HSuomi Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Vaihdoin kuplaani uuden vaihteiston joka on alunperin 4p rummuilla. Onko jossain kuplan vuosimallissa leveetä 5p rumpua mikä kävis mun -72 malliseen vaihteistoon? Kun noi mun 5p rummut on n.30mm leveet(kapeet) ni tarttis saada sellaset mitkä menis leveen 4p rummun tilalle. H Quote
Guest Toheltaja Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 66-67 kukkarumpu muistaakseni sama... Quote
Hebster52 Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 66-67 kukkarumpu muistaakseni sama... Jep, mutta vaatii n. 10mm:n prikan rummun ja kruunumutterin väliin. Quote
vwagen Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 -66-67 rumpu 30mm hihnoille,-68 eteenpäin nelipulttiset 40mm. Quote
HSuomi Posted February 12, 2008 Author Posted February 12, 2008 Siis saako 5p rumpua leveille 40mm jarruille? Jani ja Hebster sanoo käsittääkseni joo ja vwagen ei... Quote
Tuomo Lehmikangas Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Vastaavaa kyselin tuossa itse vähän aikaa sitten: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5393-jarrupäivitys-kupla-62-67-kukkarummut-olkatappikeula/ Itse ymmärsin näin että et niitä leveitä kenkiä saa sinne 5-pulttisen sisään mitenkään helposti. Quote
HSuomi Posted February 13, 2008 Author Posted February 13, 2008 Nyt on -72 laatikossa 40mm liinat ja 40mm 5p rummut. Quote
metake Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Mittasin tänään tallissa tuon kukkarummun, niin siinä on kitkapinnan leveys 41 mm, tosin siinä on joku ura 31 mm:n kohdalla, joten en tiedä onko pintaa sorvaamalla levitetty. Joka tapauksessa ainakin tila riittää mainiosti 40 mm:n kengälle. Quote
mikan Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Nyt on -72 laatikossa 40mm liinat ja 40mm 5p rummut. Kertoisitko tarkemmin? t. Mika Quote
HSuomi Posted February 14, 2008 Author Posted February 14, 2008 Kertoisitko tarkemmin? En tiedä mistä vuosimallista nuo rummut on mutta sinne ne hölähti paikalleen 40mm jarrujen ja pitkien vetarien kaveriksi. Pikku holkin joutuu tosiaan sorvaamaan sinne mutterin alle kun muuten jää vähän spoori näkyviin. Quote
-tipi- Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 Onhan näitä sitten rahamiesten ratkasujakin. Quote
vw54 Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 tuollaiset csp rummut löytyy kiinnostuneille 100e , Ajettu n.500km eli lähes uudet. Quote
UltraVW Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 kertokaa miten paljon levittää pitkät vetarit ja jos tietoa miten isot takanakit mahtuu lokarien sisään, vanhassa pre -66 kuplassa siis jos vaihtaa uuden lodjun jossa pitkät vetarit ja laittaa tollaset csp rummut? Quote
mikan Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 Muistaakseni 30 mm on ero. Ainakin 235/60-15 gummit menee sopivalla offsetilla ja leveydellä olevilla vanteilla. t. Mika Tässä ainakin muistaakseni 235/60-15 -> 1 Quote
vw54 Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 itsellä oli ovaalissa 5 spoket ja 165/15 renkaat ja renkaat oli aika tasan lokasuojan reunassa. Quote
-tipi- Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 Tässä oli mulla pitkät vetarit ja tuoreemmat jarrut varhasen kolkin rummuilla. Vanteet 5,5" ET12mm. Kumeina 165/80 takana. Quote
HSuomi Posted February 16, 2008 Author Posted February 16, 2008 Kuinka leveet kumit menee 5.5" vanteille ja mistä sellasia saa? Slicksit on kalliit ni olisko kitkat hyvät? Quote
metake Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 Kuinka leveet kumit menee 5.5" vanteille ja mistä sellasia saa? Riippuu renkaan profiilista, itselleni tilasin juuri 205/75-15 ja tuo on vielä ihan STRO:n mukainen koko 5,5 vanteelle. Omani tilasin Keskipinta Oy:stä. Slicksit on kalliit ni olisko kitkat hyvät? Jos ajat talvella niin on, jos ajat kesällä niin ei. Quote
HSuomi Posted February 17, 2008 Author Posted February 17, 2008 Joku vaan puhu että kitkarenkaat taakke jos meinaa kiihdytelä eikä osta slicksejä. Tänään asentelin tota jarruhommaa loppuun ni huomasin että kun kuskin puolen taka jarru rummun kiristää ni jarruliinat ottaa rummun sisäreunaan kiinni. Apparin puoli meni sen sijaan heittämällä paikalleen. Kuskinpuolelta sorvasin rummun sisäreunaa hiukan syvemmälle ja laitoin ohuen prikan rummun ja laakerin väliin niin ei laahaa enää. Mahtaakohan rummut olla eriparia vai mistä on kysymys? Quote
HSuomi Posted February 18, 2008 Author Posted February 18, 2008 Missä vuosmallissa tommonen ero sitte tulee? Vai voisko jarrukilvissä olla eri "offsetti"? Quote
Hebster52 Posted September 24, 2014 Posted September 24, 2014 (edited) Hmm.. Tässä nyt pohdittu 4-p muutosta iso5-p rummuiks taakse irssiin... Kukkarummut (66-67) menis muuten mutta menee 4mm liian syvään.. Mittasin keskiön mitan sisäreunaan ja eroaa just tuon 4mm. Nelipultti rummussa 31mm ja isoviis rummussa sama mitta 34mm. Joten rummun helma ottaa jarrukilpeen... Voiskohan sorvata rummun sisäpuolelle tulevalle holkille korvaavan leveemmän holkin joka siirtää rumpua tuon verran ulos? Mulla on kyllä toi kolkin takarumpusarja kans mutta se oli tarkoitus toiseen projektiin alun perin ja helpommalla pääsis jos sais jättää irssin omat kilven ja jarrukilkkeet paikalleen kun ovat muuten uudet lähes käyttämättömät… Edit. Siis jos tekis tuon "Spacer" osan uusiks leveempänä, tai sit yksinkertaisesti vaan laittaa sen ja rummun väliin sopivan prikan? Edited September 24, 2014 by Hebster52 Quote
NordBling Posted September 24, 2014 Posted September 24, 2014 Thingin rummut on isolla jaolla ja 40mm kengällä. Ja on irs. Jarrukilvestä on osaa sanoa mut kaipa se selviää surffaamalla. Quote
Hebster52 Posted September 24, 2014 Posted September 24, 2014 (edited) Thingin rumpuja ei joka puljusta löydy ja perus isoviisrummut ovat huomattavasti halvemmatkin.. :) Onko Thingin rummut samalla halkaisijalla kuin kuplan? Edit 2. Näyttäs siltä että Paruzzilta sais konversiorummut hintaan 89€/kpl (vrt. Thingin rummut 159€/kpl ja vakio takarummut 51€/kpl)... Edited September 24, 2014 by Hebster52 Quote
Hebster52 Posted September 24, 2014 Posted September 24, 2014 (edited) Juu, ja 4-p -> 5-p konversio rummut maksaa siellä 99€/kpl... Edelleen tuplasti liian kalliit verrattuna vakio takarumpuihin...;) Edited September 24, 2014 by Hebster52 Quote
NordBling Posted September 24, 2014 Posted September 24, 2014 Entäs blankot rummut? Niihin sitte sorvaamolla sellanen jako ku maistuu. Quote
x-pj Posted September 24, 2014 Posted September 24, 2014 Hmm.. Tässä nyt pohdittu 4-p muutosta iso5-p rummuiks taakse irssiin... Kukkarummut (66-67) menis muuten mutta menee 4mm liian syvään.. Mittasin keskiön mitan sisäreunaan ja eroaa just tuon 4mm. Nelipultti rummussa 31mm ja isoviis rummussa sama mitta 34mm. Joten rummun helma ottaa jarrukilpeen... Voiskohan sorvata rummun sisäpuolelle tulevalle holkille korvaavan leveemmän holkin joka siirtää rumpua tuon verran ulos? Mulla on kyllä toi kolkin takarumpusarja kans mutta se oli tarkoitus toiseen projektiin alun perin ja helpommalla pääsis jos sais jättää irssin omat kilven ja jarrukilkkeet paikalleen kun ovat muuten uudet lähes käyttämättömät… Edit. Siis jos tekis tuon "Spacer" osan uusiks leveempänä, tai sit yksinkertaisesti vaan laittaa sen ja rummun väliin sopivan prikan? Eikös olis yksinkertaista laittaa vaan kaksi spaceria päällekkäin? En keksi mitä haittaa välikappaleesta tai paksummasta spacerista vois olla, jos jarrukengät pysyy edelleen kokonaan rummun sisällä ja jos rumpu menee niin syvälle, että sokan saa reikään. Quote
Hebster52 Posted September 24, 2014 Posted September 24, 2014 Pitää lähipäivinä purkaa ja pohtia tarkemmin mitoilla mitä voi tehdä ja miten helpoiten onnistuu mahdollisimman vähällä raidevälin kasvulla... :) Quote
Hebster52 Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 Nyt tää ongelma alkaa pikkuhiljaa selvitä... :) Näyttäs siltä että vaihtamalla toi uloin spaceri irssistä heilurin vastaavaan saan rummun sopivasti ulospäin... Irssin ulompi spaceri vasemmalla ja heilurin vastaava oikeella. Quote
Hebster52 Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 (edited) Juu. Holkkihan on leveempi joten se tulee vaan ulos pitemmälle kuin toi vasen orggis irssin holkki. Edited September 25, 2014 by Hebster52 Quote
Farmer John Posted October 5, 2014 Posted October 5, 2014 Hivenen aihetta sivuten,onkohan joku törmännyt noihin poraamattomiin eturumpuihin?Taakse kyllä löytyy Saksasta mutta etusia en ole löytänyt vielä mistään.Eikä tässä vaiheessa ole vielä tarves vaihtaa levyihin(joita kyllä löytyy). Quote
Mäki Posted October 5, 2014 Posted October 5, 2014 (edited) Vanhan liiton väki on käyttänyt pitkien vetarien kanssa 5-bolt rummun ja mutterin välissä laakerin vastakappaletta. Minullakin taitaa olla tällainen konversio yhdessä autossa. En nyt suoraan muista, sopiiko etupään laakerin vastakappale tähän, mutta viisaimmat valaiskoon asiaa. Edited October 5, 2014 by Mäki Quote
x-pj Posted October 5, 2014 Posted October 5, 2014 Vanhan liiton väki on käyttänyt pitkien vetarien kanssa 5-bolt rummun ja mutterin välissä laakerin vastakappaletta. Minullakin taitaa olla tällainen konversio yhdessä autossa. En nyt suoraan muista, sopiiko etupään laakerin vastakappale tähän, mutta viisaimmat valaiskoon asiaa. Minä olen käyttänyt spaceria, joka on takapyörän laakeripesässä uloimpana eli stefan kohdalla. Heiluriakselisen spaceri on just sopivan paksuinen. Quote
Hebster52 Posted October 5, 2014 Posted October 5, 2014 Juup, Minäkin meinasin käyttää heiluriakselin speisseriä irssin speisserin sijaan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.