Guest Palloilia Posted April 26, 2012 Posted April 26, 2012 Nyt on katsastettu mullakin sitten madalluksen kanssa, rekisteri otteesee vaan merkintä muutoksesta ja ei ongelmaa. Rengastustakin täytyisi muuttaa kun on aika lähellä 195/65-16. Mutta ei taida helposti löytyä kauheen matala rofiilisia c renkaita. miten tuota joustoa sitten riittää jos nuo pohjaan lyönti raudat edestä poikkasee? kun eikö palloniveltenki pitäisi pohjata jo kun ottaisi pelkät kumit pois? mulla siis paikallaa nuo, kuinka paksu on ylempi pohjauskumi? Saako taakse jostakin niitä säädettäviä lattoja, vaikuttaa niin pirusti jo tuo yksi boori. perä roikkuu ja keulaa ei viiti enään laskea Quote
PZQ Posted April 27, 2012 Posted April 27, 2012 Ei kai c-renkaita ole pakko käyttää, kunhan renkaan paino indeksi ok. Ainakin T5 Trp tuli muutoskatsastettua ns henkilöauton 235/50ZR18 renkaalla (Nokian Hakka Z) Alla nopea kuuklaus: Load index - kuormitusluokka Renkaan sivupinnalla näkyvä kuormitusluokan merkintä ilmaisee suurimman kuormituksen, jonka rengas kestää ajettaessa (renkaan nopeusluokan sallimalla) enimmäisnopeudella. Alla näet kuormitusluokkamerkinnät (LI) ja niitä vastaavat enimmäiskuormat (kg): LI kg LI kg 65 290 94 670 66 300 95 690 67 307 96 710 68 315 97 730 69 325 98 750 70 335 99 775 71 345 100 800 72 355 101 825 73 365 102 850 74 375 103 875 75 387 104 900 76 400 105 925 77 412 106 950 78 425 107 975 79 437 108 1000 80 450 109 1030 81 462 110 1060 82 475 111 1090 83 487 112 1120 84 500 113 1150 85 515 114 1180 86 530 115 1215 87 545 116 1250 88 560 117 1285 89 580 118 1320 90 600 119 1360 91 615 92 630 93 650 Quote
Viltsu Posted April 29, 2012 Posted April 29, 2012 Tässä ois minun ratkaisu tuohon kallistuksenvakaajaan. Irrotin ja käänsin sen ympäri ja asensin sen vielä olkavarsien yläpuolelle. Sen mahtui asentamaan kohtuu hyvin nuiden olkavarsien yläpuolelle kun pohjaanlyönti raudat on poistettu. Quote
Guest miikam Posted May 13, 2012 Posted May 13, 2012 Nyt mennään näin. Alemmas täytyy päästä, paljon. Korin droppaaminen on se ultimaattinen, johon ei vielä lähdetä. Nuo takajousilatat, mistä niitä olette hommailleet? Valmiiksi droppaavat ja säädettävät näkisin parhaaksi, tyyliin näin. Niillä saisi perää alemmas, sitten voisi laskea keulastakin. Tosin sen jälkeen menee pakoputki uusiksi, edessä menee peltihommiksi jotta mahtuu pyörimään, on se sen arvoista. Quote
Guest Palloilia Posted May 14, 2012 Posted May 14, 2012 Tuota vitsun kuvaan ihmettelin, kun nuo pohjaanlyönti raudat poistettu. Anssi nimimerkki joskus laittanut kuvan että pallonivelet ovat ääri asennossa kun tukivarressa on väliä pohjaanlyönti rautaan 1cm. Eli miten tuo voi joustaa kun näyttää jo yli olevan tuon raudan kohdasta tukivarsi? Quote
Guest KariT Posted May 14, 2012 Posted May 14, 2012 Ei ne joustakkaan:) Oma pallukka oli viime kesänä madallettu sen verran, että oli pakko katkaista pohjaanlyönti raudat. Oli ihan paska ajaa. Nyt korotettu pari "hammasväliä" ylöspäin ja nyt on huomattavasti parempi ajaa. Haluasin itsekin madallusta lisää, mutta ei sitä pelkillä säätöpaloilla saa tehtyä, niin että kehtaa autolla vielä ajaakin. Quote
Viltsu Posted May 14, 2012 Posted May 14, 2012 No kyllähän ne taitaa pohjata. Mutta ei se nyt mitenkään kovin mahdoton ajettava ole, mutta varmasti paranis jos nostais pykälän tai kaksi. Ei vaan yhtään tekis mieli. Mielummin mentäis alas päin. Siitä vaan ei ole oikein tietoa, että miten. Vai pitääköhän sitä ruveta hommaamaan juniksen etuakselia ja siihen flipattuja olkia. Vai onko kellään muita ideoita? Quote
Tanhis Posted May 15, 2012 Posted May 15, 2012 No kyllähän ne taitaa pohjata. Mutta ei se nyt mitenkään kovin mahdoton ajettava ole, mutta varmasti paranis jos nostais pykälän tai kaksi. Ei vaan yhtään tekis mieli. Mielummin mentäis alas päin. Siitä vaan ei ole oikein tietoa, että miten. Vai pitääköhän sitä ruveta hommaamaan juniksen etuakselia ja siihen flipattuja olkia. Vai onko kellään muita ideoita? Akseli kokonaisuudessaan ylöspäin. Quote
JaniM Posted May 15, 2012 Posted May 15, 2012 Ja helpoimmalla pääsee Tanhiksen ideassa kun teettää uudet akselin päädyt ja pitää kiinnitysreiät kohdillaan, mutta siirtää akseliputkia ylöspäin. Runkoon vaan koloo ylemmäs vaan akselinkohtaa. Mutta sit pitää tsekkailla että vaihdetanko, tehostimet ja raidetangot mahtuu kulkeen. Myöskin jarrutanko. Noi nyt mitkä ekana tuli mieleen. Juniksessa onnistuu helposti se 10 cm nosto ja toimii pallon akseli huomattavasti paremmin. Akselin yläputki tulee tällöin kiinni siihen lattiaan. Raidetangoille pitää tehdä kolot. Quote
Viltsu Posted May 16, 2012 Posted May 16, 2012 Nyt ahistaa :@ Rupes niin vaivaamaan tuo pallonivel homma, niin ajattelin nostaa keulaa muutaman pykälän. Ajattelin pelata varman päälle ja lisätä joustoa ennen kuin joku paikka hajoaa. Kuten tuossa jo aikaisemmalla sivulla kirjoitin, niin sillon kun hitsattiin nuot säätöpalat, niin nyljäänty ylemmästä akseliputkesta ne kierteet. Sillon huokastiin helpotuksesta, että pultti nyljäänty enemmän ku se holkin kierre. Mutta arvatkaapas miten nyt kävi!!!! Saattoi tulla vähän isompi remppa eteen, saatana. Nyt meni ne kierteet sitten siitä holkistakin. Ihan jämäkästi oli siellä paikallaan, mutta kun mutterin löysäsin niin kierretappikin löystyi samalla. Ja ei kiristy sinne enää millään :( Enää ikinä en edes harkitse auton nostoa. Tästä eteenpäin minulla ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin MADALLUS!!! Quote
Guest Palloilia Posted June 19, 2012 Posted June 19, 2012 Rupes nyt niin mietitytttään, että vaikuttaako takana samanverran sisä tai ulkoboorin kääntö? Quote
Guest Palloilia Posted July 11, 2012 Posted July 11, 2012 onko kukaan kokeillut näitä tilailla? http://www.wagenswest.com/partstore/ind ... ndles.html vanhat täytys vissiin lähettää vaihossakin. Ois huippu kyllä kun noilla sais enemmän joustoa. Kun tuohon akselin nostoon korissa en mitenkään haluaisi ryhtyä. Näyttää sen verran isotöiseltä projektilta, liekkö taidotkaan riittäisi:( Quote
Tanhis Posted July 12, 2012 Posted July 12, 2012 Rupes nyt niin mietitytttään, että vaikuttaako takana samanverran sisä tai ulkoboorin kääntö? Sisäboorit harvemmat kuin ulkoboorit eli yksi sisänapsu madaltaa enemmän kun yksi ulkonapsu. Tai jos VW ingenjör on muttanut tätä jossain vaiheessa niin viisaammat valistakoon. Quote
Guest Palloilia Posted July 17, 2012 Posted July 17, 2012 Rupes nyt niin mietitytttään, että vaikuttaako takana samanverran sisä tai ulkoboorin kääntö? Sisäboorit harvemmat kuin ulkoboorit eli yksi sisänapsu madaltaa enemmän kun yksi ulkonapsu. Tai jos VW ingenjör on muttanut tätä jossain vaiheessa niin viisaammat valistakoon. Jees tämä tulikin jo säädettyä, perä oli aavistuksen liian matalalla niin sisäbooreilla sain sen muutamalla käännöllä pari senttiä ylemmäksi. Muistaakseni sisällä oli 44booria ja ulkona 48. Quote
kimmo74 Posted August 14, 2012 Posted August 14, 2012 Onko kukaan kokeillu tämän firman hommia?http://transporterhaus.com/index.php?op ... Itemid=163 tässä asennusohje http://transporterhaus.com/index.php?op ... Itemid=163 VASTAUS koitettu on 2011 kesänä, toimitus tuli noin 3kk kuluttua useiden soittojen ja sähköpostien jälkeen. selityksiä oli kyllä... paikoilleen asennettiin marraskuussa tiptusta ei tullut mitattua mutta lisäjouselliset iskarit piti laittaa että tuli vähän joustovaraa. ajettavuus oli hyvä ilman vakaajaakin :) Quote
kimmo74 Posted August 14, 2012 Posted August 14, 2012 toimii :) edellisestä viestistä jäi mainitsematta, jarrulevylle piti tehd tilaa ottamalla laikalla alemmasta nivelestä laikalla 2milliä pois. Quote
Guest Tappi Posted April 19, 2013 Posted April 19, 2013 Onko kenelläkään kokemuksia tai syvällisiä ajatuksia noista keulan madalluksessa? "EZ RIDER COIL-OVER CONVERSION KIT – BAY WINDOW CAMPER 4” to 5.5” Drop" http://www.red9design.co.uk/type2.htm Quote
Guest Palloilia Posted December 21, 2013 Posted December 21, 2013 thesambasta lueskelin. Nyt tullut markkinoille näköjään droppi olkia jotka ei oo hitsailtu. http://www.serial-kombi.com/en-GB/bay-w ... bi-n313573 Ja parissa muussakin paikassa näytti olevan ainakin vw heritagella myynnis. Hintaa vaan aika reilusti enemmän kuin esim kuplan droppi olkissa... Näyttäs kyllä tosi hyviltä mut tuohon hintaan jäänee ainakin itsellä ostamati... Quote
KalleJ Posted November 2, 2014 Posted November 2, 2014 Madalluspalojen asentaminen tässä olisi pallon akseliin edessä ja kysymys experteille. Normaaliin tapaan asennettaessa näyttäisi akselin läpi tulevat tangot kolisevan vakiokorkeudella. Mahtuuko perus CSP palat kuvan tavalla? Ei osaa oikein arvioida tällä hetkellä, akseli lattialla. Sanokaa vain tyhmäksi, mutta tavoite on säädössä vakiokorkeus ja alaspäin. Quote
Hebster52 Posted November 2, 2014 Posted November 2, 2014 Miksi? Yläputken säätöpalaan melko hankala päästä käsiks jos tuonnepäin käännät sitä. Quote
KalleJ Posted November 2, 2014 Posted November 2, 2014 Jos asennan säätöpalat normaalisti, niin eikö säädön pultti ym. osu vaihteensiirtäjätankoon täysin vakiokorkeudella? Eli palojen asentamisen jälkeen ei pääse takaisin vakioon. Ajatus hieman sama kuin: Quote
Guest Palloilia Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 kyllä se taitaa osua siihen. Mulla asennettu niin ,että saa myös vakio korkeuteen. En muista enään varmaksi mut mielestäni saatto olla et vähän lyhyemmällä pinnapultilla voisi mennä kun sehän tulee siitä mutterista jonkun verran yli...Tosin ei tainnut tämä paljoakaan auttaa... Quote
tobbe` Posted January 26, 2016 Posted January 26, 2016 Mitenkäs konttorilla suhtaudutaan noihin "hevosenkenkiin" jotka pultataan takalattoihin? Nuo vaikuttais olevan helpoin ja fiksuin tapa saada perä alas sillee että myös joustoa olisi jäljellä. Quote
KimmoH Posted January 26, 2016 Posted January 26, 2016 Mitenkäs konttorilla suhtaudutaan noihin "hevosenkenkiin" jotka pultataan takalattoihin? Nuo vaikuttais olevan helpoin ja fiksuin tapa saada perä alas sillee että myös joustoa olisi jäljellä. Tuurilla menee läpi ;) Sitten kun ei mene, niin voi joutua vaihtamaan säädettävät jousilatat. Quote
Hebster52 Posted January 26, 2016 Posted January 26, 2016 Hevosenkengät yleensä jo vaatii että laikkaat palan rungosta ettei vetarit lyö runkopalkkiin.. Quote
tobbe` Posted January 26, 2016 Posted January 26, 2016 Notsit aion tehdä runkoon kyllä. Säädettävillä latoilla on sama ongelma että joustovara loppuu, eli samaan lopputulokseen pääsisin pelkästään kääntämällä booreja. Ajatuksena olisi tiputtaa boorin tai kahden verran ja lisäksi laittaa nuo hevosenkengät, maavaraa luulisi jäävän kuitenkin yli 8cm että säädettäviä lattoja en senkään puolesta tarvitsisi. Paljon nuo hevosenkengät sitten pudottaa? Ulompi boori taisi laskea sen 5.5cm? Quote
Hebster52 Posted January 26, 2016 Posted January 26, 2016 (edited) Nyt en muista paljonkon noi hevosenkengät madalsi. On jo sen verran aikaa siitä kun noi piirsin…. Olikohan 8-9cm luokkaa? Se mitta on sama kuin takanavan ja latan pulttien c-c mitan verran ainakin.. Edited January 26, 2016 by Hebster52 Quote
KimmoH Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 (edited) Mulla hevosenkengät tiputti aika tarkalleen 3,5". Vetari on nähtävästi hipaissut toisella puolen aavistuksen, kun viime kesänä johonkin töyssyyn täydellä lastilla on laskettu menemään. Kiveniskumassa on lähtenyt runkopalkista pois mutta pohjamaali näkyy vielä ja vetarissa ei näy mitään jälkeä eli aika tarkoilla on oltu ;) Pitää pikkaisen muokata palkkia ennen ensi kesää. Edited January 27, 2016 by KimmoH Quote
Hebster52 Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Kattelin cadit ja näytti mitat että madaltais 82mm.. :) Quote
tobbe` Posted August 28, 2016 Posted August 28, 2016 Mitenkäs ootte toteuttanu oven muokkauksen lokarien tubbauksen kanssa? Mulla nyt 4" kavennettu akseli plus dropit eikä meinaa pyörät mahtua lokarin tubbauksen sisään. Talvella olis tarkotus jatkaa oven puolelle lokaria ja kiinnostais nähä miten muut on toteuttanu sen oven. Mahtuuko lasi laskeutumaan alas asti yms. Quote
Guest Turkanen Posted January 6, 2017 Posted January 6, 2017 Mistä ootte säätöpaloja tilailleet? Quote
boxer Posted January 6, 2017 Posted January 6, 2017 Mistä ootte säätöpaloja tilailleet? Aircooledilta tulivat palat ja myöskin olat.. Quote
HBR Posted April 10, 2017 Posted April 10, 2017 Mites jatkaa madaltamista..? Pari kesää menty takaa pohjaanlyötikumien varassa,meinasin eka ottaa tilaa lisää runkopalkeista vetareille ja tukivarsille,mut mites noita pohjaanlyötikumien sydeemeitä on muokattu yleensä? Nyt kumia jäljellä 10mm... Jääkö vaihtoehdoksi kääntää torsioputkenpäitä? Varhaispallukka kyseessä... Quote
tobbe` Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 Onks sulla hevosenkengät siellä jo, vai meneekös ne varhaispalloon edes? Quote
Heebah Posted April 25, 2017 Posted April 25, 2017 Onkos herroilla kokemusta keulan sisempien puslien vaihtamisesta? Tuntuu omassa keulassa olevan puslat lopussa ja uretaaniholkkeja en kyllä sinne haluais työntää... -t- Quote
HBR Posted April 25, 2017 Posted April 25, 2017 Onks sulla hevosenkengät siellä jo, vai meneekös ne varhaispalloon edes?No eipä oo,eikä oo tullut noi mieleen.Täytyypä tutkia löytyykö varhaseen,sillä saattaa saada jousto varaakin,tietty tilaa joutuu veistää runkopalkkeihin mut ei tarvis kajoo torsioputkeen. Säätölatat tällä hetkellä ja jousto aikalailla pohjassa. Quote
hanski. Posted February 3, 2022 Posted February 3, 2022 (edited) Jatketaan vanhaa juttua.. Nyt kun torsioputkea joutuu korjaamaan, aion samalla päätä hiukan kääntää, että päästään alaspäin, ilman että jousilatta lyö yläreunaa vasten, niin kysymys: Missäkohtaa vetoakseille pitää tehdä runkopalkkiin lisää tilaa? Se siellä varmaan ensimmäisenä ottaa kiinni? Takana on säädettävät jousilatat, auto purettuna koritelineessä, ei pääse testaamaan renkaat maassa kiinni mittoja. Osaako joku sanoa? Edited February 3, 2022 by hanski. Quote
KimmoH Posted February 3, 2022 Posted February 3, 2022 Itse tein tuohon kohtaan ja loppui vetareiden osuminen runkopalkkeihin hevosenkengillä isoimmissa pompuissa. 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.