arvuuttaja Posted July 4 Posted July 4 Taisi olla, että bugpackin valmistamassa 4-1 sarjassa oli ensiö putket oikein kollektoriin nähden.. Quote
Tutkija Posted July 5 Posted July 5 4 hours ago, hpa said: Englantilaisten sytytysjärjestys on 2-1-4-3, tuon huomaamiseen meni minultakin 48 vuotta. Eli ihan normaali 1-4-3-2 Quote
mikko k Posted July 5 Posted July 5 9 hours ago, hpa said: Englantilaisten sytytysjärjestys on 2-1-4-3, tuon huomaamiseen meni minultakin 48 vuotta. Volkkarin boxerin sytytysjärjestys on aina sama johtuen sen mekaanisesta rakenteesta. Järjestys toki voidaan ilmoittaa myös 3-2-1-4 tai 4-3-2-1 jos näin halutaan… Quote
mikko k Posted July 5 Posted July 5 8 hours ago, arvuuttaja said: Taisi olla, että bugpackin valmistamassa 4-1 sarjassa oli ensiö putket oikein kollektoriin nähden.. Näitä nyt on paljonkin, muitakin kuin pukpäkki.. Quote
KimmoH Posted July 5 Author Posted July 5 11 hours ago, arvuuttaja said: Onko ensiö putket oikeassa järjestyksessä kollektoriin.? Oli ihan tarpeeksi haastavaa saada putket ylipäätään kollektorille saakka joten tällaiseen hifistelyyn en luonut yhtään ajatusta 😅 Ehkä sitten joskus seuraavassa versiossa... 1 Quote
mikko k Posted July 5 Posted July 5 Pahoittelut että sotkin horinoillani viestiketjua. Hieno on baja kyllä! 👍 1 Quote
KimmoH Posted Tuesday at 08:40 AM Author Posted Tuesday at 08:40 AM Nyt olis putket hiekkapuhallettu, maalattu ja kuumakäsitelty. Kestää minkä kestää ja sitten aletaan harjoittelemaan rosterista putkien askartelua... 3 Quote
Miriam Posted Tuesday at 01:07 PM Posted Tuesday at 01:07 PM Kiitos mattovinkistä. Askartelin omaani samanlaiset ja tuli kyllä hyvät! 1 Quote
IsoT Posted yesterday at 06:39 AM Posted yesterday at 06:39 AM Mietin tuota kollektoria, että onko joku kokeillut vaikuttaako muuten kuin henkisesti jos putket tulee eri tavalla kollektoriin? Itse kyllä ajattelen että sillä ei ole mitään väliä, mutta olenko täysin väärässä? Vai tuleeko sitten ajankohtaiseksi jos pitää saada 400 hepan sijasta väkisin se 402 heppaa? Quote
KimmoH Posted yesterday at 04:22 PM Author Posted yesterday at 04:22 PM Bussin laturin johdotus ei oikein istunut "konehuoneeseen" joten tein uudet piuhat, väistelin pakoputket ja piilotin latausreleen lokarin taakse. 2 Quote
mikko k Posted 15 hours ago Posted 15 hours ago 22 hours ago, IsoT said: Mietin tuota kollektoria, että onko joku kokeillut vaikuttaako muuten kuin henkisesti jos putket tulee eri tavalla kollektoriin? Itse kyllä ajattelen että sillä ei ole mitään väliä, mutta olenko täysin väärässä? Vai tuleeko sitten ajankohtaiseksi jos pitää saada 400 hepan sijasta väkisin se 402 heppaa? Tällä foorumilla aika harvan tarttee murehtia moista… 1 Quote
Tanhis Posted 11 hours ago Posted 11 hours ago 4 hours ago, mikko k said: Tällä foorumilla aika harvan tarttee murehtia moista… Alkaa muutenkin olemaan aika kieroutunutta ajatella että 400hv ei nykyään ole edes paljon ja 10sec varttimaileja ajetaan samoilla autoilla millä viedään lapset pelaamaan sählyä. Quote
Mäki Posted 10 hours ago Posted 10 hours ago 29 minutes ago, Tanhis said: Alkaa muutenkin olemaan aika kieroutunutta ajatella että 400hv ei nykyään ole edes paljon ja 10sec varttimaileja ajetaan samoilla autoilla millä viedään lapset pelaamaan sählyä. Kyllä harrasteautolle 400 heppaa on edelleen paljon. Quote
arvuuttaja Posted 9 hours ago Posted 9 hours ago On tuolla kollektoriin tulevalla putkien järjestyksellä merkitystä, kun kaasun saa pyörteilemään ulos, niin silloin täytöskin paranee. 4-2-1 malli ehkä vännöiltään paras ja pelaa mielestäni koko kierros alueella.. Quote
Tanhis Posted 8 hours ago Posted 8 hours ago 1 hour ago, Mäki said: Kyllä harrasteautolle 400 heppaa on edelleen paljon. Kuplalle, kyllä. 90-Luvun bemarille ei. Quote
KimmoH Posted 25 minutes ago Author Posted 25 minutes ago Tää bajan kollektorihan menee nyt 4-2-1-3 (myötäpäivään takaa katsottaessa) ja aikoinaan European Motor Worksin valmistamaa putkistoa yritin matkia ja siinä menee 4-3-1-2. Tää mun 4-2-1-3 oli suoraviivaisin kun piti väistellä mootorin tukirautoja, kaasuvaijereita, yms. Alunperin yritin jenkeistä bling-bling-putkistoa European Motor Worksiltä hommata mutta ei ne suostu vastaamaan mihinkään viestivälineeseen tai sitten firmaa ei enää oikeasti ole olemassa. Mutta hyvä näin, ei toi heidän putkisto olis tähän mun kombinaatioon edes mahtunut paikoilleen. Jos tästä nyt vakio bussin 68 hevosta irtoaa, niin olen tyytyväinen 😁 Nyt taas junnaa projekti kun tankki paljastui sellaiseksi viritykseksi mihin ei löydy mitään reikään sopivaa PA-anturia ja bensalähdönkin kanssa oli omat haasteensa. Tankin mukana tullut lähtö oli aivan liian pitkä eikä olisi mahtunut hammastangon kanssa paikoilleen. Sen mukana ei tullut suodatinta ja kun kirrasi paikoilleen niin lähtö helisi nätisti ja olisi vuotanut bensat samantien maahan. Olin tilannut jemmaan yhden toisen lähdön missä oli suodatin mukana mutta suodatin oli niin luokatonta roskaa että lensi samantien roskiin ja tuo mutteri millä lähtö kiinnitetään tankkiin oli sorvattu persiilleen eikä olisi tullut ikinä tiivistymään tankkiin. Lopulta tankin lähtö syntyi jälkikäteen ostetusta putkesta ja tankin mukana tulleesta mutterista. Sitten tiiviste ja pari kupari prikkaa väliin ja syntyi lopulta tiivis liitos. Volkkari harrastus alkaa pikkuhiljaa vaikuttaa itäpyöräharrastukselta kun mikään uusi osa ei joko sovi paikoilleen tai hajoaa samantien käsiin 🤦♂️ Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.