Jump to content

Pakosarjan rakentelu Typ-4:seen?


Recommended Posts

Posted

mitaa villoja.

 

:)

 

 

laita rosterivillaa. Saa jokaisesta marketista keittiovaline-osastolta.. kestaa kuumaa eika ruostu.

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Mitenkäs tekisin noiden alempien jäähdytin peltien kanssa? Tämä pakosarja jää noiden sisään mutta ilmeisesti pitäis tiivistää noi kansia vasten kun noi vakio lämmönvaihtimet ovat poissa ja niihin kohtiin jää avoinna? Kannattaa kumminkin pitää ne alapellit? Muuten mielestäni toi puhaltimen termostaatti on "turha"?

  • 2 weeks later...
Posted

Vihdoinkin sain noi pakosarjan pinnapultit hommattua. Veli teki mulle uudes joilla on M9 toisessa päässä ja M8 toisessa päässä.. 8)

 

DSC_0420.jpg

 

Jonka jälkeen sai vedettyä noi putket kansiin ja hienosäädettyä noi putket ennen lopullista hitsausta.

Seuraavaksi pienten vaimentimien ja kollektorin teko. :wink:

 

DSC_0433.jpg

DSC_0445.jpg

DSC_0436.jpg

Guest namihirmu69
Posted

Ite en mielellään lähe tekeen omaan vehkeeseen pakosarjaa joten eikö olis paljon helpompaa ostaa uutena?? Oon kattellu tuolta tommostahttp://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=35822

Mitä mieltä ootte te jokka tekee ite?

Posted

tuo linkin saksalainen pakoputkisto kiinnitetaan hitsaamalla 8-)

 

Pultit ja mutterit onkin vanhanaikaisia.

Posted

mun 1303:sessa moottori takana ja takapyörät raapii maata... joku special edition malli kaiketi...

Posted
1303:een ja muihin etuvetokupliin tuollainen on varmasti ihan hyvä.

 

1303 ketsan suuressa suosiossa, aivan häkellyn:)

 

Noo, mitä se 1302 sitte o?

  • 2 weeks later...
Posted

Tää oli ihan älyttömän tylsä topiikki. Neljä sivua ihmetellään pakosarjan pinnapultteja jne. Enivei lopputulos on ihan kiva.

Posted
Ruikki muuttu kaasareiksi?

Koeasennettuna vaan. Sekä moottori koekäynnistetään todennäköisesti noilla. Ruikit asennetaan sitten kun kone menee autoon.

 

Tää oli ihan älyttömän tylsä topiikki. Neljä sivua ihmetellään pakosarjan pinnapultteja jne. Enivei lopputulos on ihan kiva.

 

Heh.. :)

Posted
Tää oli ihan älyttömän tylsä topiikki. Neljä sivua ihmetellään pakosarjan pinnapultteja jne. Enivei lopputulos on ihan kiva.

 

IsoDee voikin polkasta perään sitten megakiinnostavan konetopicin runsaiden kuvien kera vaikka ihan heti:)

Guest Toheltaja
Posted

Voin sanoa että tuolla änkkärillä ääni on korviariipivä :D Kandee tehdä purettava vaimentimesta, ni saat vaihtaa sitte 3kk päästä uudet villat, ku vanhat on hävinny jo...

Posted
Voin sanoa että tuolla änkkärillä ääni on korviariipivä :D...

 

JEEE!!! :D

 

Eipä noi stingeritkään hyvin hiljaisia ole? ;)

 

Kandee tehdä purettava vaimentimesta, ni saat vaihtaa sitte 3kk päästä uudet villat, ku vanhat on hävinny jo...

 

Mitä villaa kannattais muuten käyttää? Olisko jotain rosteriteräsvilla hyvä käyttää (onko sellaista edes olemassa):)?

Tavallinen Vuorivilla?

Paikallisilta MP-tarvikeliikkeistä ei ainakaan ollu saatavilla... Vuorivillahan on tulenkestävää kun taas lasivilla ei.

 

Noiden reikäputkien ympärille tulee vielä tiheä rosteri verkko joka pitäs pitää villaa paremmin sisällä?

Posted

En tiedä tarviiko tosta vuosimallista mitata katsastuksesta päästöt, mutta vois (vanhanaikaisella) ruiskulla tulla tilanne, että joka putkesta tulis eri luvut ja kai se sitten on keskiarvo, joka pitää laskea ennen ku tietää meneekö läpi ;-)

Posted
En tiedä tarviiko tosta vuosimallista mitata katsastuksesta päästöt, mutta vois (vanhanaikaisella) ruiskulla tulla tilanne, että joka putkesta tulis eri luvut ja kai se sitten on keskiarvo, joka pitää laskea ennen ku tietää meneekö läpi ;-)

 

Mitä väliä onko "kivikautinen" tai modernimpi ruisku?! Jos säädöt kohdillaan niin ruiskussa, kipinälaitteissa ja itse fyysisesti runkokoneessa, eipä paljoa pakokaasut vaihtele eri putkesta mitattaessa.

 

Uudempikin ruisku tuottaa eri putkista mitä sattuu päästöjä jos vaikka se 2-pytyn suutin falskaa, 4-pytyn imusarja vuotaa, 1-pytyn männänrenkaat väljät jne...

 

1978 on raja pakokaasumittauksille. tonnin saa hooceetä pukata ennen kuin hylsyttävät eli aika paljon. Säädöissään ja iskussaan oleva ilmajäähybokseri menee alle satkun.

Posted
Tää oli ihan älyttömän tylsä topiikki. Neljä sivua ihmetellään pakosarjan pinnapultteja jne. Enivei lopputulos on ihan kiva.

 

IsoDee voikin polkasta perään sitten megakiinnostavan konetopicin runsaiden kuvien kera vaikka ihan heti:)

 

Jaakko "hyvä" isoDee polkaisee sitten stripillä...

Virtual snepperit ja aikakorttimiehet on erikseen....

Posted
Tää oli ihan älyttömän tylsä topiikki. Neljä sivua ihmetellään pakosarjan pinnapultteja jne. Enivei lopputulos on ihan kiva.

 

IsoDee voikin polkasta perään sitten megakiinnostavan konetopicin runsaiden kuvien kera vaikka ihan heti:)

 

Jaakko "hyvä" isoDee polkaisee sitten stripillä...

Virtual snepperit ja aikakorttimiehet on erikseen....

Tûsee..

Posted
Aha, kaikki ne jotka ei harrasta 1/4 suoraa ovat virtuaaliharrastajia. Hmm, asia ymmärretty, kiitos ja kumarrus...

 

Asiathan saa käsittää juuri niin yksinkertaiseti kun vain itse on...

Guest Toheltaja
Posted

Mie oon sellasta helvetin tiukkaa valkoista käyttäny, onks se just vuorivillaa? Palovillana sitä on aina myyty muovipussissa hiacesta levähdysalueella :D

Posted

Hirvee dejavuu mopoaikoihin. Mietittiin mitä tungetään raisun pakoputkeen vaimentimeksi. Jostakin löytyi ruostumatonta teräsvillaa. Kaikki muut tuppasi häviämään taivaan tuuliin.

 

Villat lähtee sieltä varmana. Vois olla hyvä jos tekis niistä vaimetimista helposti avattavat, että sinne voi lisätä matskua ennen katsastusta.

 

Muistan kun kaveri pisti turbo-cortiinan vaimentimeen uudet villat kun martelius oli tullut hiukka äänekkääksi. Se oli kerta polkasulla puolet tavarasta pihalla.

Posted

Voishan sitä avata pari perheauton vaimenninta ja katsoa minkälaista villaa siellä on. Saattais olla vaikka käyttökelpoistakin edelleen tuonne laitettavaksi. Tai miksei olisi jos on tähänkin asti ääntä vaimentanut.

t. Mika

Posted

Kaipa noita villoja tungetaan tuon reikäputken ympärille eikä sen sisään? ;)

 

Kaikki putket kyllä kerääntyy yhteen putkeen lopussa. ;)

Tähän tyyliinkö?

 

porsche550pic1.jpg

Mitä lie noissa sisällä.

 

Jep, just noin. Noissa on kuten minä oon rakentamassa + jotain villaa..

Posted

tipi, tuo tavallinen bokserivaimenninhan perustuu toisiaan vastaan kulkevien kaasujen aikaan saamaan kastraatioon. Samalla tosin tehoakin hukkuu tuollaista villaputkea enemmän. Tuossa barnissa onkin kiva trikki - kone näyttää 25 heppaselta, mutta pakosarja paljastaa kyseessä olevan todellisuudessa 4 tyypin kone - vai? ;-)

Posted

No niinpä tietenkin! Sleeperi joka tapauksessa, paitsi ehkä ei äänistä päätellen.

Oliks se niin, että ennen sanottiin kromauksen tuovan lisää vauhtia mutta nykyisin äänellä lisätään kulkua. Tosin kun tuota kokeilin joskus 60 luvun lopussa poistamalla Jupiter sportin änkkäristä kaikki rojut sisältä niin se laski huippunopeutta entisestään?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...