Jump to content

Aloittelijan hölmöt kysymykset


Guest Skipi_

Recommended Posts

Guest Turkanen

Kysytäämpäs täällä kun luulen että aika aloittelijamainen ongelma on.

 

Eli kyseessä -69 Typ3 Notsi, äänimerkki ei toimi. Itse torvi on kyllä kunnossa, eli kun antaa virtaa ja maata niin kyllä älähtää. Myöskin kun johdot paikoillaan, ottaa pistokkeen irti ja sieltä maajohdon yhdistää runkoon niin johan ääntää. Eli johdotkin oikein. Ongelma silloin on rattiakselin maadoituksessa.

 

Systeemihän on ilmeisesti juurikin sama kuin samanikäisessä kuplassa. Eli maan ottaa keulasta rattiakselin kiinnityksestä, se on tarkistettu ja uusittu. Tööttiä kun painaa niin keskiö koskettaa kuparikehää ja maadoittaa siitä eteenpäin. Syvemmällä taas on kupariholkki, josta lähtee maajohto, senkin olen irroittanut ja puhdistanut.

 

Eli vika on jossain tässä kuparien välissä, vinkkejä? Mitä kautta maadoitus kulkee ratista holkille? Kuuluuko holkin ja akselin välissä olla jotain, kuten olen jossain videossa nähnyt? Ratti ei kyllä ole yhtään väljä, joten ei sinne pahemmin taitaisi mitään mahtua.

 

Tässä täytyy olla taas jokin yksinkertainen vika jossain, niinkuin monesti aiemminkin...

Link to comment
Guest ranex

vaihdelaatikon etummainen kannake oireileenäin

13923537.t.jpg

on lepotilassa ja alla sitten kun konetta on nostettu takapäästä, tämän liikesarjanhan tuo paketti tekee lähtiessään

13923538.t.jpg

 

ite kannake näyttää ehjältä, mutta tuo soikio reikä ja sen sisässä oleva osan ovat toisiinsa nähden väljiä.

mitä kaikkee ostan, että saan tuon väljyyden pois?

Link to comment

Etummainen kannake kumi on särki, eipä siihen muuta konstia ole kuin uusi kannatin kumi. Melko paha vaihdettava jos ei ota moottoria pois ja irrota takajousilattoja vetoakselin suojaputkista, ja tietysti vaihteiston takakannatinta runkoaisoista.

Link to comment

009 jakajallakin pitää käyttää hyvälaatuisia katkojan kärkiä ja säätää kosketuskulma 50+-2 astetta.Kärkiväliksi voi aluksi laittaa .4 mm.Puolan ja kondensaattorin on myös oltava hyvälaatuisia ja arvoiltaan oikeita.

Link to comment

Te jotka olette lisäöljypohjan asentaneet niin miten laitoitte vakiosihdin? Teittekö siitä reiästä jotenkin isomman vai siitä öljypumpun imuputken jatkosta ohkasemman? Ilmankaan ei varmaan kannata olla vaikka on fullflow kamat.

 

 

Onko mitään hyötyä laittaa loiskelevy? Malli on sellainen mikä vaan asetetaan paikalleen heilumaan. Tätä mallia http://www.aircooled.fi/tuote/347/oljypohjan-loiskelevy-scat

Laitetaan tähän nyt että en asentanut kun nokka osui levyyn vaikka taitteli vähän kulmista jos joku muu vaikka tekisi tällä tiedolla jotain.

Edited by Soukka
Link to comment

4805-1.jpg

 

Tuollainen vaihteiston kannakesarja kulkeutui käsiini.  Onko kokemuksia?  Heitänkö vesilintua vai pulttaanko autoon kiinni ?  

Tarvitseeko laatikko pudottaa alas etukannakkeen vaihtoa varten ?  

Koska vielä ei taida olla vesilinnun metsästys aika... Niin paljonko nämä maksaisi?

Ajoneuvoni olisi oikein ahne näille..

 

-Pete-

Link to comment

Onko Facet sähköinen bensapumppu terve,  kun sen käyntiääni on semmoinen ristuksen voimakas nap nap nap nap....

Mulla ei ole aiempaa kokemusta noista.  

Toimivuutta testasin kytkemällä suoraan akuun ja pumppaamalla bensaa kannusta kannuun.

Tavara liikkui hienosti, mutta ääni oli aika härski. 

Link to comment

Nyt olisi sitten jenkakello probleemia

 

Jarrupolkimen kun painaa pohjaan,  kierroslukumittarista häviää virrat. Polkimen kun nostaa ylös, tulee virrat takaisin.

 

Vedin mittaria asentaessa uudet johdot edestä taakse asti. Voikohan mittari ottaa häiriötä takajarruvaloille menevästä johdosta. Kaikki johdot kun menevät samaa reittiä.

Vai onko nyt jotakin muuta yhteyttä jarruvalo katkaisijoihin.

 

Mittari ollut vasta vähän aikaa kiinni. Tehnyt alusta asti tuota. Kyseessä halpa bilteman 4" vaihtovalollinen mittari.

Vinkkejä vianetsintään otetaan vastaan.

Edited by J.Ussi
Link to comment

Vedin paksummalla eristeellä olevan johdon samasta paikkaa kuin aiempi eli kosketuksissahan se on kaikkien muiden johtojen kanssa.

Mittari toimii nyt kuitenkin ihan vakaasti,  tuntuu vaan näyttävän liian pieniä kierroksia tyhjäkäynniltä (600rpm) lähtien.

Näin se on kyllä tehnyt koko ajan.

Olisko kiinan laatua mittarissa, vai voiko esim puolalla olla vaikutusta asiaan ?

Link to comment
Guest Skipi_

Veikkaisin että noissa bilteman ja vastaavien halpis-mittareiden joukossa on reilusti maanantai-kappaleita ;) itelläkin halpis-mittari mallia "helevetin vanha", mutta näyttää samaa kuin lainassa ollut VDO.

Link to comment

Mikä on näiden  välikappaleiden funktio kaasuttimen ja imusarjan välissä ? Ovat muovia.

Lontoon kielellä löysin ebaystä alumiinisiä nimellä "mounting flange", mutta mistään en selitystä miksi tuollaista tulisi käyttää. 

Tiivistehän tuossa olisi syytä olla molemmin puolin. Kun purin niin ei ollut kuin toisella puolella.

 

Nyt kun toinen on rikki niin hankkiako uusi, laittaa risa, vai olla ilman.

post-2786-0-01773700-1440052518_thumb.jpg

Link to comment

Olisko alunperin värinänvaimennusta tai lämmöneristystä varten.  Yleensä pystykaasareissa vain tiiviste imusarjan ja kaasareiden välissä.  Vaakakaasareissa lähinnä tuppaa olemaan noita värinänvaimennuskumeja välissä.

Edited by -Alex-
Link to comment

Lämmöneristeitä ovat. Auttavat merkittävästi ainakin nurkkatuplissa jossa tuppaa olemaan kuumaksi ajetun ja sen jälkeen tovin seisoneen koneen käynnistys/käyntiongelmia ennenkun kohokammioon tulee lisää kylmää bensaa. Tuo halkeama ei tosiaan haittaa, mutta hyötyä em. bakeliiteista/muoveista kyllä on selkeästi. Tässä aiempaa keskustelua: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/19911-tuplien-tyhj%C3%A4k%C3%A4ynti-kateissa-l%C3%A4mpim%C3%A4n%C3%A4-startatessa/?hl=l%C3%A4mpim%C3%A4n

 

Puavo

Link to comment
Guest Skipi_

No nyt on alokasmainen ongelma: Akku alkaa olemaan tiensä päässä ja uutta huomenna hakemaan. Mulla olis Ford S-maxin ehjä akku (80ah/740A)jemmassa, mutta onko se liian iso gubbeliin?

 

Kysyn koska jos leipä pitäisi tähän taloon sähkötöillä tuoda, niin oltais kuoltu nälkään ajat sitten ;)

Link to comment

No nyt on alokasmainen ongelma: Akku alkaa olemaan tiensä päässä ja uutta huomenna hakemaan. Mulla olis Ford S-maxin ehjä akku (80ah/740A)jemmassa, mutta onko se liian iso gubbeliin?

 

Kysyn koska jos leipä pitäisi tähän taloon sähkötöillä tuoda, niin oltais kuoltu nälkään ajat sitten ;)

Saattaa olla liian pitkä eikä mahdu alkuperäiselle paikalle. Myös kiinnitys kannattaa tarkistaa.

 

Sähkö-elektroonisessa mielessä ei ole liian iso.

Link to comment
Guest Skipi_

Saattaa olla liian pitkä eikä mahdu alkuperäiselle paikalle. Myös kiinnitys kannattaa tarkistaa.

 

Sähkö-elektroonisessa mielessä ei ole liian iso.

Kiinnitys yms. ei ongelma... halusin vaan varmistaa ettei hajota mitään esim. starttia tai laturia.

Kiitos nopeasta vastauksesta

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...