ARTO Posted February 23, 2014 Posted February 23, 2014 Näyttää paikallaan ollessa hyvältä, mutta germannn lookkereiden pääideahan on että ko tyylisuunnan edustaja myös oikeasti kulkee eli tästäkin kaivattais nyt sopivan kivaa incar youtubevideoo jossa joko kiihdytellään +200km/h nopeuteen tai väännetään radalla tai joillain syrjäisemmillä kaduilla nättiä sivuluisua:) Quote
Dennis Posted February 23, 2014 Author Posted February 23, 2014 Näyttää paikallaan ollessa hyvältä, mutta germannn lookkereiden pääideahan on että ko tyylisuunnan edustaja myös oikeasti kulkee eli tästäkin kaivattais nyt sopivan kivaa incar youtubevideoo jossa joko kiihdytellään +200km/h nopeuteen tai väännetään radalla tai joillain syrjäisemmillä kaduilla nättiä sivuluisua:) Annetaan uudemmat tämän tyylisuunnan rakennetut autot hoitaa nopeusennätykset ja driftaukset. Tämä on minun 20+ vuotta sitten kesätyörahoilla rakennettu teinirävellys joka on loppujen lopuksi aika vakio auto, en halua tätä alkaa irssittää, mendeolattaa, 200+hp ohjelmoitavalla moottorinohjausjärlestelmä jne jne Nautin tästä tällaisena kun se on kauniina kesäpäivänä luu ulkona kuuntelemassa dellorttojen sinfoniaa ilman sen kummempia tähtitieteellisiä juttuja. Dennis 5 Quote
rate Posted February 24, 2014 Posted February 24, 2014 Annetaan uudemmat tämän tyylisuunnan rakennetut autot hoitaa nopeusennätykset ja driftaukset. Tämä on minun 20+ vuotta sitten kesätyörahoilla rakennettu teinirävellys joka on loppujen lopuksi aika vakio auto, en halua tätä alkaa irssittää, mendeolattaa, 200+hp ohjelmoitavalla moottorinohjausjärlestelmä jne jne Nautin tästä tällaisena kun se on kauniina kesäpäivänä luu ulkona kuuntelemassa dellorttojen sinfoniaa ilman sen kummempia tähtitieteellisiä juttuja. Dennis Hyvä tyylitaju sulla on ollut jo teininä ;) 1 Quote
-Alex- Posted February 24, 2014 Posted February 24, 2014 Hieno on tälläisenäänkin. Perus germanlookkia parhaimmillaan, hillitty mutta siisti. Ei mikään ähtärikupla turust : D :D 1 Quote
ARTO Posted February 24, 2014 Posted February 24, 2014 Näköjään liian vähän pyörin piireissä kun tuollaista ei ole tullut vastaan aurakadulla... Aika aerodynaaminen paketti kuitenkin ja jos vaikka keulaan vahvempaa splitteriä, +200km/h vauhditkin menee vakaasti. Tyylikäs. 1 Quote
-Alex- Posted February 24, 2014 Posted February 24, 2014 heh, tosiaan kuvan luomus aika ainutlaatuinen :) Quote
mite^ Posted February 24, 2014 Posted February 24, 2014 -Alex-:lla jotain Turkulaisten ähtäreitä vastaan? :) Quote
Dennis Posted February 27, 2014 Author Posted February 27, 2014 (edited) Yksi asia mitä olen ideoinut kun takapyörän ulosjousto on aivan liian pitkä tässä autossa: -ei tarvi tulla alkuperäisen pitkälle kun auto istuu huomattavasti matalemmalla -ajaessa jos takapyörä pääsee ulos niin se on tulee ihan pöljään asentoon ja se ei välttämättä sivuvoimista johtuen pääse tippumaan alas takaisin (toki camber kompensaattori jarruttaa mutta ei tarpeeksi) -lisäksi renkaita vaihdettaessa tuntuu ettei takapyörä kouse ikinä ilmaan En keksinyt ihan miten toteuttaa, Jyrängön Jussilta sain ideaa ja omana toteuteksena lopputulos oli näin Edited February 27, 2014 by Dennis Quote
Dennis Posted April 29, 2014 Author Posted April 29, 2014 (edited) Olipa tämä pitkästä aikaa näytillä, nyt ACS2014 (kuvat osaston rakentelu iltana otettu, kiitoksia kaikille FVWA hallitukseen järjestelyistä) Edited April 29, 2014 by Dennis 1 Quote
Dennis Posted May 22, 2014 Author Posted May 22, 2014 Ja taas kerran katsastettu vuodeksi eteenpäin :) Quote
Dennis Posted August 18, 2015 Author Posted August 18, 2015 (edited) Eilen ei mennyt ensimmäistä kertaa minun 23 vuoden aikana katsastuksesta läpi... Ongelmana ei ollut auton kunto vaan aikanaan tehdyt muutokset jotka ei silloin vaatinut toimeenpiteitä, hyväksyntää, merkintää otteeseen jne vuonna -92 kun muutoskatsastettu (leimattu nyt samalla asemalla aseman perustamisesta lähtien 2007) ja leimattu muutenkin melkein joka vuosi vuodesta -92 kun valmistui Elämä voi joskus yllättää. Tänään soitto saman katsastusaseman toimitusjohtajalle, pyörähdys pihalla ja taas tuli leima, kiitos Kimmo Dennis Edited August 18, 2015 by Dennis Quote
Dennis Posted August 18, 2015 Author Posted August 18, 2015 (edited) Vanhoja muutoksia kuten kallistuksen vakaajia ja jarruja jotka ovat olleet mukana jo alkuperäisessä muutoskatsastuksessa 23 vuotta sitten..., kun olivat niin puhtaat ja siistit niin ei näytä siltä että ovat olleet siellä niin kauan. En halua nyt enää mitään prosentteja otteeseen 23 vuoden jälkeen mitä ei silloin tullut ja vielä maksaa lystistä uudestaan Näillä mennään Dennis Edited August 18, 2015 by Dennis 1 Quote
NO H2O Posted August 18, 2015 Posted August 18, 2015 Jos alkavat höpisemään omiaan jostain prosenttien uudelleenlaskemisista, tms. höpöä kannattaa keskeyttää katsastus heti... Mikäli ehtii menemään järjestelmään huomiolla epäselvyyttä prosenteissa, tms. ei tule olemaan helppo katsastus toisaallakaan... Quote
Dennis Posted April 9, 2016 Author Posted April 9, 2016 (edited) Kävin katsomassa tätä laitosta, lähti laakista käyntiin vaikka olin viimeksi koskenut siihen elokuussa katsastusreissujen yhteydessä ja akku oli unohtunut paikalleen. Ehkä oli hyvä että oli kaksi katsastusreissua niin akkua tuli ladattua enemmän... Jos tähän saisi vähän kilometrejä enemmän tänä vuonna kun pelkästään katsastukseen Edited April 9, 2016 by Dennis Quote
Dennis Posted April 21, 2016 Author Posted April 21, 2016 (edited) Tämä tuli kotiin splitin kaveriksi :) ollut "talvisäilössä" kaksi vuotta, sieltä ajoin vaan edestakaisin katsastukseen viime vuonna (kaksi kertaa...) Hymy nousi heti huulille kun kävi kurvaamassa mutkateillä ja kuuntelin tuplakaasarien sinfoniaa, ainut ongelma että nopeus on helposti 2 x sallittu nopeus ja tehovalvonta vuorokausi :P Edited April 21, 2016 by Dennis 5 Quote
Guest Type123 Posted April 21, 2016 Posted April 21, 2016 Lukaisin koko topicin läpi ja pitää todeta, että on positiivisen pitkäjänteistä rakentelua & parantelua. Varsin maukkaan näköinen laite kaikin puolin ja kulkupuolikin on varmasti riittävä. Thumbs up! Quote
Dennis Posted April 21, 2016 Author Posted April 21, 2016 (edited) Kiitos :) Tämä laite ei ole todellakaan mikään maailman hienoin ja paras, moni asia on opeteltu vasta myöhemmin paremmin ja tähän on tehty kaikenlaisia virheitä kun 12 vuotiaana aloitin tämän projektin ja auto on tehty alunperin aika pienellä budjetilla ja itse tehty mahdollisimman paljon, tekniikkaa on sitten muutettu moneen kertaan. Loppujen lopuksi tämä on aika vakio auto monella pikku muutoksilla ja lopputulos ei mikään radikaali kilpa auto, enemmänkin ehkä "GT" jos nyt niin voi sanoa koska tällä voi tehdä jokapäiväiset ajot jos tekee mieli. Tämähän on jo perheenjäsen kun se on ollut minulla vuodesta 1987 Dennis Edited April 21, 2016 by Dennis 1 Quote
Guest Type123 Posted April 21, 2016 Posted April 21, 2016 (edited) Auto näyttää kaikin puolin siistiltä ja ennen kaikkea sillä voi ajaa - ja se on tehty ajettavaksi. Täysin stripattu, äärimmäisyyksin viety German Looker ei varmasti olisikaan mikään daily driver. Joskin sellainen näyttäisikin hienolta tallissa :) Tälläkin palstalla on useita - valitettavasti - laitteita joilla ei ehkä koskaan ajeta kun aina tulee suunnitelmiin muutoksia, parempia osia etc. Kaikkea voi aina parannella pikku hiljaa. Hyvää duunia! Kiitos :) Tämä laite ei ole todellakaan mikään maailman hienoin ja paras, moni asia on opeteltu vasta myöhemmin paremmin ja tähän on tehty kaikenlaisia virheitä kun 12 vuotiaana aloitin tämän projektin ja auto on tehty alunperin aika pienellä budjetilla ja itse tehty mahdollisimman paljon, tekniikkaa on sitten muutettu moneen kertaan. Loppujen lopuksi tämä on aika vakio auto monella pikku muutoksilla ja lopputulos ei mikään radikaali kilpa auto, enemmänkin ehkä "GT" jos nyt niin voi sanoa koska tällä voi tehdä jokapäiväiset ajot jos tekee mieli. Tämähän on jo perheenjäsen kun se on ollut minulla vuodesta 1987 Dennis Edited April 21, 2016 by Type123 Quote
-Alex- Posted April 21, 2016 Posted April 21, 2016 Juu, jotkut asiat ei vaan toimi jos meinaa nauttia ajamisesta useasti, ettei auto olisi liian epämukava käyttää. Siksi luovuin ajatuksesta laittaa 18" vanteet sekä jo aikaisemmin päätin ettei tule sääntöjen mukaisia turvakaaria, vaan sellaiset että niiden käyttö ei haittaa liikaa. Quote
Dennis Posted April 22, 2016 Author Posted April 22, 2016 Täytyy sanoa ettei lämmönvaihtimet ole turha kapistus vaikka niistä on usein keskustelua että ovat turhat, kävin eilen ajelulla ja vaikka aurinko paistoi oli pakko pistää lämmitys aavistuksen verran päälle :) 1 Quote
Dennis Posted May 3, 2016 Author Posted May 3, 2016 Pitihän nyt nämä ostaa takaisin kun niitä alkoi olemaan vähän ikävä, nyt on sormenpäät mustat ja hellät mutta alumiini kiiltää taas :) 3 Quote
Dennis Posted May 4, 2016 Author Posted May 4, 2016 (edited) Näin taas :) Edited May 4, 2016 by Dennis 7 Quote
Dennis Posted May 4, 2016 Author Posted May 4, 2016 (edited) Sukutapaaminen, sama värikoodi :) Tuosta pääsee vähän perille mistä sain 20+ vuotta sitten tyylisuuntaa tälle kuplalle :P Edited May 4, 2016 by Dennis 1 Quote
Dennis Posted May 4, 2016 Author Posted May 4, 2016 Jep, Indischrot 027 kumpikin, 911 taitaa olla aavistuksen enemmän haalistunut Quote
mikko k Posted May 6, 2016 Posted May 6, 2016 Noilla vasemmanpuoleisilla sais ilmaiseksi woimantunnetta... ;-) Quote
Dennis Posted May 8, 2016 Author Posted May 8, 2016 Ei tullut tästä ajokaudesta kovin pitkä, loppui äitienpäivä ajelut näin... öljynpaineet yhtäkkiä suoralla maantiellä nolla, ei vuotoa ja koneessa öljyä Tutkiskelin kotona eikä startilla nouse öljyä öljykellon reijästä, olisikohan öljypumppu antautunut Quote
Dennis Posted May 9, 2016 Author Posted May 9, 2016 Eikun purkuun Ja siitä se syyllinen löytyi, öljypumppu leikannut käyttöakselistaan runkoon ja napannut kulmat pois päästä. Minkä merkkistä suodatinjalka pumppua voi tänä päivänä enää ostaa, edellisessä moottorissa oli sama Dee Engineeringin pumppu vuodelta -92, tuli ajettua 30tkm ja myytyä ehjänä eteenpäin, nyt ostin samanlaisen -08 tähän ja kävi näin, tosin tämä on ostettu 8 vuotta sitten mutta ei ole kun 2000...3000km takana hyvillä öljyillä. Jotenkin olen pitänyt nämä pumput paremmin ainakin koneistettuna kun nuo perus Scat ja Empit, valutkin on siistimmät En haluaisi muuttaa systeemiä kun on kaikki letkut ja osat tehty niin että suodatinjalkapumppulla haluaisin jatkaa Quote
Tutkija Posted May 9, 2016 Posted May 9, 2016 Cb maxi pumput on schadekin tekemiä ja niitten kanssa ei ainakaan vielä ole ongelmia ollut. Quote
x-pj Posted May 9, 2016 Posted May 9, 2016 Minä painoin prässillä pumpun käyttöakselia ulospäin, kun se ei riittänyt kunnolla nokan rattaan hahloon. Quote
Lasse Posted May 9, 2016 Posted May 9, 2016 Jotain säätöä jouduin tohon schadekiin tekemään, et tiiä sitten niidenkään laadusta. Quote
Dennis Posted May 10, 2016 Author Posted May 10, 2016 Kävin jo Mopo Sportista hakemassa CBn maxi 2 mikä heillä oli soittaessa aamulla, paikanpäällä selvisi että se olikin -71 uudempi ekä -70 vanhempi mitä se piti olla, joten edelleen ilman pumppua Mistä saisi nopeasti pumppua, jotenkin tuo Empi ei ole päällimmäisenä mielessä.... Dennis Quote
-Alex- Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 (edited) Ootko käyny läpi keiteleenkoneen ja hotcarsin? Hotcarsilla suodatinpumppu 138€ http://hotcars.net/loadframe.asp?page=prod/prod1160.ASP Edited May 10, 2016 by -Alex- Quote
Dennis Posted May 10, 2016 Author Posted May 10, 2016 Soitin Hotcarsille ja niillä ei ole mitään kun koko Bugpackia ei ole olemassa enää eikä niillä ole uutta edustusta Soitin Keiteleen Koneelle, on Empiä... mutta vielä emmin viitsinkö ostaa Empiä Quote
Guest Type123 Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Kelpaako Scatin suodatinpumppu? Tafel Tuningilla näyttäisi olevan sellainen: http://www.tafel-tuning.de/download/kataloge/TT_Motor2015.pdf 35H10053 Filterölpumpe Typ I für 3-Punkt Nockenwelle SCAT 98,00 Quote
metake Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 CB:tä löytyy CSP:ltä: http://csplink.de/V9O9xoE4bb Saksastahan tuo rahti ei tänne kestä juuri kauempaa kuin Suomen sisältäkään.. Quote
Racing Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Tuo cb pumppu on hyvä ja kunnollinen. Schadek tekemä. Vaatii vaan oman erikoistiivisteen pumpun kannen ja pumpun väliin joka tulee mukana ja uusia saa csp:ltä kannattaa ostaa samalla varalle. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.