Jump to content

200~ HP. konepaketti?


Recommended Posts

  • Replies 327
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

kiwoja lukuja, paljon tommoselle saa laskea hintaa.. ja aikaa..?

 

Mikäänhän ei ole ilmaista? =)

Tollasen "mopon" mikä mulla on tekee runti 5000€:lla Mutta toi kone on melko "hyllytavaraa" 2386cc menee vielä pienillä lisäkustannuksilla mutta sitten taas alkaa koneistukset jne tuomaan lisää hintaa.

Mutta kuka näitä laskee? =P

 

-Puide-

Link to comment
kiwoja lukuja, paljon tommoselle saa laskea hintaa.. ja aikaa..?

 

 

vaikee on sanoa paljon on tullu maksamaan kaikenkaikkiaan kun tolla on kohta 10v tullu kiihdyteltyä, enkä varmasti haluisi edes tietää jos sen joku pystyisi sanomaan! ;)

 

 

t:jussi

Link to comment

Onkos super flow 1 tai 2 hyvät kannet kadulle 2l koneeseen? Nyt on se tilanne että vakiokansista alkaa reservi loppumaan ja tarttis jotain suorakanavaista tilalle.

Ilmeisesti tollasilla super-kansilla on ajettu ihan onnistuneesti kadulla kesällä pitkiä matkoja?

Nii ja mistäs näitä kannattais kysellä? KuumaMats ainoo paikka mistä löysin Suomesta.

Link to comment

CBperformancen CE kansi on samankaltainen, ellei aivan sama, paitsi etta niihin passaa vakio venakopat. Kyllahan esim CB wedgeport 46x38 venttiilein riittaa vaparissa viela 220 hv asti, jos haluaa taysin jaahdytysrivoin olevat kannet.

 

Lyhyita matkoja voi SF tai CE kansilla ajella, vahan tietty pitempiakin joidenkin mielesta. Aika olemattomat jaahdytysrivat kyllakin niissa kun vertaa 044 tai puhumattakaan JPM kansiin.

Link to comment

Laittaisin 44mm pakosarja ja 1.4 tai 1.5 keinut nokka-akselin kanssa joka on nimeenomaan tarkoitettu näille keinuille, esim. fk-87, -89, -46-48, web 86C jne.

 

W140:sen kanssa voi käyttää 1.25 keinuja, mutta paaljon parempi käyttää välitetyille keinuille suunniteltuja nokkia, nostoa pitää olla. 48x38 kansissa tais myös olla 5mm pitemmät venttiilit kuin muissa, sevy style jousten takia kai.

 

Ai niin, ruttua ylläolevien nokkien kera 10-11 1.1-1.3mm dekin kera.

 

sanotaan nyt että allaolevilla palikoilla tulee 160hv jos kansia ei oo portattu ja nokkana W140 vakiokeinujen kanssa ;) Ja kaasaritkin ahistaa jos tavoitellaan yli 200hv =)

 

 

mitä lukemaa noilla tulisi?

 

84x94, 2332cc kone

super flo 1 kannet imu:48, pako: 38

nokka engle W 140

kaasarit weber IDF 44mm

putkisto esim:

http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=920 ja vaimennin:

http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=523

(linkit lainattu aircooled.fi)

 

lisäyksiä? mitkä keinut tommoseen, puristussuhde ym...

Link to comment

Laittaisin 44mm pakosarja ja 1.4 tai 1.5 keinut nokka-akselin kanssa joka on nimeenomaan tarkoitettu näille keinuille, esim. fk-87, -89, -46-48, web 86C jne.

 

W140:sen kanssa voi käyttää 1.25 keinuja, mutta paaljon parempi käyttää välitetyille keinuille suunniteltuja nokkia, nostoa pitää olla. 48x38 kansissa tais myös olla 5mm pitemmät venttiilit kuin muissa, sevy style jousten takia kai.

 

Ai niin, ruttua ylläolevien nokkien kera 10-11 1.1-1.3mm dekin kera.

 

sanotaan nyt että allaolevilla palikoilla tulee 160hv jos kansia ei oo portattu ja nokkana W140 vakiokeinujen kanssa ;) Ja kaasaritkin ahistaa jos tavoitellaan yli 200hv =)

-

-

-

-

-

-

juu venttiilit on 117mm pitkät, tuleekos käyttäytymiseen paljonki muutosta jos on esim fk-87 ja 1.4 keinut? vai onko hirveetä eroo w140 ja 1.25:sien keinujen kanssa?

Link to comment
Onkos super flow 1 tai 2 hyvät kannet kadulle 2l koneeseen? Nyt on se tilanne että vakiokansista alkaa reservi loppumaan ja tarttis jotain suorakanavaista tilalle.

Ilmeisesti tollasilla super-kansilla on ajettu ihan onnistuneesti kadulla kesällä pitkiä matkoja?

Nii ja mistäs näitä kannattais kysellä? KuumaMats ainoo paikka mistä löysin Suomesta.

 

1700km lenkki SCC:n tuli ajettua SF-kansilla vapaastihengittävänä ilman isompia murheita. Kun DynoDayssa myöhemmin oli kompura paikoillaan,

lähti seeti kävelemään ja poks. Saattoi olla, että kansi oli ottanut jo hieman itseensä reissun aikana, tai sitten ei.

 

En ihan ensimmäisenä suosittelisi omien kokemusten mukaan kadulle, jos ajaa paljon, mutta mahdollistahan tuo on. Mainittakoon lisäksi, että kannet oli jo hitsattu aiemmin, joten uuden veroisista kansista ei ollut kyse. Nyt menee Compit tilalle, kun imusarja oli valmiina... Katukilometrejä ei tule jatkossakaan paljoa, jos ei nyt yhtäkkiä hurahda cruisailemaan.

 

Nikke

Link to comment
  • 1 month later...
Guest fgronlun
Mmm, 253hv 7500rpm ja katukäyttöön kreikan helteisiin :) pytyt 2000e, kannet 2500e, kiertokanket 1500e, kampura jotain, läppärungot 3800e.. =)

 

http://cal-look.no/lounge/index.php/top ... #msg198712

 

Onpa halba!

Onneksi ei löydy tuota 15€ ylim...

Noitten läppärunkojen hinta on lievästi sanottuna suolainen. Meinaa teho ero normi 48mm läppiksiin ei voi olla niin suuri että kannattaa maksaa sen melkein 4k..

Vaikka kateellisen on aina helppo haukkua :D

Link to comment

Jep, kalliit läppärungot, tavallisilla 48 läppärungoilla pitäis päästä aika pitkälle, ehkä 230-240hv tienoille vaparissa?

 

Moni sanoo ettei noi alumiiniset nikasil putket oo hinnanväärtejä, mutta jos katuajelu on jotain muutakuin cruisinkia 40-80km/h välillä, niin miks ei sitten. Talla pohjassa autobahnilla ajoa :D DRD myy myös noita, puolet halvemmalla, missä lie kiinassa tehtyjä :)

 

Carrillon kangetkaan ole tarpeellisia, halvempiakin on, kuten Pauter, unohtamatta suht kelvollisia kiinanmalleja :D

Link to comment
Guest fgronlun

Kaikki kunniotus noille Perssonin moottoreille mutta 10-15k raha määrällä saa jo suomessakin teetettyä tehokkaan koneen.

 

 

Tai miksei osta koko autoa jos tuo 15k koneesta ei ole iso summa. Näillä ex Crossi autoilla voi todistetusti ajaa sen kaasupohjassa kauemmin ku vaan sen 2min ja hyvistä osista tehty yleensä..

 

Tässä esim. Tulee aina aika ajoin myyntiin uudestaan

http://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/3406076

Link to comment

Joo, varmasti saa tuohon hintaan. Mutta kieltämättä kyllä nuo nicasil putket ja ms230 kannet ovat laadukkaimmaista päästä mitä voi hankkia, kallista kyllä. Valtaosa osista on tullut ikävä kyllä jo pitkään kiina-brasilia linjalta, ja välistä laaduntarkkailu kusee, kuten me kaikki tiedämme jo.

 

Tiedä sitten että onko kiinassa ym osien valmistus alkanut kun maailmanlaajuisesti volkkariharrastajat ovat halunneet edullisempia osia aikojen kuluessa?

Link to comment
  • 4 weeks later...
Mulla tällaset speksit mun kiihdytys rookerissa.

 

86 isku

101.6 poraus

comp eliminator 51X49

1.3mm dekc

fk 98

pautter 1.5

12.8 cr

k-800

läppikset 52mm + hestec

gb 4qt

kep stage 1 + bm

 

Näillä hiluilla penkitetty kisakauden päätteeksi 300.3hv 367.2nm. (ss motors oy)

radalla meni 10.54/199.8kmh liimaamattomalla lentokentällä. auto taitaa painaa kuskinkanssa jotain 755kg

 

-jussi-

 

Pari sivua kun kelas taaksepäin, niin tässähän se 300hv on.

Link to comment

No joo, kyllähän tuollainen toimii pienin kompromissein vähäisessä katukäytössä. Mitenkä on, onko tietoa että kuinka luotettava on 101.6 porauksella oleva type 1 kone? Oletko jo Marko ajanut omalla?

 

Vähän näytttäis olevan matskua sylintereiden välissä kansissa ja lohkossa, mutta näillä ei nyt kestävyyden kannata taida olla suurinta merkitystä.

 

index.php?action=dlattach;topic=7568.0;attach=24260;image

 

index.php?action=dlattach;topic=7568.0;attach=24286;image

 

Sylinteriputkissakin näyttäis olevan mukavan paksut seinämät, mutta niukanlaisesti (?) rivoitusta.

 

index.php?action=dlattach;topic=7568.0;attach=24258;image

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...