Joe Cool Posted September 30, 2020 Author Share Posted September 30, 2020 9 hours ago, seppo mäntykivi said: kävikö kaukosäätimeen v27 paristo? Joku 27 se oli, jossain taisi olla mainittu F27, mutta otin eräästä toisesta Kiinan kaukosäätimestä, joita tuli erääseen tarkoitukseen tilattua pussillinen ja eivät tietysti toimineet siinä. Mutta patterit toimivat. Quote Link to comment
Dalton Posted October 1, 2020 Share Posted October 1, 2020 (edited) Onko faktaa että Diesel lämmitin toimii valopetroolilla? Onko kukaan asentanut vastaavaa bensa lämmitintä? Tässä olis etuna se, ettei tartteis useampien polttoaineiden kanssa touhuta. Edited October 1, 2020 by Dalton Quote Link to comment
Joe Cool Posted October 1, 2020 Author Share Posted October 1, 2020 3 hours ago, Dalton said: Onko faktaa että Diesel lämmitin toimii valopetroolilla? Tuossa youtube videossa niin kerrotaan. Tässä keskustelussa joku mainitsi sitä Puuilon erikoisvalopetroolia käyttäneensä. Tästä syystä ostin itsekin sitä ja olen käyttänyt sitä nyt useita tunteja. Eli lämmitin toimii sillä hyvin. Aikoinaan käytin Wallaksen venelämmitintä valopetroolilla vuosikausia ja se on yleinen venelämmittimien polttoaine. Muista faktoista en tiedä, nämä riittävät minulle. Petrooli on huomattavasti huonommin syttyvää, kuin bensiini. Voit panna purkkiin dieseliä tai valopetroolia ja heittää tulitikun siihen. Tikku palaa itsekseen loppuun ja polttoaine ei syty. Bensalla en kokeilisi 😉 Turvallisuusnäkökohta lienee veneissä tärkein. Enkä halua bussiin persauksen alle bensaa liekillä polttavaa laitetta samasta syystä. Quote Link to comment
x-pj Posted October 2, 2020 Share Posted October 2, 2020 7 hours ago, Dalton said: Onko faktaa että Diesel lämmitin toimii valopetroolilla? Onko kukaan asentanut vastaavaa bensa lämmitintä? Tässä olis etuna se, ettei tartteis useampien polttoaineiden kanssa touhuta. Perinteisesti volkkareissa ollut eberin bensalämmittimiä. Minulla on omassa pallokeulassa bensalla toimiva webaston AT2000. Kallis tuo webasto oli verrattuna näihin edullisiin diesel-lämmittimiin, mutta ei tarvitse erillistä tankkia. 1 Quote Link to comment
Dalton Posted October 2, 2020 Share Posted October 2, 2020 Tuo Webasto AT2000 olis kyllä hyvä. Mihin paikkaan tämä on sulla asennettu? Quote Link to comment
x-pj Posted October 2, 2020 Share Posted October 2, 2020 Minulla se on kuskin penkin takana takatilan puolella. Minulla on siinä seinässä kiinni tavaraa ja tälle löyty sopiva kolo niiden alta. Siitä sais helpolla lämmön etutilaan. Nyt puhaltaa vain taakse. Väliseinä on matala, joten kyllä sitä lämpöä tulee kuskillekin, mutta ei jalkoihin. Minulla on normi lämmövaihtimet, että saan moottoriltakin lämpöä etutilaan. Kuskinpenkissä on verhoilujen alla piilossa penkinlämmitin. Se on tosi mukava erityisesti kylmänä aamuna. Quote Link to comment
Dalton Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Suunnitelmat hahmottuneet. Kävin Vesterisen Akin tallilla mittailemassa että lämmitin mahtuu pohjalevyjen väliin. Tästä puhallus ohjaamoon alkuperäistä ilmalinjaa pitkin. Mulla on tässä päällä kaappi, jonka kautta saan ritilällä puhallettua lämpöistä takaosaan. Sähköt webastolle hupiakulta ohjaamon penkin alta. Kovasti kiinnostaisi Webasto AT 2000 bensaversiona, jolloin ylimääräistä polttoainetankkia ei tartteis asennella. Alettava säästämään rahaa tähän. Heittäkääs ideoita mistä tänne saisi raittiin ilman johdettua järkevästi? Quote Link to comment
KimmoH Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 1 hour ago, Dalton said: Suunnitelmat hahmottuneet. Kävin Vesterisen Akin tallilla mittailemassa että lämmitin mahtuu pohjalevyjen väliin. Tästä puhallus ohjaamoon alkuperäistä ilmalinjaa pitkin. Mulla on tässä päällä kaappi, jonka kautta saan ritilällä puhallettua lämpöistä takaosaan. Sähköt webastolle hupiakulta ohjaamon penkin alta. Tähän vielä sellainen huomio, että kyseessä oli siis 2kW lämppäri mikä on pikkuisen lyhempi ja kapeampi kuin 5kW malli. 2kW mahtuu nätisti myös pallokeulan pohjapeltien väliin piiloon. Quote Link to comment
Mikko S Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Näiden kiinan vehkeiden piirilevyt ei kuulemma ole suojattu samalla tavalla kuin saksalaisten, joten lattian alle asennusta ei ole tuolla "harrastajien" facebookryhmässä suositeltu. 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Eikai tuolla ole niin väliä kun bellypanin ja bussin lattian väliin tulee ? Itse olen sellaisia asennuksia nähnyt maailmallla. Mulla on nytkin bellypanin välissä kamaa mikä ei saa kastua ja hyvin ovat 5 kesää jo siellä menneet kuivana 😄 Quote Link to comment
Joe Cool Posted October 7, 2020 Author Share Posted October 7, 2020 (edited) On 10/2/2020 at 6:42 AM, x-pj said: Perinteisesti volkkareissa ollut eberin bensalämmittimiä. Minulla on omassa pallokeulassa bensalla toimiva webaston AT2000. Kallis tuo webasto oli verrattuna näihin edullisiin diesel-lämmittimiin, mutta ei tarvitse erillistä tankkia. Perinteiden tai entisöinnin takia orggis bensalämmitin on ehdottomasti tyylikkäin vaihtoehto. Täällähän joku kauppasi pariakin pilkkahinnalla korjattavaksi. Jos muuten vaan haluaa lämpöä keinoja kaihtamatta, niin tuo 5l petrooli/dieselkannu voi riittää 40-50 tuntia syys/kevätajossa, talvi tietenkin erikseen, jos meinaa pakkasessa ajella. Sitä ei tosiaan tarvinne kertaa kahta enempää kesässä täytellä. Kunhan tuo oma kannu alkaa osoittaa yhtään vajenemisen merkkejä, niin tuumin kaataa petroolia johonkin litran kaatopulloon ja sillä on helppo täyttää säiliötä ja taas mennään 10 tuntia 😉 Ei sitä piripintaan tarvitse täytellä. Itsekin inhosin ajatusta kahdesta polttoaineesta, mutta se on olllut kyllä ehdottomasti pienin vaiva koko projektissa. Pitänee ottaa video homman toiminnasta, kunhan tässä jaksaa ja ehtii. Edited October 7, 2020 by Joe Cool Quote Link to comment
Pastori Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 Mulla tulossa pallis westystä jossain vaiheessa myyntiin pensakäyttönen lisälämppäri, kahta lämppäriä kun en autoon tarvi kun siinä on kaasutoiminenkin. 1 Quote Link to comment
x-pj Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 19 hours ago, Joe Cool said: Perinteiden tai entisöinnin takia orggis bensalämmitin on ehdottomasti tyylikkäin vaihtoehto. Täällähän joku kauppasi pariakin pilkkahinnalla korjattavaksi. Jos muuten vaan haluaa lämpöä keinoja kaihtamatta, niin tuo 5l petrooli/dieselkannu voi riittää 40-50 tuntia syys/kevätajossa, talvi tietenkin erikseen, jos meinaa pakkasessa ajella. Sitä ei tosiaan tarvinne kertaa kahta enempää kesässä täytellä. Kunhan tuo oma kannu alkaa osoittaa yhtään vajenemisen merkkejä, niin tuumin kaataa petroolia johonkin litran kaatopulloon ja sillä on helppo täyttää säiliötä ja taas mennään 10 tuntia 😉 Ei sitä piripintaan tarvitse täytellä. Itsekin inhosin ajatusta kahdesta polttoaineesta, mutta se on olllut kyllä ehdottomasti pienin vaiva koko projektissa. Pitänee ottaa video homman toiminnasta, kunhan tässä jaksaa ja ehtii. Mulla oli joskus aikoinaan bensa webasto diesel autossa. Laitoin sen kun se oli jäänyt joutavaksi. Hyvin kahden tankin kanssa pärjäsi vaikka oli ympärivuotinen käyttöauto. Välillä, silloin kun satuin muistamaan, vilkaisin bensatankin tilannetta autoa tankatessa. 1 Quote Link to comment
Urbantoy Posted November 7, 2020 Share Posted November 7, 2020 Joko asennuskuvia on tallentunut linssille, kiinnostas nähdä.. Suap mutkin laittaa jotka on kyhänneet lämppärin paikalleen Quote Link to comment
KimmoH Posted November 7, 2020 Share Posted November 7, 2020 4 hours ago, Urbantoy said: Joko asennuskuvia on tallentunut linssille, kiinnostas nähdä.. Suap mutkin laittaa jotka on kyhänneet lämppärin paikalleen Mulla on rojut vielä pahvilaatikossa kun tuli tuollainen 2 kilon lämppäri tilattua. Jahka lumi laskee maahan, niin sitten sullon tuon pallukan bellypanin ja matkustamon lattian väliin ja 5 litran tankki tulee konehuoneeseen hupiakun viereen. 1 Quote Link to comment
Urbantoy Posted November 7, 2020 Share Posted November 7, 2020 (edited) 17 minutes ago, KimmoH said: Mulla on rojut vielä pahvilaatikossa kun tuli tuollainen 2 kilon lämppäri tilattua. Jahka lumi laskee maahan, niin sitten sullon tuon pallukan bellypanin ja matkustamon lattian väliin ja 5 litran tankki tulee konehuoneeseen hupiakun viereen. Eli sinne simpukan viereen.. Mihin meinaat pakoputken vetaa että se ei hörytä pohjaa.. Kuumailma kummiskin putkesta kerää kondenssia herkästi.. Edited November 7, 2020 by Urbantoy Quote Link to comment
KimmoH Posted November 7, 2020 Share Posted November 7, 2020 42 minutes ago, Urbantoy said: Eli sinne simpukan viereen.. Mihin meinaat pakoputken vetaa että se ei hörytä pohjaa.. Kuumailma kummiskin putkesta kerää kondenssia herkästi.. Eiku matkustamon alle, siellä on bellypan kanssa ja siitä sitten matkustamon ilmatuloon suoraan kiini. Mulla on lattianrajassa valmiiksi "suuttimet" kun tässä on ollut tehtaalta lähtiessä bensalämppäri välipohjassa. Quote Link to comment
jaketech Posted December 2, 2020 Share Posted December 2, 2020 traktoriin asensin tommosen 2Kw lämmittimen kojetaulun alle. kyllä se jakso 5 asteen pakkasessa pitää 15 astetta kopissa lämpöö vaikka koppi on hatara. lämmitin ei ollut edes täysillä. Quote Link to comment
kari kittilä Posted December 2, 2020 Share Posted December 2, 2020 Mulla ois tämmönen tuolla myyntiosastolla, eberi bensalämppäri B1L tätä mallia voi käyttää myös pelkkään puhallukseen (toiminta testattu) aika pieni kooltaan niin ois helppo asentaa. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 2, 2020 Share Posted December 2, 2020 Noissa tehokkaissa diesellämppäreissä kannattaa ottaa huomioon teho. Se että max teho on 5kw tai 8kw, ja pääasiallinen käyttöteho 1-3kw välillä sellaisen kanssa karstoittaa kyseistä lämmitintä jonkun verran, tähän auttaa varmasti että joitain minuutteja ennen sammuttamista karstaa poistaa liki maksimiteholla. https://heatbreeze.com/chinese-diesel-heater/ https://www.heatspace.co/china-vs-germany.html Quote Link to comment
peruskallio Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 (edited) Näistä ei eri merkeistä kokemusta ole, mutta kuplassa ollut at2000 bensakäyttöinen kymmenkunta vuotta. Ainoa asia mikä harmittaa on tautisen pitkä käynnistys ja jälkijäähdytysaika. Jälkijäähdytyksellä niin väliä ole, mutta lyhyellä matkalla kun saa itsensä startattua siihen malliin että lämmintä alkaa tulemaan onkin jo kaupan piha saavutettu. En tiedä mitä se tekee ensimmäiset 3 minuuttia, naksutteelee polttoainepumppua ja pyörittää ropellia hissukseen. käyttiksessä diesel webasto ja lähtee käyntiin lähes välittömästi. Edited December 3, 2020 by peruskallio Quote Link to comment
x-pj Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 33 minutes ago, peruskallio said: Näistä ei eri merkeistä kokemusta ole, mutta kuplassa ollut at2000 bensakäyttöinen kymmenkunta vuotta. Ainoa asia mikä harmittaa on tautisen pitkä käynnistys ja jälkijäähdytysaika. Jälkijäähdytyksellä niin väliä ole, mutta lyhyellä matkalla kun saa itsensä startattua siihen malliin että lämmintä alkaa tulemaan onkin jo kaupan piha saavutettu. En tiedä mitä se tekee ensimmäiset 3 minuuttia, naksutteelee polttoainepumppua ja pyörittää ropellia hissukseen. käyttiksessä diesel webasto ja lähtee käyntiin lähes välittömästi. Valuisiko polttoainelinja tyhjäksi. Kyllä minun at pölähtää melko pian käynnistyksen jälkeen tulille. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.