KimmoH Posted April 25, 2021 Author Share Posted April 25, 2021 (edited) Ykkösen säätöruuveille ehdin tänään askartelemaan vippoihin tilaa. Nyt mahtuu liikkumaan. Kolme paria olisi vielä jäljellä... Edited April 25, 2021 by KimmoH Quote Link to comment
KimmoH Posted May 4, 2021 Author Share Posted May 4, 2021 Nonni, nyt olis lähes puolta kevyemmät alutönärit. Vielä pitäisi sipaista reilu 20mm pituudesta pois. Jospa tää nyt lähtis taas etenemään... Quote Link to comment
KimmoH Posted May 7, 2021 Author Share Posted May 7, 2021 (edited) Nyt olisi kaikki 1700:sen vipat viritelty kuntoon ja 7mm tassumallin säätöruuvit mahtuvat elämään ilman ongelmia. Dokumentoidaan vielä painonsäästö 1700cc vipat Pieperin norsuntassulla vs. 2000cc vipat orggis 10mm säätöruuveilla. Tönäreistä on vielä tulossa sellaiset reilu 20 grammaa säästöä verrattuna orggis 2 litraisen alutönäreihin. Edited May 7, 2021 by KimmoH Quote Link to comment
KimmoH Posted May 18, 2021 Author Share Posted May 18, 2021 Aika mennyt ilmajäähyillä ajellessa joten ei ole taas talliin hetkeen ehtinyt 😉 Tänään nytkähti tämä projekti kuitenkin pikkuisen. Tönärit olisi nyt pätkitty oikeaan mittaan ja painonsäätöäkin tuli samalla ihan kivasti vakio tönäreihin verrattuna, 23 grammaa katosi per tanko. 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted May 18, 2021 Author Share Posted May 18, 2021 Katos vain, siellä ne nyt olis swivel foot säätöruuvien ja kiinteiden spacereiden kera. Venttiilit säädetty ja loppuhan olisikin tuosta vain niks-naks-osat kiinni ja kovaa ajoa 😄 Quote Link to comment
ajomies Posted May 18, 2021 Share Posted May 18, 2021 Toivottavasti eivät ota venttiilikoppiin kiinni kun ruuvit ovat noin pitkät, tarkista ettei startatessa ala kopat "tanssimaan", siellä ei nimittäin paljon ylimääräistä korkeutta ole Quote Link to comment
KimmoH Posted May 19, 2021 Author Share Posted May 19, 2021 (edited) Nää Pieperin ruuvit on lyhemmät kuin "normaalisti" swivel footeissa, ainakin teoriassa pitäisi mahtua vakio koppien sisään. Edited May 19, 2021 by KimmoH Quote Link to comment
KimmoH Posted May 19, 2021 Author Share Posted May 19, 2021 ja sinne ne mahtui kuten olin laskenutkin 😄 Ei kyllä yhtään pidemmät saisi säätöruuvit olla. Olis nuissa ollut varaa vähän sipaista päästäkin pois jos oikein tiukille olisi mennyt. Quote Link to comment
KimmoH Posted May 21, 2021 Author Share Posted May 21, 2021 Jäähypellit pääpiirteittäin kasassa ja kaasarit ruuvattu paikoilleen. Nyt uupuis lämmönvaihtimille tulevat lisäpuhaltimen putket eli nuo mitkä tulee tuosta jäähypeltien läpi konehuoneen puolelle molemmin puolin. Omassa hyllyssä olin sitten hillonnut vuosia jotain ihan väärän moottorin putkia 😄 ja kasaus pysähtyi nyt tähän kun lämmönvaihtimia ei kehtaa ruuvata kiinni ennen nuita putkia. 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted May 26, 2021 Author Share Posted May 26, 2021 Toissa talvena tuli harrastettua nelkun termareiden kunnostusta ja yksi sattui vielä löytymään hyllystä. Quote Link to comment
KimmoH Posted June 19, 2021 Author Share Posted June 19, 2021 Alle tulevat jäähypellit ja takakannake saivat väriä pintaan. Ilmanputsari huutelis vielä vasemmanpuolen pitsa slicea... Vasemmalle löytyi pakasta vedetty uusi lämpöputki, oikea puoli olisi edelleen hakusassa ja sit tuli suunnitelmiin muutos 😄 Bussissa tuntuu tuo reilu 6 vuotta sitten kasattu nelkku pelaavan niin nätisti, että taidankin Bajattaa tämän koneen joten bussihilppeet paketoidaan hyllyyn odottamaan. Jos alkaisi nykertämään omia off-road pakosarjoja, ei kehtaa nuita iskemättömiä bussin lämmönvaihtimia sotkea sisäänajossa. 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted August 5, 2021 Author Share Posted August 5, 2021 Eilen tuli jostain yllätysmotivaatio ja ruuvasin koneesen lämmönvaihtimet ja putken kiinni. Tänään ottaa päräytin ekat savut, kun sain bensaa ja toimivan akun tontille. Laakista käyntiin, nokka ajettu sisään ja aika hyvältä vaikuttaisi. Tulee liikuttamaan bajaa ihan kivasti 😜 Seuraavaksi takempaa askartelua kaasareiden ja sytkän kanssa. Tuli tässä samalla testattua tuo talvella rempattu kärjellinen jakajakin, näyttäisi toimivan sekin. Speksit lyhyesti: Type 4 2000cc, cheater nokka, 1800 isovena kannet reilusti avarretuilla pakokanavilla, 1700:sen keinut Thorsten Pieperin swivel foot säätöruuveilla, isommiksi modatut orggis Solexit Youtubessa liikkuvaa kuvaa ja kuuluvaa ääntä Quote Link to comment
KimmoH Posted August 8, 2021 Author Share Posted August 8, 2021 Kärkijakajan tilalle tipautin Pertronixilla varustetun kärjettömän. Tyhjäkäyntipiirin vanha solenoidi oli jumissa ja sen kun vaihtoi toiseen niin jo löytyi tyhjäkäyntikin. Pikainen säätö kaasareille ja taas pörisee mukavammin 😉 Ääntä ja kuvaa Youtubessa Kun tulis sadepäivä, niin vois tsekata venttiilien säädöt ja sitten alkaa vaihtamaan baja peltejä lohkon ympärille. Puhallinkoppakin pitäisi vaihtaa toisen väriseen, vielä kun keksisi minkä värisen peräpään bajaan haluaa... 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.