Jump to content

5p rummut 4p rumpujen tilalle taakse?


HSuomi

Recommended Posts

Vaihdoin kuplaani uuden vaihteiston joka on alunperin 4p rummuilla. Onko jossain kuplan vuosimallissa leveetä 5p rumpua mikä kävis mun -72 malliseen vaihteistoon? Kun noi mun 5p rummut on n.30mm leveet(kapeet) ni tarttis saada sellaset mitkä menis leveen 4p rummun tilalle.

 

H

Link to comment

Mittasin tänään tallissa tuon kukkarummun, niin siinä on kitkapinnan leveys 41 mm, tosin siinä on joku ura 31 mm:n kohdalla, joten en tiedä onko pintaa sorvaamalla levitetty. Joka tapauksessa ainakin tila riittää mainiosti 40 mm:n kengälle.

Link to comment
Kertoisitko tarkemmin?

 

En tiedä mistä vuosimallista nuo rummut on mutta sinne ne hölähti paikalleen 40mm jarrujen ja pitkien vetarien kaveriksi. Pikku holkin joutuu tosiaan sorvaamaan sinne mutterin alle kun muuten jää vähän spoori näkyviin.

Link to comment
Kuinka leveet kumit menee 5.5" vanteille ja mistä sellasia saa?
Riippuu renkaan profiilista, itselleni tilasin juuri 205/75-15 ja tuo on vielä ihan STRO:n mukainen koko 5,5 vanteelle. Omani tilasin Keskipinta Oy:stä.

 

 

Slicksit on kalliit ni olisko kitkat hyvät?

Jos ajat talvella niin on, jos ajat kesällä niin ei.

Link to comment

Joku vaan puhu että kitkarenkaat taakke jos meinaa kiihdytelä eikä osta slicksejä.

 

Tänään asentelin tota jarruhommaa loppuun ni huomasin että kun kuskin puolen taka jarru rummun kiristää ni jarruliinat ottaa rummun sisäreunaan kiinni. Apparin puoli meni sen sijaan heittämällä paikalleen. Kuskinpuolelta sorvasin rummun sisäreunaa hiukan syvemmälle ja laitoin ohuen prikan rummun ja laakerin väliin niin ei laahaa enää. Mahtaakohan rummut olla eriparia vai mistä on kysymys?

Link to comment
  • 6 years later...

Hmm.. Tässä nyt pohdittu 4-p muutosta iso5-p rummuiks taakse irssiin... Kukkarummut (66-67) menis muuten mutta menee 4mm liian syvään.. Mittasin keskiön mitan sisäreunaan ja eroaa just tuon 4mm. Nelipultti rummussa 31mm ja isoviis rummussa sama mitta 34mm. Joten rummun helma ottaa jarrukilpeen... Voiskohan sorvata rummun sisäpuolelle tulevalle holkille korvaavan leveemmän holkin joka siirtää rumpua tuon verran ulos? Mulla on kyllä toi kolkin takarumpusarja kans mutta se oli tarkoitus toiseen projektiin alun perin ja helpommalla pääsis jos sais jättää irssin omat kilven ja jarrukilkkeet paikalleen kun ovat muuten uudet lähes käyttämättömät…

 

Edit. Siis jos tekis tuon "Spacer" osan uusiks leveempänä, tai sit yksinkertaisesti vaan laittaa sen ja rummun väliin sopivan prikan?

 

IRS_assembly.jpg

Edited by Hebster52
Link to comment

Thingin rumpuja ei joka puljusta löydy ja perus isoviisrummut ovat huomattavasti halvemmatkin.. :)

Onko Thingin rummut samalla halkaisijalla kuin kuplan?

 

Edit 2.

Näyttäs siltä että Paruzzilta sais konversiorummut hintaan 89€/kpl (vrt. Thingin rummut 159€/kpl ja vakio takarummut 51€/kpl)...

Edited by Hebster52
Link to comment

Hmm.. Tässä nyt pohdittu 4-p muutosta iso5-p rummuiks taakse irssiin... Kukkarummut (66-67) menis muuten mutta menee 4mm liian syvään.. Mittasin keskiön mitan sisäreunaan ja eroaa just tuon 4mm. Nelipultti rummussa 31mm ja isoviis rummussa sama mitta 34mm. Joten rummun helma ottaa jarrukilpeen... Voiskohan sorvata rummun sisäpuolelle tulevalle holkille korvaavan leveemmän holkin joka siirtää rumpua tuon verran ulos? Mulla on kyllä toi kolkin takarumpusarja kans mutta se oli tarkoitus toiseen projektiin alun perin ja helpommalla pääsis jos sais jättää irssin omat kilven ja jarrukilkkeet paikalleen kun ovat muuten uudet lähes käyttämättömät…

 

Edit. Siis jos tekis tuon "Spacer" osan uusiks leveempänä, tai sit yksinkertaisesti vaan laittaa sen ja rummun väliin sopivan prikan?

 

IRS_assembly.jpg

Eikös olis yksinkertaista laittaa vaan kaksi spaceria päällekkäin?

En keksi mitä haittaa välikappaleesta tai paksummasta spacerista vois olla, jos jarrukengät pysyy edelleen kokonaan rummun sisällä ja jos rumpu menee niin syvälle, että sokan saa reikään.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Vanhan liiton väki on käyttänyt pitkien vetarien kanssa 5-bolt rummun ja mutterin välissä laakerin vastakappaletta. Minullakin taitaa olla tällainen konversio yhdessä autossa. En nyt suoraan muista, sopiiko etupään laakerin vastakappale tähän, mutta viisaimmat valaiskoon asiaa.

Edited by Mäki
Link to comment

Vanhan liiton väki on käyttänyt pitkien vetarien kanssa 5-bolt rummun ja mutterin välissä laakerin vastakappaletta. Minullakin taitaa olla tällainen konversio yhdessä autossa. En nyt suoraan muista, sopiiko etupään laakerin vastakappale tähän, mutta viisaimmat valaiskoon asiaa.

Minä olen käyttänyt spaceria, joka on takapyörän laakeripesässä uloimpana eli stefan kohdalla. Heiluriakselisen spaceri on just sopivan paksuinen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...