Jump to content

Baja


Recommended Posts

Posted
4 hours ago, hpa said:

Englantilaisten sytytysjärjestys on 2-1-4-3, tuon huomaamiseen meni minultakin 48 vuotta.

Eli ihan normaali 1-4-3-2

Posted
9 hours ago, hpa said:

Englantilaisten sytytysjärjestys on 2-1-4-3, tuon huomaamiseen meni minultakin 48 vuotta.

Volkkarin boxerin sytytysjärjestys on aina sama johtuen sen mekaanisesta rakenteesta. Järjestys toki voidaan ilmoittaa myös 3-2-1-4 tai 4-3-2-1 jos näin halutaan…

Posted
8 hours ago, arvuuttaja said:

Taisi olla, että bugpackin valmistamassa 4-1 sarjassa oli ensiö putket oikein kollektoriin nähden..

Näitä nyt on paljonkin, muitakin kuin pukpäkki..

Posted
11 hours ago, arvuuttaja said:

Onko ensiö putket oikeassa järjestyksessä kollektoriin.?

 

Oli ihan tarpeeksi haastavaa saada putket ylipäätään kollektorille saakka joten tällaiseen hifistelyyn en luonut yhtään ajatusta 😅 Ehkä sitten joskus seuraavassa versiossa...

  • Like 1
Posted

Nyt olis putket hiekkapuhallettu, maalattu ja kuumakäsitelty. Kestää minkä kestää ja sitten aletaan harjoittelemaan rosterista putkien askartelua...

 

image.jpeg.70600f8088998490b0b56ec8177b869f.jpeg

 

image.jpeg.ee6a0154157e33ed29a5ca1222027140.jpeg

 

image.jpeg.723135d2615f463899754c90af15229c.jpeg

  • Like 3
Posted

Mietin tuota kollektoria, että onko joku kokeillut vaikuttaako muuten kuin henkisesti jos putket tulee eri tavalla kollektoriin? Itse kyllä ajattelen että sillä ei ole mitään väliä, mutta olenko täysin väärässä? Vai tuleeko sitten ajankohtaiseksi jos pitää saada 400 hepan sijasta väkisin se 402 heppaa?

 

Posted

Bussin laturin johdotus ei oikein istunut "konehuoneeseen" joten tein uudet piuhat, väistelin pakoputket ja piilotin latausreleen lokarin taakse. 

 

image.jpeg.23dc3c8609b49515421f2bcac3fc7a63.jpeg

 

image.jpeg.d92082c7bd8043113a040951f7d82061.jpeg

 

image.jpeg.3605dd1d236f69932ecd3fed50ea2249.jpeg

 

 

  • Like 2
Posted
22 hours ago, IsoT said:

Mietin tuota kollektoria, että onko joku kokeillut vaikuttaako muuten kuin henkisesti jos putket tulee eri tavalla kollektoriin? Itse kyllä ajattelen että sillä ei ole mitään väliä, mutta olenko täysin väärässä? Vai tuleeko sitten ajankohtaiseksi jos pitää saada 400 hepan sijasta väkisin se 402 heppaa?

 

Tällä foorumilla aika harvan tarttee murehtia moista…

  • Like 1
Posted
4 hours ago, mikko k said:

Tällä foorumilla aika harvan tarttee murehtia moista…

Alkaa muutenkin olemaan aika kieroutunutta ajatella että 400hv ei nykyään ole edes paljon ja 10sec varttimaileja ajetaan samoilla autoilla millä viedään lapset pelaamaan sählyä.

Posted
29 minutes ago, Tanhis said:

Alkaa muutenkin olemaan aika kieroutunutta ajatella että 400hv ei nykyään ole edes paljon ja 10sec varttimaileja ajetaan samoilla autoilla millä viedään lapset pelaamaan sählyä.

Kyllä harrasteautolle 400 heppaa on edelleen paljon. 

Posted

On tuolla kollektoriin tulevalla putkien järjestyksellä merkitystä, kun kaasun saa pyörteilemään ulos, niin silloin täytöskin paranee. 4-2-1 malli ehkä vännöiltään paras ja pelaa mielestäni koko kierros alueella..

Posted
1 hour ago, Mäki said:

Kyllä harrasteautolle 400 heppaa on edelleen paljon. 

Kuplalle, kyllä.

90-Luvun bemarille ei.

Posted

Tää bajan kollektorihan menee nyt 4-2-1-3 (myötäpäivään takaa katsottaessa) ja aikoinaan European Motor Worksin valmistamaa putkistoa yritin matkia ja siinä menee 4-3-1-2. Tää mun 4-2-1-3 oli suoraviivaisin kun piti väistellä mootorin tukirautoja, kaasuvaijereita, yms. Alunperin yritin jenkeistä bling-bling-putkistoa European Motor Worksiltä hommata mutta ei ne suostu vastaamaan mihinkään viestivälineeseen tai sitten firmaa ei enää oikeasti ole olemassa. Mutta hyvä näin, ei toi heidän putkisto olis tähän mun kombinaatioon edes mahtunut paikoilleen.

 

Jos tästä nyt vakio bussin 68 hevosta irtoaa, niin olen tyytyväinen 😁

 

Nyt taas junnaa projekti kun tankki paljastui sellaiseksi viritykseksi mihin ei löydy mitään reikään sopivaa PA-anturia ja bensalähdönkin kanssa oli omat haasteensa. Tankin mukana tullut lähtö oli aivan liian pitkä eikä olisi mahtunut hammastangon kanssa paikoilleen. Sen mukana ei tullut suodatinta ja kun kirrasi paikoilleen niin lähtö helisi nätisti ja olisi vuotanut bensat samantien maahan. 

 

Olin tilannut jemmaan yhden toisen lähdön missä oli suodatin mukana mutta suodatin oli niin luokatonta roskaa että lensi samantien roskiin ja tuo mutteri millä lähtö kiinnitetään tankkiin oli sorvattu persiilleen eikä olisi tullut ikinä tiivistymään tankkiin. Lopulta tankin lähtö syntyi jälkikäteen ostetusta putkesta ja tankin mukana tulleesta mutterista. Sitten tiiviste ja pari kupari prikkaa väliin ja syntyi lopulta tiivis liitos. Volkkari harrastus alkaa pikkuhiljaa vaikuttaa itäpyöräharrastukselta kun mikään uusi osa ei joko sovi paikoilleen tai hajoaa samantien käsiin 🤦‍♂️

 

 image.jpeg.410344bb14e17daaaf8f18e5755e71c6.jpeg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...