hanski. Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 tämä on samalla osto-ilmoitus... eli mikä ois toimiva ja kestävä kytkin jos puhutaan n 80-90hv konetehosta... riittääkö 200mm vakio asetelma ja kytkin(uudet osat siis) vai pitäskö laitta joku hiukan tiukempi paketti..?? ja mikä...? ja kytkin on siis uudempaa mallia... ideoita ja kokemuksia...ja osiakin saa tarjota kilpailukykyiseen hintaan!!! Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 mulla on ollu pakun 210mm vakiosetti jo 5 vuotta ja ei oo luistellu/oireillu millään muotoo. tehoja on noilla main. en oo kauheesti revitelly mut enpä oo säästellytkään. Quote Link to comment
hanski. Posted September 19, 2006 Author Share Posted September 19, 2006 jep jep..mutta vauhtipyörä pidetään nyt 200mm kuiteskin.. Quote Link to comment
Jr Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Väännöstä se kytkin yleensä luistaa. Kerro paljon meinasit vääntöjä niin voi olla helpompaa auttaa. Minä en kyllä tiedä mikä kestää, mutta joku muu voi tietää. Quote Link to comment
Racing Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Vakio on siinä ja siinä riippuu tietenkin auton painosta. Mitä painavempi/enemmän vääntöä sitä enemmän kytkimeltä vaaditaan. Jokkisautoissa esim. menee monesti ihan vakioasetelmilla kun korit on kevyitä ja vaikka tehoa onkin paljon. Kennedy 1 kun osaa niin ei tartte jälkikäteen manailla että *ittu kun tuli säästettyä muutama kymppi eikä toimi nyt sitten toivotulla tavalla. Vauhtipyörän virheetön pinta/suoruus on kaiken a ja o olen itse parista kerrasta viisastuneena teettänyt/oikaissut kaikki vauhtipyörät kytkinpinnasta sorvissa sen verran että lähtee lasittumat/urat pois ja sorvaten 21mm etäisyysmitta takas. Vakiokoneissa nyt ei pienet viat vaikuta mutta nyt olikin puhe 80-90 hepasta... Quote Link to comment
hanski. Posted September 21, 2006 Author Share Posted September 21, 2006 Väännöstä se kytkin yleensä luistaa.Kerro paljon meinasit vääntöjä niin voi olla helpompaa auttaa. kone on vasta työn alla..että vaikea sanoa mitä tulee... Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 Juu kyllä miekin kerralla suosittelen sitä kennedyn 1:tä, se kun ei nyt niin hirviän tyyris ole. Siitä oon tosin eri mieltä, että kevyeeseen autoon samoilla tehoilla/väännöillä ei tarttis niin jämäkkää kytkintä, koska sen läpi menevä tiehen välittyvä voima on sama ellei renkaat sudi. Se on sama vieläpä kaikilla vaihteillakin. ...sitä ei muuten Hanski vielä peltisen kuplan kanssa päästä ihan helposti miedolla turbokoneella sinne 14:n puolelle varttimailissa kuten tuolla VWOpen-ketjussa meinasit... ahtoo vaan reippaasti! :) Puavo @ dwl Quote Link to comment
hanski. Posted September 21, 2006 Author Share Posted September 21, 2006 juu mutta tää onkin emännän kauppakassi mistä nyt on puhe...sillä ei varttimaili aikoja vedellä...kai..heh heh.. löytyi kennedy 1 asetelma ja black magic levy...laitetaan nyt sitten noi tuohon koneeseen... onko tuosta levystä kokemusta kellään..? pitäs olla "hyvä"... Quote Link to comment
Marko Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 Levy on erinomainen kisakäyttöön, kadulle se ei ole tarkoitettu. Quote Link to comment
hanski. Posted September 21, 2006 Author Share Posted September 21, 2006 on/off kytkin vai..? Quote Link to comment
Marko Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 Kulutuskestävyys enemmänkin, levy on omiaan silloin kun kytkin on "säädetty" sopivaksi eli sallii alussa hieman luistoa ennen kuin alkaa purra kunnolla kiinni. Sopii hyvin ISO tehoiseen turbo autoon. Lisää infoa täältä: http://www.ronlummusracing.com/rlr2/default.htm Lainaus sivuilta: With out a doubt, the RLR Black-Magic clutch disc is the best disc available anywhere. Made of the same material as a Top Fuel clutch disc, these discs have a superior coefficient of friction when compared to a 3- or 4-puck disc. With one of these discs, you will experience an increase in tranny life while at the same time, bettering your 60-foot times! What other performance products can say that?!? Quote Link to comment
Racing Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 Normaali 200mm jäykkä perus massalevy on hyvä. Quote Link to comment
mikan Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 Saamani tiedon mukaan RLR levy ja stg1 asetelma riittää alle 10 sekunnin varttimailikuplaan. Voi olla hieman overkill 80-90 hepan koneeseen. :-) t. Mika Quote Link to comment
hanski. Posted September 23, 2006 Author Share Posted September 23, 2006 Normaali 200mm jäykkä perus massalevy on hyvä. joo voipi olla juu..ajatuksena oli käyttää jo olemassa olevia osia mitä tallin perältä löytyypi.. mutta jos jollakin tollanen ois hyväkuntonen ja hinta kohillaan nii saa tuota tarjota... Quote Link to comment
ozone Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 Ei kai kannata käyttää mitä tahansa tallista löytyy vaan myydä tarpeettomat osat ja ostaa sellaset mitä tarvitsee. Kaveri kerran laittoi Audi A4 ajovalot Citroen AX:ään kun ei muita ollut... tosin valot myymällä olisi varmaan saanut ihan hyväkuntosen kokonaisen Citikan. Itsellä on Kennedy 1 ja Kush Lok -levy katuautossa ja tehoa on kyllä enemmän kuin 80-90 pollea. Quote Link to comment
Guest veewee Posted September 15, 2007 Share Posted September 15, 2007 Elvytetään vanhaa juttua. Kennedy 2 ja progrip levy: Pystyykö kyseisellä setillä ajamaan kaupungissa vakiopainoisella kuplalla saamatta alaraajahalvausta kytkinjalkaan? Tarkoitus käydä myös vartilla, mutta pääasiallinen ajo on kaupungissa. Nykyinen satsi on uusi sachs vakioasetelma ja kush lok. Luistaa kovassa kiihdytyksessä mutta on kivan pehmeä kaupungissa. Quote Link to comment
Racing Posted September 15, 2007 Share Posted September 15, 2007 Elvytetään vanhaa juttua. Kennedy 2 ja progrip levy: Pystyykö kyseisellä setillä ajamaan kaupungissa vakiopainoisella kuplalla saamatta alaraajahalvausta kytkinjalkaan? Tarkoitus käydä myös vartilla, mutta pääasiallinen ajo on kaupungissa. Nykyinen satsi on uusi sachs vakioasetelma ja kush lok. Luistaa kovassa kiihdytyksessä mutta on kivan pehmeä kaupungissa. Miksi ei kennedy 1 riitä,vai tuleeko yli 200hv ^^^? Jäykkä on, liikennevaloissa ja ruuhkassa ajettaessa. aina heittää mielellään vapaalle jos ruuhkassakin joutuu ajamaan ja pysähtyy muutamaksi minuutiksi. Quote Link to comment
DOODAH Posted September 15, 2007 Share Posted September 15, 2007 stage2 on riittävän pehmeä ihan oikeesti. Quote Link to comment
Guest veewee Posted September 15, 2007 Share Posted September 15, 2007 Miksi ei kennedy 1 riitä,vai tuleeko yli 200hv ^^^? Jäykkä on, liikennevaloissa ja ruuhkassa ajettaessa. aina heittää mielellään vapaalle jos ruuhkassakin joutuu ajamaan ja pysähtyy muutamaksi minuutiksi. Oho! Lipsahti numerovirhe. Ykköstä tarkoitin ja +200 hv:sta haaveillaan, mutta jos kerran kakkonenkin toimii kaupungissa, niin pistetään semmonen. Ei sitten ainakaan luistele. Quote Link to comment
Marko Posted September 15, 2007 Share Posted September 15, 2007 Kennedy 2 ja progrip levy: Pystyykö kyseisellä setillä ajamaan kaupungissa vakiopainoisella kuplalla saamatta alaraajahalvausta kytkinjalkaan? Pystyy helposti, itellä oli STG-3 ja tuo levy ja silläkin pystyi. Ettei mentäs ihan metsään niin vääntö sen kytkimen rikkoo eikä huipputeho. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 stage 1 ja black mazig ( melkeen vakio asetelmaki mutta tua musta magia levy ja niitähän levyjä valmistelee monet firmat ) Toimii kadulla kuha ei luistata ja riippuu tietty ajomäärästä mutta harvemminhan harrastepeleillä ja turboilla 20-50tuhatta vuodessa.. Tietenkään ei oo katu ystävällinen mutta jos sen voiman haluaa tiehen. Käyttäähä porukka sintterilevyjä kadulla ja kuulemma iha hyvii? mä en ole hyväksi todennu. Stage 3 ja jousittamattomalla massa paineasetelmalla ja saaha niitä hianoja pualix sintteri pualix massa huakeita genen perheen tuotteite. löytyy hyllystä ja tai yhteistilaukseen ny tilauksessa taas paaaljon jotta ehtis kaudella 2008 olla oikeenki ripee nopee ja upeetaa mahtavaa motorsporttiaa 040 5153867 Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 RLR mustamagia-levy arvokas, eivätkä suositelleet katuautoon. On aika kuluvaista sorttia normaaliajossa... Quote Link to comment
pipo_esa Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Mikäs on asetelman kiinnityspultin koko? Kennedy 1 menee type 1 vauhtikseen Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Jatketaan samaa aihetta. Käykä vaiko 200mm kytkin asetelma 2-litrasen 110hv vääntökoneessen? Vai alkaako jo lipsua? "Normaali ajoon" tarkoitettuna.. ;) Quote Link to comment
metake Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Itselleni on tulossa tuon tehoiseen Kennedy 1 + jousittamaton massalevy, koska asiantuntijat olivat sitä mieltä että vakio ei riitä. Quote Link to comment
Jokke Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 Saksalainen vakio 200 mm Sachs asetelma ja 4-lapainen sintterilevy. Tämä yhdistelmä riittää ainakin 179hv ja 199Nm vaparikoneen arvoihin. Painoa autossa ajokunnossa kuljettajan kera reilut 1010 kg. KEP ilmoittaa seuraavat vääntöarvot asetelmilleen. Stage 1 243 Nm Stage 2 297 Nm Stage 3 352 Nm Stage 4 406 Nm Vakio 200 mm asetelma ja levy riittää KEPin mukaan 181 Nm. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Koetin selvitellä henkilövaakan avulla paljonko uusi / vanha paineasetelmat eroaa arvoiltaan toisistaan. Mikä roskiin, mikä kierrätykseen. Nyt on tulokset, mutta homma meni solmuun: Copy-paste kursivoituna Hotmatsin sivuilta : Kytkinasetelmat Race 200 mm Race-asetelmat. Vahvimmat asetelmat saatavissa. Nämä KENNEDY-asetelmat ovat suunniteltuja kilpakäyttöön, mutta käytetään myös kadulla isoissa koneissa. Ehdottomasti parhaat saatavissa. Erinomainen pito, mutta silti kevyt polkea. 1700 tai 2100lb 200 Hv:aan asti, 2600 tai 3000lb moottoreille, joiden teho on yli 200 Hv. Sopivat kaikkiin vuosimalleihin, kun asetelmaa käytetään '71 tai uudempaan moottoriin poistetaan asetelman keskellä oleva painelaakerin tukilevyä. *** 1lb (naula) on noin 0,45 kg Jos otetaan 2100 lb = abaut 950kg Jos otetaan vakio uusi 200mm KEP paineasetelma, laitetaan vakio vauhtikseen vakio kytkinlevyn kanssa, paketti pulteilla nippuun ja koko setti henkilö vaakan päälle & kattotaan se KG arvo jolla arvo romahtaa (paine asetelma lommahtaa), saadaan suuruusluokkaa 100kg arvoksi. Jos uskotaan Hotmatsin nettikataloogoa, pitäs Kennedyn keskimmäisen vaihtoehtoon laittaa painetta painelaakerilla abaut tuhat kiloa. Heittoa kymmenkertaisesti. Missä mättää? * HotMatsilla lipsahtanut lisä "0" arvoihin? * Mulla netistä onkimani kerroin pielessä? * Asiat sotkettu jotenkuin muuten ristiin? Quote Link to comment
Pekka Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Kumpaa haluat mitata, asetelman ponnevoimaa vaiko painelaakeriin kohdistuvaa voimaa kytkintä painettaessa? Ponnevoiman mittaukseen ei täälläpäin käytetyt henkilövaa'at tahdo piisata, tiedä sitten kuinka on kuusitiellä, siellä kaikki on suurempaa. ps, tarttetko varaosiksi pikkuvikaisen stage3:n? Quote Link to comment
metake Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Se KEP:lle ilmoitettu lb arvo (esim. 1700) on voima jolla kytkinlevyä puristetaan vauhtipyörää vasten. Ei kytkimen polkemiseen tarvittu voima. Quote Link to comment
mikan Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Yhden jalan jalkaprässillä 950 kg olis aika äijätulos. :-) t. Mika Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Yhden jalan jalkaprässillä 950 kg olis aika äijätulos. :-) t. Mika 2300 lb, tosin molemmilla jaloilla.. Menee kyllä ihan OT.. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 henkilövaaalla shimmaa helposti asetelman mutta kuin on HELPOIN mitata asetelman puristusvoima. ja valtonen et voi verrata asetelmia noin,niissä kytkinjousissa on erivälityksiä jotka vaikuttaa mittatulokseen reilusti,kahta identtistä voi. Quote Link to comment
ARTO Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Kytkimen/paineasetelman pito mitataan "momenttiavaimella" kytkinlevyä kääntäen. Vauhtipyärä toki ennen tätä koetta lukittu paikalleen. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 en kysynyt todellakaan miten väännönkesto mitataan vaan asetelman puristusvoima helpoiten. taitaa todella järeä vaaka ja prässi olla kätevin keino. Quote Link to comment
ARTO Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Poljinvoiman vai pitovoiman perusteella kytkinpaketit valitaan:) Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Poljinvoiman vai pitovoiman perusteella kytkinpaketit valitaan:) mitenköhän tää liittysi taas tohon kysymykseen,ei mitenkään.kysymys oli puristusvoimasta,ei väännönkestosta, Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 Sekotin ajatuksissani poljin- ja pitovoiman :/ No ollaampa taas vähän viisaampia... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.