Jump to content

200 mm kytkinpaketti mietoon turbokoneeseen..


Recommended Posts

tämä on samalla osto-ilmoitus...

 

eli mikä ois toimiva ja kestävä kytkin jos puhutaan n 80-90hv konetehosta...

 

riittääkö 200mm vakio asetelma ja kytkin(uudet osat siis) vai pitäskö laitta joku hiukan tiukempi paketti..?? ja mikä...?

 

ja kytkin on siis uudempaa mallia...

 

ideoita ja kokemuksia...ja osiakin saa tarjota kilpailukykyiseen hintaan!!!

Link to comment

Vakio on siinä ja siinä riippuu tietenkin auton painosta. Mitä painavempi/enemmän vääntöä sitä enemmän kytkimeltä vaaditaan.

Jokkisautoissa esim. menee monesti ihan vakioasetelmilla kun korit on kevyitä ja vaikka tehoa onkin paljon. Kennedy 1 kun osaa niin ei tartte jälkikäteen manailla että *ittu kun tuli säästettyä muutama kymppi eikä toimi nyt sitten toivotulla tavalla.

Vauhtipyörän virheetön pinta/suoruus on kaiken a ja o olen itse parista kerrasta viisastuneena teettänyt/oikaissut kaikki vauhtipyörät kytkinpinnasta sorvissa sen verran että lähtee lasittumat/urat pois ja sorvaten 21mm etäisyysmitta takas. Vakiokoneissa nyt ei pienet viat vaikuta mutta nyt olikin puhe 80-90 hepasta...

Link to comment

Juu kyllä miekin kerralla suosittelen sitä kennedyn 1:tä, se kun ei nyt niin hirviän tyyris ole.

 

Siitä oon tosin eri mieltä, että kevyeeseen autoon samoilla tehoilla/väännöillä ei tarttis niin jämäkkää kytkintä, koska sen läpi menevä tiehen välittyvä voima on sama ellei renkaat sudi. Se on sama vieläpä kaikilla vaihteillakin.

 

...sitä ei muuten Hanski vielä peltisen kuplan kanssa päästä ihan helposti miedolla turbokoneella sinne 14:n puolelle varttimailissa kuten tuolla VWOpen-ketjussa meinasit... ahtoo vaan reippaasti! :)

 

Puavo @ dwl

Link to comment

juu mutta tää onkin emännän kauppakassi mistä nyt on puhe...sillä ei varttimaili aikoja vedellä...kai..heh heh..

 

löytyi kennedy 1 asetelma ja black magic levy...laitetaan nyt sitten noi tuohon koneeseen...

 

onko tuosta levystä kokemusta kellään..? pitäs olla "hyvä"...

Link to comment

Kulutuskestävyys enemmänkin, levy on omiaan silloin kun kytkin on "säädetty" sopivaksi eli sallii alussa hieman luistoa ennen kuin alkaa purra kunnolla kiinni. Sopii hyvin ISO tehoiseen turbo autoon. Lisää infoa täältä: http://www.ronlummusracing.com/rlr2/default.htm

 

 

Lainaus sivuilta:

 

With out a doubt, the RLR Black-Magic clutch disc is the best disc available anywhere. Made of the same material as a Top Fuel clutch disc, these discs have a superior coefficient of friction when compared to a 3- or 4-puck disc. With one of these discs, you will experience an increase in tranny life while at the same time, bettering your 60-foot times! What other performance products can say that?!?

Link to comment

Ei kai kannata käyttää mitä tahansa tallista löytyy vaan myydä tarpeettomat osat ja ostaa sellaset mitä tarvitsee. Kaveri kerran laittoi Audi A4 ajovalot Citroen AX:ään kun ei muita ollut... tosin valot myymällä olisi varmaan saanut ihan hyväkuntosen kokonaisen Citikan.

Itsellä on Kennedy 1 ja Kush Lok -levy katuautossa ja tehoa on kyllä enemmän kuin 80-90 pollea.

Link to comment
  • 11 months later...

Elvytetään vanhaa juttua.

Kennedy 2 ja progrip levy: Pystyykö kyseisellä setillä ajamaan kaupungissa vakiopainoisella kuplalla saamatta alaraajahalvausta kytkinjalkaan? Tarkoitus käydä myös vartilla, mutta pääasiallinen ajo on kaupungissa.

Nykyinen satsi on uusi sachs vakioasetelma ja kush lok. Luistaa kovassa kiihdytyksessä mutta on kivan pehmeä kaupungissa.

Link to comment
Elvytetään vanhaa juttua.

Kennedy 2 ja progrip levy: Pystyykö kyseisellä setillä ajamaan kaupungissa vakiopainoisella kuplalla saamatta alaraajahalvausta kytkinjalkaan? Tarkoitus käydä myös vartilla, mutta pääasiallinen ajo on kaupungissa.

Nykyinen satsi on uusi sachs vakioasetelma ja kush lok. Luistaa kovassa kiihdytyksessä mutta on kivan pehmeä kaupungissa.

 

Miksi ei kennedy 1 riitä,vai tuleeko yli 200hv ^^^?

 

Jäykkä on, liikennevaloissa ja ruuhkassa ajettaessa. aina heittää mielellään vapaalle jos ruuhkassakin joutuu ajamaan ja pysähtyy muutamaksi minuutiksi.

Link to comment

 

Miksi ei kennedy 1 riitä,vai tuleeko yli 200hv ^^^?

 

Jäykkä on, liikennevaloissa ja ruuhkassa ajettaessa. aina heittää mielellään vapaalle jos ruuhkassakin joutuu ajamaan ja pysähtyy muutamaksi minuutiksi.

 

Oho! Lipsahti numerovirhe. Ykköstä tarkoitin ja +200 hv:sta haaveillaan, mutta jos kerran kakkonenkin toimii kaupungissa, niin pistetään semmonen. Ei sitten ainakaan luistele.

Link to comment

Kennedy 2 ja progrip levy: Pystyykö kyseisellä setillä ajamaan kaupungissa vakiopainoisella kuplalla saamatta alaraajahalvausta kytkinjalkaan?

 

Pystyy helposti, itellä oli STG-3 ja tuo levy ja silläkin pystyi.

 

Ettei mentäs ihan metsään niin vääntö sen kytkimen rikkoo eikä huipputeho.

Link to comment
  • 2 weeks later...

stage 1 ja black mazig ( melkeen vakio asetelmaki mutta tua musta magia levy ja niitähän levyjä valmistelee monet firmat ) Toimii kadulla kuha ei luistata ja riippuu tietty ajomäärästä mutta harvemminhan harrastepeleillä ja turboilla 20-50tuhatta vuodessa..

 

Tietenkään ei oo katu ystävällinen mutta jos sen voiman haluaa tiehen. Käyttäähä porukka sintterilevyjä kadulla ja kuulemma iha hyvii? mä en ole hyväksi todennu.

 

Stage 3 ja jousittamattomalla massa paineasetelmalla ja saaha niitä hianoja pualix sintteri pualix massa huakeita genen perheen tuotteite.

 

löytyy hyllystä ja tai yhteistilaukseen ny tilauksessa taas paaaljon jotta ehtis kaudella 2008 olla oikeenki ripee nopee ja upeetaa mahtavaa motorsporttiaa 040 5153867

Link to comment
  • 8 months later...
  • 5 months later...

Saksalainen vakio 200 mm Sachs asetelma ja 4-lapainen sintterilevy.

Tämä yhdistelmä riittää ainakin 179hv ja 199Nm vaparikoneen arvoihin.

 

Painoa autossa ajokunnossa kuljettajan kera reilut 1010 kg.

 

KEP ilmoittaa seuraavat vääntöarvot asetelmilleen.

 

Stage 1 243 Nm

Stage 2 297 Nm

Stage 3 352 Nm

Stage 4 406 Nm

 

Vakio 200 mm asetelma ja levy riittää KEPin mukaan 181 Nm.

Link to comment

Koetin selvitellä henkilövaakan avulla paljonko uusi / vanha paineasetelmat eroaa arvoiltaan toisistaan. Mikä roskiin, mikä kierrätykseen.

 

Nyt on tulokset, mutta homma meni solmuun:

 

 

 

Copy-paste kursivoituna Hotmatsin sivuilta :

 

Kytkinasetelmat Race

 

200 mm Race-asetelmat. Vahvimmat asetelmat saatavissa. Nämä KENNEDY-asetelmat ovat suunniteltuja kilpakäyttöön, mutta käytetään myös kadulla isoissa koneissa. Ehdottomasti parhaat saatavissa. Erinomainen pito, mutta silti kevyt polkea. 1700 tai 2100lb 200 Hv:aan asti, 2600 tai 3000lb moottoreille, joiden teho on yli 200 Hv.

Sopivat kaikkiin vuosimalleihin, kun asetelmaa käytetään '71 tai uudempaan moottoriin poistetaan asetelman keskellä oleva painelaakerin tukilevyä.

 

***

 

1lb (naula) on noin 0,45 kg

Jos otetaan 2100 lb = abaut 950kg

 

Jos otetaan vakio uusi 200mm KEP paineasetelma, laitetaan vakio vauhtikseen vakio kytkinlevyn kanssa, paketti pulteilla nippuun ja koko setti henkilö vaakan päälle & kattotaan se KG arvo jolla arvo romahtaa (paine asetelma lommahtaa), saadaan suuruusluokkaa 100kg arvoksi.

 

Jos uskotaan Hotmatsin nettikataloogoa, pitäs Kennedyn keskimmäisen vaihtoehtoon laittaa painetta painelaakerilla abaut tuhat kiloa.

 

Heittoa kymmenkertaisesti. Missä mättää?

 

* HotMatsilla lipsahtanut lisä "0" arvoihin?

* Mulla netistä onkimani kerroin pielessä?

* Asiat sotkettu jotenkuin muuten ristiin?

Link to comment

Kumpaa haluat mitata, asetelman ponnevoimaa vaiko painelaakeriin kohdistuvaa voimaa kytkintä painettaessa? Ponnevoiman mittaukseen ei täälläpäin käytetyt henkilövaa'at tahdo piisata, tiedä sitten kuinka on kuusitiellä, siellä kaikki on suurempaa.

 

ps, tarttetko varaosiksi pikkuvikaisen stage3:n?

Link to comment
Guest laiska`s custom

henkilövaaalla shimmaa helposti asetelman mutta kuin on HELPOIN mitata asetelman puristusvoima. ja valtonen et voi verrata asetelmia noin,niissä kytkinjousissa on erivälityksiä jotka vaikuttaa mittatulokseen reilusti,kahta identtistä voi.

Link to comment
Guest laiska`s custom
Poljinvoiman vai pitovoiman perusteella kytkinpaketit valitaan:)

 

mitenköhän tää liittysi taas tohon kysymykseen,ei mitenkään.kysymys oli puristusvoimasta,ei väännönkestosta,

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...