Jump to content

The Hulk


Recommended Posts

Posted

kyllä noiden ilmaaminen on usein ihan ..seestä, ja melkein aina on pitänyt nostaa pyörän puristimet korkealle ylös ja palikka palojen väliin ja ilmata siten. Välillä pakottaen pyöräsylintereistä takaspäin ja taas uudestaan. Vaikka tuntuu toivottomalta niin kyllä siihen sitten lopulta alkaa viimein tuntoo tulee...

  • Like 1
Posted

Kikkakakkonen, vedä säiliö täyteen nestettä ja kansi raolleen. Vedä nippusiteellä kahva kapulaan kiinni ja anna olla yön yli niin aamulla on jarrut ilmaantunut....

Posted (edited)
51 minutes ago, Tonii73 said:

Kikkakakkonen, vedä säiliö täyteen nestettä ja kansi raolleen. Vedä nippusiteellä kahva kapulaan kiinni ja anna olla yön yli niin aamulla on jarrut ilmaantunut....

 

En väitä olevani asiantuntija prätkänjarruissa, kun en ole moisia ikinä ilmannut. Muutamat polkupyörän nestejarrut kylläkin. Mutta todella outoa jos sieltä mitään pääsee ulos, kun kahva on pohjassa?  Edit: Täyttöaukko taitaakin olla joissain jarruissa painepuolella, jolloin kahvan pohjaan jumittaminen voi auttaa. Eikö näitä ilmailla myös isolla ruiskulla alhaalta ylöspäin?

Edited by -tipi-
Posted

Joo, ruiskulla meinasin seuraavaksi lähteä jatkamaan. Ei odottelemalla tai pääsylkääpumppailemalla tunnu homma etenevän tiettyä pistettä pidemmälle.

Posted

Ilta tuli tapeltua, ruiskun kanssa auttoi hieman mutta ei tuo pääsylkkä muutu kovaksi kuin lähes pohjassa ollessaan. Sitten päästelin puolisen litraa nestettä läpi alipaineimurilla eikä ilmaa tule enää yhtään. Nyt on sen verran jarruja että uskaltaa tuon jarrun avulla kärrystä peruuttaa alas :D Mutta ei tuo china export pääsylkkä oikein vakuuta, yli 90% liikevarastaan se tuntuu lähinnä vain pumppaavan tyhjää ja vasta ihan viimeisillä milleillä alkaa neste oikeasti liikkua. 

 

Oman lisänsä tähän tietysti tuo vaijerikäyttöinen pääsylkkä ja todella lyhyellä liikevaralla varustetut china export lihakoukut mutta kyllä tuon pääsylkän pitäisi kovettua vaikka sitä ilman vaijeriakin käyttäisi. Pitää jättää nyt yöksi kahva kapulaan kiinni ja katsotaan huomenna uusin silmin. 

  • Like 1
Posted
On 2/6/2020 at 7:55 AM, Simon Templar said:

Toisaalta positiivisena puolena on ihan sama mitä osia käyttää kun ei tartte katsastajaa miellyttää, kuten esim nuo satulan kiinikkeet.

Kyllä näitä poliisit "katsastaa" tienpäällä. Eli jos ei poliisia mielytä, niin kilvet veks. En muista monestakohan HD:sta lähti Himoksella kilvet viime vuoden miitissä, mutta lehdessä puhuttiin useammasta.

 

Tätä projektia seuratessa ei ole siitä huolta, sen verta viimesen päälle tehty 👌

Posted
3 hours ago, rausku said:

Kyllä näitä poliisit "katsastaa" tienpäällä. Eli jos ei poliisia mielytä, niin kilvet veks. En muista monestakohan HD:sta lähti Himoksella kilvet viime vuoden miitissä, mutta lehdessä puhuttiin useammasta.

 

Tätä projektia seuratessa ei ole siitä huolta, sen verta viimesen päälle tehty 👌

 

Poliisin pätevyys ei riitä viemään kilpiä jos esim. jarrusatulan kiinnike on omavalmiste. Jos pyörässä ei ole lokareita tai siinä on selkeästi puutteita kuten valojen puuttuminen niin sillon asia on selvä.

 

Maalaisjärjellä kun ei ole mitään tekemistä pyörän tai auton laillisuuden kanssa. HULK on todella hienosti viimeistelty ja rakennettu joten ei sen suhteen tarvitse olla huolissaan.

 

tuossa omaan vierasmerkkiin pitäisi tehdä lujuuslaskelmat satulan kiinnikkeeseen jotta katsuri olisi tyytyväinen, isohko työmäärä siinä. Vaikka sen kiinnikkeen tekis 3 senttiä paksusta titaanista niin laskelmat silti pitää olla.

Posted

Hei. Onko noita määräyksiä taas tiukennettu moottoripyörän runkomuutosten osalta. Noin kolme vuotta sitten muutos katsastettiin tuplajousi takahaarukka monoperäksi ja

takarunkokin tehtiin itse, niin ei tarvinnut olla kuin todistukset materiaaleista ja hitsauksessa käytettyistä aineista. Katsuri halusi vain nähdä hitsisaumat ennen pulverointia. 

Muutoskatsastus oli kakun pala. Tämä siis pääkaupunkiseudulla.  

Posted

Pyörien rakentelu on hyvinkin vapaata, nykyään voi tehdä täysin omavalmisteenkin kaikilta osin. Lokareita ei ole tarvinnut vuosiin, sopivan rakoon kun osuu vuosimalli niin ei tarvitse peilejäkään (tosin se on ihan kiva varuste kun kapealla tiellä yhtä-äkkiä joku työntää reittä hipoen ohitse). 

 

Ja tulkintojahan on sitten laidasta laitaan kuten moni on varmaan autojakin katsastellessa havainnut 😉

Posted

Kannattaa käyttää vain asiantuntevia katsastuskonttoreita. Ensin voi viedä dokumentit ja kuvat projektin vaiheista(,ja saavat tutustua materiaaliin rauhassa), ja sitten esittää kysymyksen ...onko tässä kaikki tarvittava ja koska voin tuoda laitteen katsastukseen??  jos vastauksessa on vaatimuksia jostain lujuuslaskelmista/ väistö ja jarrutuskokeista/ ym.mittauksista , on yleensä syytä vaihtaa heti konttoriin jossa osataan tulkita lakia oikein, eikä sekoiteta selviä asioita. Kaikilla on silloin kivempaa...ja edullisempaa.

  • Like 3
Posted (edited)

Vuoden odotin ja eilen postilaatikkoon kolahti öljyjäähy. Pikkuinen pettymys oli että tämä olikin musta, kun alunperin tilasin alumiininharmaan mutta sen valmistus oli sitten loppunut ja nyt ei ollut mitään muuta vaihtoehtoa kuin ottaa tilalle musta. Aikani tuota tuijottelin koneen päällä ja ehkä tuo musta on sittenkin parempi...

 

IMG_1009.thumb.jpeg.875adf1f6f3832ed497f3c251b089ad6.jpeg

 

mutta letkuvetojen kanssa tuli hieman haasteita. Heti kättelyssä tuli selväksi että ei nuilla valmiilla AN8 mutkilla virranjakajaa kierrellä. Tai no toinen lähdöistä menee kyllä 90-asteen valmiilla mutkalla mutta toinen pitäisi tehdä täysin kustomina eli kiertämään virranjakaja etukautta. Mahtaakohan hytikka firmat tehdä mittojen ja mallien mukaan AN liittimille putkenpätkiä ? Jos itse taivuttelisi putken malliksi ja sitten päihin AN8 liittimet...

 

Jarrutkin on nyt ilmattu täysin, piti purkaa kaikki irti ja vedellä letkut suoriksi mutta ei ne vieläkään mitkään hyvät ole. China Export pääsylkkä on yksinkertaisesti huono. Lisäksi tuo vaijerikäyttö tuo oman haasteensa ja liikevara ei vain kahvassa riitä. Mutta päästään tällä testailemaan/liikuttelemaan pyörää. Saattaa olla että lopulliseen versioon vaihdan vielä ihan oikean nestekahvan tuohon kaasukahvan kaveriksi. Tuntuu tuo lihakoukkukytkinkahvakin vähän turhan rimpulalta. Ajatus oli hyvä mutta kilut ja kalut toteutukseen eivät 😉 

Edited by KimmoH
Posted

Tuosta punaisen nuolen kautta kun pääsisi kurvailemaan. Alunperin meinasin toista kautta 45 asteen AN mutkaa käyttäen mutta tuo teflonteräspunosletkuhan onkin niin jäykkää ettei sillä kovin nättejä/tiukkoja kurveja niin vain tehdäkkään. Eikä kehtaisi  sylinterien yli kauheasti letkuja vedellä siistimpi ulkoasu mielessä...

 

IMG_1014.thumb.jpeg.dac493af6dd76133f2a4a32d503e78e5.jpeg

  • Like 1
Posted (edited)

Ei ollut paikallisessa hytikkaliikkeessä kovia putkia tarjolla mutta kauppias vetäisi hyllystä malliksi joustavaa teräspunosletkua. Tosin eipä siellä olisi ollut värkkejä millä olisi saanut kovaa putkea väänneltyä niin piukoille mutkille mitä mun mukana olleissa jarruputkista väännellyissä malleissa oli. Pyöräytettiin sitten kokeeksi letkut tarjolla olleesta putkestä ja päihin prässättiin 90 mutkat AN8 liittimin. 

 

IMG_1037.thumb.jpeg.82f0ff240102b7f183e2709e125ece9c.jpeg

 

Nehän passas paremmin kuin hyvin. Ei tullut ylimääräistä romua sylinterien päälle ja jakajaakin mahtuu pyörittelemään. Vielä kiinnikkeiden virittely jäähylle ja tämäkin kohde olisi taputeltu kuntoon. Saa nähdä miten jäähy tulee käytännössä toimimaan mutta tästä eteenpäin se on sitten vain lastentautien korjailua 😄

 

IMG_1036.thumb.jpeg.bd17f2b7770435678d7b2d8059f6d572.jpeg

 

Kytkinvaijerin linja lohkon yli on pistänyt silmään jo pidemmän aikaa, ei kulje suorassa. Alkuviikosta kokeilin tehdä pikku virityksen. Alkuperäinen USSR kiinnike vasemmalla, liian lyhyt. Keskellä uustuotanto Ukrainalainen, vieläkin liian lyhyt. Näistä sitten apinoin oman version rapiat 10mm pidempänä ja tällä pitäisi ainakin teoriassa vaijerin asettua suoraan linjaan.

 

IMG_1032.thumb.jpeg.6528d98d9bdcaece3c196a27b48e87ad.jpeg

 

 

Edited by KimmoH
  • Like 3
Posted
22 hours ago, KimmoH said:

Ei ollut paikallisessa hytikkaliikkeessä kovia putkia tarjolla mutta kauppias vetäisi hyllystä malliksi joustavaa teräspunosletkua. Tosin eipä siellä olisi ollut värkkejä millä olisi saanut kovaa putkea väänneltyä niin piukoille mutkille mitä mun mukana olleissa jarruputkista väännellyissä malleissa oli. Pyöräytettiin sitten kokeeksi letkut tarjolla olleesta putkestä ja päihin prässättiin 90 mutkat AN8 liittimin. 

 

IMG_1037.thumb.jpeg.82f0ff240102b7f183e2709e125ece9c.jpeg

 

Nehän passas paremmin kuin hyvin. Ei tullut ylimääräistä romua sylinterien päälle ja jakajaakin mahtuu pyörittelemään. Vielä kiinnikkeiden virittely jäähylle ja tämäkin kohde olisi taputeltu kuntoon. Saa nähdä miten jäähy tulee käytännössä toimimaan mutta tästä eteenpäin se on sitten vain lastentautien korjailua 😄

 

IMG_1036.thumb.jpeg.bd17f2b7770435678d7b2d8059f6d572.jpeg

 

Kytkinvaijerin linja lohkon yli on pistänyt silmään jo pidemmän aikaa, ei kulje suorassa. Alkuviikosta kokeilin tehdä pikku virityksen. Alkuperäinen USSR kiinnike vasemmalla, liian lyhyt. Keskellä uustuotanto Ukrainalainen, vieläkin liian lyhyt. Näistä sitten apinoin oman version rapiat 10mm pidempänä ja tällä pitäisi ainakin teoriassa vaijerin asettua suoraan linjaan.

 

IMG_1032.thumb.jpeg.6528d98d9bdcaece3c196a27b48e87ad.jpeg

 

 

Millon savut?

Posted

Savustetaan ja sotketaan vasta kun on kevään näyttelyt kierretty. Saa vähän kelitkin lämmitä ennenkuin kehtaa alkaa ulkona tätä säätämään.

 

Ryypyille vetelin sähköt. Vanhasta bussin johtosarjasta purin liittimiä, näyttää paremmalle kuin perus abikot kutistesukalla ;)

 

IMG_1041.thumb.jpeg.dee48c26b36c09efbeb3bd8c22b3db21.jpeg

 

763669373_IMG_1046copy.thumb.jpg.5ab5eeb9719542eba4cb822ff41fd672.jpg

 

Posted (edited)

Kiitos! Tuolla on lokareille optio eli kiinnityspisteet löytyy mutta itse olen pikku pennusta saakka karsastanut lokareita, niin neli- kuin kaksipyöräisissäkin 😄

 

Edited by KimmoH
  • 2 months later...
Posted (edited)

Tuomiopäivä on Pertin nimipäivä \m/ ja samalla siitä tuli myös Hulkin rekisteröintipäivä. Mopo on nyt maailman ensimmäinen katulaillinen 2 litran type 4 moottorilla varustettu Dnepr!

 

IMG_1422.thumb.jpeg.5ee817763a9603f6ce34eb121ff2cd3a.jpeg

Edited by KimmoH
  • Like 23
Posted

Alusta asti takavasemmalla projektia seuranneena en olisi uskonut, että lopputulos olisi näinkin upea. Varmasti kuskilla hymy korvissa asti kun pääsee käskyttämään 😎

  • Like 1
  • 1 month later...
Posted

Tallin siivouspäivä ja samalla tuli testattua pyörää koronakaranteenin aikana rakennetulle trailerille. Sopii kuin nenä päähän 😉

 

1709829951_IMG_1816copy.thumb.jpeg.393972ecb5f7d0aa77f00f7708f26bc3.jpeg

  • Like 4
  • 2 months later...
  • 1 year later...
Posted (edited)

Pyörä on maannut tallin nurkassa peitteiden alla valmistumisestaan saakka. Keväällä käytiin vielä näyttelyissä ja tänään oli lopulta aikaa ottaa savut koneesta. Bensaa koneeseen ja avaimesta käyntiin. Kaasuvivustosta paljastui samantien suunnitteluvika joten pitää käydä hakemassa niveliä että saa sen toimimaan kunnolla. Yksi tönärin suojaputkikin vähän tihkuttaa mutta muuten ei vielä paljastunut pahempia lastentauteja.

 

Sit vähän vielä säätöhommia ennenkuin lähdetään ottamaan kuskilta henki 😅

 

https://youtube.com/shorts/YDMtOQxQjYo

Edited by KimmoH
  • Like 2
Posted

Sytkän kanssa vähän haasteita, orggis jakajassa on kiinankärjet. Tuon edellä kuvatun videon ajan toimi hienosti mutta iltapäivällä oli kipinä kateissa. Jakaja auki ja siellähän oli mekanismi jotenkin pyllyllään, pääsee se kärkien jousi lopsahtamaan irti rungostaan. Niputin kasaan, taas pari minuuttia ajoa ja jälleen kipinä hukassa. Nyt oli kärjet kyllä kasassa mutta asetettu kärkiväli oli jo kadonnut. Säätö ja käyttöä ja taas katos välys. Pitää huomenna kaivaa jemmasta aidot Boschin kärjet, nää kiinalaiset sulaa käsiin.

 

Kaasuvivuston sain suurinpiirtein kasaan ja kun tovin kaasuttelin niin rouva tuli tallin ovelle toteamaan että toi vehje tappaa sut heti. Sen verran äkäiseltä laitos kuulostaa 😆 

Posted
2 hours ago, KimmoH said:

Sytkän kanssa vähän haasteita, orggis jakajassa on kiinankärjet. Tuon edellä kuvatun videon ajan toimi hienosti mutta iltapäivällä oli kipinä kateissa. Jakaja auki ja siellähän oli mekanismi jotenkin pyllyllään, pääsee se kärkien jousi lopsahtamaan irti rungostaan. Niputin kasaan, taas pari minuuttia ajoa ja jälleen kipinä hukassa. Nyt oli kärjet kyllä kasassa mutta asetettu kärkiväli oli jo kadonnut. Säätö ja käyttöä ja taas katos välys. Pitää huomenna kaivaa jemmasta aidot Boschin kärjet, nää kiinalaiset sulaa käsiin.

 

Kaasuvivuston sain suurinpiirtein kasaan ja kun tovin kaasuttelin niin rouva tuli tallin ovelle toteamaan että toi vehje tappaa sut heti. Sen verran äkäiseltä laitos kuulostaa 😆 

Joskus oli autossa sellaisen ongelma, kun arvottiin sopivia puoli ja ostettiin halvat kärjet , niin saatiin sen verran epäsopiva yhdistelmä ettei konkka pystynyt hillitsemään täysin kärkien leiskuntaa ja siitä syntynyt lisälämpö sulatti sen onnettoman kärkitekeleen muovisen seuraajan niin että kipinä hävisi pienen käyttelyn jälkeen. Pakeliitti seuraaja kärjillä tuota ongelmaa ei varmaan olisi tullut vastaan piitkään aikaan.

 

Posted

Mikäs kokoinen akku sulla muuten Matti on siinä VW pyörässä ? Tää mun pikkuakku ei jaksanut kuin vähän nytkäyttää konetta. Oiskohan akku vain ottanut ja kuollut tässä parin vuoden aikana. Muistaakseni tää oli joku 9Ah 12V akku. Apuvirtaa auton akusta ja heti pyörittää iloisesti. 

Posted (edited)
1 hour ago, KimmoH said:

Mikäs kokoinen akku sulla muuten Matti on siinä VW pyörässä ? Tää mun pikkuakku ei jaksanut kuin vähän nytkäyttää konetta. Oiskohan akku vain ottanut ja kuollut tässä parin vuoden aikana. Muistaakseni tää oli joku 9Ah 12V akku. Apuvirtaa auton akusta ja heti pyörittää iloisesti. 

Mulla oli alkujaan joku 11..12 Ah pikku halpis akku(biltema) se pelas kesällä, mutta talvella piti joskus laittaa polkusimella käyntiin. Sitten hankin jonkun pienkoneakun n.20 ah ja sillä on nyt menty kesät/talvet. Mutta sellainen 14..16 Ah pitäis jo alkaa riittää . Käynnistysvirta akussa jos jää alle 160 alkaa olla tarkempi akun kunnosta/öljyjen notkeudesta.

Tuossa alkaa olla sillä rajalla että pelaisi jo ...

https://www.motonet.fi/fi/tuote/901025/MTX-Energy-MP-akku-12V-14Ah-MB14L-B2-P134xL89xK164mm

Edited by Matti-Pekka
Posted
Mulla oli alkujaan joku 11..12 Ah pikku halpis akku(biltema) se pelas kesällä, mutta talvella piti joskus laittaa polkusimella käyntiin. Sitten hankin jonkun pienkoneakun n.20 ah ja sillä on nyt menty kesät/talvet. Mutta sellainen 14..16 Ah pitäis jo alkaa riittää . Käynnistysvirta akussa jos jää alle 160 alkaa olla tarkempi akun kunnosta/öljyjen notkeudesta.
Tuossa alkaa olla sillä rajalla että pelaisi jo ...
https://www.motonet.fi/fi/tuote/901025/MTX-Energy-MP-akku-12V-14Ah-MB14L-B2-P134xL89xK164mm
Näiden kanssa ei tarvitse pelätä että starttivirta ei riitä: https://www.race.fi/en/product/45850a/varley-redtop-batteries

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Posted

Täytyypä käydä siis akkukaupassa. Säästetään tämä pienempi nuihin muihin pyöriin, niitä kun tuntuu sikiävän joka vuosi lisää. Käynnistyspolkimella kone ei hievahdakkaan. En ole vielä ehtinyt tutkimaan tarkemmin onko vika polustimen asennuksessa vaiko polkijan elopainossa 🤣

 

Kaivoin varaosahyllystä Boschin laatikosta kärjet. Kuvassa ylempi Bosch ja alla jonkun uustuotantojakajan mukana aikoinaan tulleet kiinankärjet. Tuo jakajan akseliin tapaava saippuanpalanen on kohta loppuun kulunut. Muutaman minuutin käytön jälkeen sai aina säätää uudelleen. Toivotaan että Boschilainen kestää paremmin. Siinä on huomattavasti napakampi jousi ja muutenkin vakuuttavamman oloinen rakenteeltaan.

 

image.thumb.jpeg.e1ef3cfe043b1b9d3bae2111b5aeebd8.jpeg

Posted (edited)

Näissä uustuotanto Solex PDSIT 32-34 kopioissa mitä Brosol nimellä myydään mua on aina ottanut päähän se, että on tehty kopio vähän sinnepäin. Paljon ei olisi vaatinut vetää ihan maaliin saakka ja tehdä toimivuudeltaan/sopivuudeltaan identtistä. Bussissa nämä hetken mulla oli aikoinaan mutta aika pian palautin rempatut orggis Solexit tilalle. Olisivat edes kopioineen orggis tyylisen palautusjousi systeemi, niin nämä olisivat hurjasti paremmat. Muitakin puuteitta bussikäytössä oli mutta ei niistä nyt enempää. 

 

Nyt mopossakin totesin ettei nämä oikeasti tule toimimaan ilman jotain palautinjousta. Sauna, pari olutta ja romujen tuijotusta tovi. Sitten se välähti. 

 

Brosolien ryypynkiinnike mäkeen.

 

image.thumb.jpeg.bd82d2f56b48a1ca2a1db1f423ae28df.jpeg

 

Tilalle orggis Solexien ryypyn pidike peilikuvana ja Brosolin vivustoon pieni reikä jouselle. Tadaa, nyt palautuu kaasu niinkuin pitääkin!

 

image.thumb.jpeg.c2535547b2df325296a275da546adc3b.jpeg

 

Ekalla käytöllä paljastunut vivuston vika oli etten ottanut huomioon automaattibussin tangon mitoitusta. Toiseen päähän ei käynyt enää manuaali vehkeen tanko kaasarille. Se oli reilu 10mm liian lyhyt eli toisella puolen kaasu oli puoliksi auki tyhjäkäynnilläkin. Biltsun kulmanivelet riensivät apuun ja pätkällä kierretankoa päästiin oikeaan mitoitukseen. 

 

image.thumb.jpeg.ed8f37fa311a9482e3fb33d4f00b6cfa.jpeg

Edited by KimmoH
Posted
8 hours ago, KimmoH said:

Täytyypä käydä siis akkukaupassa. Säästetään tämä pienempi nuihin muihin pyöriin, niitä kun tuntuu sikiävän joka vuosi lisää. Käynnistyspolkimella kone ei hievahdakkaan. En ole vielä ehtinyt tutkimaan tarkemmin onko vika polustimen asennuksessa vaiko polkijan elopainossa 🤣

 

Kaivoin varaosahyllystä Boschin laatikosta kärjet. Kuvassa ylempi Bosch ja alla jonkun uustuotantojakajan mukana aikoinaan tulleet kiinankärjet. Tuo jakajan akseliin tapaava saippuanpalanen on kohta loppuun kulunut. Muutaman minuutin käytön jälkeen sai aina säätää uudelleen. Toivotaan että Boschilainen kestää paremmin. Siinä on huomattavasti napakampi jousi ja muutenkin vakuuttavamman oloinen rakenteeltaan.

 

image.thumb.jpeg.e1ef3cfe043b1b9d3bae2111b5aeebd8.jpeg

"Käynnistyspolkimella kone ei hievahdakkaan. En ole vielä ehtinyt tutkimaan tarkemmin onko vika polustimen asennuksessa vaiko polkijan elopainossa"  ..joo ei oikein hievahda mullakaan vaikka tuota elo/elotontapainoa taitaa mulla olla enempi. vaatii otteen ojaustangosta ja istuimesta ja sitten käsillä lisää forcea ja elopaino mukaan ja polkimelle hypähdys...kumminkin yleensä lähtee ekalla, että ei tarvi jumpata laiskan miehen enempää.

  • Like 1
Posted (edited)

Lähikaupasta löytyi tällainen, eikä ollut poskettoman hintainen ja jaksaa pyöräyttää nelkun tulille. Korkeus kasvoi sen verran että kiinnityspanta menee uusiksi ja käynnistinpoljin piti napata pois tieltä. 

 

image.thumb.jpeg.41755d0fab31a95ee5cca1244258adb8.jpeg

Edited by KimmoH
Posted

Yön seisoi viileässä ja apuvirralla piti pyöräyttää eka startti käyntiin. Pitänee tutkia purkaako tuo jotain reittiä akkua. Loput startit meni sitten taas ihan kivasti mopon omalla akulla. 

 

Kauanhan se pysyikin kasassa 😅 Kardaanin vispilän rengassokka petti ja vispilä lopsahti nätisti irti kumilimpusta. Mitään ei onneksi hajonnut lopullisesti. Ihmettelin kun veto katosi tuolla kylätien päässä ja sit pukattiin kotia. 

 

Teknisesti kuitenkin pelaa, niin vaihteet, kytkin kuin kaikki muutkin vimpaimet.

 

image.thumb.jpeg.a5ebc8f5abc9fc4f86f754e529cc6925.jpeg

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...