SePi Posted April 5, 2018 Author Share Posted April 5, 2018 8 hours ago, Pepe said: Kuvan näkymättömyys liittynee jollain tapaa Googleen kun nuo kuvat on sieltä linkitetty. Optimitilannne olisi jos liittäisit nuo kuvat aina palstalle liitetiedostona niin ne silloin toimivat niin kauan kun tämä Palsta on olemassa. Todennäköisesti Google muokkaa urliformaattia jossain vaiheessa (ehkä vuoden päästä tai ehkä kymmenen vuoden) ja sitten ketjun lukeminen menee aika hankalaksi kun kuvat ei näy :) No, tärkeintä kuitenkin että tarinaa ja kuvaa tulee! Tällaiselle digitumpelolle systeemien vaihtuminen on aina katastrofi. Ennen picasaweb albumista oli niin helppo kaivaa kuvia, mutta nyt se on Googlen päätöksellä historiaa. Mä yritin kaapia omasta tietokoneesta suoraan kuvia tänne, mutta en saanu kuin sellaisia avatar -kokoisia, jotka meni sutuksi isommassa koossa. Opetteluahan tää elämä on... Quote Link to comment
SePi Posted April 8, 2018 Author Share Posted April 8, 2018 Tänään tankki sai viimeisen pinnan ja etu- eikun takapeltiä vähän tuli kustomoitua. Tää takapelti on vaan katsastusvaruste... Ja kun olin innoissani uudesta reijittäjästä, niin päätin tehdä siitä videon. 2 Quote Link to comment
mikan Posted April 8, 2018 Share Posted April 8, 2018 Hienosti tulee reikä peltiin ja vieläpä kaarevaan. Ilmeisesti ei voi vahingossa vääntää liikaa? t. Mika Quote Link to comment
SePi Posted April 8, 2018 Author Share Posted April 8, 2018 1 minute ago, mikan said: Hienosti tulee reikä peltiin ja vieläpä kaarevaan. Ilmeisesti ei voi vahingossa vääntää liikaa? t. Mika Yllättävän helposti tulee reikää. 0,8 alumiiniin syntyy melkein huomaamatta ja tohon alkuperäispaksuiseen kuplankin peltiin varsin vähällä voimalla. Ne limput kun menee vastakkain, sen tuntee kyllä ja reikä on valmis. Tuon laakerin ja pultin kierteen öljyäminen pitää muistaa aika ajoin. Floridasta saakka piti tilata, että sai siedettävään hintaan Quote Link to comment
mikan Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Joskus yritän etsiä tuollaista "dimple die" -työkalua, mutta ainakaan silloin ei löytynyt suomesta tarjontaa. t. Mika Quote Link to comment
SePi Posted April 10, 2018 Author Share Posted April 10, 2018 Ensinhän mä meinasin tehdä katkaisin kokoelmasta sellaisen simppelin vipuhässäkän välikaiteilla, mutta internet vei jälleen hienojen asioiden äärelle. On kova työ vastustaa kiusausta... Tuo "hieno" ratti on sen verran offsetiltaan vajaa, että alkuperäiset viikset ei toimi ja minimalistinen linja siirtää kaikki kytkimet kojelautaan. Onneksi tuli hankittua pystympi versio noista penkeistä, ni saattaa ylettyä kädet rattiin - ja katkaisimiin 1 Quote Link to comment
JaniM Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 (edited) Billetti katkaisijat todella siistit. Mites spaceri ratin alle? Edited April 11, 2018 by JaniM Quote Link to comment
mikan Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 Jania kompaten pikakiinnitys rattiin, niin saa sitä lähemmäksi. t. Mika 1 Quote Link to comment
SePi Posted April 11, 2018 Author Share Posted April 11, 2018 Vai olisko tämä grantin kiinnitykseen sopivampi? Tai tämä? Ei taida Suomesta löytyä? Quote Link to comment
metake Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 Oliko ratissa nyt Grantin keskiö? Flat-4 keskiö sopii myös ja se on huomattavasti pidempi eli ratti tulee aika paljon ulommas. http://www.aircooled.fi/tuote/667/gtratin-keskio-607412-flat4 Quote Link to comment
SePi Posted April 12, 2018 Author Share Posted April 12, 2018 12 hours ago, metake said: Oliko ratissa nyt Grantin keskiö? Flat-4 keskiö sopii myös ja se on huomattavasti pidempi eli ratti tulee aika paljon ulommas. http://www.aircooled.fi/tuote/667/gtratin-keskio-607412-flat4 Olis ollu hieno keskiö, mutta valmistenumeron perusteella ei enää sovi tohon Quote Link to comment
Guest Jeeves Posted April 12, 2018 Share Posted April 12, 2018 http://www.aircooled.fi/tuote/668/gtratin-keskio-7479-flat4 Uudempaankin hyllyssä. Ja edukkaampaa EMPI:ä tulossa myös. Quote Link to comment
SePi Posted April 12, 2018 Author Share Posted April 12, 2018 12 hours ago, SePi said: Vai olisko tämä grantin kiinnitykseen sopivampi? Tai tämä? Ei taida Suomesta löytyä? Tuo ekan linkin sovite olis edullinen, alle kympin osa, mutta lähetys Suomeen tekis viiskymppiä! Pitää ensin istua penkille ja kokeilla tarviiko. Nyt on jo pahvimalli tehty katkaisijoista ja jätetään hi-tech toiseen kertaan 1 Quote Link to comment
JaniM Posted April 12, 2018 Share Posted April 12, 2018 Saiskohan jotkut peitemutterit noihin siistimmät? Quote Link to comment
SePi Posted April 12, 2018 Author Share Posted April 12, 2018 44 minutes ago, JaniM said: Saiskohan jotkut peitemutterit noihin siistimmät? IKH:lla on sellaisia mustia kumitötsiä jotka ruuvataan ton mutterin tilalle Quote Link to comment
ARTO Posted April 12, 2018 Share Posted April 12, 2018 (edited) Hakee Ikeasta jotkut tyylikkäät kaapinvetimet ja Biltemasta katkaisijat, näyttää lähes samalta, hihii... Edited April 12, 2018 by ARTO 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 Hep, mistä noi kaarevat jutskat katkaisijoiden välissä ? Mikä mahtaa olla välimitta päästä päähän ? Quote Link to comment
SePi Posted April 13, 2018 Author Share Posted April 13, 2018 3 hours ago, KimmoH said: Hep, mistä noi kaarevat jutskat katkaisijoiden välissä ? Mikä mahtaa olla välimitta päästä päähän ? Ne löyty USAsta www.periheliondesign.com firmasta. Kierreosan keskeltä keskelle on tasan tuuma ja nuo on M4 kierteellä. Eikä ollu kalliita. Arto voi hakea kahvat Ikeasta ? 1 Quote Link to comment
SePi Posted April 20, 2018 Author Share Posted April 20, 2018 Tästä on hyvä alkaa - tai jatkaa. Ja onneksi reilu viikko lomaa siintelee ihan kohta! 10 Quote Link to comment
SePi Posted April 21, 2018 Author Share Posted April 21, 2018 Voimansiirtokin meni kohilleen - mutta missä on yhdyskappale vaihdekepin suuntaan ja ne kovat pultit, jotka oli rasiassa odottelemassa?! Eniten aikaa menee oman muistin penkomiseen... Quote Link to comment
SePi Posted April 26, 2018 Author Share Posted April 26, 2018 Kunhan osia tulee ja etenkin sopivia, niin täähän rupee valmistumaan ihan silmissä. Peräpäässä vielä kässärivaijerit, jarruputket, sekä moottori paikoilleen. Sovittamista silti piisaa 3 Quote Link to comment
Ketsa Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 Onhan jarrusatulat vasta pohjamaalissa? ;) 1 Quote Link to comment
ARTO Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 No mutta keltainenhan on yksi parhaita satulavärejä. 1 Quote Link to comment
mikan Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 Eteen tulee varmaan siniset satulat, koska etujouset on keltaiset. ;-) t. Mika Quote Link to comment
jarkki86 Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 Ai piru että näyttää nätiltä! Kunpa ne vain pysyisivät aina noin puhtaina. Quote Link to comment
SePi Posted April 26, 2018 Author Share Posted April 26, 2018 1 hour ago, mikan said: Eteen tulee varmaan siniset satulat, koska etujouset on keltaiset. ;-) t. Mika No worries, etupäähänkin tulee sinistä ;-) Quote Link to comment
SePi Posted May 2, 2018 Author Share Posted May 2, 2018 Tänään oli sitten se päivä, kun voimalaitos pultattiin persiiseen kiinni. Yllättäen keula keveni peräti ilmavaksi, mutta ei hätää, huomenna toivonmukaan saapuu miesjoukkoa tallille ja saadaan himmeli nostettua painoksi. Tänään taistelin vaihteensiirtotangon kanssa ihmetellen miten se pusla voi mennä paikoilleen jos tankoa ei saa tarpeeksi eteen pois pois kannattimestaan. No lopulta tähdet asettuivat suotuisasti ja jonkun nuljahduksen jälkeen hammastangolle muokatusta etupäästä löytyi asento, jossa tanko siirtyi sen viimeisen sentin ja kolahti irti. Aika paska homma kaiken kaikkiaan. 4 Quote Link to comment
ARTO Posted May 4, 2018 Share Posted May 4, 2018 Onhan tää aika villi ja erilainen... hyvällä tavalla Quote Link to comment
Tonii73 Posted May 4, 2018 Share Posted May 4, 2018 Tästä taitaa tulla ensimmäinen katulaillinen death kart Kekkoslovakiassa :) Quote Link to comment
-Alex- Posted May 4, 2018 Share Posted May 4, 2018 Seppo on jaksanut ahkeroida, ei voi kuin peukuttaa :) Hieno peli tulee, rahaa varmasti vähän palanut :) Quote Link to comment
Urbantoy Posted May 4, 2018 Share Posted May 4, 2018 On se vaan eri hieno ku Triple White Quote Link to comment
SePi Posted May 7, 2018 Author Share Posted May 7, 2018 Nyt olis etujousitus tehty ja jarrut menossa paikoilleen. En enää viiti tuolla tekniikka, jarrut ym osastolla kysyä näitä tyhmiä kysymyksiä, mutta onko parempia vaihtoehtoja etupää laakereiden paikoilleen laittoon kuin vaan laittaa oikeaa järjestykseen akselille, sitten levy kohdilleen ja kiertää mutterilla kaikki paikoilleen? Prässäämistä nyt eniten mietin vaihtoehtona, kun varsin tiukalta sovitukselta vaikuttaa. Lämpö ja kylmä varmaan auttais, mutta missä lienee kipupiste, ettei noita rullalaakereita saa tuhottua...? 2 Quote Link to comment
Ketsa Posted May 7, 2018 Share Posted May 7, 2018 Itse olen naputellut sisemmän laakerin ulkokoolin vanhasta laakerista tekemälläni tuurnalla paikoilleen levyyn, sitten pölysuoja paikoilleen ja paketti olka-akselille. Tarvittaessa massavasaralla naputtelua levyn keskiöön kunnes levy on silmämääräisesti oikealla syvyydellä olkaan nähden. Sitten ulkolaakeri paikoillen, mutterilla paketti pari kertaa luihin, vartti kierros löysää, lukitus ja pyörittelyä ja kuulostelua. Jos siltä tuntuu, niin uudestaan luihin ja vartti löysää. Sitten ekan lenkin jälkeen vielä kerran tarkistus. Eikä mitään hajua onko hyvä vai huono neuvo, mutta näin minä olen tehnyt :) 2 Quote Link to comment
SePi Posted May 8, 2018 Author Share Posted May 8, 2018 (edited) Onneks työpöydällä oli valmiina sopivat työkalut laakerin naputteluun, eli 36 ja 30 milliset hylsyt: Ja sitten oli pakko kokeilla, sopiiko ne ulkonäköperustein valitut pyörät edes pyörimään ja hyvin sopivat. Eikä kokonaisuus ainakaan mennyt huonompaan suuntaan. Joustot ulos on nyt maksimissaan, joten KART -ilme vielä paranee. Eilen muuten asetin jonkinlaisen takarajan rekisteröinnille, kuin tilasin kilven... Edited May 8, 2018 by SePi muistivirhe milleistä... ja vielä etutuennastakin kuva 12 Quote Link to comment
Lasse Posted May 8, 2018 Share Posted May 8, 2018 Juu näinhän ne koolit on paikoilleen tavattu mätkiä. Lippavanne ei voi mennä koskaan pieleen. Quote Link to comment
SePi Posted May 9, 2018 Author Share Posted May 9, 2018 Vähän jarruaskartelua tänään. Pujottelin taakse suojaputkea, että näyttäis paremmalta. Kässärin vaijerit odottelevat kuoria - kuten tuo kaasuvaijerikin. Tällaista prototyyppiä tehdessä tavaran toimittajien kärsivällisyyttä kyllä koetellaan, koska pientä täydennystä tulee tilaukseen koko ajan. Nyt etsin sopivaa bensaputkea ja sekin pitäis piilottaa vaikka tuonne toisen puolen alaputkeen. Kaikki puhuvat 6 millisestä vahvistetusta nailonputkesta, mutta eipä tunnu täkäläiset kaupat tietävän mitään 1 Quote Link to comment
SePi Posted May 11, 2018 Author Share Posted May 11, 2018 No olihan sitä Etralla oikeaa nailonista bensaletkua ja nyt se kulkee suojaputkessaan tuolla oikeassa alaputkessa. Tänään aamulla jätin listan sähkötarvikkeista paikalliseen autosähköliikeeseen ja iltapäivällä odotti laatikollinen johtoja, liittimiä ym ym. Etupäähän tarvii yhden almeran jarruletkun, mutta se taitaa odotuttaa itseään ensi viikkoon. Siksipä oli sopivaa luppoaikaa kabiinin laittoon ja nyt jalkatilatkin ovat ok. Peileille tein yläkaariin M8 niittimutterien kanssa kiinnitykset - ja tietty kokeillakin täytyi miltä race-henkiset jutskat vaikuttaa. 5 Quote Link to comment
SePi Posted May 14, 2018 Author Share Posted May 14, 2018 Tänään kiinnittyi tulipelti, istuimet ja turvavyöt. 3 Quote Link to comment
ARTO Posted May 14, 2018 Share Posted May 14, 2018 Penkit on erittäin por... näköiset mutta eikö noissa tuu perse ja välilevyt kipeeksi kun hiukan GEEvoimia kokeilee? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.