MU Posted October 15, 2022 Author Posted October 15, 2022 Ilmanputsariksi tulee puhallinkopan päälle lieriön muotoinen K&N:n suodatin jonka päädyistä sitten haitariputkella koneelle. Läppärunkojen päälle aloitin tänään tekemään koteloita joihin putket sitten kiinnittyy. Ja jos joku ihmettelee miksi moinen viritys niin ihan vaan tekemisen ilosta. 12 Quote
MU Posted November 9, 2022 Author Posted November 9, 2022 Nämä pöntöt maalia vaille valmiit. Jos jollekulle on jäänyt min. 40cm tai 2x20cm/ Ø75mm sitä pahvista haitariputkea jota käytetään puhallinkopan ja lämmönvaihtimien välissä, niin voisin lunastaa. Ilmalämmitin asennuksissa taidetaan tuota kokoa käyttää. 1 Quote
Stidi Posted November 9, 2022 Posted November 9, 2022 Mitä väriä meinasit pöntöille ja moottoripelleille maalata? Quote
MU Posted November 9, 2022 Author Posted November 9, 2022 Jos meinasit että minkä tyyppistä väriä niin moottoripellit Mipan akryyli ja noihin pönttöihin meinasin kokeilla VHT:n "ryppymaalia". Ja jos väriä meinasit niin musta 😄 Quote
Stidi Posted November 9, 2022 Posted November 9, 2022 Ok. Se VHT:n ryppymaali on tosi hyvä jos malttaa kuumailmapuhallimella lämmitellä välillä, niin saa tasaisemman ryppyefektin. 1 Quote
Kurre Posted November 10, 2022 Posted November 10, 2022 14 hours ago, MU said: Nämä pöntöt maalia vaille valmiit. Jos jollekulle on jäänyt min. 40cm tai 2x20cm/ Ø75mm sitä pahvista haitariputkea jota käytetään puhallinkopan ja lämmönvaihtimien välissä, niin voisin lunastaa. Ilmalämmitin asennuksissa taidetaan tuota kokoa käyttää. Tätäkö? https://www.heater.fi/fi/ilmaletku-pap-75mm.html Quote
MU Posted November 10, 2022 Author Posted November 10, 2022 Kyllä, meinasin jos on jäänyt jämäpätkiä jollekkin. Quote
MU Posted November 14, 2022 Author Posted November 14, 2022 "Helpoimmat" kaksi jäljellä. Ei tullut Pythonin kopiota niin ei voi syyttää plagioinnista 😁 5 Quote
KimmoH Posted November 14, 2022 Posted November 14, 2022 Onko jotain valmiita käyriä ja jos on, niin mistä hommasit ? Joutunee tuohon baja projektiin itse vääntelemään putket, kun haluttua mallia ei valmiina taida enää saada mistään. Quote
MU Posted November 14, 2022 Author Posted November 14, 2022 Marteliuksen J käyriä olen käyttänyt. 1 Quote
MU Posted November 19, 2022 Author Posted November 19, 2022 Pakosarja heppailtu kasaan, melkonen käärmeenpesä. Mutta sinne se helman taakse uppoaa. Seuraavaksi äänenvaimennuksen kimppuun, isompi pönttö löysi paikkansa vasemman takalokarin takaosasta. 9 Quote
KimmoH Posted November 19, 2022 Posted November 19, 2022 Hyvältä näyttää! Onkos toi 4-1 kollektori myös Marteliuksen hyllystä, ilmeisesti jousikiinnitteinen muuhun putkistoon ? 1 Quote
MU Posted November 19, 2022 Author Posted November 19, 2022 Kollektori on CSP:n. Alkukäyrät tosiaan vaan työnnetty kollektoriin ja jouset pitää paikallaan. Jostain prätkäkaupasta taisin noi jouset ottaa. 1 Quote
KimmoH Posted November 19, 2022 Posted November 19, 2022 Jees, tuollaista kollektoria olen omaankin etsinyt. Pitääpä tsekata CSP:n sivut. Quote
Racing Posted November 19, 2022 Posted November 19, 2022 Kiinnostaisi et Sopiiko tommoseen ovaali ikäiseen jossa uudempi tekniikka konehuoneen etupelti siis paloseinää vasten tuleva suoraan uudemmasta vai pitääkö olla omavalmiste tai koria muokata? Quote
MU Posted November 20, 2022 Author Posted November 20, 2022 18 hours ago, Racing said: Kiinnostaisi et Sopiiko tommoseen ovaali ikäiseen jossa uudempi tekniikka konehuoneen etupelti siis paloseinää vasten tuleva suoraan uudemmasta vai pitääkö olla omavalmiste tai koria muokata? Tässä en ole sitä peltiä vielä paikoillaan käyttänyt mutta mielestäni ainakin pellin yläreunan kaaren muoto on sama. Quote
MU Posted November 24, 2022 Author Posted November 24, 2022 Se olisi kierros heitetty. Muutamat kannattimet vielä ja sitten tietysti pirusti hitsausta. Jo vuosia sitten tehty pakoputkenpääkin löysi paikkansa. Tämä ulostulohan määritti sen minkä tyyppinen putkisto tästä rakentui. 17 Quote
ovaaliheppu Posted November 25, 2022 Posted November 25, 2022 (edited) On 11/20/2022 at 4:41 PM, MU said: Tässä en ole sitä peltiä vielä paikoillaan käyttänyt mutta mielestäni ainakin pellin yläreunan kaaren muoto on sama. Joutuu muokkaamaan sekä taka että etupeltiä, kiinteälaturinjalkaisessa on eri mallinen se kaaren osakin vaihteiston kohdalla koria. Ei kauheen iso ero, mutta ei istu ilman muokkaamista en ny löytäny kuvia tosta kaiken sekamelskan seasta kun alkukesästä yhden -62 koneen sovitin -55 koriin Edited November 25, 2022 by ovaaliheppu 1 Quote
MU Posted February 19, 2023 Author Posted February 19, 2023 No eipähän niistä kauniit tullut mutta kyllä niistä lämpöä irtoaa se mikä noista tarvikepöntöistäkin mitkä ei sitten mahtuneetkaan mulle. 8 Quote
MU Posted December 26, 2023 Author Posted December 26, 2023 Hiljaista on ollut moottorin kasaus puolella ja näyttää että jää tämän kupla projektin viimeiseksi urakaksi. No nyt on trikkeri- ja hihnapyörä koneistajalla joka hoitaa niiden yhteen liittämisen. Sitten saan kampurapaketin tasapainoitukseen ja pääsen aloittamaan viimein koneen niputuksen. Käytin vielä tyhjän lohkon konehuoneessa että saan tsekattua mimmoiset liittimet tilaan konehuoneen puolelle bensalinjastoon. Teflon letkut ja an6 liittimet tulee olemaan. Usko on vahva että ensi suvena ajetaan! 8 Quote
MU Posted December 31, 2023 Author Posted December 31, 2023 Bensalinjatkin valmistui vielä tämän vuoden puolella. Vähän ahdasta alkoi puhallinkopan takana jo olemaan kun se kaasuvivustokin tuli sinne laitettua mutta nätisti ne siellä istuu. Sain pidettyä konehuoneen yleisilmeen suht kliininä ilman suurempia piuha ja letkuhässäköitä mikä tässä on ollut tavoitteenakin. 2 Quote
MU Posted January 25 Author Posted January 25 Jotain edistystä kone projektissa. Hihnis/triggeripyöräpaketti valmistui niin saa huomenna kiikuttaa osat koneistamoon tasapainoitukseen. 5 Quote
MU Posted February 6 Author Posted February 6 Lohkon maalauksesta on monta koulukuntaa. Miten se pitää tehdä tai kannattaako sitä tehdä ollenkaan. Itse en ole aiemmin niitä maalaillut ja nyttenkin päädyin kompromissiin, maalasin vain konehuoneeseen näkyvän kulmauksen 😁 Quote
Matti-Pekka Posted February 6 Posted February 6 Mopo käytössä on pakko maalata..muuten suola ja muu sonta hapettaa koko kikkaran ihan kun hapettuneet akunkengät. Siisti kuiva pohja ja siihen kevyt happoväri pohja, ja sitten teollisuus -tai raskaankaluston värii päälle. Mulla on nyt laiskan pesijän jäljiltä mopon lohko kestänyt aika siistinä rapiat 90 000km tuulessa ja tuiskussa. Eikä juuri mitään mainittavaa hapettumaa ole. 2 Quote
MU Posted February 7 Author Posted February 7 Reilut kolme vuotta sitten aloitin tämän topicin ja nyt pääsen aloittamaan koneen kasauksen 😄 6 Quote
Urbantoy Posted February 7 Posted February 7 Aikaisempia kuvia kattoneena niin jos koneesta voi sanoa että "kaunis kone" niin nyt on pakko sanoa.. Todellakin Todella hienoa jälkeä tulee.. iso peukku siitä.. Ne kulutetut vuodet unohtuu äkkiä ku pääset ajamaan.. Hattu pois päästä jos ois, lippis saa kelvata tällä kertaa.. 2 Quote
MU Posted February 11 Author Posted February 11 Hommathan eteni viikonloppuna ihan kivasti. Seuraavaksi työntötankojen mitoitusta. 10 Quote
MU Posted February 17 Author Posted February 17 Venttiilikoneistokin tuli tänään kasaan. Ennen oon lyhentänyt tönärit ihan rautasahalla ja hyvin on toiminut mutta nyt konesahalla niin on ainakin kaikki sitten yhtä vinoja 😄 CB:n alutönärit sinne meni, yksinkertaiset jouset kansissa ilman sinisiä tai minkään värisiä merkintöjä. 1 Quote
MU Posted February 20 Author Posted February 20 Konehuoneen pelteihin ja muutamiin osiin rallimustaa niin pääsee kasauksia jatkamaan. Quote
Tanhis Posted February 20 Posted February 20 1 hour ago, MU said: Konehuoneen pelteihin ja muutamiin osiin rallimustaa niin pääsee kasauksia jatkamaan. Uskaltaisin väittää että talli voisi tarvita vähän enemmän ilmanvaihtoa. Komea maalausteline ainakin on. Quote
MU Posted February 20 Author Posted February 20 1 hour ago, Tanhis said: Uskaltaisin väittää että talli voisi tarvita vähän enemmän ilmanvaihtoa. Komea maalausteline ainakin on. No ei nyt ihan optimi olosuhteet maalaamiselle 😄 Mutta kyllä siinä muutamat moottoripellit suihkii. 1 Quote
MU Posted February 21 Author Posted February 21 Hetihän se piti päästä maalattuja osia testaamaan. 12 Quote
Hebster52 Posted March 3 Posted March 3 On 12/12/2020 at 9:18 PM, MU said: Yksi koneistus mikä ainakin vielä pitää suorittaa on lohkoon ja välikappaleeseen syvennys tiivisterengasta varten. Matti-Pekka, minkä valmistajan tönärien suojaputket sulla on? CT koneessahan on isommat reiät lohkossa suojaputkille. Minua kiinnostais myös tämmöinen palikka sillä minullakin on yksi CT-lohko odottamassa. Quote
Matti-Pekka Posted March 4 Posted March 4 10 hours ago, Hebster52 said: Minua kiinnostais myös tämmöinen palikka sillä minullakin on yksi CT-lohko odottamassa. Jos et mistään tunne löytäväsi ,niin mulla pitäis tuollainen laarissa olla. 1 Quote
MU Posted March 18 Author Posted March 18 Toivottavasti oli jo se "lopullinen" asennus. Pirusti vaan hommaa tuntuu aina ilmaantuvan. Olis vissiin pitänyt entisöidä tää laite niin saattais olla jo ajossa 😄 7 Quote
Stidi Posted March 18 Posted March 18 1 hour ago, MU said: Toivottavasti oli jo se "lopullinen" asennus. Pirusti vaan hommaa tuntuu aina ilmaantuvan. Olis vissiin pitänyt entisöidä tää laite niin saattais olla jo ajossa 😄 Mutta ajattele kuinka helvetin tylsä peli se olisi entisöitynä😉 Tosi hyvältä näyttää! 3 Quote
MU Posted March 18 Author Posted March 18 45 minutes ago, Stidi said: Mutta ajattele kuinka helvetin tylsä peli se olisi entisöitynä😉 Tosi hyvältä näyttää! No sepä se! Elämä on liian lyhyt tylsällä Kuplalla ajettavaksi 😄 2 Quote
MU Posted April 7 Author Posted April 7 Hormikin asennettu niin kohta päästään kokeilemaan lähteekö tämä laitos vielä käyntiinkin. 7 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.