Guest Petri.Partiainen Posted May 8, 2016 Posted May 8, 2016 asensin kuplaan kennedy 200m stage1:n,uuden painelaakerin ja kytkinlevyn. Nyt ilmeni sellanen ongelma, että kytkinpolkimessa ei oo vapaaliikettä ollenkaa ja vaijeri on älyttömän tiukalla mielestäni ja silti kytkin ei irrota. mikähän ois voinnut mennä pieleen asennuksessa? asetelmassa on se rinkula siinä keskellä ku on vanhempi painelaakeri laatikossa. Quote
x-pj Posted May 8, 2016 Posted May 8, 2016 Oliko kytkinhaarukka vahvistettu? Niitä on hajonnut jäykän asetelman kanssa. Quote
Guest Petri.Partiainen Posted May 8, 2016 Posted May 8, 2016 ei oo vahvistettu, poljin on tosi jäykän tuntuinen painettaessa. mulla oli kone irti ja silloin ei ainakaa näkynyt viel mitää vikaa haarukassa. Quote
x-pj Posted May 8, 2016 Posted May 8, 2016 Kytkinvaijerin putki voi olla irti runkotunnelissa. Kun ottaa vaihdekepin irti, voi nähdä liikkuuko putki kytkintä painettaessa. Quote
Guest Petri.Partiainen Posted May 8, 2016 Posted May 8, 2016 (edited) hyvä neuvoja molemmat, varsinkin tuo kytkinlevy väärinpäin vois ehkä olla ihan mahdollinen virhe. tarkistan ensin tuon putken ja jos se on ok, nii kone irti ja puran asetelman. Edited May 8, 2016 by Petri.Partiainen Quote
Guest Petri.Partiainen Posted May 14, 2016 Posted May 14, 2016 (edited) nonii kone irti ja totesin, et levy oli oikeinpäin. Syy toimimattomuuteen löytyi kuitenkin kytkinlevystä, jossa booriura oli huono, vaikka oli uusi 1-laatuinen levy. no nyt vaihan toisen levyn ja vakioasetelman, ku toi stage 1:n oli nii jäykkä normikäyttöön, omasta mielestäni Edited June 17, 2016 by Petri.Partiainen Quote
PZQ Posted May 14, 2016 Posted May 14, 2016 (edited) Uutta levyä esim. Daikin kannattaa aina kihnuttaa, ees&taas kytkinakselilla ennen asennusta.. Pikku nökö mos rasvaa auttaisi asiaan myös.. -Pete- Edited May 14, 2016 by PZQ Quote
peruskallio Posted May 14, 2016 Posted May 14, 2016 Itsellä on stage 3 asetelma, enkä pidä mitenkään erityisen raskaana polkea. En koskaan ole vakio asetelmaista kuplaa päässyt kokeilemaan, mutta aiempaan sachin asetelmaan verraten en pidä mitenkään erityisen raskaana. Toki jäykempi, mutta ei jalka väsy kaupunkiajossakaan. Eläessäni en ole jalkaprässiä treenannut, eli ei ole lihaksiston ansiota:) Voiko vaijeri ahdistaa jos kauhean jäykältä tuntuu? Quote
janskuk Posted May 15, 2016 Posted May 15, 2016 Itse nostin myös Stage 1-asetelman takaisin hyllyyn ja Sachs tilalle. Oli aivan älyttömän jäykkä polkea kytkintä ja pelkäsin myös kammen päittäisvälyksen toimivuutta (voitelu). Jos tuo Stage 1 on "löysemmästä" päästä niin millainen sitten onkaan Stage 4. 1 Quote
metake Posted May 15, 2016 Posted May 15, 2016 30 tkm ajelin normi katuajoa stage 1:llä ja missään vaiheessa ei tullut mieleen että se olisi jotenkin jäykkä, onhan se vakiota napakampi mutta jos ei olisi vertailukohtaa niin eipä siihen kiinnittäisi mitään huomiota. Quote
janskuk Posted May 15, 2016 Posted May 15, 2016 Valmistaja kertoo Stage 1- asetelmasta että "kevyt polkea". Olisko menny jälkikäsittelyssä meistit sekaisin... Quote
kari kittilä Posted May 15, 2016 Posted May 15, 2016 Mulla oli Ghiassa stage2 ja oli mielestäni kevyt polkea, nyt tulee uuteen moottoriin stage3. Niin, ja olen ajanut kaikenlaisilla kuplilla. Vakiokytkimelläkin pärjää aika pitkälle, riippuu ihan moottorin väännöstä mitä kytkintä tarvii. Quote
janskuk Posted May 15, 2016 Posted May 15, 2016 Miten nuo Stage 1-4 asetelmat eroavat toisistaan? "Jousien" vahvuuksissa eroja vai missä? Näkeekö eron silmällä, silmälaseilla, lasisilmällä, rullamitalla, tönärillä..? Quote
mikan Posted June 17, 2016 Posted June 17, 2016 (edited) Onko käytännön kokemusta paljonko erilaiset asetelmat / levyt kestävät vääntöä? Esimerkiksi mulla on 2000 lbs asetelma ja 4-lapanen sintteri. Jos nyt vaikka joku päivä olis perässä 2332 ja turbo jolla saa tuosta noin 350 hv ulos. Lainaan luvatta aircooledin sivuilta: Kennedy Stage 1 = Tarkoitettu kestämään käytännössä mitä tahansa "katukäyttöä" volkkarissa. Valmistaja itse kertoo astetelman kestävän esim. vm. 75 Buick V6:sen väännön. Voidaan suositella volkkareihin aina 150 hevoseen saakka. Kevyt polkea.Kennedy Stage 2 = Tarkoitettu kestämään hyvin monipuolisia olosuhteita, viritetyissä volkkareissa. Kisakäyttöön erinomainen, pitävä mutta silti suhteellisen kevyt polkea.Kennedy Stage 3 = Kisakäyttöön, kohtuullisen raskas polkea. Tarkoitettu kestämään esim. 305 CID Chevy V8 katumoottorin vääntö.Kennedy Stage 4 = Huomattavan suuret moottorit omaavat raskaat drag-racing autot, joissa esim. nitrot tehonlisääjinä ja jotka äkillisesti nostavat kytkimen +8000rpm tasolla. Raskas polkea, taatusti pitävä. t. Mika Edited June 17, 2016 by mikan Quote
P_Valtonen Posted June 17, 2016 Posted June 17, 2016 Miten nuo Stage 1-4 asetelmat eroavat toisistaan? silmällä, Stanssattu suurikokonen numero laitteen runkoon Quote
janskuk Posted June 17, 2016 Posted June 17, 2016 Joo, kyllä mää numerot vielä tunnen. Mutta mitä eroja noilla 1-4 asetelmilla on noin niin kuin muuten, jousien vahvuus, matsku, vai mistä erot tulee? Quote
Paavuli Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Itselläni on nyt Kuplan persiissä Stage 2 asetelma, ja mielestäni poljinvoima ei juuri ole suurempi kuin Luk "vakio" asetelma (samanlainen modernimpi kytkin, ei siis semmoinen kuin volkkareissa ennenvanhaa oli). Poljinvoima per liikealue on Stage 2sella tasapainoinen, toisin kuin Luk "vakiossa" tiukka irroituskohta, pohjaakohti löysenee, ärsyttävä. Yhdessä kush-lock levyn kanssa mielestäni oikein katukelpoinen yhdistelmä, ei tosin mikään "laiskanmiehenkytkin", eli kiinni kyllä tarraa herkästi. Jos Stage 1 on ollut aivan järjettömän raskas, verrattuna vakioon, sanoisin jotain olevan persiillään jossain. Vaijeri, polkimet, käyttövipu. Jos taas verrattuna "yleensä" -tasoon, on jalka kalibroitunut jollekin käyttöauton ultralötkölle hytikkakytkimelle (näitä olen joissain Ranskalaisissa tavannut, huom koeajaessa, ei todellakaan omistaessa ;) ) Ja vaikka tökeröltä kuullostaakin, kyllähän polkijan voimakin vaikuttaa siihen, miten jäykältä poljin tuntuu. Quote
janskuk Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Niin, turhahan tästä on alkaa väittelemään mutta. Kupla on 73-mallinen, kilpuri tosin, ja kytkinkamat (polkimet, vaijeri, kuori yms.) alkuperäisillä, ehjillä osilla alusta loppuun. Jokusen kappaleen kuplan kytkimiä olen tässä reilun 20v aikana polkenut ja tämä kennedyn 1 oli kyllä oikeasti todella jäykkä polkea. Pelkäsin jo polkimen, vaijerin ja painelaakerin pidikkeiden (vahvistetut) puolesta että koskakohan joku noista antautuu. Vaijerikin oli jo jälkeen irti, kunhan tarkistin. Se on varmaa että tuo asetelma pitää kyllä ripeämmässäkin laitteessa. Ja onko sattumaa että noita on nyt ilmestynyt myyntiin muitakin, pelkästään tuon raskaan poljennan takia? Mulle riittää Sachsin asetelma, osanumerolla 4013872077403 vallan mainiosti. Kunhan vaan levy ja vauhtis on kunnossa. Ostakee pois ja kertokaa kokemukset--> http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/25443-kennedy-stage-1-asetelma/ Quote
NordBling Posted June 21, 2016 Posted June 21, 2016 Stage 1 ei kyllä ole vielä kovinkaan jäykän oloinen munkaan mielestä, joten veikkaan että nyt on jotain häikkää asennuksessa tai osien yhteensopivuudessa. Stage 1 ja massalevy luistaa kun tehoa on lähemmäs 200hv, mutta esimerkiksi stage 2 4-lapaisella pitää hyvin, mutta ei ole vielä liian jäykkä käyttää ihan arkiajossa. Quote
Paavuli Posted June 21, 2016 Posted June 21, 2016 Niin, turhahan tästä on alkaa väittelemään mutta. Kupla on 73-mallinen, kilpuri tosin, ja kytkinkamat (polkimet, vaijeri, kuori yms.) alkuperäisillä, ehjillä osilla alusta loppuun. Jokusen kappaleen kuplan kytkimiä olen tässä reilun 20v aikana polkenut ja tämä kennedyn 1 oli kyllä oikeasti todella jäykkä polkea. Pelkäsin jo polkimen, vaijerin ja painelaakerin pidikkeiden (vahvistetut) puolesta että koskakohan joku noista antautuu. Vaijerikin oli jo jälkeen irti, kunhan tarkistin. Se on varmaa että tuo asetelma pitää kyllä ripeämmässäkin laitteessa. Ja onko sattumaa että noita on nyt ilmestynyt myyntiin muitakin, pelkästään tuon raskaan poljennan takia? Mulle riittää Sachsin asetelma, osanumerolla 4013872077403 vallan mainiosti. Kunhan vaan levy ja vauhtis on kunnossa. Ostakee pois ja kertokaa kokemukset--> http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/25443-kennedy-stage-1-asetelma/ Ei osaltani ainakaan väittelyä, vaan tervettä mielenkiintoa (ja epäilyä siitä, mitä tavaraa itse olen saanut ja autooni asentanut). Täytyy ottaa stage kakkosesta "second opinion" joltain toiselta tyypiltä... Quote
mikan Posted June 21, 2016 Posted June 21, 2016 STOCK 200mm (Listed for comparison.) Handles 134 ft. lb. of torque (182 Nm). KEP 200mm STAGE I - Intended to handle any street VW and smaller lower torque engines. Handles 180 ft. lb. of torque (244 Nm). KEP 200mm STAGE II - Works good in high horsepower VW sandbuggies and most other competition VW uses where the driver is determined to either win or break. Handles 220 ft. lb. of torque (298 Nm). KEP 200mm STAGE III - Will handle a low compression 305 CID Chevrolet V8 for street use. Handles 260 ft. lb. of torque (353 Nm). KEP 200mm STAGE IV - Used by some drag racers who are running very large VW engines and nitrous and drop the hammer at 8000 RPM using an organic disc. Handles 300 ft.lb. of torque (407 Nm). Nuo löytyikin Kennedyn sivuilta. t. Mika Quote
hpa Posted June 21, 2016 Posted June 21, 2016 Levyjousikytkimeen pitää laittaa reilusti vapaaliikettä ja varmistaa ettei milloinkaan pohjaa. Quote
PZQ Posted June 22, 2016 Posted June 22, 2016 Mulla on kilpuri vasta rakenteilla, mutta huoltoautossa on stage 3 & suorakytkylaatikko. Ei oo jäykkä poljin ja tosi mukava kisutella pykäliä pesään :) Samalla reseptillä aattelin mennä siinnä kilpurissakin. -Pete- 1 Quote
SePi Posted June 26, 2016 Posted June 26, 2016 Viisysissä on stage 2, joka hyvin rasvatulla vaijerilla ja poljin asetelmalla on älyttömän hyvä ja tunnokas Quote
Jarmo Lummi Posted June 27, 2016 Posted June 27, 2016 (edited) Simmaattehan paineasetelman ohjeitten mukaan eli kyllä on kisakäytössäkin stage1 ja stage2 kevyitä sekä pitää kun simmaus oikein. Simmausprikkoja paineasetelman ja vauhtipyörän väliin. Edited June 27, 2016 by Jarmo Lummi 1 Quote
TeeKoo Posted June 27, 2016 Posted June 27, 2016 Mistähän löytyisi ohjeet miten paineasetelma shimmataan oikein? Onko siihen olemassa mitään yleipätevää ohjetta, kun levyjen ja vauhtipyörien mitat kuitenkin vaihtelevat? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.