Jump to content

VW KAR-7


SePi

Recommended Posts

Posted
8 hours ago, Pepe said:

Kuvan näkymättömyys liittynee jollain tapaa Googleen kun nuo kuvat on sieltä linkitetty. Optimitilannne olisi jos liittäisit nuo kuvat aina palstalle liitetiedostona niin ne silloin toimivat niin kauan kun tämä Palsta on olemassa. Todennäköisesti Google muokkaa urliformaattia jossain vaiheessa (ehkä vuoden päästä tai ehkä kymmenen vuoden) ja sitten ketjun lukeminen menee aika hankalaksi kun kuvat ei näy :)

 

No, tärkeintä kuitenkin että tarinaa ja kuvaa tulee!

Tällaiselle digitumpelolle systeemien vaihtuminen on aina katastrofi. Ennen picasaweb albumista oli niin helppo kaivaa kuvia, mutta nyt se on Googlen päätöksellä historiaa. Mä yritin kaapia omasta tietokoneesta suoraan kuvia tänne, mutta en saanu kuin sellaisia avatar -kokoisia, jotka meni sutuksi isommassa koossa. Opetteluahan tää elämä on...

Posted

Tänään tankki sai viimeisen pinnan ja etu- eikun takapeltiä vähän tuli kustomoitua. Tää takapelti on vaan katsastusvaruste...

 

Ja kun olin innoissani uudesta reijittäjästä, niin päätin tehdä siitä videon.

Tankki.JPG

IMG_2331.JPG

  • Like 2
Posted
1 minute ago, mikan said:

Hienosti tulee reikä peltiin ja vieläpä kaarevaan. Ilmeisesti ei voi vahingossa vääntää liikaa?

 

t. Mika

Yllättävän helposti tulee reikää. 0,8 alumiiniin syntyy melkein huomaamatta ja tohon alkuperäispaksuiseen kuplankin peltiin varsin vähällä voimalla. Ne limput kun menee vastakkain, sen tuntee kyllä ja reikä on valmis. Tuon laakerin ja pultin kierteen öljyäminen pitää muistaa aika ajoin. Floridasta saakka piti tilata, että sai siedettävään hintaan

Posted

Joskus yritän etsiä tuollaista "dimple die" -työkalua, mutta ainakaan silloin ei löytynyt suomesta tarjontaa.

 

t. Mika

Posted

Ensinhän mä meinasin tehdä katkaisin kokoelmasta sellaisen simppelin vipuhässäkän välikaiteilla, mutta internet vei jälleen hienojen asioiden äärelle. On kova työ vastustaa kiusausta...

Tuo "hieno" ratti on sen verran offsetiltaan vajaa, että alkuperäiset viikset ei toimi ja minimalistinen linja siirtää kaikki kytkimet kojelautaan. Onneksi tuli hankittua pystympi versio noista penkeistä, ni saattaa ylettyä kädet rattiin - ja katkaisimiin

  • Like 1
Posted (edited)

Billetti katkaisijat todella siistit.

Mites spaceri ratin alle?

Edited by JaniM
Posted
12 hours ago, SePi said:

Vai olisko tämä grantin kiinnitykseen sopivampi? Tai tämä? Ei taida Suomesta löytyä?

 

Tuo ekan linkin sovite olis edullinen, alle kympin osa, mutta lähetys Suomeen tekis viiskymppiä! Pitää ensin istua penkille ja kokeilla tarviiko.

Nyt on jo pahvimalli tehty katkaisijoista ja jätetään hi-tech toiseen kertaan

 

 

IMG_2339(1).JPG

  • Like 1
Posted
44 minutes ago, JaniM said:

Saiskohan jotkut peitemutterit noihin siistimmät?

IKH:lla on sellaisia mustia kumitötsiä jotka ruuvataan ton mutterin tilalle

Posted (edited)

Hakee Ikeasta jotkut tyylikkäät kaapinvetimet ja Biltemasta katkaisijat, näyttää lähes samalta, hihii...

Edited by ARTO
  • Haha 1
Posted
3 hours ago, KimmoH said:

Hep, mistä noi kaarevat jutskat katkaisijoiden välissä ? Mikä mahtaa olla välimitta päästä päähän ?

 

Ne löyty USAsta www.periheliondesign.com firmasta. Kierreosan keskeltä keskelle on tasan tuuma ja nuo on M4 kierteellä. Eikä ollu kalliita. Arto voi hakea kahvat Ikeasta ?

  • Like 1
Posted

Tästä on hyvä alkaa - tai jatkaa. Ja onneksi reilu viikko lomaa siintelee ihan kohta!

Panoramaa.JPG

  • Like 10
Posted

Voimansiirtokin meni kohilleen - mutta missä on yhdyskappale vaihdekepin suuntaan ja ne kovat pultit, jotka oli rasiassa odottelemassa?! Eniten aikaa menee oman muistin penkomiseen...

 

 

IMG_2364.JPG

IMG_2366.JPG

Posted

Kunhan osia tulee ja etenkin sopivia, niin täähän rupee valmistumaan ihan silmissä. Peräpäässä vielä kässärivaijerit, jarruputket, sekä moottori paikoilleen. Sovittamista silti piisaa

 

 

IMG_2383.JPG

  • Like 3
Posted
1 hour ago, mikan said:

Eteen tulee varmaan siniset satulat, koska etujouset on keltaiset. ;-)

 

t. Mika

 

No worries, etupäähänkin tulee sinistä ;-)

 

Posted

Tänään oli sitten se päivä, kun voimalaitos pultattiin persiiseen kiinni. Yllättäen keula keveni peräti ilmavaksi, mutta ei hätää, huomenna toivonmukaan saapuu miesjoukkoa tallille ja saadaan himmeli nostettua painoksi. Tänään taistelin vaihteensiirtotangon kanssa ihmetellen miten se pusla voi mennä paikoilleen jos tankoa ei saa tarpeeksi eteen pois pois kannattimestaan. No lopulta tähdet asettuivat suotuisasti ja jonkun nuljahduksen jälkeen hammastangolle muokatusta etupäästä löytyi asento, jossa tanko siirtyi sen viimeisen sentin ja kolahti irti. Aika paska homma kaiken kaikkiaan.

 

IMG_2396.JPG

  • Like 4
Posted

Nyt olis etujousitus tehty ja jarrut menossa paikoilleen. En enää viiti tuolla tekniikka, jarrut ym osastolla kysyä näitä tyhmiä kysymyksiä, mutta onko parempia vaihtoehtoja etupää laakereiden paikoilleen laittoon kuin vaan laittaa oikeaa järjestykseen akselille, sitten levy kohdilleen ja kiertää mutterilla kaikki paikoilleen? Prässäämistä nyt eniten mietin vaihtoehtona, kun varsin tiukalta sovitukselta vaikuttaa. Lämpö ja kylmä varmaan auttais, mutta missä lienee kipupiste, ettei noita rullalaakereita saa tuhottua...?

 

IMG_2416.JPG

IMG_2414.JPG

  • Like 2
Posted

Itse olen naputellut sisemmän laakerin ulkokoolin vanhasta laakerista tekemälläni tuurnalla paikoilleen levyyn, sitten pölysuoja paikoilleen ja paketti olka-akselille. Tarvittaessa massavasaralla naputtelua levyn keskiöön kunnes levy on silmämääräisesti oikealla syvyydellä olkaan nähden. Sitten ulkolaakeri paikoillen, mutterilla paketti pari kertaa luihin, vartti kierros löysää, lukitus ja pyörittelyä ja kuulostelua. Jos siltä tuntuu, niin uudestaan luihin ja vartti löysää. Sitten ekan lenkin jälkeen vielä kerran tarkistus. Eikä mitään hajua onko hyvä vai huono neuvo, mutta näin minä olen tehnyt :)

  • Like 2
Posted (edited)

Onneks työpöydällä oli valmiina sopivat työkalut laakerin naputteluun, eli 36 ja 30 milliset hylsyt:

 

Ja sitten oli pakko kokeilla, sopiiko ne ulkonäköperustein valitut pyörät edes pyörimään ja hyvin sopivat. Eikä kokonaisuus ainakaan mennyt huonompaan suuntaan. Joustot ulos on nyt maksimissaan, joten KART -ilme vielä paranee. Eilen muuten asetin jonkinlaisen takarajan rekisteröinnille, kuin tilasin kilven...

 

IMG_2419.JPG

IMG_2417.JPG

IMG_2422.JPG

Edited by SePi
muistivirhe milleistä... ja vielä etutuennastakin kuva
  • Like 12
Posted

Vähän jarruaskartelua tänään. Pujottelin taakse suojaputkea, että näyttäis paremmalta. Kässärin vaijerit odottelevat kuoria - kuten tuo kaasuvaijerikin. Tällaista prototyyppiä tehdessä tavaran toimittajien kärsivällisyyttä kyllä koetellaan, koska pientä täydennystä tulee tilaukseen koko ajan. Nyt etsin sopivaa bensaputkea ja sekin pitäis piilottaa vaikka tuonne toisen puolen alaputkeen. Kaikki puhuvat 6 millisestä vahvistetusta nailonputkesta, mutta eipä tunnu täkäläiset kaupat tietävän mitään

 

 

IMG_2426.JPG

IMG_2429.JPG

  • Like 1
Posted

No olihan sitä Etralla oikeaa nailonista bensaletkua ja nyt se kulkee suojaputkessaan tuolla oikeassa alaputkessa.

Tänään aamulla jätin listan sähkötarvikkeista paikalliseen autosähköliikeeseen ja iltapäivällä odotti laatikollinen johtoja, liittimiä ym ym. Etupäähän tarvii yhden almeran jarruletkun, mutta se taitaa odotuttaa itseään ensi viikkoon. Siksipä oli sopivaa luppoaikaa kabiinin laittoon ja nyt jalkatilatkin ovat ok. Peileille tein yläkaariin M8 niittimutterien kanssa kiinnitykset - ja tietty kokeillakin täytyi miltä race-henkiset jutskat vaikuttaa.

 

 

IMG_2439.JPG

  • Like 5

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...