Jump to content

Pakosarjan rakentelu Typ-4:seen?


Recommended Posts

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mitenkäs tekisin noiden alempien jäähdytin peltien kanssa? Tämä pakosarja jää noiden sisään mutta ilmeisesti pitäis tiivistää noi kansia vasten kun noi vakio lämmönvaihtimet ovat poissa ja niihin kohtiin jää avoinna? Kannattaa kumminkin pitää ne alapellit? Muuten mielestäni toi puhaltimen termostaatti on "turha"?

Link to comment
  • 2 weeks later...

Vihdoinkin sain noi pakosarjan pinnapultit hommattua. Veli teki mulle uudes joilla on M9 toisessa päässä ja M8 toisessa päässä.. 8)

 

DSC_0420.jpg

 

Jonka jälkeen sai vedettyä noi putket kansiin ja hienosäädettyä noi putket ennen lopullista hitsausta.

Seuraavaksi pienten vaimentimien ja kollektorin teko. :wink:

 

DSC_0433.jpg

DSC_0445.jpg

DSC_0436.jpg

Link to comment
Guest namihirmu69

Ite en mielellään lähe tekeen omaan vehkeeseen pakosarjaa joten eikö olis paljon helpompaa ostaa uutena?? Oon kattellu tuolta tommostahttp://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=35822

Mitä mieltä ootte te jokka tekee ite?

Link to comment
  • 2 weeks later...
Ruikki muuttu kaasareiksi?

Koeasennettuna vaan. Sekä moottori koekäynnistetään todennäköisesti noilla. Ruikit asennetaan sitten kun kone menee autoon.

 

Tää oli ihan älyttömän tylsä topiikki. Neljä sivua ihmetellään pakosarjan pinnapultteja jne. Enivei lopputulos on ihan kiva.

 

Heh.. :)

Link to comment
Guest Toheltaja

Voin sanoa että tuolla änkkärillä ääni on korviariipivä :D Kandee tehdä purettava vaimentimesta, ni saat vaihtaa sitte 3kk päästä uudet villat, ku vanhat on hävinny jo...

Link to comment
Voin sanoa että tuolla änkkärillä ääni on korviariipivä :D...

 

JEEE!!! :D

 

Eipä noi stingeritkään hyvin hiljaisia ole? ;)

 

Kandee tehdä purettava vaimentimesta, ni saat vaihtaa sitte 3kk päästä uudet villat, ku vanhat on hävinny jo...

 

Mitä villaa kannattais muuten käyttää? Olisko jotain rosteriteräsvilla hyvä käyttää (onko sellaista edes olemassa):)?

Tavallinen Vuorivilla?

Paikallisilta MP-tarvikeliikkeistä ei ainakaan ollu saatavilla... Vuorivillahan on tulenkestävää kun taas lasivilla ei.

 

Noiden reikäputkien ympärille tulee vielä tiheä rosteri verkko joka pitäs pitää villaa paremmin sisällä?

Link to comment

En tiedä tarviiko tosta vuosimallista mitata katsastuksesta päästöt, mutta vois (vanhanaikaisella) ruiskulla tulla tilanne, että joka putkesta tulis eri luvut ja kai se sitten on keskiarvo, joka pitää laskea ennen ku tietää meneekö läpi ;-)

Link to comment
En tiedä tarviiko tosta vuosimallista mitata katsastuksesta päästöt, mutta vois (vanhanaikaisella) ruiskulla tulla tilanne, että joka putkesta tulis eri luvut ja kai se sitten on keskiarvo, joka pitää laskea ennen ku tietää meneekö läpi ;-)

 

Mitä väliä onko "kivikautinen" tai modernimpi ruisku?! Jos säädöt kohdillaan niin ruiskussa, kipinälaitteissa ja itse fyysisesti runkokoneessa, eipä paljoa pakokaasut vaihtele eri putkesta mitattaessa.

 

Uudempikin ruisku tuottaa eri putkista mitä sattuu päästöjä jos vaikka se 2-pytyn suutin falskaa, 4-pytyn imusarja vuotaa, 1-pytyn männänrenkaat väljät jne...

 

1978 on raja pakokaasumittauksille. tonnin saa hooceetä pukata ennen kuin hylsyttävät eli aika paljon. Säädöissään ja iskussaan oleva ilmajäähybokseri menee alle satkun.

Link to comment
Tää oli ihan älyttömän tylsä topiikki. Neljä sivua ihmetellään pakosarjan pinnapultteja jne. Enivei lopputulos on ihan kiva.

 

IsoDee voikin polkasta perään sitten megakiinnostavan konetopicin runsaiden kuvien kera vaikka ihan heti:)

 

Jaakko "hyvä" isoDee polkaisee sitten stripillä...

Virtual snepperit ja aikakorttimiehet on erikseen....

Link to comment
Tää oli ihan älyttömän tylsä topiikki. Neljä sivua ihmetellään pakosarjan pinnapultteja jne. Enivei lopputulos on ihan kiva.

 

IsoDee voikin polkasta perään sitten megakiinnostavan konetopicin runsaiden kuvien kera vaikka ihan heti:)

 

Jaakko "hyvä" isoDee polkaisee sitten stripillä...

Virtual snepperit ja aikakorttimiehet on erikseen....

Tûsee..

Link to comment

Hirvee dejavuu mopoaikoihin. Mietittiin mitä tungetään raisun pakoputkeen vaimentimeksi. Jostakin löytyi ruostumatonta teräsvillaa. Kaikki muut tuppasi häviämään taivaan tuuliin.

 

Villat lähtee sieltä varmana. Vois olla hyvä jos tekis niistä vaimetimista helposti avattavat, että sinne voi lisätä matskua ennen katsastusta.

 

Muistan kun kaveri pisti turbo-cortiinan vaimentimeen uudet villat kun martelius oli tullut hiukka äänekkääksi. Se oli kerta polkasulla puolet tavarasta pihalla.

Link to comment

Kaipa noita villoja tungetaan tuon reikäputken ympärille eikä sen sisään? ;)

 

Kaikki putket kyllä kerääntyy yhteen putkeen lopussa. ;)

Tähän tyyliinkö?

 

porsche550pic1.jpg

Mitä lie noissa sisällä.

 

Jep, just noin. Noissa on kuten minä oon rakentamassa + jotain villaa..

Link to comment

tipi, tuo tavallinen bokserivaimenninhan perustuu toisiaan vastaan kulkevien kaasujen aikaan saamaan kastraatioon. Samalla tosin tehoakin hukkuu tuollaista villaputkea enemmän. Tuossa barnissa onkin kiva trikki - kone näyttää 25 heppaselta, mutta pakosarja paljastaa kyseessä olevan todellisuudessa 4 tyypin kone - vai? ;-)

Link to comment

No niinpä tietenkin! Sleeperi joka tapauksessa, paitsi ehkä ei äänistä päätellen.

Oliks se niin, että ennen sanottiin kromauksen tuovan lisää vauhtia mutta nykyisin äänellä lisätään kulkua. Tosin kun tuota kokeilin joskus 60 luvun lopussa poistamalla Jupiter sportin änkkäristä kaikki rojut sisältä niin se laski huippunopeutta entisestään?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...