KimmoH Posted June 24 Author Posted June 24 Nyt olis koppa värissä ja väriksi tuli VWn L87 mattana. 12 Quote
Tuomo Lehmikangas Posted June 24 Posted June 24 Hyvältä näyttää väri, mutta odotin kyllä jotain "räväkämpää", ehkä jotain kasariteemaa. Quote
KimmoH Posted June 26 Author Posted June 26 Lattiaan taidan sittenkin vielä vetää mustaa ennen bitumimattojen liimausta, ainakin keskitunneliin. Sellainen tuli myös eilen mieleen että paljonkohan valmiissa kuplan lattiaverhoiluissa on reunoilla ylimääräistä tavaraa. Koria kun on nostettu, niin mahtaako mikään valmis lattiaverhoilu riittää tarpeeksi ylös reunoilta ? Sit pitäis alkaa mallailemaan raitojen paikkaa. Sininen, valkoinen, punainen "Herbie" raidoitus pitäisi vielä maalata auton yli ennen kuin alan kuituosia lätkimään kiinni. Aamulla sai hakea pulveroinnista puskurin, sivuraudat ja takahäkin. Väriksi tuli RAL 9005 Jet Black satiini. Sopii mattapinnan kaveriksi ja prätkässäkin oon tykännyt tästä pinnasta. Helppo pitää puhtaana eikä ole niin herkkä naarmuille kuin kiiltävä musta. 5 Quote
ovaaliheppu Posted June 26 Posted June 26 Joskus Hotmatsilta 90-luvulla ostettu mattosatsi oli sellainen että kynnys ja ton etusisälokarin matot meni noin 5-7cm lattiamaton alle. Taitaa olla hiinä ja hiinä piisaako ne pohjalevylle asti, vai jääkö nurkka paistamaan välistä. Veikkaisin että jää. Harvemmin nykyään missään on yhtään mitään ylimääräistä turhan takia kun kaikki maksaa ja kaikessa säästetään. Jos ompelukone pysyy käsissä niin tollasesta neliötavarana myytävästä saa aika nätit tehtyä paperi tai pahvimallien mukaan, kääntää reunan kaksinkerroin ja ompelee kii, ellei halua reunanauhaa erikseen ommella ulkonäkösyistä 1 Quote
KimmoH Posted June 27 Author Posted June 27 Eilen kotiutui loputkin kuituosat maalaamosta. Nyt odotellaan sitten sadepäiviä, niin pääsee pikkuhiljaa kasailemaan. Sivupeilien raudatkin tulivat yllätävän nopeasti Kiinasta (tosin taitaa kiinalaisilla olla nykyään kaikilla välivarasto jossain EU:n alueella kun tämäkin paketti tuli Virosta eikä tarvinnut tullailla), alta kaks viikkoa! 70€ lähimpään pakettiautomaattiin kannettuna, ei kannattanut alkaa tähän hintaa itse vääntelemään putkia ja tekemään laserleikkeitä. Ei olis tuntipalkoille päässyt 😁 1 Quote
KimmoH Posted July 5 Author Posted July 5 Sit vähän lomaa lomailusta ja kävin pyörähtämässä tallin puolella, kun satuin kotinurkilla olemaan. Sutaisin lattiaan vielä mattamustaa ennen kuin alan bitumimattoja liimailemaan kiinni. Fiksuhan olisi ruiskuttanut tän jo ennen pohjatöitä ja pintamaalausta mutta kun silloin ei vielä ollut ajatus kirkas, nyt mentiin tässä järjestyksessä. 2 Quote
KimmoH Posted July 12 Author Posted July 12 Tekniikka paikoillaan, samoin takahäkki ja muutkin peräpään tuet. Pääsee ihmettelemään että saako tähän rakennettua pakosarjoja ollenkaan 😅 Muuten kaikki meni hienosti mutta tässä matkan varrella 32-34 Solexien tilalle vaihtuneet 36-40 Solexit aiheuttivat sitten hieman päänvaivaa. Ei mahdu toisen puolen vivuston kiinnityspiste paikoilleen. Häkki tuli aikoinaan mitoitettua bussin pitkien imusarjojen ja 32-34 kaasareiden kanssa joten nyt ollaan sitten tässä tilanteessa. Takaisin 32-34:siin ei tekisi mieli palata joten pitää yrittää keksiä joku ratkaisu. Täytyy varmaan eka mallata miten tuo kaasari asettuisi jos tekisi alumiinista korotuspalan imusarjan ja kaasarin väliin. Toinen vaihtoehto taitaa sitten olla tuon kaasuvivun kiinnityspisteen modaus. Vai mahtaakohan 36-40:siin löytyä samanlaisia pitkiä imusarjoja mitä bussissa on 32-34:sten kanssa ? Quote
Urbantoy Posted July 12 Posted July 12 Isot poijat puhunut että koroke imusarjan välissä lisäis vääntöä, mulla hätäratkaisu tehty EBI reissua varten ku vaihtovirtalaturi laitettin paikalleen vuonna yks ja kaks, edelleen paikallaan, olikohan korotus 10-15mm joka melko amatöörimäisesti säädettin paikalleen. Ainakin omasta mielestä se toimii Isojen poikien mukaan.. Quote
ovaaliheppu Posted July 12 Posted July 12 Pitkät tuo vääntöä, mutta ei perstuntumalla muutamaakymmentä milliä huomaa. Tuohon menis aika raju koroke jo, toki jos sellasen jyrsäsee 50mm limpusta niin onhan se komee. Tosin ei taida riittää vielä sekään. Eikö oo ärsyttäviä tollaset ku pikku muutos kesken rojektin tekee ison päänraapimisen 2 Quote
Tanhis Posted July 12 Posted July 12 Välitanko poikki, uusi laakeri ja pukki väliin tanko uusiksi kasaan kierretangolla ja lukituspulteilla ja sitten väsäät uuden kiinnityspisteen uudelle laakerille. Kenties vähän epäselvästi selitetty, mutta toivottavasti sait asian ytimestä kiinni. Quote
Tutkija Posted July 13 Posted July 13 Tai muokkaat ne korkeat imusarjat sopiviksi niille isommille kaasuttimille. Ei haittaa juurikaan ilman virtausta vaikka ne imusarjat ovatkin pienemmät sisähalkaisijaltaan. Paremmin reagoi vaan kaasun avaamiseen pienillä kierroksilla. Quote
KimmoH Posted July 13 Author Posted July 13 (edited) 1 hour ago, Tutkija said: Tai muokkaat ne korkeat imusarjat sopiviksi niille isommille kaasuttimille. Ei haittaa juurikaan ilman virtausta vaikka ne imusarjat ovatkin pienemmät sisähalkaisijaltaan. Paremmin reagoi vaan kaasun avaamiseen pienillä kierroksilla. No tämäkin kävi hetkellisesti mielessä ennenkuin pään tyynyyn painoin. Tuota pienempää halkaisijaa aloin vain sitten arpomaan. Pitääpäs mallata vielä niilläkin. Edited July 13 by KimmoH Quote
Paadre Posted July 13 Posted July 13 20 hours ago, KimmoH said: Tekniikka paikoillaan, samoin takahäkki ja muutkin peräpään tuet. Pääsee ihmettelemään että saako tähän rakennettua pakosarjoja ollenkaan 😅 Muuten kaikki meni hienosti mutta tässä matkan varrella 32-34 Solexien tilalle vaihtuneet 36-40 Solexit aiheuttivat sitten hieman päänvaivaa. Ei mahdu toisen puolen vivuston kiinnityspiste paikoilleen. Häkki tuli aikoinaan mitoitettua bussin pitkien imusarjojen ja 32-34 kaasareiden kanssa joten nyt ollaan sitten tässä tilanteessa. Takaisin 32-34:siin ei tekisi mieli palata joten pitää yrittää keksiä joku ratkaisu. Täytyy varmaan eka mallata miten tuo kaasari asettuisi jos tekisi alumiinista korotuspalan imusarjan ja kaasarin väliin. Toinen vaihtoehto taitaa sitten olla tuon kaasuvivun kiinnityspisteen modaus. Vai mahtaakohan 36-40:siin löytyä samanlaisia pitkiä imusarjoja mitä bussissa on 32-34:sten kanssa ? Mahtaisikohan joku Stauff tyyppinen ratkaisu toimia. Niitä on muistaakseni mustinakin ja voihan ne aina maalata. Stauff pitää kyllä hyvin tuollaisessa putkessa että siitä ei olisi hätää. Quote
KimmoH Posted July 13 Author Posted July 13 Sattuipa miljoonalaatikosta vastaan tällaiset tupla Solexien vivuston päädyt. Villi veikkaus on että tällaisia olisi ollut 411/412/vanhemmissa palliksissa nelkun kanssa. Nää mahtuis paikoilleen mutta nyt tartteis vivuston mikä natsaa näihin päätyihin. Mahtaisko kenenkään miljoonalaatikosta löytymään aihioksi vivustoa ? Quote
Kharon Posted July 13 Posted July 13 412 ainaskin, juuri kurkkasin omasta. Minulla saattaisi jopa olla koko vivusto varaosanelkusta, vaan se on maalla, koitan muistaa etsiä kun menen sinne ensi viikolla. Varaosakasa on aika kaaos ja sen siivous on muutenkin ollut kesäloman työmaalistalla. 1 Quote
KimmoH Posted July 16 Author Posted July 16 Muuten hyvä mutta kun ei niin ei. 412:sen vivustossa tuleekin tuolta päästä vielä yli tavaraa eli ei mahdu tämäkään. Pitää vaihtaa bussin pitkät imusarjat takaisin ja alkaa väsäämään niihin 36-40 Solexeille adaptereja. Quote
KimmoH Posted July 16 Author Posted July 16 Löytyhän ne huoranportaatkin takalasiin. Siistiä! Sopii kuin nenä päähän. James Bondillakin oli eilen illalla nelosella Lotuksessa rappuset takalasissa 😁 9 Quote
metake Posted July 18 Posted July 18 Muuten hyvä mutta kun ei niin ei. 412:sen vivustossa tuleekin tuolta päästä vielä yli tavaraa eli ei mahdu tämäkään. Pitää vaihtaa bussin pitkät imusarjat takaisin ja alkaa väsäämään niihin 36-40 Solexeille adaptereja. Mikset sä tee tuohon vaan korotusta imusarjan ja kaasarin väliin? Puuilosta sopivaa huonekaluputkea ja laserista laipat molempiin päihin, vähän hitsiä ja problem solved. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
ovaaliheppu Posted July 18 Posted July 18 Samalla vedät laikalla suirun kyljestä auki ja rutistat sen kartioks imusarjaan päin, ei tuu pykäliäkään Quote
Kharon Posted July 29 Posted July 29 Eipä ollut laatikoissa tuota vivustoa, kaikkea muuta sälää kyllä oli. Quote
KimmoH Posted August 2 Author Posted August 2 Lomat alkaa olla lusittu joten nyt voi jo alkaa lepäilemään tallin puolella. Tänään ruuvailin lokarit tiivisteineen paikoilleen. Saa samalla vähän lisätilaa tallin puolelle, kun ei irto-osat makoile pitkin lattioita. 4 Quote
TF_Osku Posted August 3 Posted August 3 Toi kone istuu kuplan konetta nätimmin tonne bahan konehuoneeseen ihan esteetiseltä kantilta katsottuna se juttelee kivasit ton suojaputki hässäkän kanssa. Quote
ovaaliheppu Posted August 3 Posted August 3 Mahtuu vaikka varapyörä tohon päälle lappeelleen, tai myymälälava pullaa jos lähtee sukuloimaan Quote
TF_Osku Posted August 3 Posted August 3 Pistä keskelle remmi ahdin niin tulee tila hyötykäyttöön. Quote
KimmoH Posted August 3 Author Posted August 3 Pakoputki/änäri tulee osoittamaan taivaalle tuosta tyhjästä tilasta kaasareiden välistä ja scoopin alta 😀 1 Quote
KimmoH Posted August 6 Author Posted August 6 Tänään pääsi ihmettelemään ulkona miltä se näyttää, kun siirsin auton "maalaamon" puolelle tallissa. Rajausteippiä ja suojausta kehiin. Nyt olisi valmista ekan raidan ruiskutukseen. Punaista, valkoista ja sinistä pitäisi vieri viereen laskea ja mahdollisesti lakka vielä päälle. Sit pääsis jatkamaan sisäverhoilujen ihmettelyä. 9 Quote
KimmoH Posted August 14 Author Posted August 14 Maanantaina alkoi ruiskuttelu ja suojaus. Tänään valmista. Olis tuon varmaan päivässä saanut tällä nopealla kovetteella tehtyä mutta työt häiritsivät joten mentiin sitten väri päivässä. Matta punaista, valkoista ja sinistä. Pitkällisen pohdinnan jälkeen olympialaisia katsoessa osui silmiin Tsekkoslovakian lippu ja sen väreihin löytyi RAL koodit, olenhan syntynyt Kekkoslovakiaan joten sieltä löytyi sopiva aasinsiltakin 😀 Etuluukkuun ja oviin pitäisi vielä maalata gumballit mutta sitä joutunee ehkä vähän harjoittelemaan ennenkuin aletaan sutimaan... 18 Quote
KimmoH Posted August 20 Author Posted August 20 Etuluukkuun paskartelin tiivisteen ja virittelin luukun + etupuskurin paikoilleen. Taas tuli vähän lisää tilaa talliin. Sit vähän ulkoilua että sai tallin siivottua. Sehän on yhtä korkea kuin bussi 😄 15 Quote
KimmoH Posted August 30 Author Posted August 30 Tänään ehti taas hetkeksi tämänkin kimppuun. Alkoi ohjauksen osien sovittelu... 2 Quote
KimmoH Posted September 9 Author Posted September 9 4Connectille tuli niin monta kehua että annetaan nyt sille mahdollisuus ja lisäkannustimena oli hinta, yhden 3M:n purkin hinnalla saa kolme tällaista 4Connectin purkkia.... Oli helppoa ja siistiä levittää, nappasi piukasti kiinni enkä ainakaan toistaiseksi osaa mitään negatiivista keksiä. Katto olisi nyt valmis stanuverhoilulle. Verhoilukin odottelee jo asennusta tuvan puolella mutta touhutaan ensin sotkuisimmat hommat pois alta niin ei ole uusi valkoinen kattoverhoilu heti musta. 7 Quote
KimmoH Posted September 11 Author Posted September 11 Vanha vaihteensiirtimen pusla alkoi olla aika finaalissa 😅 Halkaistava tilalle, asennuksessa meni muutama minuutti ja tulipa muuten aika mainio. Poljinasetelman niputin kasaan uusien jousien ja kumien kera. ja poljin asetelma piti kasata siksi että osasi taivutella tuon jarrulinjan ohittamaan poljin hässäkän oikeasta kohtaa. Jarrulinja kiinnittyi nätisti omatekoisilla kiinnikkeillä keskitunneliin. Mites muuten kuplassa etupään jarruletkut tulevat. Onko samalla tapaa kuten pallis bussissa joku kiinnityslätkä mikä tulee olka-akseliin kiinni mihin saa letkun ja satulalta tulevan putken päätettyä ? En ole kuvaa nähnyt tai luonnossakaan kuplan toteutusta. Quote
Tutkija Posted September 11 Posted September 11 12 minutes ago, KimmoH said: 😅 Tuosta jarruputkenpäästä suoraa jarrusatulaan se letku menee,eli ei mitään lisäkiinnityksiä välillä. 1 Quote
KimmoH Posted September 12 Author Posted September 12 Tässä vaiheessa projektia on aina ilo löytää laiskojapaikkoja sisätiloista 😅 Verhoilua värkätessä osui sitten silmään pari paikkaa takaosastolla mistä paistoi pohjamaalit läpi. Vaikka tuolla on tullut pyörittyä niin päivänvalossa kuin keinovalossakin, niin aiemmin ei ole sitten silmään ottanut. Suojaus ja vähän maalia pintaan... sitten jatkuu verhoilun liimailu. 1 Quote
Husqy Posted September 12 Posted September 12 25 minutes ago, KimmoH said: Tässä vaiheessa projektia on aina ilo löytää laiskojapaikkoja sisätiloista 😅 Verhoilua värkätessä osui sitten silmään pari paikkaa takaosastolla mistä paistoi pohjamaalit läpi. Vaikka tuolla on tullut pyörittyä niin päivänvalossa kuin keinovalossakin, niin aiemmin ei ole sitten silmään ottanut. Suojaus ja vähän maalia pintaan... sitten jatkuu verhoilun liimailu. Miten olis nyt samalla raitojen jatkoa myös sisäpuolella, niin kuin piste i:n päällä? 2 Quote
Tanhis Posted September 12 Posted September 12 3 hours ago, KimmoH said: Tässä vaiheessa projektia on aina ilo löytää laiskojapaikkoja sisätiloista 😅 Verhoilua värkätessä osui sitten silmään pari paikkaa takaosastolla mistä paistoi pohjamaalit läpi. Vaikka tuolla on tullut pyörittyä niin päivänvalossa kuin keinovalossakin, niin aiemmin ei ole sitten silmään ottanut. Suojaus ja vähän maalia pintaan... sitten jatkuu verhoilun liimailu. Ihan sitten huominona että tuore maali voi reagoida liiman kanssa kun taasen kuivunut ei. Quote
KimmoH Posted September 12 Author Posted September 12 Näihin ei tule liimaa tai verhoilua päälle. Olivat lähinnä sellaisia kohteita mitkä saattaisi osua silmään jos takana istuisi kyydissä taskulampun kanssa mutta kun tähän ei tule takapenkkiäkään niin laiskat paikat olisi näkyneet vain matkatavaroille 😄 1 Quote
Kharon Posted September 12 Posted September 12 On 9/11/2024 at 7:34 AM, KimmoH said: Mites muuten kuplassa etupään jarruletkut tulevat. Onko samalla tapaa kuten pallis bussissa joku kiinnityslätkä mikä tulee olka-akseliin kiinni mihin saa letkun ja satulalta tulevan putken päätettyä ? En ole kuvaa nähnyt tai luonnossakaan kuplan toteutusta. Tuosta yksipiirisen putkistoa. Uudet putket, mutta vanhan mallin mukaan noin suunnilleen taivulteltu, eli ei mitään ihmeellistä. Tankin pohja tulee aika lähelle, joten sitä ja bensaletkun kohtaa pitää vähän varoa, muuten tilaa on. http://kharon.suomiforum.com/www/kupla2/P2023108.JPG Quote
KimmoH Posted September 13 Author Posted September 13 Iltapäivällä asensin popparit paikoilleen, uustuotanto sellaiset. Vähän haiskasti kiinalle. Lukitushakasen ruuvit puuttuivat millä tulevat koriin kiinni. Onneksi oli nättejä uppokanta peltiruuveja omassa hyllyssä. Saranan peitemuoville piti tehdä omat ruuvit myös. Mukana tulleet olivat puolet liian lyhkäiset, eivätkä olleet uppokannat. Miljoonalaatikosta kaivoin M4 uppokantoja ja lyhensin sopivaan mittaan. Mutta muuten ihan jees. Nyt voi alkaa hankkimaan muitakin tiivisteitä kun selvisi että onko näissä koristelista vaiko ei. 7 Quote
KimmoH Posted September 18 Author Posted September 18 Tänään takaosastolle askarreltiin verhoilu. Pehmusteet biltsun metritavarasta ja päälle TMI:n "no back seats" verhoilumatot. Pakosarjojakin ehdin vähän ihmettelemään. Vaikuttaisi vahvasti siltä että putket mahtuu kuin mahtuukin pujottelemaan moottorin ja vaihteiston välistä ylös, niin että stingeri tulee sojottamaan taivaalle. 5 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.