Meto Posted February 3, 2016 Posted February 3, 2016 a-p:lle.. Stefan tarkka koko 22x40x12/16,5 1 Quote
Guest Järilä Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 -70 pystäriin ajovaloille tulee tällä hetkellä kolme johtoa (valkoinen, keltainen ja harmaa). Onko harmaa johto parkkien plussajohto? Käsittääkseni maadoitus on ruskea? Se täytyy vetää sinne uudestaan. Quote
Tanhis Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 (edited) http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/1970_VW_Type_1_Poster.jpg Eli juu harmaa on parkki ja ruskea maa. Edited February 4, 2016 by Tanhis Quote
Guest mikaks Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Nyt ollaan ihan pystymetsässä näiden ilmajäähdytteisten kanssa. Olisi kenties tarjolla kupla, jossa väitetään olevan 1,8 moottori. Kuuluukin kysymys: Mistä tuon tunnistaa ulkopuolisesti, vai tunnistaako mistään? Hyvin vähän näiden kanssa ollut tekemisissä, vaikka ensimmäinen auto kupla olikin joskus vuonna kivi ja keppi. Quote
DWL_Puavo Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Ei tunnista päällepäin oikein mitenkään eikä pääse mittaamaankaan. 1.8 kone vaatii joko pitkäiskuisemman kampiakselin (epätodennäköisempi vaihtoehto) tai sitten suuremman sylinterisarjan + kansien ja lohkon koneistuksen, ja eipä noitakaan päällepäin oikein erota. Suuremmilla sylintereillä tehdyn 1.9 -koneen saattaisi jo erottaa kun siinä sylinteriputki on jäähdytysripojen välistä jo silmämääräisestikin paksumpi, mutta silloinkin melkein pitäisi olla verrokki vieressä mieli varmaksi sanoa. No iskunpituuden voi mitata sytytystulpan reiästä mutta sylinterikokoa ei oikein siitäkään selville saa. Ellei satu olemaan ohutkärkistä endoskooppia ja mäntä sattuisi olemaan niin puhdas että siitä erottaisi koko-stanssauksen. 1 Quote
Guest mikaks Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Eli, onko 1200, 1300, 1500, 1600 samanlaiset päältä katsottuna? 1,9 ns. "isolohko" on sitten oma maailmansa. Kaikki vastauksethan löytyisi, kun jaksaisi viettää pari iltaa koneen ääressä, mut mä oon laiska. Ei kai voi kuin luottaa kaverin sanaan tässä kohtaa, tai sitten kauppojen ehtona on se, että levittää koneen auki :) Quote
DWL_Puavo Posted February 6, 2016 Posted February 6, 2016 Niin no jotain osviittaa saa kyllä päällepäin - 1200 koneissa on erilainen imusarjan kiinnitys kanteen ("suora pieni laippa") ja esim. venttiilikopat ovat pienemmät. Sitten on 1300-1500 (ja myös 1600 mutta harvemmin) isompilaippainen 1-reikä-imusarja jollon on epätodennäköisempää muttei mahdotonta että konetta olisi suurennettu 1.8 asti. Jos imusarjat on "pässinsarvet" eli kansiin menee alumiiniset 2-reikäiset leveämmät imarit niin ainakin siinä on jo perus-lähtökohta koneen suurentamiselle. ...ja tuon 1.9:nkin, "päällepäin" on vähän väärä sana koska sitä voi tihrustaa lähinnä moottorin takaa altapäin josta näkyy sylinterien rivoitus, eikä sekään tosiaan 100%:sti mitään kerro kun voihan siellä olla pitkäiskukampura sisällä. Mutta epätodennäköisempää. Esim. miun parilitrainen moottori on päällepäin (ja altapäin) osapuilleen vakion näköinen poislukien tuplakaasarit ja käärmeenpesä-pakosarja, se kun on tehty pitempi-iskuisella kampuralla ja 90,5mm pytyillä jotka on päältä (tai siis takaa alta) hankalampi erottaa normi 1.6 pyttysarjasta. Quote
Guest Hanssoni Posted February 6, 2016 Posted February 6, 2016 Laitetaanpa tähän topikkiin jatkoksi! 1200 moottorin kasaus on menossa nyt tarttis tietää miten männän renkaat tulee olla sylintereihin laittaessa? Korjausohjekansiossa lukee että tulevat tiettyyn järjestykseen siis renkaissa olevien rakojen järjestys? Quote
Guest mikaks Posted February 11, 2016 Posted February 11, 2016 (edited) Nyt se on sittenkin 1600? Jutut hieman muuttui matkalla. Noh, duunikaverin tutun auto, niin muisti ehkä fiiliksissään väärin :) Seiskakakkonen leveemmillä muoviloksuilla, järjettömällä sytkällä, 4x108 jako laitettu ja GTI Golffin jakkarat. Ei mitään käryä koko keksinnön kunnosta. Vaatii tarkempaa paneutumista. Edited February 11, 2016 by mikaks Quote
sleepercooler Posted February 11, 2016 Posted February 11, 2016 Nyt se on sittenkin 1600? Jutut hieman muuttui matkalla. Noh, duunikaverin tutun auto, niin muisti ehkä fiiliksissään väärin :) Seiskakakkonen leveemmillä muoviloksuilla, järjettömällä sytkällä, 4x108 jako laitettu ja GTI Golffin jakkarat. Ei mitään käryä koko keksinnön kunnosta. Vaatii tarkempaa paneutumista. Onko tämä kyseinen auto Keravalta??? Quote
Guest mikaks Posted February 11, 2016 Posted February 11, 2016 On se maapallo edelleen pyöreä :) Quote
sleepercooler Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 Miettinyt sähkojen päivittämistä 6:sta voltista 12-volttiseksi, ja tollanen AC:n paketti maksaa 300€,missä pitäisi olla suunnilleen kaikki tarvittavat osat? Kannattaako uhrata satasia moiseen pakettiin? Onko loppupeleissä niin suurta iloa .... Quote
tolvana Posted February 28, 2016 Posted February 28, 2016 Miettinyt sähkojen päivittämistä 6:sta voltista 12-volttiseksi, ja tollanen AC:n paketti maksaa 300€,missä pitäisi olla suunnilleen kaikki tarvittavat osat? Kannattaako uhrata satasia moiseen pakettiin? Onko loppupeleissä niin suurta iloa .... Peruskesäkäyttiksessä tasan turhaa 6v pelaa ok. Poppeja jos päivittää kilowattiluokkaan jne niin 12V kamoja on helpommin saatavissa ja vaihtovirtanen pukkaa erilailla sähöä kun tasavirtanen. Pimeässä ajellessa saa 12V kunnon valot edukkaammin kun 6V. Quote
sleepercooler Posted March 24, 2016 Posted March 24, 2016 (edited) Neuvokaas nyt tyhmää, mites tuolta thesamba:sta käytännössä onnistuu osien/tavaroiden ostaminen?????? Edited March 24, 2016 by sleepercooler Quote
tolvana Posted March 25, 2016 Posted March 25, 2016 Lähetät myyjälle sähköpostia ja sovit maksu ja toimitustavan,maksat ja jäät odottelemaan pakettia. Quote
sleepercooler Posted March 25, 2016 Posted March 25, 2016 Kiitoksia, sehän on sit helppoa kuin heinän teko...... Ei muutakin Google kääntäjään kirjoittelee viestin ja lähettää s-postin Myyjälle.......joka tuskin tajuu hevonpersettä koko viestistä Quote
tolvana Posted March 25, 2016 Posted March 25, 2016 Jollei lontoo taivu niin kandee varmaan joko käyttää kaveria apuna tai suorittaa ostokset paikassa missä kelpaa suomenkieli. Quote
Guest Skipi_ Posted April 1, 2016 Posted April 1, 2016 Onko ideoita missä vika: Bensa haisee kuplan kabiinissa sen verran rajusti että koko kylän liimanhaistelijat yrittää kyytiin Otin vaihdekepin pois ja haistoin runkotunneliin jos vaikka putki olis poikki mutta ei haissut siellä yhtään. Bensaletkut uusia ja hyviä, ei kangaspäällysteisiä. Minkälainen tankin huohotus kuuluisi -73 kuplassa olla. Äkkiseltään tänään en huomannut tuossa mitään mistä saisi korvausilmansa? Quote
MESIKÄMMEN Posted April 1, 2016 Posted April 1, 2016 Yksi mahdollinen vuotopaikka on bensamittarin anturi. Voi vuotaa tankin päälle kun tankkaa täyteen. Raota etutilan pahvia ja katso onko kosteana. Quote
Guest Skipi_ Posted April 1, 2016 Posted April 1, 2016 Yksi mahdollinen vuotopaikka on bensamittarin anturi. Voi vuotaa tankin päälle kun tankkaa täyteen. Raota etutilan pahvia ja katso onko kosteana.Ei ole pahvia ollenkaan... Quote
VW-63 Posted April 1, 2016 Posted April 1, 2016 Onko ideoita missä vika: Bensa haisee kuplan kabiinissa sen verran rajusti että koko kylän liimanhaistelijat yrittää kyytiin Huono tankin korkin tiiviste ja kurvissa bensa loiskuu korkkia vasten ja vuotaa ulos? Quote
Guest Skipi_ Posted April 1, 2016 Posted April 1, 2016 Huono tankin korkin tiiviste ja kurvissa bensa loiskuu korkkia vasten ja vuotaa ulos?Mahdollista kyllä. Laitetaas korkki tilaukseen. Quote
Guest Skipi_ Posted April 2, 2016 Posted April 2, 2016 Onko täyttöputken kumiosat ehjät?Kouvolan Hiflexistä haettu paksut kumiputket sekä ohuemmat letkut viime syksynä.Jossain luki että täyttöputken kumiosien ja peltiputkien väliin pitäisi laittaa tiivisterenkaat? Quote
sleepercooler Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 (edited) Olis tarkoitus uusia j-kenkien asennussarja , ja kyseessä - 67 malli, ja vanha loppuu 7/64 ja uudempi alkaa 8/67 , onko tässä uudemmassa sarjassa saman pituiset jouset mutta pidemmät tapit? lähinnä takapään jousista kyse, eli mikä setti käy ?? eteen löytyneen oikeet. http://www.aircooled.fi/tuote/1894/jarrukenkien-asennussarja-taakse-t1kg-1057764 http://www.aircooled.fi/tuote/2158/jarrukenkien-asennussarja-taakse-t1-867 Edited April 16, 2016 by sleepercooler Quote
vwagen Posted April 17, 2016 Posted April 17, 2016 Ne kapeat hihnat/lyhyet tapit on vuosimallin-67 loppuun asti.Aircooledillakin on valitettavasti hyvin paljon epätarkkuuksia tiedoissa. Quote
Tanhis Posted April 18, 2016 Posted April 18, 2016 Ne kapeat hihnat/lyhyet tapit on vuosimallin-67 loppuun asti.Aircooledillakin on valitettavasti hyvin paljon epätarkkuuksia tiedoissa. Lainaus aircooledin sivuilta. "Lyhyen kengän läpi tulevan asennustapin vuoksi eivät lähtökohtaisesti sovi 65-67 autoihin. Voit toki silti hankkia tämän sarjan näidenkin vuosimallien autoihin, mikäli käytät alkuperäisiä pitempiä tappeja." Quote
vwagen Posted April 18, 2016 Posted April 18, 2016 Noinhan sillä sanotaan,en kyllä oikein ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan. Kuplan takajarruissa on kahdenmittaisia tappeja,Lyhyt-67 asti ja pitkä-68 eteenpäin(poikkeuksena 1200 jonka jossain versioissa käytettiin kapeaa takajarrua pitempään). Quote
Soukka Posted April 21, 2016 Posted April 21, 2016 Millä jakajan akselin öljyhuovan saa helpoiten takaisin paikalleen? Quote
Miieka Posted April 24, 2016 Posted April 24, 2016 Moro. Minkähän väriset ovat olleet lokasuojan ja korin väliset tiivistenauhat orginellina Shantung gelb kuplassa? Mustat, korinväriset vai jopa valkoiset? Quote
Tanhis Posted April 25, 2016 Posted April 25, 2016 Shantung gelb. Kehtaisin väittää että mustat mutta ei ole mitään 100% varmaa tietoa. Quote
vwagen Posted April 25, 2016 Posted April 25, 2016 Milläs perusteella tanhis tälläkertaa väittää?71 Kuplissa oli väristä riippumatta korinväriset lokasuojanauhat,muutamaa vuotta myöhemmin kun Kuplan tuotantoa alettiin ajaa alas,siirryttiin mustiin nauhoihin niinkuin oli ollut 50-luvullakin. Ja tämä on 100% varmaa tietoa. Quote
Tanhis Posted April 25, 2016 Posted April 25, 2016 Milläs perusteella tanhis tälläkertaa väittää?71 Kuplissa oli väristä riippumatta korinväriset lokasuojanauhat,muutamaa vuotta myöhemmin kun Kuplan tuotantoa alettiin ajaa alas,siirryttiin mustiin nauhoihin niinkuin oli ollut 50-luvullakin. Ja tämä on 100% varmaa tietoa. Ihan sambaa hetken kahlattua. Mutta niinkuin sanoin ei ollut 100% varmaa tietoa koska en osaa varmaksi sanoa että onko lähteaineisto oikeassa. Myös jokaisessa kuvassa jonka kyseisen värisestä kuplasta löysin oli mustat lokarin nauhat jotka tukivat tekstiä mitä olin lukenut. Quote
Vesa Posted May 3, 2016 Posted May 3, 2016 Säädänkö venttiilienvälykset kylmänä vai lämpimänä? Paljonko laitetaan välystä? Edelliselle omistajalle koneen tekijä meinasi että 0,25 lämpimänä mutta alkoi tuokin vähän epäilyttämään koska keinujen geometriat oli päin persettä tehty siinä remontissa. Shimmasin nostot kuntoon ja säädin kylmänä tiukan 0.20 ja muutama reissu kylänraitilla ja pikkusen kuullostaa siltä että sais taas säätää. Paikallaan uudet vakio tönärit, pallopäiset säätöruuvit, joku mieto nokka. Entä paljonko syttyyn ennakkoa tyhjäkäynnillä? Quote
mikko k Posted May 3, 2016 Posted May 3, 2016 (edited) Kylmänä säätö. Imu 0,10mm ja pako 0,15mm. Ennakko 10 astetta. Edited May 3, 2016 by mikko k Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.