Jump to content

VW:n 25/30hp lohkoisten viritys/kiihytyshaaste 2008


-tipi-

Recommended Posts

Posted

EDIT: otsikko muutettu paremmin kuvaavaksi. Paikkana VW Open 2008.

 

Nimimerkki -67 on haastanut allekirjoittaneen henkien taistoon! VW Openissa nopeimman ajan varttimaililla vetänyt saa kaiken respectin, gloorian ja tietty perinteisen mäyräkoiran hävinneeltä.

 

Eli vakio 30hp koneinen viisneloseni saa vastaansa mekaanisesti ahdetun '55. Joutunen siis keventämään pärjätäkseni, painitrikoot ja hikinauha on jo ostettu...

 

Ja nopeimman kiinteälaturinjalkaisella lohkolla varustetun VW:n kuljettaja palkitaan erikoispalkinnolla!

 

Kaikki virittelemään ja viivalle!

Posted

Asia meininkiä tosiaan!!!

 

Mä kävin viime kesänä repäsemässä "pohjat" varttimaililla Boxer Speed Day:ssä Alastarolla omalla 1200 cm3/34 hv ´65 Kuplalla... Varttimailiaika (varovaisella lähdöllä) oli 23,337 s ja loppunopeus 88,21 km/h.

Posted
Asia meininkiä tosiaan!!!

 

Mä kävin viime kesänä repäsemässä "pohjat" varttimaililla Boxer Speed Day:ssä Alastarolla omalla 1200 cm3/34 hv ´65 Kuplalla... Varttimailiaika (varovaisella lähdöllä) oli 23,337 s ja loppunopeus 88,21 km/h.

 

Oliko siinä kiinteä laturinjalka?

Posted
Varttimailiaika (varovaisella lähdöllä) oli 23,337 s ja loppunopeus 88,21 km/h.

Aika hyvin =)

Vuoden -57 "Road & Track" lehden testiraportissa, missä testaavat Judsonilla varustettua kuplaa => siinä vakio koneella "standing 1/4 mile" 23,2s ja ahdettuna 19.8s (loppunopeutta ei mainita)!

Täytyy vissiin ruveta etsimään slicksejä taakse "front runnerithan" siinä on jo alla =)

Posted

Täytyy vissiin ruveta etsimään slicksejä taakse "front runnerithan" siinä on jo alla =)

Lautamäeltä renkaanpehmennysainetta. Voitelet renkaat sillä 3-4 kertaa ennen ku menet viivalle. Ja on kyllä pitoa ;)

Posted

Rundari löysi paikkansa. Piuhat kiinni ja tehokäyrästä optimaalista vaihtokohtaa etsimään siis.

 

autometer%20001.jpg

Guest valtteri
Posted

No perkele, kyllä minäkin sitten mäyräkoiran kannan kekoon!

 

Jos kaavioon mahtuu, niin mä tuun splitillä ja orggiskoneella mukaan.

 

Nimim. Vielä ehtisin ne ilokaasut asentaa kiinni

Posted

ei kai nyt enempää osallistujia?

voittaja sais kolme mäyräkoiraa jos valtterikin osallistuu, joutuu perustamaan kennelin. tai sit tulee muuten vaan hassu olo ja pää kipeeks.

Posted

Meillä on ihan keskinäinen mäyrisveto mikon kanssa, mutta nopeimman ajan vetässeelle tulee Old Speed Challenge kiertopalkinto. Kaikki vaan turboa ja megaruuttaa ruuvaamaan 25/30hp koneeseen, ja hakemaan kunniaa olla ensimmäinen, jonka nimi palkintoon kaiverretaan. Ensi vuonna kilpailu on jo varmasti kovempaa!

 

-tipi-

Guest valtteri
Posted
Meillä on ihan keskinäinen mäyrisveto mikon kanssa, mutta nopeimman ajan vetässeelle tulee Old Speed Challenge kiertopalkinto. Kaikki vaan turboa ja megaruuttaa ruuvaamaan 25/30hp koneeseen, ja hakemaan kunniaa olla ensimmäinen, jonka nimi palkintoon kaiverretaan. Ensi vuonna kilpailu on jo varmasti kovempaa!

 

-tipi-

 

no perkele! juon mäyriksen sitten itse!

Posted
Eihän tuon ikäisessä lohko ole kiinteällä laturinjalalla...

 

No monessako 60-luvun kuplassa on alkuperäinen kone paikallaan ;^)

 

Voihan sen kiinteäjalkaisen laittaa vaikka triplvaittiin

Posted
Eihän tuon ikäisessä lohko ole kiinteällä laturinjalalla...

 

No monessako 60-luvun kuplassa on alkuperäinen kone paikallaan ;^)

 

Voihan sen kiinteäjalkaisen laittaa vaikka triplvaittiin

 

30hp kone triplessä olisikin näky, kuka ehtii eka? :D

Posted

Keijo Mäen vaihteenvalitsin asetettu paikalleen, ja lähtöjä treenattu.

Vaatinee säätöä, kakkonen ei mene sisään ja sutii niin v#¤%&/!

 

snow_blow2_small.jpg

 

snow_blow1_small.jpg

Posted
Keijo Mäen vaihteenvalitsin asetettu paikalleen, ja lähtöjä treenattu.

Vaatinee säätöä, kakkonen ei mene sisään ja sutii niin v#¤%&/!

Asiaa!!! =)

 

huhu, vanhaa autoo rääkkää noin O_O

Sääli on sairaus...

Posted

kyllähän OldSpeed-karkeloihin pitäs ottaa mukaan kaikki 356-koneiset sekä toki Okrasa, TDE, SS, Riechert & Essen, Expert, Denzel ym. -koneiset kikottimet. Eikä rajoittua vaan siihen kiinteään laturinjalkaan ;) Saatais kunnon karkelot.

Guest Raggare
Posted

alaluokkii koht tehtävä, stokkerii modifiedii top ryhmii :D

itse voisin osallistua nykäs masan kanssa top alcohol luokkaan

Posted
Eikä rajoittua vaan siihen kiinteään laturinjalkaan ;)

Tämä mainittu rajoitus pakottaa olemaan "luova" koska viripalikkaa näihin ei "kaupan hyllystä" saa ja volkkarillahan tässä kilpaillaan, siksi tuo rajoitus on (ainakin minun mielestä) mitä mainioin...

Vastaavia old speed "luokkia" on jo ympäri maailmaa!!

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=96565

Posted
kyllähän OldSpeed-karkeloihin pitäs ottaa mukaan kaikki 356-koneiset sekä toki Okrasa, TDE, SS, Riechert & Essen, Expert, Denzel ym. -koneiset kikottimet. Eikä rajoittua vaan siihen kiinteään laturinjalkaan ;) Saatais kunnon karkelot.

 

Mä kannatan tota kans...joku kuutioraja kait vois tietty olla tai sitten pitäs käyttää orggis lohkoa made before jotain???Ideoikaa...

Posted

1200cc-1300cc 34hp okrasa kone kyllä mielestäni on aikas magee..vaikka ei olekaan kiinteellä laturin jalalla? Old speed täyttyy mielestäni todella hyvin...

Posted
tai sitten pitäs käyttää orggis lohkoa made before jotain???

Eikös tämä kriteeri jo täyty??? "kaikki muu on vapaata"

Guest Toheltaja
Posted

Saako 356 koneiset osallistua vaik ei oiskaan kiintee laturinjalka. Jos vedän locktitellä sen kiinni?

Posted
kyllähän OldSpeed-karkeloihin pitäs ottaa mukaan kaikki 356-koneiset sekä toki Okrasa, TDE, SS, Riechert & Essen, Expert, Denzel ym. -koneiset kikottimet. Eikä rajoittua vaan siihen kiinteään laturinjalkaan ;) Saatais kunnon karkelot.

 

Mä kannatan tota kans...joku kuutioraja kait vois tietty olla tai sitten pitäs käyttää orggis lohkoa made before jotain???Ideoikaa...

 

munkin mielestä joku kuutio raja olis iahn hyvä että ei alkas kaikki tekeen stroukkereita. esim maks 1600cc ??

Guest Raggare
Posted

kiinteejalkaset vw koneet hyvä rajotus, ei kaikkii tartte miellyttää :D

Guest Toheltaja
Posted

en mä ois teidän kekkereihin tullukkaan - helvetti :D Mä pidän sitte omat katkenneiden laturinjalkojen kokoontumisajot. Tervetuloa rampalohkoiset!

Ja etenkin kekkeröihin on tervetulleet kaikki vm 65-67 sonderit joissa 901/356 yhdistelmä

Posted

Kiinteäjalkaiset ni pysyy hommassa hyvä meininki. Nykymoottorisiahan sielä o jo ennestään ihan tarpeeksi. :-)

Posted
Mää osallistun kans Janin karkeloihin.

 

"Katkenneen laturinjalan omistaja"

 

mukana ollaan kans.

 

Nimim. montako laitetaan

Posted

Harhaanjohtava otsikko muutettu kuvaamaan paremmin tarkoitusperiämme.

Ihan vapaasti vaan kaikki keksimään omat luokkanne, niin voit ainakin olla luokkasi nopein.

Posted
en mä ois teidän kekkereihin tullukkaan - helvetti :D Mä pidän sitte omat katkenneiden laturinjalkojen kokoontumisajot. Tervetuloa rampalohkoiset!

Ja etenkin kekkeröihin on tervetulleet kaikki vm 65-67 sonderit joissa 901/356 yhdistelmä

Saako tulla DC sonderilla jossa on 03S/911 yhdistelmäkin? ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...