Jump to content

Suomen ensimmäinen German-Lookkeri? VW 1300 -74


Dennis

Recommended Posts

Näyttää paikallaan ollessa hyvältä, mutta germannn lookkereiden pääideahan on että ko tyylisuunnan edustaja myös oikeasti kulkee eli tästäkin kaivattais nyt sopivan kivaa incar youtubevideoo jossa joko kiihdytellään +200km/h  nopeuteen tai väännetään radalla tai joillain syrjäisemmillä kaduilla nättiä sivuluisua:)

Link to comment

Näyttää paikallaan ollessa hyvältä, mutta germannn lookkereiden pääideahan on että ko tyylisuunnan edustaja myös oikeasti kulkee eli tästäkin kaivattais nyt sopivan kivaa incar youtubevideoo jossa joko kiihdytellään +200km/h  nopeuteen tai väännetään radalla tai joillain syrjäisemmillä kaduilla nättiä sivuluisua:)

 

Annetaan uudemmat tämän tyylisuunnan rakennetut autot hoitaa nopeusennätykset ja driftaukset.

 

Tämä on minun 20+ vuotta sitten kesätyörahoilla rakennettu teinirävellys joka on loppujen lopuksi aika vakio auto, en halua tätä alkaa irssittää, mendeolattaa, 200+hp ohjelmoitavalla moottorinohjausjärlestelmä jne jne

 

Nautin tästä tällaisena kun se on kauniina kesäpäivänä luu ulkona kuuntelemassa dellorttojen sinfoniaa ilman sen kummempia tähtitieteellisiä juttuja.

 

Dennis

  • Like 5
Link to comment

Annetaan uudemmat tämän tyylisuunnan rakennetut autot hoitaa nopeusennätykset ja driftaukset.

 

Tämä on minun 20+ vuotta sitten kesätyörahoilla rakennettu teinirävellys joka on loppujen lopuksi aika vakio auto, en halua tätä alkaa irssittää, mendeolattaa, 200+hp ohjelmoitavalla moottorinohjausjärlestelmä jne jne

 

Nautin tästä tällaisena kun se on kauniina kesäpäivänä luu ulkona kuuntelemassa dellorttojen sinfoniaa ilman sen kummempia tähtitieteellisiä juttuja.

 

Dennis

 

 

Hyvä tyylitaju sulla on ollut jo teininä ;)

  • Like 1
Link to comment

Yksi asia mitä olen ideoinut kun takapyörän ulosjousto on aivan liian pitkä tässä autossa:

 

-ei tarvi tulla alkuperäisen pitkälle kun auto istuu huomattavasti matalemmalla

-ajaessa jos takapyörä pääsee ulos niin se on tulee ihan pöljään asentoon ja se ei välttämättä sivuvoimista johtuen pääse tippumaan alas takaisin (toki camber kompensaattori jarruttaa mutta ei tarpeeksi)

-lisäksi renkaita vaihdettaessa tuntuu ettei takapyörä kouse ikinä ilmaan

 

En keksinyt ihan miten toteuttaa, Jyrängön Jussilta sain ideaa ja omana toteuteksena lopputulos oli näin

 

 

2014022701_zpsd33e011e.jpg

Edited by Dennis
Link to comment
  • 2 months later...

Olipa tämä pitkästä aikaa näytillä, nyt ACS2014

 

(kuvat osaston rakentelu iltana otettu, kiitoksia kaikille FVWA hallitukseen järjestelyistä)

 

acs2014_zpsd121a9a1.jpg

 

acs20142_zps4bef39c3.jpg

Edited by Dennis
  • Like 1
Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Eilen ei mennyt ensimmäistä kertaa minun 23 vuoden aikana katsastuksesta läpi...

 

Ongelmana ei ollut auton kunto vaan aikanaan tehdyt muutokset jotka ei silloin vaatinut toimeenpiteitä, hyväksyntää, merkintää otteeseen jne vuonna -92 kun muutoskatsastettu (leimattu nyt samalla asemalla aseman perustamisesta lähtien 2007) ja leimattu muutenkin melkein joka vuosi vuodesta -92 kun valmistui

 

Elämä voi joskus yllättää.

 

Tänään soitto saman katsastusaseman toimitusjohtajalle, pyörähdys pihalla ja taas tuli leima, kiitos Kimmo

 

Dennis

Edited by Dennis
Link to comment

Vanhoja muutoksia kuten kallistuksen vakaajia ja jarruja jotka ovat olleet mukana jo alkuperäisessä muutoskatsastuksessa 23 vuotta sitten..., kun olivat niin puhtaat ja siistit niin ei näytä siltä että ovat olleet siellä niin kauan.

 

En halua nyt enää mitään prosentteja otteeseen 23 vuoden jälkeen mitä ei silloin tullut ja vielä maksaa lystistä uudestaan

 

Näillä mennään

 

Dennis

Edited by Dennis
  • Like 1
Link to comment

Jos alkavat höpisemään omiaan jostain prosenttien uudelleenlaskemisista, tms. höpöä kannattaa keskeyttää katsastus heti...

 

Mikäli ehtii menemään järjestelmään huomiolla epäselvyyttä prosenteissa, tms. ei tule olemaan helppo katsastus toisaallakaan...

Link to comment
  • 7 months later...

Kävin katsomassa tätä laitosta, lähti laakista käyntiin vaikka olin viimeksi koskenut siihen elokuussa katsastusreissujen yhteydessä ja akku oli unohtunut paikalleen.

 

Ehkä oli hyvä että oli kaksi katsastusreissua niin akkua tuli ladattua enemmän...

 

Jos tähän saisi vähän kilometrejä enemmän tänä vuonna kun pelkästään katsastukseen

Edited by Dennis
Link to comment
  • 2 weeks later...

Tämä tuli kotiin splitin kaveriksi :) ollut "talvisäilössä" kaksi vuotta, sieltä ajoin vaan edestakaisin katsastukseen viime vuonna (kaksi kertaa...)

 

Hymy nousi heti huulille kun kävi kurvaamassa mutkateillä ja kuuntelin tuplakaasarien sinfoniaa, ainut ongelma että nopeus on helposti 2 x sallittu nopeus ja tehovalvonta vuorokausi :P

 

IMG_5262_zpspk9nhcyf.jpg

Edited by Dennis
  • Like 5
Link to comment
Guest Type123

Lukaisin koko topicin läpi ja pitää todeta, että on positiivisen pitkäjänteistä rakentelua & parantelua.

 

Varsin maukkaan näköinen laite kaikin puolin ja kulkupuolikin on varmasti riittävä. Thumbs up!

Link to comment

Kiitos :)

 

Tämä laite ei ole todellakaan mikään maailman hienoin ja paras, moni asia on opeteltu vasta myöhemmin paremmin ja tähän on tehty kaikenlaisia virheitä kun 12 vuotiaana aloitin tämän projektin ja auto on tehty alunperin aika pienellä budjetilla ja itse tehty mahdollisimman paljon, tekniikkaa on sitten muutettu moneen kertaan.

 

Loppujen lopuksi tämä on aika vakio auto monella pikku muutoksilla ja lopputulos ei mikään radikaali kilpa auto, enemmänkin ehkä "GT" jos nyt niin voi sanoa koska tällä voi tehdä jokapäiväiset ajot jos tekee mieli.

 

Tämähän on jo perheenjäsen kun se on ollut minulla vuodesta 1987

 

Dennis

Edited by Dennis
  • Like 1
Link to comment
Guest Type123

Auto näyttää kaikin puolin siistiltä ja ennen kaikkea sillä voi ajaa -  ja se on tehty ajettavaksi. Täysin stripattu, äärimmäisyyksin viety German Looker ei varmasti olisikaan mikään daily driver. Joskin sellainen näyttäisikin hienolta tallissa :)

 

Tälläkin palstalla on useita - valitettavasti - laitteita joilla ei ehkä koskaan ajeta kun aina tulee suunnitelmiin muutoksia, parempia osia etc. Kaikkea voi aina parannella pikku hiljaa.

 

Hyvää duunia!

 

 

 

Kiitos :)

 

Tämä laite ei ole todellakaan mikään maailman hienoin ja paras, moni asia on opeteltu vasta myöhemmin paremmin ja tähän on tehty kaikenlaisia virheitä kun 12 vuotiaana aloitin tämän projektin ja auto on tehty alunperin aika pienellä budjetilla ja itse tehty mahdollisimman paljon, tekniikkaa on sitten muutettu moneen kertaan.

 

Loppujen lopuksi tämä on aika vakio auto monella pikku muutoksilla ja lopputulos ei mikään radikaali kilpa auto, enemmänkin ehkä "GT" jos nyt niin voi sanoa koska tällä voi tehdä jokapäiväiset ajot jos tekee mieli.

 

Tämähän on jo perheenjäsen kun se on ollut minulla vuodesta 1987

 

Dennis

Edited by Type123
Link to comment

Juu, jotkut asiat ei vaan toimi jos meinaa nauttia ajamisesta useasti, ettei auto olisi liian epämukava käyttää. Siksi luovuin ajatuksesta laittaa 18" vanteet sekä jo aikaisemmin päätin ettei tule sääntöjen mukaisia turvakaaria, vaan sellaiset että niiden käyttö ei haittaa liikaa.

Link to comment

Täytyy sanoa ettei lämmönvaihtimet ole turha kapistus vaikka niistä on usein keskustelua että ovat turhat, kävin eilen ajelulla ja vaikka aurinko paistoi oli pakko pistää lämmitys aavistuksen verran päälle :)

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Sukutapaaminen, sama värikoodi :)

 

Tuosta pääsee vähän perille mistä sain 20+ vuotta sitten tyylisuuntaa tälle kuplalle :P

 

IMG_5346_zpsudarn5tv.jpg

Edited by Dennis
  • Like 1
Link to comment

Ei tullut tästä ajokaudesta kovin pitkä, loppui äitienpäivä ajelut näin... öljynpaineet yhtäkkiä suoralla maantiellä nolla, ei vuotoa ja koneessa öljyä

 

Tutkiskelin kotona eikä startilla nouse öljyä öljykellon reijästä, olisikohan öljypumppu antautunut

 

IMG_5409_zpsekvonyka.jpg

Link to comment

Eikun purkuun

 

IMG_5414_zps0mgzllsc.jpg

 

Ja siitä se syyllinen löytyi, öljypumppu leikannut käyttöakselistaan runkoon ja napannut kulmat pois päästä.

 

Minkä merkkistä suodatinjalka pumppua voi tänä päivänä enää ostaa, edellisessä moottorissa oli sama Dee Engineeringin pumppu vuodelta -92, tuli ajettua 30tkm ja myytyä ehjänä eteenpäin, nyt ostin samanlaisen -08 tähän ja kävi näin, tosin tämä on ostettu 8 vuotta sitten mutta ei ole kun 2000...3000km takana hyvillä öljyillä.

 

Jotenkin olen pitänyt nämä pumput paremmin ainakin koneistettuna kun nuo perus Scat ja Empit, valutkin on siistimmät

 

En haluaisi muuttaa systeemiä kun on kaikki letkut ja osat tehty niin että suodatinjalkapumppulla haluaisin jatkaa

 

IMG_5412_zpsdri5dam9.jpg

Link to comment

Kävin jo Mopo Sportista hakemassa CBn maxi 2 mikä heillä oli soittaessa aamulla, paikanpäällä selvisi että se olikin -71 uudempi ekä -70 vanhempi mitä se piti olla, joten edelleen ilman pumppua

 

Mistä saisi nopeasti pumppua, jotenkin tuo Empi ei ole päällimmäisenä mielessä....

 

Dennis

Link to comment

Soitin Hotcarsille ja niillä ei ole mitään kun koko Bugpackia ei ole olemassa enää eikä niillä ole uutta edustusta

 

Soitin Keiteleen Koneelle, on Empiä... mutta vielä emmin viitsinkö ostaa Empiä

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...