Jump to content
Sign in to follow this  
Kharon

Takanavan stefa petti taas, ääh

Recommended Posts

Käytin Karmannia katsastuksessa ja tällä kertaa vasemman takapyörän jarrut melkein nollilla (toissavuonna oikean). Ei tarvinnut kuin irroittaa pölykapseli niin vika näkyi kun napamutterissa öljyä: Stefa pettänyt.

 

Putsasin sotkun (yöks mitä töhnää tulee jarrupöly+lootaöljystä) ja pistin hyllystä uuden stefan ja uudet jarruhihnat, mutta tökkii kun näitä menee tasaisin väliajoin. Junikseen hommasin uudet sisäholkit (holkki johon stefan huuli nojaa) ja se pitää ehkä tehdä tähänkin, ihan selvästi holkki on kiillottunut ja sellaisena helposti vuotaa.

 

Vähentää säätöä jatkossa kovin, kyllähän näiden pitäisi kestää >20v tekemättä mitään.

 

 

Share this post


Link to post

Eikös näitä ollut ihan VW valmistama myynnissä jollain toimittajalla. Ja sen sarjan mukana tuli se holkki myös mihin stefa tiivistyy. Mutta jos se noita halpojankin stefoja syö niin tuplatarkistaisin kokoamisjärjestyksen.

Share this post


Link to post

Paruzzilta ja Neoretrolta ainakin saa niitä sinisiä stefoja. Motonetin Brassimusta näytti vähän siltä, että en laittas, ku korkeintaan jossain tien päällä hätähätänä...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mulla on pysynyt vuodot poissa, kun laitoin molempien o-renkaiden kaveriksi permatexin moottorisilikonia.

Share this post


Link to post

Tässä nyt vielä kokoamisjärjestukset muistutuksena alla. Tosiaan ne halpojen sarjojen o-renkaatkin on niin luokattoman huonoja välillä että ei ihme että kaipaavat silikonia tms kaveriksi että tiivistää.

rearsealearly.jpg

 

rearseallate.jpg

 

Ja tietenkin kannattaa myös katsoa että laakerikansi on vuosimalliin sopiva ja suora.

1169168.jpg

Edited by Tanhis
  • Like 2

Share this post


Link to post

Hyvä yhteenveto.

 

Mutta tässä kohdassa tosiaan epäillään a) kulunutta sisäholkkia kun tuossa(kaan) sarjassa sitä ei tullut uutta ja b) huonolaatuista brasiliastefaa (sillä sellainen siellä oli).

 

Nyt tämä uusin on CSP:n setistä, oletettavasti vähän parempaa laatua. Mutta sisäholkin kuluneisuus on realiteetti, kulunut kiiltäväksi siitä osasta missä tiivisteen huuli pyörii ja vieressä on koskematonta osaa. Kopistelin stefan vähän eri kohtaan kuin aiemmin (-63 kannessa on melkein 5mm varaa säätää), jos nyt oikein mittasin niin se pyörii koskemattoman osan kohdalla.

 

Päinvastoin kuin luulisi niin tiivisteen vastinpinnan ei pidä olla peilinkiiltävä, se on silloin kulunut.

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 9/16/2020 at 7:30 AM, Tanhis said:

Eikös näitä ollut ihan VW valmistama myynnissä jollain toimittajalla. Ja sen sarjan mukana tuli se holkki myös mihin stefa tiivistyy. Mutta jos se noita halpojankin stefoja syö niin tuplatarkistaisin kokoamisjärjestyksen.

 

Viimeksi meni toinen puoli että vaikea sanoa että syökö varsinaisesti. Mutta viimeksi tuli kyllä virhe, halpoja brasilianstefoja. Ensin meni toinen, muutama vuosi sitten, ja nyt meni toinenkin. Muistaakseni ostin silloin ensimmäisen hajotessa CSP:ltä pari settiä ja nyt sitten vaihdoin sen toisenkin. Saa nähdä miten käy.

 

Tämä on tätä kun on niin laiska ettei jaksa vaihtaa molempia ikäänkuin määräaikaishuoltona. Ei ole iso juttu juttu tehdä kun rumpu on vielä puhdas ja sotkun siivoamista tässäkin oli varmaan 3/4 työstä.

Edited by Kharon

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...