Guest Posted January 31, 2009 Posted January 31, 2009 mitaa villoja. :) laita rosterivillaa. Saa jokaisesta marketista keittiovaline-osastolta.. kestaa kuumaa eika ruostu. Quote
Hebster52 Posted February 2, 2009 Author Posted February 2, 2009 Mitenkäs tekisin noiden alempien jäähdytin peltien kanssa? Tämä pakosarja jää noiden sisään mutta ilmeisesti pitäis tiivistää noi kansia vasten kun noi vakio lämmönvaihtimet ovat poissa ja niihin kohtiin jää avoinna? Kannattaa kumminkin pitää ne alapellit? Muuten mielestäni toi puhaltimen termostaatti on "turha"? Quote
Hebster52 Posted February 16, 2009 Author Posted February 16, 2009 Vihdoinkin sain noi pakosarjan pinnapultit hommattua. Veli teki mulle uudes joilla on M9 toisessa päässä ja M8 toisessa päässä.. 8) Jonka jälkeen sai vedettyä noi putket kansiin ja hienosäädettyä noi putket ennen lopullista hitsausta. Seuraavaksi pienten vaimentimien ja kollektorin teko. :wink: Quote
Guest namihirmu69 Posted February 16, 2009 Posted February 16, 2009 Ite en mielellään lähe tekeen omaan vehkeeseen pakosarjaa joten eikö olis paljon helpompaa ostaa uutena?? Oon kattellu tuolta tommostahttp://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=35822 Mitä mieltä ootte te jokka tekee ite? Quote
Ketsa Posted February 16, 2009 Posted February 16, 2009 1303:een ja muihin etuvetokupliin tuollainen on varmasti ihan hyvä. Quote
Hebster52 Posted February 16, 2009 Author Posted February 16, 2009 Tekemällä ite saa semmoisen ku haluaa kun semmoista ei ole edes markkinoilla... ;) Heh.. Etuvetokupla... :P Quote
Guest Posted February 16, 2009 Posted February 16, 2009 tuo linkin saksalainen pakoputkisto kiinnitetaan hitsaamalla 8-) Pultit ja mutterit onkin vanhanaikaisia. Quote
Guest Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 mun 1303:sessa moottori takana ja takapyörät raapii maata... joku special edition malli kaiketi... Quote
ARTO Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 1303:een ja muihin etuvetokupliin tuollainen on varmasti ihan hyvä. 1303 ketsan suuressa suosiossa, aivan häkellyn:) Quote
Sakke Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 1303:een ja muihin etuvetokupliin tuollainen on varmasti ihan hyvä. 1303 ketsan suuressa suosiossa, aivan häkellyn:) Noo, mitä se 1302 sitte o? Quote
Hebster52 Posted February 27, 2009 Author Posted February 27, 2009 Taas tänä iltana hieman eteni. :) Quote
P_Valtonen Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Komeet vohveliraudat tulossa :) Ruikki muuttu kaasareiksi? Quote
DOODAH Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Tää oli ihan älyttömän tylsä topiikki. Neljä sivua ihmetellään pakosarjan pinnapultteja jne. Enivei lopputulos on ihan kiva. Quote
Hebster52 Posted February 27, 2009 Author Posted February 27, 2009 Ruikki muuttu kaasareiksi? Koeasennettuna vaan. Sekä moottori koekäynnistetään todennäköisesti noilla. Ruikit asennetaan sitten kun kone menee autoon. Tää oli ihan älyttömän tylsä topiikki. Neljä sivua ihmetellään pakosarjan pinnapultteja jne. Enivei lopputulos on ihan kiva. Heh.. :) Quote
ARTO Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Tää oli ihan älyttömän tylsä topiikki. Neljä sivua ihmetellään pakosarjan pinnapultteja jne. Enivei lopputulos on ihan kiva. IsoDee voikin polkasta perään sitten megakiinnostavan konetopicin runsaiden kuvien kera vaikka ihan heti:) Quote
Guest Toheltaja Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Voin sanoa että tuolla änkkärillä ääni on korviariipivä :D Kandee tehdä purettava vaimentimesta, ni saat vaihtaa sitte 3kk päästä uudet villat, ku vanhat on hävinny jo... Quote
Hebster52 Posted February 27, 2009 Author Posted February 27, 2009 Voin sanoa että tuolla änkkärillä ääni on korviariipivä :D... JEEE!!! :D Eipä noi stingeritkään hyvin hiljaisia ole? ;) Kandee tehdä purettava vaimentimesta, ni saat vaihtaa sitte 3kk päästä uudet villat, ku vanhat on hävinny jo... Mitä villaa kannattais muuten käyttää? Olisko jotain rosteriteräsvilla hyvä käyttää (onko sellaista edes olemassa):)? Tavallinen Vuorivilla? Paikallisilta MP-tarvikeliikkeistä ei ainakaan ollu saatavilla... Vuorivillahan on tulenkestävää kun taas lasivilla ei. Noiden reikäputkien ympärille tulee vielä tiheä rosteri verkko joka pitäs pitää villaa paremmin sisällä? Quote
SePi Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 En tiedä tarviiko tosta vuosimallista mitata katsastuksesta päästöt, mutta vois (vanhanaikaisella) ruiskulla tulla tilanne, että joka putkesta tulis eri luvut ja kai se sitten on keskiarvo, joka pitää laskea ennen ku tietää meneekö läpi ;-) Quote
Hebster52 Posted February 27, 2009 Author Posted February 27, 2009 Kaikki putket kyllä kerääntyy yhteen putkeen lopussa. ;) Quote
ARTO Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 En tiedä tarviiko tosta vuosimallista mitata katsastuksesta päästöt, mutta vois (vanhanaikaisella) ruiskulla tulla tilanne, että joka putkesta tulis eri luvut ja kai se sitten on keskiarvo, joka pitää laskea ennen ku tietää meneekö läpi ;-) Mitä väliä onko "kivikautinen" tai modernimpi ruisku?! Jos säädöt kohdillaan niin ruiskussa, kipinälaitteissa ja itse fyysisesti runkokoneessa, eipä paljoa pakokaasut vaihtele eri putkesta mitattaessa. Uudempikin ruisku tuottaa eri putkista mitä sattuu päästöjä jos vaikka se 2-pytyn suutin falskaa, 4-pytyn imusarja vuotaa, 1-pytyn männänrenkaat väljät jne... 1978 on raja pakokaasumittauksille. tonnin saa hooceetä pukata ennen kuin hylsyttävät eli aika paljon. Säädöissään ja iskussaan oleva ilmajäähybokseri menee alle satkun. Quote
DOODAH Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Tää oli ihan älyttömän tylsä topiikki. Neljä sivua ihmetellään pakosarjan pinnapultteja jne. Enivei lopputulos on ihan kiva. IsoDee voikin polkasta perään sitten megakiinnostavan konetopicin runsaiden kuvien kera vaikka ihan heti:) Jaakko "hyvä" isoDee polkaisee sitten stripillä... Virtual snepperit ja aikakorttimiehet on erikseen.... Quote
JaniM Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Tää oli ihan älyttömän tylsä topiikki. Neljä sivua ihmetellään pakosarjan pinnapultteja jne. Enivei lopputulos on ihan kiva. IsoDee voikin polkasta perään sitten megakiinnostavan konetopicin runsaiden kuvien kera vaikka ihan heti:) Jaakko "hyvä" isoDee polkaisee sitten stripillä... Virtual snepperit ja aikakorttimiehet on erikseen.... Tûsee.. Quote
ARTO Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Aha, kaikki ne jotka ei harrasta 1/4 suoraa ovat virtuaaliharrastajia. Hmm, asia ymmärretty, kiitos ja kumarrus... Quote
DOODAH Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Aha, kaikki ne jotka ei harrasta 1/4 suoraa ovat virtuaaliharrastajia. Hmm, asia ymmärretty, kiitos ja kumarrus... Asiathan saa käsittää juuri niin yksinkertaiseti kun vain itse on... Quote
JaniM Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 No minkäslaisia laitteita se Jaakko sit harrastaa? Pistäppä faktat esiin. Quote
ARTO Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Ei oo aikakorttia, joten jäljelle jää vain yksi vaihtoehto... Oon niin yksinkertainen etten osaa laittaa hymiötä... Quote
Guest Toheltaja Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Mie oon sellasta helvetin tiukkaa valkoista käyttäny, onks se just vuorivillaa? Palovillana sitä on aina myyty muovipussissa hiacesta levähdysalueella :D Quote
oldis Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Kaikki putket kyllä kerääntyy yhteen putkeen lopussa. ;) Tähän tyyliinkö? Mitä lie noissa sisällä. Quote
Lasse Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Hirvee dejavuu mopoaikoihin. Mietittiin mitä tungetään raisun pakoputkeen vaimentimeksi. Jostakin löytyi ruostumatonta teräsvillaa. Kaikki muut tuppasi häviämään taivaan tuuliin. Villat lähtee sieltä varmana. Vois olla hyvä jos tekis niistä vaimetimista helposti avattavat, että sinne voi lisätä matskua ennen katsastusta. Muistan kun kaveri pisti turbo-cortiinan vaimentimeen uudet villat kun martelius oli tullut hiukka äänekkääksi. Se oli kerta polkasulla puolet tavarasta pihalla. Quote
mikan Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Voishan sitä avata pari perheauton vaimenninta ja katsoa minkälaista villaa siellä on. Saattais olla vaikka käyttökelpoistakin edelleen tuonne laitettavaksi. Tai miksei olisi jos on tähänkin asti ääntä vaimentanut. t. Mika Quote
Hebster52 Posted February 27, 2009 Author Posted February 27, 2009 Kaipa noita villoja tungetaan tuon reikäputken ympärille eikä sen sisään? ;) Kaikki putket kyllä kerääntyy yhteen putkeen lopussa. ;) Tähän tyyliinkö? Mitä lie noissa sisällä. Jep, just noin. Noissa on kuten minä oon rakentamassa + jotain villaa.. Quote
-tipi- Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Tossa yhen ilmajäähybokserin pönttö sisältä, ei oo villoja eikä reikäputkia. Quote
Hebster52 Posted February 27, 2009 Author Posted February 27, 2009 Jepjep, just noin minäkin oon noita sisuskaluja tekemässä kuten Big D näytti kuvassa. :) Quote
SePi Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 tipi, tuo tavallinen bokserivaimenninhan perustuu toisiaan vastaan kulkevien kaasujen aikaan saamaan kastraatioon. Samalla tosin tehoakin hukkuu tuollaista villaputkea enemmän. Tuossa barnissa onkin kiva trikki - kone näyttää 25 heppaselta, mutta pakosarja paljastaa kyseessä olevan todellisuudessa 4 tyypin kone - vai? ;-) Quote
Hebster52 Posted March 2, 2009 Author Posted March 2, 2009 Barnissa oleva ei ole Typ-4:nen vaan se on 356:sen possun kone... Quote
SePi Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 No niinpä tietenkin! Sleeperi joka tapauksessa, paitsi ehkä ei äänistä päätellen. Oliks se niin, että ennen sanottiin kromauksen tuovan lisää vauhtia mutta nykyisin äänellä lisätään kulkua. Tosin kun tuota kokeilin joskus 60 luvun lopussa poistamalla Jupiter sportin änkkäristä kaikki rojut sisältä niin se laski huippunopeutta entisestään? Quote
Kurre Posted March 3, 2009 Posted March 3, 2009 If it doesn't go, chrome it If chrome wont take it, paint it. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.