TF_Osku Posted March 30, 2019 Share Posted March 30, 2019 Terve tilasin tossa englanista Heritagelta kasan peltejä ja suurin osa oli hyvän oloisia ja autoon sopivia sitten oli nämä: Third Row Outrigger to fit the Right Hand Side > T2 Split 1950-1967 Part Code: 211703136 Third Row Outrigger to fit the Left Hand Side > T2 Split 1950-1967 Part Number: 211703135 Pistin tästä jo kyselyä heritagelle mutta kysytään myös täältä. ongelmia on kaksi toinen on se että tuo osa ei asetu linjaan muiden rankojen kanssa ja on pari senttiä lyhyempi se toinen ongelma on se että tuo palikka ei myöskään asetu samaan linjaan runko kotelon kanssa. Homma vaikuttaa siltä kuin minulla olisi väärän auton osa mutta numeron mukaan pitäis sopia, tietäkö joku mistä kenkä puristaa? Ja -65 juniksesta siis kysymys. Quote Link to comment
portu Posted March 30, 2019 Share Posted March 30, 2019 Hmm. Ei näytä ehkä noin hullulta runkopalkin kanssa, mut oisko mustassa jotain outoa sitten. On tuo viistokappaleen ihme kolokin outo minusta ainakin. Runkopalkkihan on tuosta kohtaa umpinainen, vaikka keskellä ei olekaan. Veikkaus et tuo viistokappale on kuitenkin väärä, koska en ole juniksessa muistelmien mukaan tuollaista upotusta nähnyt ennen. Viisaammat jatkakoon.. Quote Link to comment
Urbantoy Posted March 30, 2019 Share Posted March 30, 2019 (edited) Ei tota koloa pitäs olla tossa viistokappaleessa.. en ole ennen nähnyt jos on kyse kolmannesta runkopalkista Ku eka kerran katoin kuvan tuli mieleen etä mitä hemmettiä kolo tekee tuossa.. No enhän mä tiedä mitään enkä muista ku toppelin runkoa hitsasin, mutta jotain häikkää nyt on Edited March 30, 2019 by Urbantoy Quote Link to comment
TF_Osku Posted March 31, 2019 Author Share Posted March 31, 2019 (edited) Joo siis molemmat hattu profiilit sekä musta että punanen kuvassa vaikuttaa oikeilta tosin ylemmän pituutta en pääse koittamaan käytännössa vielä, ehkä en koskaan voi olla että leikkaan vain runkopalkkien ulemman osuuden pois ja vaihdan uuteen. Ja se on juuri noin epäilyttävällä portaalla myös oikeaa runkopalkkia vasten. Syy miksi kaivoin noi hattu profiilit oli just tarkistaakseni ratkasisko ne ton oudon portaan ja lyhyyden, Itseltä on kadonnut jäljettömiin koko alempi hattuprofiili kuin myös päät tunkin korvineen. Jos jollakulla on hyvä valokuva siitä miltä pitäis näyttää auttais ehkä hieman tätä arvaus leikkiä. Itsekin ihmettelin koloa ja mietin että mitä varten. Edited March 31, 2019 by TF_Osku Quote Link to comment
Virtanen Posted March 31, 2019 Share Posted March 31, 2019 Tuolla jotain kuvia, ja lisää pääkansiossa: https://junakeula.kuvat.fi/kuvat/Kastenwagen+1967/Peltityöt+Lokakuu+2008/ 1 Quote Link to comment
TF_Osku Posted March 31, 2019 Author Share Posted March 31, 2019 (edited) En tiedä vilkuilinko lian hätäisesti mutta suurin osa on etu palkista ja juuri tuon osan alue puuttuu kuvista. Tämä on siis takapalkista ei etu palkista. etu palkin osat näytti sopivan hyvin. En oikein keksinyt mitn sain lisää kuvai mutta katselin ne mitkä linkistä näkyi. Edited March 31, 2019 by TF_Osku Quote Link to comment
Virtanen Posted March 31, 2019 Share Posted March 31, 2019 https://junakeula.kuvat.fi/kuvat/Kastenwagen+1967/ Quote Link to comment
TF_Osku Posted March 31, 2019 Author Share Posted March 31, 2019 (edited) En kyllä löydä tuota kohtaa kuvistasi. tässä minun kohta kuvana josta näkyy tuo porras. pituus eroa ei kuvasta näe mutta kun laittaa sisäkotelon paikalleen se on ilmeinen ja I-palkit on autossa ehjät ja alkuperäiset tällä puolella. Edited March 31, 2019 by TF_Osku Quote Link to comment
Virtanen Posted March 31, 2019 Share Posted March 31, 2019 Tuossa koskemattomana, Quote Link to comment
TF_Osku Posted March 31, 2019 Author Share Posted March 31, 2019 Joo noin itsekin arvelin että sen kuuluisi olla. Pitää keskustella Heritagen kanssa missä mättää. Quote Link to comment
TF_Osku Posted March 31, 2019 Author Share Posted March 31, 2019 Kyselin muuten sulta syksyllä niitä peltejä ja ainakaan sillon et myynyt pitääkö vielä paikkansa? Quote Link to comment
TF_Osku Posted March 31, 2019 Author Share Posted March 31, 2019 Ja kiitos kuvasta. Quote Link to comment
TF_Osku Posted March 31, 2019 Author Share Posted March 31, 2019 (edited) Olisko sulla kuvaa rengaskotelon puolelta? Olen miettiny miten se sisäloksu loppuu. Edited March 31, 2019 by TF_Osku Quote Link to comment
Virtanen Posted March 31, 2019 Share Posted March 31, 2019 En tee toistaikseksi junakeulan peltejä, sori. Auttaisiko tämä kuva? Quote Link to comment
TF_Osku Posted March 31, 2019 Author Share Posted March 31, 2019 Jep toi auttaa. Quote Link to comment
PZQ Posted May 6, 2019 Share Posted May 6, 2019 Tässä hyvä video miten korjauspeltiä sovitetaan junikseen Saksalaisittain 1 Quote Link to comment
TF_Osku Posted August 4, 2019 Author Share Posted August 4, 2019 (edited) Nyt on taas edistytty ja eteneminen löytyy täältä. https://tolkkifoorumi.com/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=4557&start=80 Ja sieltä löytyy myös hieman kyselyä liittyen sivu oven alareunan istumseen. Eli kuinka ne on tehtaalta istunut? Edited August 4, 2019 by TF_Osku Quote Link to comment
TF_Osku Posted August 5, 2019 Author Share Posted August 5, 2019 Iis pistetään nyt pari kuvaa tänne eli ongelma on että jos mun uuden helman neliö kolot linjaa uusien oven alareunan korjaus palan kanssa niin oven alareuna jää osia muutelematta noin 5mm ulemmas kori linjasta. Quote Link to comment
TF_Osku Posted August 5, 2019 Author Share Posted August 5, 2019 Eli ne joilla on junis niin vois kertoa istuiko osat alkuperasesti vai oliko ne aina hieman korolla alareunasta helmaan nähden. Jos teillä on istuva malli olis kiva nähdä valokuvia siitä. Jos olette korjannu noita ala helmoja niin modasitteko peltejä tai olisko niitä pitänyt modata. Quote Link to comment
TF_Osku Posted August 5, 2019 Author Share Posted August 5, 2019 Itsellä on se tunne että noi ei ole tehtaalta istunut ja olen myös melko varma että saisin ne istumaan halutessani. Kysymys kuuluu onko se yli entisöintiä eli parempaa kuin tehtaan jälki. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 (edited) Ite jouduin passailemaan noita mustinpeltien sivuoven sisähelmojen lukituspuikkojen reikiä 5-10mm, että ovet istuu nätisti. Edited August 5, 2019 by -tipi- Quote Link to comment
Tanhis Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 Ei ne vihreissäkään pelleissä oikeassa paikassa ole. Eli parsta katsoa että korilinjat ovat suorat ja muokkailla muita kohteita. Ja noita lukituskoloja on ainakin kolmea eri vuosimallista riippuvaa mallia. Ja reprot tarjoaa vain yhtä mallia. Ja tuo helman lukituskolo muodostuu sekä helmassa kiinni olevasta kappaleesta ja sitten matkustamon lattiassa kiinni olevasta. Quote Link to comment
TF_Osku Posted August 5, 2019 Author Share Posted August 5, 2019 Mutta onko ne alkujaan istunut tehtaan jäljiltä? Quote Link to comment
Kurre Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 En tiedä miten paljon on muokattu. En usko, että olisi. Quote Link to comment
TF_Osku Posted August 5, 2019 Author Share Posted August 5, 2019 (edited) Toi vastapala joka on lattiassa on se joka tekee eron. eli se on väärällä mitoituksella, kun vertaa kuvia vierekkäin huomaa että reijät on alkuperäisessä sisempänä. Tosin mun tapauksessa tuon korjaaminen lattiaan liian vakikeaa joten korjaan ovia mielummin. Mutta kyllä se varmaan linjassa kuuluis olla. Edited August 5, 2019 by TF_Osku Quote Link to comment
-tipi- Posted August 6, 2019 Share Posted August 6, 2019 Itse oletan että paskaa ei ole '50/'60-luvuilla VW:n tehtaalta päästetty ulos sitä tahtia kuin näinä päivinä. Ota huomioon myös että ne lukituspuikot voi olla kuluneet aikojen saatossa rajustikin. Quote Link to comment
TF_Osku Posted September 10, 2019 Author Share Posted September 10, 2019 Noniin nyt on vimmatusti hitsattu ja alkaa olla kori pikku hiljaa hitsaus hommien osalt loppu suoralla. Tölkki foorumin puolelta löytyy kuvia. Känsi auton kyljelleen tänään niin pääsen viimeistelemään pohjan, eli hitsaamaan viimeiset poikki palkit paikalleen ja pari pitkittäis runko palkin reikää vielä umpee ja hioa saumoja. Mutta ennenkuin hitsaan noi keski poikki palkit tuli tenkkapåå, eli osa noista vaijereista on vielä jumissa. Lämppärin vaijerit joku oli hitsanu kiinni korjaillessaan runkopalkkeja ja toinen käsijarru vaijeri ei liiku eteen eikä taakse. Saako jostain uusia putkia kuinka nopeella varo ajalla ja onko joku jatkanut noita onnistuneesti vai takerteleeko ne vaijerit aina siinä jatkos kohdassa. https://tolkkifoorumi.com/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=4557&start=120 Quote Link to comment
vwagen Posted September 10, 2019 Share Posted September 10, 2019 Hyvinvarustetuista rautakaupoista tai hydrauliikkaliikkeistä löytyy putkea,metritavarasta olen ne aina tehnyt. Quote Link to comment
TF_Osku Posted September 11, 2019 Author Share Posted September 11, 2019 (edited) Niin tietty Hydrauli putkeahan se, pitääpä hakea. Oletko muuten jatkanut niitä vai aina vaihtanut päästä päähä? Lähinnä mietin sitä lämppärin vaijeria sen pään sovite vähän arveluttaa. Edited September 11, 2019 by TF_Osku Quote Link to comment
Tanhis Posted September 11, 2019 Share Posted September 11, 2019 Jos holkittaa niin ei tarvitse ihmetellä hisaussaumaan takertelua. Ja holkittamalla sen voi vaikka tinata kiinni. Tietty ei ne mitään mahdottomia ole kokonaankaan vaihtaa. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 11, 2019 Share Posted September 11, 2019 Mie ostin käsäriputkiksi Ø10mm rosteriputkea paikallisesta rautakaupasta. Naputtelin päähän vähän kartiota laakerikuulan avulla. Quote Link to comment
TF_Osku Posted September 11, 2019 Author Share Posted September 11, 2019 Nyt tuli haettua putket ja sinkityt hydrauli putket tuli. Quote Link to comment
TF_Osku Posted September 11, 2019 Author Share Posted September 11, 2019 Mitä olette käyttäneet eristeenä lämppärin putkessa, alkuperänen tais olla asbestia joten arvetnkin ei varmaan sitä? Quote Link to comment
Urbantoy Posted September 11, 2019 Share Posted September 11, 2019 (edited) 6 minutes ago, TF_Osku said: Mitä olette käyttäneet eristeenä lämppärin putkessa, alkuperänen tais olla asbestia joten arvetnkin ei varmaan sitä? meiaatko ajaa talvella? Kesällä jos ajat ihan turha laittaa mitään.. Ei se kummiskaan sulla hytti niin kuumene että tarvis lämmistystä.. Huurun poistoon riittää ilman eristystä Edited September 11, 2019 by Urbantoy Quote Link to comment
TF_Osku Posted September 11, 2019 Author Share Posted September 11, 2019 Ulkonäkö syistä haluais että näyttäis alkuperäseltä, onhan se hifistelyä mutta laitan yks portti kannet ja 1500 putketkin niin ajattelin pitää linjan eli siellä on ollut eristettä joten jotain pitäis laittaa tilalle joka jos ei muuta niin näyttäis oikealta. Museopeliä värkkään jos en tullut maininneeksi. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 12, 2019 Share Posted September 12, 2019 Pintahan siinä on sellaista tekonahan näköstä, että moisesta vois ommella näköiskappaleen. Mutten kyllä itse pitäisi paikallaan, koska kun se kastuu, niin tehokkaasti mädättää kuten alkuperäinenkin. Toki jos ajaa vain kaunilla kelillä, niin kastuminen ei ole ongelma. Quote Link to comment
TF_Osku Posted September 12, 2019 Author Share Posted September 12, 2019 Juu siis tuo mädttäminen on yksi puoli jonka takia kyselen kokemuksia toinen on sitten se että esim keinonahka ei välttämättä kestä lämpöä riittämiin. Quote Link to comment
TF_Osku Posted September 12, 2019 Author Share Posted September 12, 2019 Ja aikalailla kauniin kelin autohan tuo on mutta kyllä sekin varmaan joskus sadetta näkee. Quote Link to comment
non-hippy Posted September 12, 2019 Share Posted September 12, 2019 Itse ratkaisin lämpöeristyksen laittamalla putken päälle LVI solukumieristeen . Sitä saa valmiiksi putkena eri halkaisijoilla. Pitää vaan halkaista pituussuuntaan. Päälipuolen siistin leikkaamalla sammutuspeitteestä sopivan soiron kierrettäväksi pariin kertaan ympäri ja metalli "nippusiteillä" kiinnitys. Alkuperäsyydestä ja näköisyydestä en tiedä, mutta ainakin kabiinissa paljon parempi lämpö verrattuna siihen kun ajelin ilman eristeitä. Alkukeväästä ja nyt syksyn painaessa päälle arvostaa näitä nykyajan mukavuuksia. Quote Link to comment
hpa Posted September 12, 2019 Share Posted September 12, 2019 (edited) Hi.Ne Heritaget ja Kampersit ym myyvät myös tuota heater tube isolation kittiä.Ulkonäön alkuperäisyyteen en voi ottaa kantaa. Taatana se taitaa olla ihan aramidikangasta.Sitä saa kyllä kotimaasta myös pinnoitettuna. Edited September 12, 2019 by hpa Älypula Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.