Jump to content

mun talli projektit. Kannen fiilaus ja virtausmittaus


Guest fgronlun

Recommended Posts

  • Replies 510
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest fgronlun
Täs eilen yöllä nikkaroitu video lopuista Wasa Street Race I / 2010 autoista, ja onpa siellä pari kuplaa lisää Reetun lisäksi :)

 

 

High speedinä hauska kattoo juuri auojen käyttäytymistä ja miten ne lähtee viivalta. Kiitokset vielä ku viittit näitä väsätä.

 

Menee vähä aikaa ladata leffat ku ei täälä korvessa oikein tuo data yhteys mannan mainio.. Oliko 56kb ku katoin viimeks..

Link to comment
Reetu...eikös toisen Wasa Street Race kisan mainoskin velvoita vielä keulittelemaan toistamiseen...? :P

 

Perskule ei kai se auta ku tulla ny sitten jos vaan pääsen täältä tossun alta pakoon :D

 

Ja sitten siitä samalla vauhdilla mun kyytis SCC Norja, turistina kuten minäkin...=) vai mennääks skirpulla ajaen...

 

-MP-

Link to comment
Guest fgronlun
Reetu...eikös toisen Wasa Street Race kisan mainoskin velvoita vielä keulittelemaan toistamiseen...? :P

 

Perskule ei kai se auta ku tulla ny sitten jos vaan pääsen täältä tossun alta pakoon :D

 

Ja sitten siitä samalla vauhdilla mun kyytis SCC Norja, turistina kuten minäkin...=) vai mennääks skirpulla ajaen...

 

-MP-

 

 

Mikä mikä onko pyyhe heitetty kehään?

 

Tuo norja on kyllä pirun houkutteleva.. Mutta ei tänä vuonna.. tai katotaan ny..

Link to comment

 

Perskule ei kai se auta ku tulla ny sitten jos vaan pääsen täältä tossun alta pakoon :D

 

Ja sitten siitä samalla vauhdilla mun kyytis SCC Norja, turistina kuten minäkin...=) vai mennääks skirpulla ajaen...

 

-MP-

 

 

Mikä mikä onko pyyhe heitetty kehään?

 

Tuo norja on kyllä pirun houkutteleva.. Mutta ei tänä vuonna.. tai katotaan ny..

 

On heitetty ja monta kertaa, jos ny vaikka pääsis suomen maalla ekana ajeleen niin... =) No nii Antilta lippu ja mun jopparilla, meillä olis 4 hengen hytitkin ihan vaan meille! =D

Link to comment
OHO! Aika hyvin "ekalla" vedolla ja kokeilumielellä. Ei voi muuta todeta kuin että viritys lienee aika onnistunut. :-)

Nyt vaan päivitystiedot keulimiskuvan kera Jyrin listalle.

 

t. Mika

 

 

Kiitoksia kaikille!

Tosiaan tuli ekalla vedolla tuo 10 joten Lotto on ihan turha pistää tänä viikonloppuna :D

Oma suojeluvaisto sano että ku kerran kympin meni niin turha tuota enää yrittää.. Ku ei ittellä ole ihan 100% luottamus tuon "auton" ajo ominaisuuksiin..

 

Mutta jos talvella sais vähä kaaree ym ym tehtyä niin jos sitten yrittäis tuota ysia sitten :D :D :D

 

jees päivitetään...

elikkäs te jotka ootte ajanut uuden enkkanne tänä kesänä, niin laittakaa kuva ja auton tiedot...

niin päivitetään muutkin samalla. :-)

 

t. jyrbä

Jos se olisikin noin helppoa

Link to comment
Guest fgronlun

Mitä alusta heebot sanoo että onko noista esim hotcarsin myymistä lisä jousi iskareista mitään hyötyä?

 

Mietin olisin noiden avulla saanu nostettua/jäykistettyä perää pikkasen ja olis samalla pikkasen jäykkyys säädettävät?

 

Olis tällänen halpa pika ratkasu viikonlopun kisoihin?

Link to comment
Mitä alusta heebot sanoo että onko noista esim hotcarsin myymistä lisä jousi iskareista mitään hyötyä?

 

Lisää vääntösauvojen esijännitystä pikkaisen ja vaihda kumihelat (vääntösauvojen ulommat) uretaanisiin samalla kertaa. Jos kirpun iskarit on muutoin kunnossa niin lopputulos on todennäköisesti parempi. Mainitsin myös aiemmin bussimallin pohjaanlyöntikumista, toimii yhdellä kertaa sekä apujousena että "lisävaimentimena" sisäisen kitkan ansiosta.

 

Keulaa tunkille ja mittaamaan sopivaa rajoitinremmiä keulan ulosjoustoa varten. Kuskin puolella remmin voi jättää 15-20mm löysemälle (tai jopa pois kokonaan) ja se auttaa autoa lähtemään suorempaan viivasta kun nurkkapainojen muutos/ero takana pienenee. Oikean takapyörän nurkkapaino lähtöhetkellä selvästi vasenta suurempi, alla osuva kuva aiheesta, kuvatekstiin en ota kantaa :)

 

torque.jpg

Link to comment
Oikean takapyörän nurkkapaino lähtöhetkellä selvästi vasenta suurempi, alla osuva kuva aiheesta, kuvatekstiin en ota kantaa :)

 

Minusta tuntuu että volkkareissa paino ei siirry toiselle takapyörälle. Vai osaatko selittää mikä voima sen aiheuttaa?

 

Ymmärrän kyllä että jäykällä taka-akselilla varustetussa paino siirtyy koska kardaanin vastavoima tulee pyörien kautta. Muutenkin kardaani voi aiheuttaa jotain ilmiöitä kun koko auto vääntyy kierteelle.

Link to comment
Minusta tuntuu että volkkareissa paino ei siirry toiselle takapyörälle. Vai osaatko selittää mikä voima sen aiheuttaa?

 

Jos kuplan koneessa on vääntöä sanotaan nyt vaikka 200 Nm, niin moottorihan pitää lukita johonkin (yleensä koriin) jotta se ei pyöri ympäri, eli koria väännetään 200 Nm:n voimalla. Jos halutaan että kori ei kiepsahda ympäri, pitää se tukea johonkin (yleensä renkaisiin). Tästä muodostuu se suurempi voima toiselle renkaalle (tässä tapauksessa 200 Nm). Kardaanin olemassa ololla ei ole merkitystä, kori vääntyy mutkalle sen vuoksi kun tukipiste (renkaat) ja vääntävä voima (moottori) on eri päissä autoa.

Link to comment
multanen kirjoitti:

Minusta tuntuu että volkkareissa paino ei siirry toiselle takapyörälle. Vai osaatko selittää mikä voima sen aiheuttaa?

 

Täytyypi miettiä tätä uudemman kerran, tuo heiluriakselisto kyllä muuttaa tilannetta. Viime vuosina tullut enemmän kikkailtua noiden jäykkäakselisten linkkiautojen kanssa, niihin löytyy kiitettävästi kaaviokuvia joista noiden voimien ja momenttien suunnat voisi tarkistaa. Samaa ei voi sanoa IRS- ja heiluriakseliratkaisuista, täytynee kaivella josko jotain löytyisi. Jos jotakuta kiinnostaa niin tässä on yksi sivusto koskien noiden tönkköakselisten säätöä: http://www.racetec.cc/shope/

Link to comment
Guest fgronlun
Nuo esim. HC:n myymät lisäjousi-iskarit jäykistää ja korottaa perää melko rankasti. Varmaan wp:n juonet toimivampia.

 

Kiitos tuota pikkasen itte pelkäsin että jäykistää ja samalla nostais perää likaa.

 

Pitääpä kokeilla wp kikkoja ja huomenna käydä hakemassa nuo type2 pohjlyönti kummit. Tuo perän nosto vaan ei oikein nappaa.. Tahtoo olla pikkasen vaikeeta kevyellä kirpun kopalla ja muutenkin kuulunee kansioon tylsät harraste hommat.. :D

 

Ku kerran alustasta puhutaan niin jos leikkis vähä eri ideoilla.

 

Jos rakentaa kilpuri kopan niin autohan kuuluu ulkonäkö ja ajettavuuden takia madaltaa aika lailla.

Laatikon nosto auttaa että camber pysyy aisoissa. Mutta kumpiko on parempi nostaa pelkästään laatikkoa jolloin taka tukivarret tulee suht pössöön asentoon vai tehdä kuten monster garagessa jossa koko "takakelkka" sahattiin irti ja nostettiin?

 

 

Sittenhän on tuo ladder bar tukivarret vai millä nimikkeellä se ny meni.. Normi jenkki autoissa käytettiin tuota ladder baria jolla autot sai keulimaan mutta sädettävyys ei ollu aivan samaa luokkaa 4 linkin kanssa..

Mietteitä ja ideoita?

Link to comment
Mitä alusta heebot sanoo että onko noista esim hotcarsin myymistä lisä jousi iskareista mitään hyötyä?

 

Mietin olisin noiden avulla saanu nostettua/jäykistettyä perää pikkasen ja olis samalla pikkasen jäykkyys säädettävät?

 

Mulla oli aikoinaan ko. ratkaisu kirpussa ja jäykisti kyllä ihan hyvin ja lieventi pomppimista.

Vois kyllä kokeilla mielestäni.

Link to comment
Guest fgronlun
Mitä alusta heebot sanoo että onko noista esim hotcarsin myymistä lisä jousi iskareista mitään hyötyä?

 

Mietin olisin noiden avulla saanu nostettua/jäykistettyä perää pikkasen ja olis samalla pikkasen jäykkyys säädettävät?

 

Mulla oli aikoinaan ko. ratkaisu kirpussa ja jäykisti kyllä ihan hyvin ja lieventi pomppimista.

Vois kyllä kokeilla mielestäni.

 

Kävin kyseelees hc ja nämä oli loppu. Mutta tänään sain nuo bussin pohjalyönti kummit asennettua ja sitten tuli pika pikaa tehtyä kaverin kanssa kaaret tuohon kirppuun.

 

Mietin pikkasen että voi olla että pelkät pohjalyönti kummitkin voi auttaa koska ei pitäis päästä pohjaan yhtä paljon..

 

Kamera jäi kotio mutta huomenna yritän räpsiä jotain..

Link to comment
Guest fgronlun
Mitenkähän toimis tuollanen ilmasäkki missä olis täyttöventtiilit pelkästään lisävaimentimena?

Tietty kalliimpi kuin tuollanen pohjaanlyöntikumi. Mut plussana säädettävyys per puoli.

 

Ei mikään hullumpi idea ja olis pikkasen "out of the box" ajattelua.. Mutta nuo tyynyjen hinnat taas hajottaa suurimman innon kokeilla tuota...

Link to comment
Guest fgronlun

Auto vihdoin ja viimein valmis huomista koitosta varten. Kaaret saatiin asennettua tänään päivällä ja illalla piti tarkistaa että tehot tallessa. Tulipa samalla ku oli penkissä hivenen nostettua tuota ahtopainetta että saa kompensoitua tuon kaarien tuoma lisäpaino..

 

Mittari pysähty 250hv takapyörä heppaan joten tyydyin tuohon ja huomenna voi sitten pikkasen yrittää parannella koska pensa puolessa oli paljon varaa säätää laihemmalle.

 

Laatikko ei tuntunu eikä kuullosta oikein terveeltä mutta pitää kädet ristissä toivoa että kestää huomisen koitoksen.

 

Pari kuvatusta

Kaaret maalattuna

HPIM1647.jpg

 

Kaari asetettuna paikoilleen

HPIM1649.jpg

 

Tämmönen siitä ny sitten tuli

HPIM1653.jpg

 

HPIM1654.jpg

 

HPIM1658.jpg

Link to comment
Guest fgronlun

Olipa sitten tämän kesän viimenen kiihdytys ajot ajettu vaasassa. Odotukset oli ittellä taas asetettu että kahdeksasosa maililla sais ajettua saman tai pikkasen paremman ajan.

 

Eipä sitten mennykkään ihan täydellisesti. Eka veto oli kylläkin lupaava ku tuli 7.04s@158km/h mutta 60 jalkanen oli vaatimaton 1.6 ja jotain. Tämäjäikin sitten päivän ennätykseksi :(

 

Seuraavaan lähtöön ajattelin että voi kokeilla saada pikkasen paremman burniksen lisä pidon toivossa. Tässä sitten alko ongelmat. Linelocki tempuili sen verran että siihen meni täysin luotto. Ongelma oli että burniksen jälkeen niin linelocki ei vapautunu vaan etu jaarut jäi jumiin. Sitten vielä tämän päälle niin jos auto sammu niin ei ollu taattu että kone starttaa heti vaan piti enemmän tai vähemmän huijjata käyntiin lyhkäsillä sahauksilla. Lopputuloksena oli että oma keskittyminen oli ihan nollissa siinä vaiheessa ku pääsi stageen ja valojen suhteen jäin reaktioiden yritääminen ihan kokeilu asteelle..

 

Pari takapyörä vetoo tuli taas vedettyä mutta alustassa on jonkin sortin probleema. Aina jos auto lähti keuliin niin auto kampes pirun jyrkässä kulmassa sattumoisin toiselle radalle päin. Siis keuliminen piti lopettaa kaasua hölläämällä ja siihen sitten aina hyvän vedon mahikset kaatu..

Toinen ongelma mikä alkas pahentuun oli että kolmosen vaihde ei tahtonu mennä ihan perille saakka joten vaihde missejä tuli otettua pari..

 

Itte kisa meni sitten myös penkin alle koska lähdössä auto keuli ja kampes oikeelle ja siten hävisin paljon hitaammalle autolle :( (tai olihan se nopeempi ku ekana maalin tuli)

Joten summa sumarum oli pienoinen pettymys mutta oli ihan hyvä "opetus" taas että ei vaan ala luuleen liikaa ittestänsä.

Vaikka ei tullu ajalliseksi tehtyä mitään ennätystä niin ainakin uusi loppunopeus ennätys tuli tehtyä (pakkohan jotain positiivista on löytää).

Joten kaarien tuoma lisäpaino tuli ainakin sen osalta kompensoitua. Toinen puoli noiden kaarien kannsa oli että auton tuntuma tiehen parani huomattavasti. Onko se sitten positiivien vai ei mutta ajoominaisuudet tuntu ainakin 100 kertaa huonomalta, joten talveksi on ainakin tekemistä.

 

Ensi talveksi on aika lailla tekemistä, alkaa tuntuun että tehon nostolla ei aikaa ainakaan hirveesti enää paranneta.

Alusta, vaihteisto ja auton korin jäykistäminen olis "what to do" listalla. Koska lähdöt pitäis saada niin että toistettavuus olis parempi ja auto ei kampeis joka kerta erilailla.

Ruiskun säädöt pitäis fiilata kohilleen myös jotta esim paukku toimis joten kuten samanlailla jokakerta eikä olis tuollanen arpa paukku joka joskus nostaa ahdot 2s ja joskus 6s..

 

Muuten oli 4 muuta kuplaa ajelees ja hyviä aikoja ajeli ajatellen että autolla edessä kunnon road trippi norjaan. Nikke L vaparin imuäänet ovat painuneet aika lailla tuonne takaraivoon joten tuollanen olis ihan kiva olla ittelläkin..

 

Pari kuvaa omasta vehkeestä ja itte ei tullu sitten sen kuummin kuvattua toisten menoa..

Ei muuta ku leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :D

 

HPIM1661.jpg

 

HPIM1662.jpg

Link to comment

 

 

Muuten oli 3 muuta kuplaa ajelees ja hyviä aikoja ajeli ajatellen että autolla edessä kunnon road trippi norjaan. Nikke L vaparin imuäänet ovat painuneet aika lailla tuonne takaraivoon joten tuollanen olis ihan kiva olla ittelläkin..

 

 

Kiitos vaan, mutta mitäs jos kuitenkin laittaisit sen möhköpannun viimeinkin kasaan ja ahtaisit sen. Ei tarvitsisi "elää veitsenterällä" koko ajan. Ajo varmaankin helpottuisi, lähdöt ainakin... Autokin lähtisi takuulla suoraan 400+ hevosvoimalla ;)

 

Mutta hyvät oli kekkerit taas ja askikin pysyi Ovaalissa tällä kertaa kasassa. VW-edustus oli taas kunnossa!

 

Nikke

Link to comment
Guest fgronlun

 

 

Muuten oli 3 muuta kuplaa ajelees ja hyviä aikoja ajeli ajatellen että autolla edessä kunnon road trippi norjaan. Nikke L vaparin imuäänet ovat painuneet aika lailla tuonne takaraivoon joten tuollanen olis ihan kiva olla ittelläkin..

 

 

Kiitos vaan, mutta mitäs jos kuitenkin laittaisit sen möhköpannun viimeinkin kasaan ja ahtaisit sen. Ei tarvitsisi "elää veitsenterällä" koko ajan. Ajo varmaankin helpottuisi, lähdöt ainakin... Autokin lähtisi takuulla suoraan 400+ hevosvoimalla ;)

 

Mutta hyvät oli kekkerit taas ja askikin pysyi Ovaalissa tällä kertaa kasassa. VW-edustus oli taas kunnossa!

 

Nikke

 

 

Totta. Jospa yrittäis saada sen talven aikana valmiiksi. Möhkö koneesta ei pitäis oikein puuttua enää mitään mutta kannet pitäis saada kairattua valmiiksi. Ja sitten tuo E85 vois myös rantautua tänne pohjanmaalle. Tulis hyvään käyttöön koska ittellä kovia ongelmia saada tuota puristusta alas ilman että joutuu deckiä nostaan liian korkeeksi..

Link to comment
Guest fgronlun
mikko k said:
Jos alusta ei ole kunnossa ja pohjalevy/korirakenne liian pehmeä, niin 400+hv ei ainakaan paranna tai helpota tilannetta, pikemminkin ongelmia taitaa tulla lisää... ;-)

 

Tosiaan tuo kaari tais jäykistää koppaa sen verran että muuttu varmaan aika lailla. Vakio perämurikka taas sitten teki sen että koppa ei oikein tahdo enää ampua suoraan. Huomas aina burniksen lopussa ku päästi lätäköstä että tahto alkaa vetään ainoastaan toisella pyörällä.. Mietin että tuolla voi myös olla vaikutus siihen miksi auto veti lujaa keulimisessa.

Bussin pohjlyönti kummit jäykisti perää paljon mutta ku tuo keuliminen oli täysin mahdoton hallita niin piti yrittää vetää rauahallisia lähtöjä..

 

Mutta löysä tuon on vieläkin ja talvella vois yrittää saada tuon etu ja taka haarukan liitettyä tuohon kaareen.

 

 

Tuonne tapathuma alueelle pistin pikkasen ennakko mielenkiinto kyselyä mahdollisesta syys-penkitys päivästä.

http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/9730-autumn-wadd-2010-syys-vw-dynopäivä-259/

 

Link to comment
Guest fgronlun

Kävin edestakas tallilla pyörähtääs niin nappasin print screenin viimesimmästä penkitys paperista.

 

Tuli samalla katottua pensa / sytty karttoja ja tehtyä pieniä säätöjä. Jospa joku päivä sais tuota kokeiltua penkissä koska 300hv ei enää ole hirveen kaukana. Tulipa samalla katottua laatikko projektia ja todettua että ei taida olla aikaa saada tuota kuntoon kiikalan kisaan :(

 

Vakio laatikolla ei olis hirveen hauska mennä jospa se sattuis leviämään ekaan vetoon..

Olishan se kiva saada se pari kymmennystä pois ajasta ja siten päättää tämän pienen 1600 rääkkäys.

Olis muistikuva että mansukosken ennätys kirpulla on ollu luokkaa 10.8s joten siihen olis kiva päästä.

 

Syksyn dynopäivään voisi yrittää kyllä vaihtaa nokkaa pikkasen villimpään ja jos samalla sais otettua kauden päättäjäisiksi kunnon huiput..

Mutta se jää nähtäväksi syksyn dynopäivillä.

 

Mutta tässä tehokäyrää. Mittaus tehty niin että rullilla otettu kierrokset 5000rpm jolloin pistetty paukku päälle kunnos ahdot tapissa ja sitten päästetty.

 

penkkiennenvaasaa.jpg

 

Sitten vertailu edelliseen 1.8bar vetoon. Paukku oli säädettynä eri kierrosluvulle ja siksi hivenen eroa ala kierroksilla. Tuo huippuväännön alhainen kierrosluku olis myös kiva nostaa siinä toivossa että tulis hivenen lisää korkeemmalla kierrosluvulla..

holsetvertailu.jpg

Link to comment

Olishan se kiva saada se pari kymmennystä pois ajasta ja siten päättää tämän pienen 1600 rääkkäys.

Olis muistikuva että mansukosken ennätys kirpulla on ollu luokkaa 10.8s joten siihen olis kiva päästä.

 

10.86 oli Mansun ennätys kirpulla ja jos en väärin muista niin se oli 1600. Kuplassa tais sitten myöhemmin olla 1776 ja aika 9.77.

 

t. Mika

Link to comment
Guest fgronlun

Olishan se kiva saada se pari kymmennystä pois ajasta ja siten päättää tämän pienen 1600 rääkkäys.

Olis muistikuva että mansukosken ennätys kirpulla on ollu luokkaa 10.8s joten siihen olis kiva päästä.

 

10.86 oli Mansun ennätys kirpulla ja jos en väärin muista niin se oli 1600. Kuplassa tais sitten myöhemmin olla 1776 ja aika 9.77.

 

t. Mika

 

Voin ny peeveli. Pitäis sitten kuitenkin löytää 85.5 pytyt..

Itteä kyllä pikkasen harmittaa tuo ku tuli tehtyä tuosta tuollanen isolohko ns big bore mosa.

 

Tänään tuli säädeltyä pikkasen pensa karttaa ja kiristettyä hukkiksen jousta. Ahto paine nousi karvan päälle 2bar ja bensa puoli siihen 11 pintaa.

Paras dyno veto anto 262hv takapyörille ja toinen peräkanaa anto sitten 260 pilkku jotain, joten laskennallinen 300 kone hepan rajapyykki saavutettu. Pensa puolta vois vielä hivenen parantaa ja jokunen heppa löytyä mutta eiköhän tuo tältä erää ole ihan ok.

Paremman pakosarjan teko hiukoo sekä kiiremmän nokan asennus.. Vaikka kyllä tuo nykyinen nokka on hyvä käyttö alueltaan vaikka antaakin max väännön suht alhalle..

Penkitys pappru jäi tikulle joka oli päässy hukkaan tallilla.

 

Veikkaanpa, että olisi aikamoinen vetonaula Kiikalassa Bokseripäivillä tämä laitos. Eli ei kun loota kuntoon vaan :)

 

Heh olishan se hauskaa tulla kokeileen "kesän" viimeiseen kisaan. Ajatus oli soittaa tänään laatikko tekijälle mutta pääsi unohtumaan. Pitää huomenna soitella ja kysellä millä aikataululla tuollasen sais tehyä..

Kysymys on vaan rempatakko vai muuttaa suorakytkennäksi.. Suora kytkentä kyllä vie sitten taas kesäauton ajomukavuuden mutta vois antaa jokusen kymmenyksen vartilla..

 

Tuo kiikala reissu niin pitää pikkasen odotella ja kattoa oliko vaasasta mitään muuta porukkaa lähdössä.. Vaikka epäilen että jos kirpulla lähtee kiikalaan niin sille varmaan iskee ramppi kuume tai burniksessa hajoo heti vetari tai jotain sinne päin

Link to comment
Vaikka epäilen että jos kirpulla lähtee kiikalaan niin sille varmaan iskee ramppi kuume tai burniksessa hajoo heti vetari tai jotain sinne päin

 

Parempi löytää voimansiirron viallinen/heikko lenkki kauden viimeisessä kisassa ( jää talvi aikaa parannella...) kuin hajottaa paikat kauden ekassa.

 

Kiikalaan mars mars:)

Link to comment

Voikohan kirppua saada ilman hyvää tuuria edes lähtemään suoraan? Sen verran tulee nopeita muuttujia kitkakertoimiin ja painonhallintaan kun pidon rajoilla mennään ja toisella puolella istuvaa kuskia kuljetetaan keula pystyssä. Leveillä slikseillä ja 100% lukolla vois pysyä linjassa - jos sitten vielä sattuu osumaan maalitolppien väliin...

Link to comment

Sitten kun se spoolin kanssa lähtee kampeamaan naapurin kaistalle, niin siinä on hieman pitelemistä. Mutta jos kiihdyttelyhomman aikoo ottaa tosissaan, niin spooli kait sinne perään olis ruuvattava ja autoon wheelie barsit.

 

t. Mika

Link to comment
Guest fgronlun

Spoolia ei taida autoon tulla.. koska uskon että kirpussa tallessa olevat ajoominaisuudet menee kyllä pilalle täysin jos sellaiset asennan.

Wheelie barsit voisi asentaa koska ovat kuitenkin helpolla irrotettavissa kadulle ja ne samalla voisi estää korkeet keulimiset jotka ovat olleet suurin ongelma.

 

Kuinka kiikalas tapaa olla. Liimataanko rataa ennen kupla häppeningiä vai ajetaanko se päivän mittaan pitäväksi. Koska ainakin aikasemmin niin kirpun alusta toimii hyvin normi asfaltilla tai sitten sutimalla kumitettuun. Ainakin kauhajoen rata on ollu hyvä kuin taas vaasassa liimattu rata teki sen että kirppu kulki melkein ku rattailla.

60 jalan ajoissa ei ollut ittellä ainakaan hirveitä eroja..

 

Tässä eilinen penkki veto. Säädin paukun alemmaksi jotta saisin alemman vääntö käyrän mukaan. Unohtu vaan skaalata penkityksen alkukin alemmaksi. Mutta tuossa näkyy hyvin kiihdytyksessä käytössä oleva kierrosluku alue.

300hkkirppu.jpg

 

ps. tätä ei vieläkään tehdä tosissaan vaan ihan harraste pohjalta ja mielenkiinnosta kattoa mitä tuollasella "1.6l" koneella pääsee. Ja pitäähän autolla pystyä ajaan ainakin se 1viikko kesästä töihin (yleensä saateiden takia ei tule paljoa enempää).

 

 

Löyty tuubista yksi video viime vaasan kisasta. Oli muuten hyvä veto mutta meni pilalle ku missasin kolmosen vaihteen. Videossa myös huomaa ku auto suti turhan kevyesti vesilätäkössä. Muistan ku mietin että piru taitaa kytkin sutia ja oli pakko kattoa että pyöriikö ne pyörät :D

http://www.youtube.com/watch?v=W1ZYEZfmyj4

Link to comment
Guest fgronlun

Talli illaan jälkeen pitää valitettavasti ilmottaa että Kiikalan reissusta ei taida tulla mitään :(

 

Päivällä oli jo suunniteltu melkein koko matka alastaron reissua myöten mutta koeajo tänään osoitti kyllä että tuo vaihdelaatikko oli huonompi ku olin uskonu. Illan koeajo lenkillä ei tahtonu 3 vaihde edes kiltisti vaihtamalla enää mennä päälle joten vaihdelaatikon vaihto edessä.

Välitettykkin laatikko jäi tekemättä koska en saanu tekijää ajoissa kiinni.

 

Mutta onneksi on muita vaihteita vielä kotona joten syksyn penkitys päivä pitäis saada kunnialla suoritettua.

Muuten kaikille jotka ei vielä ole huomannu niin tämmönen vapaamielinen happeninki olis tarjolla vaasassa ensikuun lopussa :)

 

http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/9730-autumn-wadd-2010-syys-vw-dynopäivä-259/

 

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest fgronlun

Penkityspäivän lähestyessä niin oli pakko alkaa purkaan autoa. Visioissa olis saada kokeiltua tuota kireetä vaparinokkaa.. Tähänastiset kokeilut on aina kaatunu siihen että turbo alkanu pakopuolelta ahdistaan kierroksilla ja siten nokan tuoma hyöty menetetty..

 

Nytte olis sitten kaksi mistä valita joko scatin 55 tai Bugpackin 292°..

 

Sitten olis vielä tuo mäski tai metsku kokeilematta mutta saa nähdä jos aika riittää siihen. Yksi on varma että +2barilla mennään..

HPIM1674.jpg

 

Tulipa sitten tulostettua pikkasen eri 1600 tehopapereita omaksi iloksi ja talven pimeisiin hetkiin. Ja kuten näkyy niin ylhälle tuli jätettyä yhdelle paperille tilaa.. :)

 

Se ruottalainen 350hv 1641 kaivertaa kyllä lujaa omaa mieltä. Mistä pirusta löytyis se 90hv jotta pääsis samoihin tehoihin..

Kyllä se on se virtauspenkki joka on seuraavan talven projekti..

 

 

HPIM1677.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...