg

 

post-2453-0-27869900-1428355275_thumb.jpg

Edited by trost
  • Like 3

Share this post


Link to post

dcp02016.jpg

 

Vai että kuveja ... kaivellaanpa nykykalustoa, ensin pisimpään omistuksessa ollut, '63 Karmann. Tuo on ollut moottorivaivojen takia välillä liikenteessä ja välillä pois kohta 15v ajan, nyt on uusi ja puhdikas kone (noin kolmas) ja toiveita on tänä kesänä saada se taas ajoon.

 

IMG_1049.jpg

 

Tuosta seuraava (Hyh kun tuli iso kuva, mutta enpä nyt äkkiseltään keksinyt miten tuota skaalataan. Sama ongelma seuraavissa).

 

Isoisävainaan uutena ostama -61 suomilasitettu umpipaku josta Hannu J. omistaa puolikkaan ja minä toisen puolen kun omat rahat eivät riittäneet projektin lunastamiseen perikunnalta ~10v sitten. Ei se kallis ollut, mutta ei vain ollut rahaa. Saatiin yhteisvoimin rekisteriin se 2008 ja siitä asti se on rullannut useampia tuhansia joka kesä. Alkaa olla talouden kallein auto jos thesambaa on uskominen, ikävää: Melkein pakko ottaa kaskovakuutus jos auto käy liian arvokkaaksi eikä uskalla pitää enää käyttöautona edes kesällä: Harrastearvo kärsii.

 

IMG_0363.jpg

 

 

Eräänlainen pitkäaikaisprojekti. Sitä että milloin se on kilvissä ja/tai liikkuu, ei vielä tiedä kukaan, en edes minä itse. -65 Karmann 1500 siis kyseessä.

 

IMG_3322.jpg

 

 

Ja vielä yksi, uusin ostos viime syksyltä. Tuolla en ole vielä ehtinyt ajaa metriäkään, se on talvisäilössä mutta katsastettu ja rekisterissä. -74 412 luiskaperä neliovisena ja automaatilla, omituisuuden maksimointia. Järkihän tästä katosi jo toisen auton kohdalla joten mitä väliä, ei mitään. :)

  • Like 9

Share this post


Link to post

Hienoja erikoisuuksia saatu jälleen talteen! Tuo 412 (ja 411) varsinkin on upea, ilmiönäkin. Aikanaan ollut myös kallis, kaiketi esim. Saab 99:n ja Opel Asconan hintaluokkaa? Omaa silmääni miellyttää enemmän kaksiovinen, vaikka neliovinen taitaa harvinaisempi ollakin. Ja tietysti Karmann on super, kiitoos kuvista!

 

K.

Share this post


Link to post

Brittiharrastajat raportoivat että ainakin siellä sekä 99 että 412 olivat käytännössä samanhintaisia, Suomessa 99 on varmaan ollut vero- ja valuuttasyistä jonkun verran halvempi. Se on on varma että niitä oli aikanaan joka nurkassa siinä missä 41x ei koskaan ollut yleinen.

Share this post


Link to post

Just selailin Tuulilasia 3/1973, jossa on VW 412 E:n koeajo. Autoa verrataan siinä Renaulta 16:een ja Saab 99:ään, jotka ovat molemmat Volkkaria kalliimpia. VW:n hinta oli 25800 mk, Rellun 26000 mk ja Saabin 26500. Samaisessa lehdessä on vuoden 1972 uusien autojen myyntitilastojen top 50, jonka 10. sijalla on Saab 99, 3374 myydyllä autolla. VW:n type 4 ei tuohon taulukkoon mahdu, vaikka sijalla viimeisellä kirjatulla sijalla 50 olevaa Vauxhall Victoria myytiin vain 291 kpl. Isoa Volkkaria on siis Suomessa myyty vuosittain aika heikosti -ainakin henkilömallina...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nyt kupla työnalla. Vapuksi tavoite saada ajoon.

post-2381-0-37061000-1428437614_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Siinä oma 1302 -71.

 

Edit. Katoha kun jäi kuva pieneksi.

post-1062-0-00258100-1429635016_thumb.jpg

Edited by mikkocap
  • Like 4

Share this post


Link to post

Tähän saatiin eilen kilvet 15 vuoden tauon jälkeen. Kelpaa lähteä vappuajolle! :)

post-2798-0-41102600-1430411184_thumb.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Jahas, muutaman kerran olen nähnyt tämän sun kuparin värisen kuplan liikenteessä :)

Share this post


Link to post

Vapun kunniaksi sekarengastus. Kiitos kuvaajalle Jere R

_full.jpg

Edited by Anpu
  • Like 7

Share this post


Link to post

-74 1300 Ikuisuusprojekti "valmistui" vapuksi. Tehtiin lähinnä peltitöitä+maalaus sekä alustaa uusittiin alkuperäiseen tyyliin. Auto ollut perheessä uudesta asti, nyt n. 120 tkm ajettu. Pientä viimeistelyä vielä vaatii, mutta toimii jo näinkin hyvin. Kone huolto-osin päivitetty ja säädetty, ei tarvinnut varsinaisesti rempata. Ainut lisävaruste eli Saloran nuppiautomaattiradiokin toimii, ja auton huoltokansio ohjeineen ja huoltovihkoineen tallessa.

post-2587-0-14877600-1430666354_thumb.jpg

post-2587-0-89879700-1430666366_thumb.jpg

post-2587-0-36914200-1430666375_thumb.jpg

post-2587-0-23444900-1430666455_thumb.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post

Tässä oma 1300 -74 kuvattuna heti rekisteröintikatsastuksen jälkeen.

post-29-0-81129200-1431026008_thumb.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Mikäs se kolmekakkosen pöläristä pilkistää.

post-58-0-77740400-1431458681_thumb.jpg

post-58-0-37731200-1431458698_thumb.jpg

Edited by Kujis
  • Like 5

Share this post


Link to post

Upeita autoja täällä!

 

Laitanpa nyt siitäkin huolimatta omani ketjun jatkoksi, koska pari vuotta tässä on hitaasti (mutta kaikella rakkaudella) Kombia laiteltu. Paljon on vielä tekemistä ja oppimista - onneksi saatiin juuri äsken konttorilta leima, jos vaikka päästäis vähän kiertelemään tapahtumissa ja hakemaan vinkkejä muilta harrastajilta!

 

attachicon.gif10014568_839598586058822_7824386188682638560_n.jpg

 

attachicon.gif10464282_839598656058815_675985695355779545_n.jpg

 

 

TÄÄ VISSIIN TULI MUA VASTAAN TAMPERE-HELSINKI MOTARILLA PERJANTAINA 29.5.2015 KUN TULIN VANTAAN SUUNNASTA KOTIO PÄIN! ;)  OLISKO OLLU NOIN KLO 18.00-18.30 AIKOIHIN. =D 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...