Jump to content

Kuplaan IRS


Guest Kinde

Recommended Posts

Posted

Saako mistään uusia osia?

Myykö joku liike koko satsia?

Ei ruosteisia jos vaan mahdollista.

 

No aattelin vaan.

Posted

Saa.

Myy.

On.

 

No hyvä.

Eikö tässä nyt vittu vois Jorrrmakin auttaa kyselijää eikä heittää kehiin samaa vanhaa paskaa mitä olen lukenu

vuodesta toiseen? HÄ?

Onko Jorrrrma aina pakko yrittää päteä huumorilla vittuilemalla?

 

Jos tiedät niin laita tietoa kehiin niinku esim metake.

Päde niissä missä pitääkin mutta osoita fiksuutesi ja vastaa edes joskus jollekin kysyjälle jotain

mikä auttaa kysyjää äläkä vaan vittuile.

Täältä tähän, kiitos ja anteeks.

 

 

  • Like 9
Posted

Itse en ole nähnyt kokonaista settiä myynnissä, enkä tukivarsia, muut osat taitaa saada uusina. Ja tuota muutostahan ei oikein helposti saa tehtyä ilman että nostaa korin pois pohjalevyltä.

Posted (edited)

Ja vaatii sen jigin varmaan että korvat edes jotenkin saa osoittaa oikaan suuntaa jos mä nyt mitään näistä tajuan..

Muuten voi olla ihan mielenkiintoinen mato ajettavaksi..

Edited by Urbantoy
  • 4 months later...
Posted

Muutama kysymys tähän liittyen,

Onkohan jollain foorumilaisella tuohon noita hitsausjigejä että vois lainata? tai tietoa noista jigin kulmien asteista jos tekee itse jigin. Tosin jos madaltaa ja samalla haluaa korjata tuota pyörän camperia niin eikö tuokin kulma muutu silloin?

 

Toiseksi, jos hankkii vaikka ebaysta tuohon irs trailing kit:in vaikka tällasen: 

https://www.ebay.com/itm/Irs-Rear-3X3-Trailing-Arm-Kit-With-Type-1-Beetle-To-Type-2-Bus-Stub-Axles-Rail/282078433835?hash=item41ad2f522b:g:QcgAAOSwMmBV3PLv

Niin jääkö tuosta uupumaan enää muuta kuin nuo vääntölatat jousilta tuohon tukivarteen? (poisluettuna vaihdelaatikko)

jarrukilpi / rumpu paketin pystyy käyttämään swingi versiosta vaiko eikö?

 

Ville

 

 

Posted

Nuo 3x3 tukivarret on offroad-käyttöön ja leventää raideväliä 6 tuumaa  ja jatkaa akseliväliä 3 tuumaa. Ei siis voi noin vain viedä katsastukseen.Jigejä voi tilata vaikka  vwheritagelta. nimimerkki kylmän raudan seppä.

Posted

Tuo tukivarsihomma selvisikin jo kun tutkin sen läpi. Olen koittanut etsiä tuohon valmista kittiä missä olisi tukivarret ja jousilattojen tilalla uniball päiset latat coilien kaveriksi. Suurin osa tuntuu olevan jotain 3x3 tai 2.5x2.5... No pitää jatkaa etsintöjä tai voi toki linkkaa jos tietää missä tuollaisia löytää.

 

Jigit ja korvat sainkin jo tilattua.

 

Jos ei muuta tekemistä ole niin sarkastisetkin vastaukset varmaan tulee luettua.

 

 

 

 

Posted

Kiitos linkistä. Tuossa on kyllä kaikki muu paitsi itse tukivarret jäävät tuosta uupumaan. Enkä löydä netistä oikein mitään muuta kuin noita baja bug varsia..

Posted

ok. Jotain tuota vastaavaa juuri olen haeskellut ja taitaa tuo olla nyt ensimmäinen mikä std mitoilla on tullut vastaan.

 

Kiitos linkistä

 

Ville

Posted (edited)

Tuolta OmenaPuulta tilaus toimii hyvin.. 

 

Edit, siis Westy oli tulossa LA:sta niin siihen tilattiin rojua.. Ei kokemusta Suomeen toimituksesta, mutta ei ottaneet hernettä nokkaan ku kuulivat että Suomesta tilataan..

Edited by Urbantoy
Posted
On 21.2.2018 at 6:25 PM, SePi said:

Jos ei hinta puistata, niin tuoltakin saa jousituksia taakse

 

Ehkä toi takajousituspaketti ei ole ensimmäisenä listalla, samaan rahaan saksasta yhtä hyvät kamat ;)

 

 

 

Posted

Tarkkana sitten jälkituotanto irs korvakkeiden kanssa,en tiedä oliko mulla maanantaiversiot mutta puslan pultin reijät ei olleet linjassa keskenään korvakossa josta johtuen tuli myöhemmin ongelmia joka teetti turhaa työtä.  Ja et tarvitse kun yhden jigin samaa voi käyttää molemmin puolin.

Posted

Noissa on kyllä katetta niin paljon että tulee jo halvemmaksi tehdä tai teettää. Ynnäsin että jos skannaa std varret, teettää jigin ja "navan" ja vaikka teettää hitsauksetkin ulkona niin pääsee alle 1500 e/ pari. Ja tuosta suurin osa menee skannaukseen ja jigiin. Ja osa on niin yksinkertainen että skannaus varmaan vähän liioittelua.. 

 

Tosiaan ostin jo jigit mitkä tuli parina. Ajattelin varmuudeksi vielä tehdä noihin kolmannen kiinnityspisteen irs alustaisen iskarin kiinnityksestä ennen kun alan swingistä vaihtamaan. 

Posted

Itse tehdyt tukivarret ei periaatteessa mene leimasta läpi, ellei ole melko kattavaa selvitystä niiden lujuudesta. Jos on mulkero leimasetä niin ei mene välttämättä noi kaupan valmiitkaan. Pitää olla lappuset että soveltuu juuri ko. autoon jne. Minä sain omat varret läpi kun leimasetä oli se stevie wonder.

 

 

  • 2 months later...
Guest wi69e
Posted

IRS:sit vaihdettu ja nyt pitäisi vaihtaa jousitus. Teen itse vastaavat mitä red9Design kauppaa mutta coili askarruttaa.

Onko täällä ketään vaihtanut coileja taakse ja tietääkö minkä vahvusilla jousilla?

 

 

image.png.e099ea1c8e3f1c0d40b5b3e2cebb539b.png

Posted

Mun tohon KART projektiin laitoin MBT:n takajousituksen ja sen jousissa lukee RD 2,25x8"x500LBS. Ei mitään hajua niiden jäykkyyksistä muuta kuin että arvelen tuo himmelin olevan pari-kolmesataa kiloa normi 1303:a kevyempi ja jouset saatu sen mukaan

Guest wi69e
Posted

Kiitos vastauksesta. Pitaa tarkistaa nuo. 

Tulip toinen ongelma irs kasattaessa. Ulompi spaceri menee pari mm Stefan sisaan kun laitoin paketin kasaan? Stefan on pohjassa ja vetarin tumppi myos. Mulla on heiluriaksellisen jarrukilvet, onkohan ne saman paksuiset tai mista tuo voi johtua?? 

15261252020311923299086.jpg

Posted

Lueskelin nettiä ton edellisen kysymyksesi jälkeen ja näyttäis ainakin rodeihin tarjottavan parin sadan paunan jousia. Onhan se geometriastakin kiinni, mutta mulle taidettiin myydä jouset kivirekeen...

Posted

Vaaka pyörän alle ja siitä katsoo paljonko pyörällä on painoa. Sitten valitsee/päättää halutun joustovaran. Valitusta joustovarasta pitäisi auton painua n. 1/3 osa kun se lasketaan pyörilleen. Tästä liikematkasta onkin sitten jo melko helppo valita sopivan jäykkyinen jousi.

Posted
24 minutes ago, kari kittilä said:

550LBS jouset takana

 

Huh, melko uskomattomat kadulle, 250 kg:n painolla painuu tuuman, eikä taida ghiassa tulla yhdelle takapyörälle edes sitä 250 kg:a?

Posted

Joskus kyselin että mitkä jouset on mendeolan takajousitussetissä. Kuulemma 475lbs jouset oli ainakin standardioletuksena(type 1 kone, type 1 laatikko jne)

Posted

Olisko näissä vw-perseissä vähän sama tilanne kuin lekassa, et vaik sä punnitset sen painon varren tyvestä niin se ei kuvaa todellista voimaa kun mukaan astuu liike-energia?

Guest wi69e
Posted
On 5/12/2018 at 2:41 PM, wi69e said:

Tähän vielä palatakseni... Näistä kasailleet tietänee pitääkö tuon ulomman spacerin mennä noin syvälle? stefassa on kyllä sisempänäkin huullos mutta tuo ulompi tulee nyt holkin yli eikä estä mitään..

 

On 5/12/2018 at 2:41 PM, wi69e said:

 

 

 

Kiitos vastauksesta. Pitaa tarkistaa nuo. 

Tulip toinen ongelma irs kasattaessa. Ulompi spaceri menee pari mm Stefan sisaan kun laitoin paketin kasaan? Stefan on pohjassa ja vetarin tumppi myos. Mulla on heiluriaksellisen jarrukilvet, onkohan ne saman paksuiset tai mista tuo voi johtua?? 

15261252020311923299086.jpg

 

  • 1 month later...
Posted

Tän näköistä om ainakin mulla irssin omalla jarrukilvellä. Tuon 4mm spacerin laiton siksi että laiton 5x205 takarummut.

 

20150122_132953.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...