ARTO Posted February 25, 2018 Share Posted February 25, 2018 https://www.ebay.com/itm/Volkswagen-Beetle-The-Car-of-the-Century-Volume-2-1961-1980-J-T-Garwood-1987/192465111987?hash=item2ccfd08bb3:g:e3oAAOSwQN5aXByd&vxp=mtr Siitä ostamaan. Quote Link to comment
Kharon Posted February 26, 2018 Share Posted February 26, 2018 On 7.2.2018 at 9:39 PM, pasihakala said: Tämäkin auto on ruostesuojattu. Takakyljissä ja ovien sisäpinnoissa on röpelöinen massa ja sen päällä sininen maali > massa on vedetty jo tehtaalla. Eipä ole, virhetulkinta. Tuolla massalla ei ole mitään tekemistä ruostesuojauksen kanssa, se on äänieristysmassaa. Sitä on Karmanninkin katossa sisäpuolella, ovien ja kylkipeltien sisäpinnoissa, keskellä peltiä. Jo tehtaalta. (kts. kharon.suomiforum.com/www/ghia3/P1290647.JPG : Katossa oleva musta massa on juuri tätä varten. Ja jätettiin paikalleen. ) Iso yhtenäinen peltipinta soi kuin rumpu jos siinä ei ole mitään vaimentamassa ja sen takia sitä massaa on juuri näihin kohtiin laitettu. Vaimennustehosta voidaan olla montaa mieltä mutta ainakin paperilla siitä saadaan ihan merkittävä hyöty. Quote Link to comment
pasihakala Posted February 26, 2018 Author Share Posted February 26, 2018 Juu. Tämän itsekin huomasin ja tuolla aikaisemmin korjasin. p Quote Link to comment
pasihakala Posted February 26, 2018 Author Share Posted February 26, 2018 Juttelin juuri erään tunnetun tietäjän kanssa tuosta Garwoodin opuksesta. Ainakin ykkösosassa kuuluu olevan paljon virheitä. Quote Link to comment
pasihakala Posted March 16, 2018 Author Share Posted March 16, 2018 Juuri oikeanlaisia lattiamattoja ei ole saatavilla. Autossa on nyt tilapäisesti kiinni TMI:n mattosarja, josta sain osan kaavoista. Loput piti säveltää itse. Mattokangas ja kanttinauha tulivat erään autoverhoomon kautta. Kerran olen teettänyt siellä jotain, ja se työ meni ihan persiilleen joten toista kertaa ei tee mieli heidän palvelujaan käyttää. Edellinen työ maksoi paljon vaikka tehtiin ilman kuittia. Kesti kaksi kuukautta ja lopputulos oli niin huono että työ oli pakko teettää toisaalla uudestaan. Vein työn järvenpääläiseen TiCaBo-nimiseen autoverhoomoon, sillä tiesin että sieltä saa hyvää jälkeä nopeasti ja edullisesti ja kuitin kanssa. Lopputulos jopa ylitti odotukset. Väärinkäsityksen vuoksi luulin että heiltä ei olisi tätä mattokangasta saanut mutta olisi saanut kyllä. Kanttinauhan kanssa kävi kaksi pientä mokaa. Ensinnäkin olin varannut sitä 15 metriä ja aika täpärälle meni että riitti - vain 8 cm oli jäänyt yli. Oops. Toinen moka liittyy kanttinauhan väriin. Olisihan tuo voinut vaaleampaa olla. Virhe on minun, ei verhoomon. Quote Link to comment
Urbantoy Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 (edited) Tiedän Pasi että oot pussihousujamppa.. mutta pakko silti kysyä... Miltä tää susta näyttää siis ostomielellä.. SÄ oot kummiskin kolunnut tuon yhden avon aika hyvin.. Noista kuvistahan ei nyt hirveesti selviä, mutta jotain. Ja nythän ei ole kyseessä pussihousuleikki.. https://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=2154563 Edited March 16, 2018 by Urbantoy Quote Link to comment
pasihakala Posted March 17, 2018 Author Share Posted March 17, 2018 Eihän tuo 1963 äkkisältään hullummalta vaikuta, eikä ole hinnan kiroissa, semminkin kun dollarin kurssi on nyt edullinen. Makaavalamppuisia ehjiä aitoja avoja ei puissa kasva, edes Jenkeissä. Ne mitkä olen myynnissä nähnyt, ovat olleet yleensä olleet joko huonoja tai kalliita. Kannattaisi varmasti pyytää kuvia kynnyksistä, ovien sovituksista ja luukkujen alta. Pelkkää katon etummaista puuta tuskin voi vaihtaa, vaan samalla tulee vaihtaa koko katto ja se maksaa melkoisesti. Voisihan tuolla ajaa tuollaisenaan muutaman vuoden tuollaisenaan. Quote Link to comment
pasihakala Posted April 27, 2018 Author Share Posted April 27, 2018 (edited) Avovaunun kuulumiset ovat vähissä, sillä kevät on ollut kohtuuttoman kiireinen. Olen tilannut uusia osia. Vaihtanut sivuverhoiluja parempiin. Viime kesän roiskeläpissä oli kersantin natsat, näissä tämän vuotisissa VW-logot. Rumat joo mutta tuollaiset autossa on uutena ollut. Terveisin pussihousu. Vanteet on nyt maalattu siten kuin niiden kuuluu olla. Alla on nyt uudet Camac-merkkiset 5.60-15" ristikudosrenkaat, Continentalin kuviolla. Ovat muuten ihan tosi hyvät ajaa, myös mukulakivikadulla. Auton ajettavuus parani kummasti entisiin Nokian Rollstereihin verrattuna. Tarkkasilmäiset huomasivat että pölykapseleiden logojen pitäisi olla mustaksi maalattu. Noilla vääränlaisilla kapseleilla ajellaan seuraavat vuodet. Hyllyssä on neljä NOS kapselia maalia ja alle laittoa odottamassa. Niitä ei raaski laitta keskeneräiseen autoon. Kävin ottamassa pari kuvaa Unioninkatu 4:n edustalla ja sisäpihalla. Tuossa osoitteessa von Julinin perhe asui ja tuon talon takapihalta Bengt Rehn auton marraskuussa 1973 osti. Auto oli räntäsateessa katto päällä, mutta sivuikkunat alhaalla, sisusta kastuneena. Paluumatkalla tallille sää vaihtui ja sain sitä räntää niskaani ennen kuin sain valoissa katon päälle. Kuriositeettina mainitaan että Ensio Itkosen autokoulu toimi juuri tuossa rakennuksessa. Hänellä oli autokouluauto jonka rekisteri oli AAS-1. Olisikohan ollut Volvo Amazon? Auton etummainen rekisterikilpi nyysittiin Maarianhaminassa kesällä 1974. Rehn ajoi omatekoisella kilvellä pari vuotta, ennen kuin tilasi uuden. Auton mukana tullut vm. 1976 kilpi oli hieman vääränlainen ja koska se ei pussihousulle kelvannut, tilasin tilalle uuden ilman kiinnitysreikiä. No. Muuten nämä nykykilvet ovat ihan suht´koht´ OK paitsi että kilven olakkeen valkoinen juova on liian kapea. Maalasin kilikalipullolla reunan leveämmäksi, mutta lopputulos ei ollut tyydyttävä siksi että valkoinen oli liian luonnonvalkoinen. Ostin toisen pullon ja kolmannen ja neljännen. Liki sama lopputulos. On vaikeaa olla perfektionisti. Koska en raaskinut porata kiinnitysreikiä uuteen etupuskuriin, kiinnitin etukilven ruotsalaisvalmisteisella raudalla puskurin päälle. Väärässä paikassa joo, mutta voihan tuon vielä vaihtaa jos alkaa siltä tuntua. Auto on nähtävillä Helsinki Cruisingissa 4.5. ja Espoon Swapissa 6.5. mikäli saan bensapumpun vuotamisen tyrehdytettyä ennen sitä. Edited April 27, 2018 by pasihakala 4 Quote Link to comment
pahanapuhallin Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 Täältä peukku camacin rättirenkaille, ajelin aikoonaan niillä toistakymmentä vuotta -66:lla. Ostin ne kans uutena ja silloin ei saanut niitä tasapainotettua kun ei ollut niin isoa keskiötä, eikä silti täryyttänyt missään nopeures, menikö raiteilla. Quote Link to comment
pasihakala Posted April 28, 2018 Author Share Posted April 28, 2018 12 hours ago, pahanapuhallin said: . Ostin ne kans uutena ja silloin ei saanut niitä tasapainotettua kun ei ollut niin isoa keskiötä, Retrorengas / Vammala myy ja tasapainottaa vanhoilla lyijypainoilla. Niitä ei saa enää kaikkialta Vantaankosken Euromasterilla oli vielä hetki sitten sovite jolla 5-pulttisia Volkkarin vanteita pystyi tasapainottamaan. Muuttivat jonnekin. En tiedä missä sovite on nyt Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted April 28, 2018 Share Posted April 28, 2018 Classic VW Club Finland ry tekee yhteistyötä paikallisten yritysten kanssa. Yhteistyökumppanimme rengasliike Fennolink Nummelasta ( puh. 0400-474777 ) hankki ehdotuksestamme 5 X 205 jakoiselle vanteelle sovitteen tasapainotuskoneeseensa. Kun tuonne vie painotettavaksi irtovanteita / renkaita, kannattaa ottaa mukaan 5 kpl ko. pultteja, sillä adapteri on mallia, jossa vanne kiinnitetään omilla pulteilla. 2 Quote Link to comment
ARTO Posted April 28, 2018 Share Posted April 28, 2018 Tää missä saa tasapainotettua 5-pulttisia vanteita olis ihan paikallaan vetästä oma otsikko ja sinne asiasta tietävät vois lisäillä tasapainotuspaikat. 2 Quote Link to comment
Kujis Posted April 29, 2018 Share Posted April 29, 2018 Sovitelaipan sorvaus, kierteytys on koneistamolta aika helppo homma, jokaisella kuka ajaa Iso viis jaolla pitää olla sellainen.:) 1 Quote Link to comment
ARTO Posted April 29, 2018 Share Posted April 29, 2018 Joo, kimppatilaus joltain sunnuntaisorvaajalta ja mennään rengasliikeeseen omien sovitteiden kanssa, nii johan Vianorilla leuat tipahtelee. Quote Link to comment
-AP- Posted April 29, 2018 Share Posted April 29, 2018 Kotkan jaoksella oli 'kimpparumpu' jo parikymmentä vuotta sitten. Quote Link to comment
non-hippy Posted April 29, 2018 Share Posted April 29, 2018 Hyvin on tasapainotukset onnistuneet kun mukana on -56 juniksen etujarrurumpu pultteineen. sopinu tasapainotuskoneeseen kahden kartion väliin. Quote Link to comment
mikan Posted April 29, 2018 Share Posted April 29, 2018 Nyt menee ohi Pasin topicin, mutta mulla aikoinaan kuplassa eturenkaat tasapainotettiin niiden ollessa kiinni autossa. En kyllä yhtään muista miten se tapahtui, muuta kuin että niin tehtiin. t. Mika Quote Link to comment
pasihakala Posted April 30, 2018 Author Share Posted April 30, 2018 (edited) Tuolla toisessa ketjussa kummastelin bensapumpun kannen tiivistämisen kanssa. Nyt näyttäisi siltä että vuoto tyrehtyi. Kummastelen miten teillä muilla 34 h bensapumput eivät ole vuotaneet. Olisin voinut kuvitella että ongelma olisi ollut yleisempikin. Edited May 15, 2018 by pasihakala Quote Link to comment
Urbantoy Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 (edited) Ei ole kovin montaa toimittajaa suomessa.. ois kiva kuulla keneltä näin hyvää asiakaspalvelua on.. laita vaikka yv niin tietää välttää.. itekin tilailen mieluusti ulkomailta, tulee välillä nopeammin ku suomen niemeltä Edited April 30, 2018 by Urbantoy Quote Link to comment
pasihakala Posted April 30, 2018 Author Share Posted April 30, 2018 (edited) * poistettu * Edited May 15, 2018 by pasihakala Quote Link to comment
Urbantoy Posted May 2, 2018 Share Posted May 2, 2018 Tuolta muuten löytyy adapteria vannetasapainotukseen etä ei tarvi Arton sunnuntaisorvaakia häiritä.. varmasti soiva peli.. https://www.csp-shop.com/en/wheels-brakes/wheel-balancing-adapter-605-205-000-30178a.html?cache=1525296556&sort=400041 Quote Link to comment
pasihakala Posted May 14, 2018 Author Share Posted May 14, 2018 (edited) * poistettu * Edited May 15, 2018 by pasihakala Quote Link to comment
pasihakala Posted May 15, 2018 Author Share Posted May 15, 2018 (edited) Mielenkiintoisesti auton mukana tuli kaksi muuten keskenään samanlaista avainta, mutta niiden numerot olivat eri. Irrotin oven lukon ja katsoin siinä olevan numeron > se siis on oikea ja se toinen numero on väärä. Itse asiassa se väärä on itse lyödyn näköinen = tehty jälkikäteen Suomessa ja joku on huolimattomuuttaan lyönyt avaimeen tasan 100 numeroa liian suuren numeron. Tehtaalla avaimiin koneella lyödyt numerot ovat siistejä, diilerillä käsin lyödyt numerot vinksin vonksin. Fonttikin on eri. Vuosina 1961-1964 Kuplissa oli SV-, SU ja SC-avaimia, 240 kpl kutakin. Kiusallisesti autossani on kaikkia näitä kolmea profiilia. Yritän saada vähennettyä avaimia ensin kahteen ja myöhemmin toivottavasti yhteen. Ostettaessa autossa oll tarvikevirtalukko, jonka vaihdoin alkuperäiseen käytettyyn lukkoon niin että autossa olisi vain VW-logolla varustettuja avaimia. Valitettavasti tämä käytetty alkuperäinen virtalukko on sitä mallia jonka purkaminen ja kasaaminen on joko vaikeaa tai mahdotonta. Rinnalla näyttää olleen toinenkin lukko, joka olisi helppo purkaa ja kasata. Yksi sellainen oma hyllyssä, mutta siinäkin on se ei-tavoiteltava-profiili. Etsinnät jatkuvat siis. Ostettaessa autossa oli lukoton takaluukun lukko. On aika jännää että Cabrioletissa on lukittava hansikaslokeron kansi ja lukittava etuluukun avauskahva, mutta moottoritilassa on avoimien ovien päivät. Ostin takaluukkuun lukittavan NOS-kahvan, joka on muuten se ainut lisävaruste jonka autoon asennan. Paha vaan että siinä on eri profiili kuin virtalukossa ja ovessa / hansikaslokerossa / etuluukussa. Sain kuitenkin hankittua viisi käytettyä lukollista T-kahvaa, joista ajattelin saavani tarvittavat osat käden käänteessä. Sou not. Ensinnäkin yksi oli SG-avaimella (1954-1959) ja yksi SE-avaimella (vain 1960). No ei sen niin väliä sillä haitat ovat aina samoja. Toinen ongelma tuli siinä että vain yhdessä lukossa lukkopesää kiinni pitävä ruuvi avautui meisselillä ja loput piti porata auki. Mutta temppu onnistui. Haittoja ei ole kuin kolmea erilaista mallia, joten yrityksen ja erehdyksen kautta kokeilemalla onnistuin sarjoittamaan romukahvan toimimaan virtalukon avaimella. Seuraavaksi puhdistan lukkopesän ja asennan sen sitten siihen NOS-runkoon. Jee. Enää ei ole kuin kaksi avainta. Edited May 15, 2018 by pasihakala 3 Quote Link to comment
pasihakala Posted May 17, 2018 Author Share Posted May 17, 2018 (edited) Mulla on ollut tapana pitää auto aina siinä kunnossa että sen voi viedä katsastukseen koska tahansa, eli en tee varsinaista katsastusremppaa tai tarvitse katsastusrenkaita tms. Ajoin autoa tutkimatta suoraan katsastukseen ja hylky tuli sillä jarruvalot eivät palaneet. Niiden korjaamisesta tuli yksi farssi, sillä jarruvaloja etsiessäni pimeni vuoroin toinen vilkku ja toinen takavalo. Vasta kun vaihdoin NOS takavalonpohjat, uudet polttimot ja siinä hötäkässä kärähtäneen sulakkeen, alkoi valoa näkyä tunnelin päässä. 1956 Ovaalissa oli ihan hyvät 6V sähköt, mutta siinäpä ei ollutkaan hapettuvia abiko-liittimiä. Ja olin käynyt jokaisen liitoksen huolellisesti läpi. Hassa juttu, mutta kytkentäkaavion mukaan punainen johto tulisi vilkkuvalolle ja harmaa ja musta kaksilankapolttimolle. Väittäisin että autossani oli johdot toisin. Kun kytkin tuon mukaan, alkoi kaksilankapolttimo vilkkua. Merkillistä, sillä kytkentäkaavio on kyllä VW:n julkaisema ja oikean ikäinen... Alkuperäisessä takavalon pohjassa ei ole erillistä johtoa maata varten, mutta näissä NOS-pohjissa on. Täytyy kytkeä se vielä nii. Toimii varmemmin. Autoa vaivannut käyntihäiriö selvisi ja nyt moottori toimii todella hyvin. Kiitoksia Turolle avusta. Laskin autosta tähän mennessä tulleet kulut yhteen. Hankintahinta plus uudet osat = 24.600€. Summassa ei ole tietenkään auton käytöstä tai säilytyksestä tulleita kuluja. Olen laskeskellut että auton valmiiksi tekeminen voisi maksaa hyvinkin 25.000€. Laskelma perustuu siihen että kunnon pläkkäri ottaa 55 - 70€/h ja aikaa menee vähintään 100 tuntia. Mahdollisesti 150 h. Halvempiakin vaihtoehtoja on, mutta muiden töiden ohella tehtynä auto voisi olla osina useita vuosia ja koko tämän ajan maksan vuokraa tyhjästä tallista. Kunnon maalaus 6000-8000€? Uusi katto ehkä 4000-5000€. Jne jne. Valmiina auto olisi tullut maksamaan hyvinkin 50.000€ - ja siitä ei kukaan maksaisi kahta kolmeakymppiä enempää. Ainakaan Suomessa ja ulkomaille en tätä halua myydä. Jotenkin ainakaan tällä hetkellä ajatus täysentisöinnistä ei houkuta. Ehkä ajan tuolla jonkun vuoden tuollaisenaan ja vapautan sen sitten jollekin jolla on rahkeita entisöidä tuo läpikotaisin. Edited May 17, 2018 by pasihakala Quote Link to comment
Urbantoy Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 Kannattaako noita kuluja laskee oikeasti Pasi, jos haluat täydellisen pussihousuavon niin laskin on ihan sama heittää mäkeen.. Käsittääkseni itsellesi teet niin eikö se ole ihan sama mitä maksaa.. voishan tuolla nytkin jo moni ajaa hymy huulilla.. Tämä ei ole kuittailua vaan ihan tosi asia.. Jos näissä rupee laskeen mitä mikin maksaan ihan sma lopettaa syöminen ja vetää hampaat veks suusta.. Puuro ja mämmi uppoo ilman niitä jos meinaa syödä, pitkän päälle vähän tylsää.. Quote Link to comment
velkke Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 Tähän vahva sama kuin Urbantoy kirjoitti. Pasi heitä se kirjanpito roskiin. Ja nauti vaan kattoauki ajamisesta ! Quote Link to comment
pasihakala Posted May 17, 2018 Author Share Posted May 17, 2018 (edited) Kyllä olen totta vie tänään nauttinutkin... Ensimmäistä kertaa nimenomaan haluan auton mittarin kilometrejä. Se maaginen 100.000 km rajapyykki kun tulee vastaan ihan kohta... auton toinen omistaja kun tietää kertoa että auton kaikki ajetut kilometrit ovat mittarissa... tätä kirjoittaessani 99.580 km. Toivottavasti auton lopullinen kustannus ei ole 99.580 euroa vitsivitsi Edited May 17, 2018 by pasihakala 2 Quote Link to comment
x-pj Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 Minun silmiin auto on tuollaisena paljon hienompi ja arvokkaampi kuin täysentisöity. Minkä hyvänsä raadon saa täysentisöinnillä näyttämään hyvältä, mutta näin hienossa kunnossa olevaa autoa on todella vaikea löytää. Quote Link to comment
pasihakala Posted May 17, 2018 Author Share Posted May 17, 2018 2 hours ago, x-pj said: Minun silmiin auto on tuollaisena paljon hienompi ja arvokkaampi kuin täysentisöity. Minkä hyvänsä raadon saa täysentisöinnillä näyttämään hyvältä, mutta näin hienossa kunnossa olevaa autoa on todella vaikea löytää. Auto ei ole todellisuudessa ollenkaan niin hyvä kuin miltä se saattaa kuvien perusteella vaikuttaa. Quote Link to comment
Urbantoy Posted May 18, 2018 Share Posted May 18, 2018 4 hours ago, pasihakala said: Auto ei ole todellisuudessa ollenkaan niin hyvä kuin miltä se saattaa kuvien perusteella vaikuttaa. Tässä komentissa taitaa taas olla Pasin pussihousulogiikkaa :-) Quote Link to comment
REMI Posted May 18, 2018 Share Posted May 18, 2018 Jos auto toimii teknisesti hyvin ja herättää jopa kanssaharrastajissa ihailua niin eikun bensaa tankkiin ja naattimaan kesäpäivistä. Tällaisen auton kunto ei mainittavasti heikkene edes kymmenessä seuraavassa vuodessa jos ajoa on lähinnä kauniina päivinä. Jos virheettömyyttä lähtee hakemaan niin se polku on järjettömän kallis ja johtaa siihen että autolla ei raaski edes ajaa sitten kun kun se on vuosien päästä valmis. Pussihousuneuroosi on paha tauti kyllä, se repii sielun ja pankkitilin riekaleiksi :) 1 Quote Link to comment
pasihakala Posted May 18, 2018 Author Share Posted May 18, 2018 Millä oikeudella henkilön a) valitsema rakentelun tie (tonttiin ja patinaa) on oikeutetumpi kuin henkilön b) pussihousulogiikka? Koska olette esimerkiksi nähneet minun kuittailevan julkisesti toisten autoille tai ajatusmaailmalle? Tällainen vittuilu ei ole rakentavaa ja johtaa siihen että tänne ei viitsi postata auton kuulumisia. Tai tuoda autoa näytille tapahtumiin. Siis nimenomaan VW-tapahtuniin. Helsinki Cruising on siitä tervehenkinen tapahtuma että sinne ovat kaikki tervetulleita, oli auto sitten ruosteinen lintta tai kiiltävä ja alkuperäinen. Saatikka ilmoitella tällä foorumilla sitten kun auto aikanaan tulee myyntiin. Eihän tällaisessa vastakkainasettelussa ole mitään mieltä. Pelkkiä häviäjiä vaan. Yksikin halveksuva pussihousukommentti vielä ja en kirjoita enää mitään. Comprende? Quote Link to comment
Pedalpusher Posted May 18, 2018 Share Posted May 18, 2018 Nyt vasta luin tuon tiistaina postaamasi takaluukun lukon sarjoittamisen. Onko tosiaan niin, että jos hankin muutaman saman aikakauden kahvan, niin voin saada toimimaan sen virtalukon avaimella? Käykö sama logiikka kuskin lukolliseen ovenkahvaan? Mulla on -64.ssa kaikkiin kolmeen eri avain. Ja esim. katsastukseen viedessä käy aina mielessä pitäisikö niitä neuvoa mikä käy mihinkin, koska vain itse tietää pienet tuntomerkit joiden mukaan niitä käytetään. Mutta on ne aina sen saanu hoidettua joka vuosi. -Mikko- Quote Link to comment
Urbantoy Posted May 18, 2018 Share Posted May 18, 2018 Mitä pahaa on pussihousunimityksessä on, ei se ole vittuilua. aika raskas tää volkkariharrastus on jos on noin herkkähipiäinen ja huumorintajuton.. kannattaa silloin lopettaa. Kukaan ei ole vittuillut sulle autosta.. Se on ihan miten luet komentit.. Mutta en enää komentoi tätä enä ku herne menee nokkaan. Quote Link to comment
pasihakala Posted May 18, 2018 Author Share Posted May 18, 2018 (edited) 7 hours ago, Pedalpusher said: Onko tosiaan niin, että jos hankin muutaman saman aikakauden kahvan, niin voin saada toimimaan sen virtalukon avaimella? Käykö sama logiikka kuskin lukolliseen ovenkahvaan? Juurikin näin. Sitä en ole vielä ehtinyt vertaamaan onko takaluukun ja ovenkahvan sisällä olevat lukkosylinterit samoja, mutta haitat ainakin ovat. Haittoja on vain kolme erilaista, joten helppohan nuo on romukahvoista löytää ja kun haitat ovat messinkiä, ovat ne puhdistuksen jälkeen ihan käyttökelpoisia, elleivät sitten ole ihan loppuun kuluneita Edited May 18, 2018 by pasihakala Quote Link to comment
Virtanen Posted May 18, 2018 Share Posted May 18, 2018 Kannattaa tutkia haittojen alla olevien pienten jousien kunto myös, jotta haitat toimii kuten pitääkin. 1 Quote Link to comment
pasihakala Posted May 18, 2018 Author Share Posted May 18, 2018 Jouset vääntyvät helposti irrotettaessa. Tulevat parhaiten ehjänä ulos painovoiman avulla. Jos avittaa ulostuloa vaikkapa nuppineulalla, vääntyvät helposti. Quote Link to comment
pasihakala Posted May 18, 2018 Author Share Posted May 18, 2018 NOS takaluukun kahvan purkaminen osoittautuikin vaikeaksi. Ruuvin viereen on lyöty piikillä pieni monttu siten että kierre on viturallaan. Näyttää tarkoitukselliselta. Ilmankos romukahvoja on joko mahdoton tai vaikea avata meisseliä käyttäen. Niissä lienee ollut samanlainen monttu. Eräänlainen ruuvilukite. Quote Link to comment
pasihakala Posted May 19, 2018 Author Share Posted May 19, 2018 (edited) Avautui sentään. Oven ja takaluukun kahvan lukkosylinterit näyttävät osapuilleen samalta, mutta ovat eri pituisia. Kuvassa takaluukun kahvan lukkosylinteri Edited May 19, 2018 by pasihakala Quote Link to comment
Urbantoy Posted May 20, 2018 Share Posted May 20, 2018 Hyvä oppi taas uutta.. mulla -63sen lukkosekoitus sekava, avaimia blankkoja tuli BC2001st sekilainenn lajitelma.. mutta silti kolmen avaimen sekoilu alkoi vittutaan.. no kuus vuotta räbä ollut tallissia, niin ihan hyvin selvinnyt yhdellä avaimella, sen tallinsemmosen.. Elä ota Pasi hernettä nokkaan tästä komentista, aina haluaa imeä oppia pussihousultakin.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.