Tanhis Posted May 10, 2010 Author Share Posted May 10, 2010 Torppiin lähdössä. Tällä viikolla pitäisi ruveta vauhdilla väsäilemään että saisi leimalle. On vaan kaikenmaailman ydinvoimalakomponentit ja lopputyö vienyt kaiken ajan. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 12, 2010 Author Share Posted May 12, 2010 Noniin laitetaan nyt sit jotain tännekkin eli jarrut on varmaankin huomenna ilmaus kunnossa ja kun ne on paketissa ja ilmattu niin sitten tankki paikalle ja konetta säätelemään käyntiinlähtöä varten. Sitten ajattelin että ratkaisin takarenkaiden sopivuusongelman jollain erikoisella 145/80 renkailla mutta sitten päädyin siihen että hommaan vain toisen setin 145/65 kumeja kun ne sopii varmasti ja tiputtaa takapäätä sopivasti. tämä on siis vain "väliaikainen ratkaisu" kunnes keksin jotain parempaa takapään kaventamiseksi. Tässä nyt pikku tiiseri kuva miltä auto näyttää auringonvalossa pestynä. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8557.jpg Sitten sain vihdoin vaneten etuiskarit kolmannella yrityksellä (varaosamyyjä oli hieman kokematon). Ja niinkuin arvelinkin niin eihän ne suoraan paikalle mennyt niinkuin iskariluettelokin vähän antoi ymmärtää. Eli toinen pää oli sopiva mutta toisessa pääsä pusla oli leveämpi kuin pitäisi ja puslan sisällä ei ollut metalli holkkia. No Näppäränä kaverina ensin ajattelin että jospa sorvauttaisin sellaisen sopivan holkin jossain kun ei sorvia itsellä ole käytössä. No se sitten kariutui siihen kun tajusin että tarpeeksi pitkästä m16 pultista saa sopivan puslan kun vain pätkäisee yläpäästä sopivan pätkän ja poraa 12mm reijän läpi. Valmiin holkin sitten liimasin puslan sisään ja lamellilaikalla hion ylimääräiset pois. Puslat ennen ja jälkeen http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8558.jpg Holkki liimattuna ja pusla trimmattuna http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8559.jpg Ja sitten laitoin etuvilkkujen rungon paikalleen ja kun tosiaan multa puuttuu ne osat jolla johto yhdistetään lamppuun niin jouduin sitten kolvaamaan johdon suoraan lamppuun. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8560.jpg Quote Link to comment
Tanhis Posted May 13, 2010 Author Share Posted May 13, 2010 Jarrut ilmattu ja huomenna tankki paikalle ja sitten koettamaan konetta käyntiin. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 [quote="Tässä nyt pikku tiiseri kuva miltä auto näyttää auringonvalossa pestynä. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8557.jpg Näyttää kyllä hienolta. Alkaa olla se palkitsevin hetki projektista käsillä.. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 14, 2010 Author Share Posted May 14, 2010 Äsken hörähti kun kaadoin kurkkuihin bensaa ja starttailin mutta luulempa että täytyy otta bensapumppu irti ja kattoa että onko se kunnossa. Kun ei suostu tulemaan bensaa edestä taakse. Tai onko jollain jotain hyviä kikkoja miten saa linjan ilmattua. Tai vaikuttaako kolkissä tuo ns letkujen jako mokkula jotenkin siihen ettei tule bensaa. Quote Link to comment
NordBling Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Mä olen parikin kertaa laittanu letkut pumppuun väärin päin, vaikka pitäis kyllä jo tietää... Quote Link to comment
pantse1 Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Kun ei suostu tulemaan bensaa edestä taakse. Tai onko jollain jotain hyviä kikkoja miten saa linjan ilmattua. Pikkasen ilmanpainetta tankkiin. Vaikka 30cm pätkä puutarhaletkua jonka avulla puhallat tankkiin ja tiivistät samalla muovikassilla tankin suuaukon. Ylivuoto-/huohotusletkun lähtö tieten hyvä tulpata myös ettei paine karkaa sitä kautta. Bensapumpun päässä tuloletku esim. johonkin pieneen pulloon. Jos ilmalukko kyseessä, niin pitäis poistua ja bensan virrata. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 14, 2010 Author Share Posted May 14, 2010 Mä olen parikin kertaa laittanu letkut pumppuun väärin päin, vaikka pitäis kyllä jo tietää... Niin minäkin ensiksi luulin ja koetin sitten vielä väärinkin päin mutta ei mitään. No otin pumpun irti ja purin osiin ja niin kova kalvo oli pumpun sisällä että vika on varmaan siinä. No huomenna koetan toisella pumpulla ja katsotaan sen jälkeen että pitääkö tilata korjaussarja pika pikaa jostain. Ja sitten koetin tuota ilmalukon poistoa niin että imasin koneenpäästä akvaarioletkun kanssa linjastosta bensaa ja sitten letku kaksinkerroin ja takaisin pumppuun kiinni ja silti ei mitään eli taitaa vain olla kalvossa reikä. Mikä ei kyllä ole ihme kun kerran auto ei ole käynyt pariin kymmeneen vuoteen. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 15, 2010 Author Share Posted May 15, 2010 Noniin tänään tuli selvitettyä kaikenlaista. Kone saa bensaa kuva kertokoon enemmän http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8561.jpg Eli yksikään noista pumpuista ei toimi pitäis varmaan ostaa korjaussarja että saisi ainakin yhden rempatun varalle. Eli löysin siis yhden toimivan. Mutta luulen ettei sytkä anna oikein kunnon kipinää niin rupesin asiaa tutkimaan niin koko vitun jakaja on ihan vituillaan. Eli merkit ei täsmänneet lainkaan. Eli ei muutakuin jakaja irti ja kääntämään käyttöratasta sopivaan asentoon. Kun kolkin koneessa se jakaja ei toisiaan mahdu kuin yhdessä asennossa. Ja huomenna sitten säädän sytkän alkuarvoihin että saan koneen käyntiin asti. Ja sitten tälläinen varmistus eli eikös 7.5 asteen merkki ole tuo keskimmäinen. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8563.jpg Ja sitten tässä jonkun näköistä kuvatusta etuluukun alta tankki paikallaan. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8562.jpg Ja sitten ihmettelin että miksi en saa pyyhkijöiden moottoria palauttamaan mitenkään no sehän johtuu siittä että sen kuuluukin pyöriä vain yhteen suuntaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 16, 2010 Author Share Posted May 16, 2010 Kele ei sitten millään konetta käymään pitää varmaan seuraavaksi virittää 12v akku suoraan starttiin että saa vähän vipinää tuohon starttaustapahtumaan. Tai sitten hinata vessa käyntiin Mutta pyyhkijöiden vivuston sain tänään viritettyä paikalleen. Ja käännettyä jakajan käyttöakselia vielä kerran kun ei riittänyt säätövara kun yleismittarilla laitoin sytkän kohdalleen. Quote Link to comment
Lasse Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Ja pumpun tanko vai mikä lie akseli oli varmasti oikean mittainen? Quote Link to comment
Tanhis Posted May 17, 2010 Author Share Posted May 17, 2010 Ja pumpun tanko vai mikä lie akseli oli varmasti oikean mittainen? Juu on ja ongelman näytää olevan ratkennut eli virranjakajan kansi taitaa olla niin sökö että ei sen takia toimi. Mutta soittelen huomenna osaliikkeitä läpi jos vaikka saisi pika pikaa jostain uuden pyöriän, kärjet, kannen, konkan ja uudet tulpan johdot kun nuo uudet jotka mulla nyt on on ihan ryssät. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 21, 2010 Author Share Posted May 21, 2010 Turasin tänään takapuskuria paikalleen kun kerran sen kiinnikkeet oli tehty päin vi***a ja ei ne nytkään paljon paremmaksi tulleet mutta nyt on puskuri sentään suorassa ja sopii paikalleen. Eli kuvasta näkee että kuin päin p:tä kiinnikkeet autossa on. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8566.jpg Ja sitten väsäsin töötille ja sähköiselle pissapojalle katkaisija paneelin mikä on siis "väliaikainen". http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8565.jpg Ja pissapojan pumpullekkin sain pidikkeen tehtyä valmiiksi ja letkun vedettyä suuttimelle joka muuten oli tietenkin tukossa no ei muutakuin letku kiinni ja vd purkkiin kiinni ja painetta pesään niin johan aukesi. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8567.jpg Quote Link to comment
Tanhis Posted May 23, 2010 Author Share Posted May 23, 2010 Tänään sain sitten miltei kaikki puuttuneet sähköt väsättyä valmiiksi eli nyt on tööti toiminnassa ja sähköinen pissapojan pumppukin toimii ja vilkutkin vilkuttaa. Radionkin heitin paikalleen ja se vain huutaa vanhemman mallisia nuppeja. Ja ei tarvinnut t34 only radion asennuslevyä kun vähän viilailin tuota yleismallin peitelevyä. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8569.jpg Ja sitten takapuskurin sain paikalleen mitä pitäisi vielä vähän hienosäätää sivusuunnassa. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8568.jpg Quote Link to comment
Tanhis Posted May 28, 2010 Author Share Posted May 28, 2010 noniin eli käyntiinlähtö ongelma on ilmeisesti ratkaistu. Eli hihnapyörän ajoitusmerkki on ainakin 10 astetta vinossa. Eli hihnapyörän lukitustappiin on tehty joku viritys joka aiheutti sen että ajotusmerkit on vähän sinnepäin ja tästäsyystä ei se ole lähtenyt käymään kun ajotus on ollut ihan vituillaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 28, 2010 Author Share Posted May 28, 2010 Nyt olis sit pari kuvaakin mitä joku on joskus toheltanut (ei nimimerkki toheltaja). Eli ilmeisesti hihnapyörä on ollut löysässä tai muuten hakannut tapin reijän soikeaksi ja homma on korjattu niin että lyöty jotain täytettä väliin ja ei lainkaan katottu että mihin ajotusmerkit päätyvät. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8571.jpg Löin siis puukolla oikeaan kohtaan ykk merkin ja niinkuin näkyy se on aika viturallaan tuossa hihnapyörässä. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8572.jpg Quote Link to comment
Tanhis Posted May 30, 2010 Author Share Posted May 30, 2010 Noniin nyt se pirulainen sitten käy. Quote Link to comment
Kape77 Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 ...ja sä istut siinä koneella? Käy ny sammuttamas se . Eivaa :P onneks olkoon! Quote Link to comment
Tanhis Posted May 30, 2010 Author Share Posted May 30, 2010 Itse asiassa nyt kun mainitsit niin laitoin sen 12v puolalla käyntiin ja annoin puolalle hönkää 12 virtalähteestä joka oli töpselillä seinässä kiinni. Ja ei se auto tietenkään sammunut kun avaimesta käänsi eli piti käydä ottamassa virtalähde irti seinästä että kone sammu. Eli kerta se ensimmäinenkin kun olen sammuttanut auton ottamallä töpselin irti seinästä Quote Link to comment
Tanhis Posted May 31, 2010 Author Share Posted May 31, 2010 Noniin nyt on sitten koeajo suoritettu lyhyellä pihatiellä ja keskiviikkona olisi tarkoitus mennä katsastamaan. Ja kävin myöskin hakemassa paremmat kaasarien vivustot ettei pallokupit irtoa kun koneen laittaa käymään. Sitten en ole ihan varma mutta omastamielestäni laturi lämpeää yllättävän paljon eli onko ideoita mikä sellaisen voisi aiheuttaa. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Onko se laturi oikeassa asennossa? Sen pitäisi saada jäähdytysilmaa puhaltimelta puhallinkopassa / laturissa olevien reikien kautta. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 31, 2010 Author Share Posted May 31, 2010 Tuo pitääkin tarkistaa huomenna en nimittäin ainakaan ole ajatellut asiaa lainkaan kun laitoin laturia paikalleen Quote Link to comment
jonih Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Onko se laturi oikeassa asennossa?Sen pitäisi saada jäähdytysilmaa puhaltimelta puhallinkopassa / laturissa olevien reikien kautta. Voisitko valaista lisää tästä asiasta, mulla on luultavasti sama härö. Eli tuuletus tulisi tulla laturin "sisältä" puhallinkopan kautta ilmeisesti? Näinollen laturi ilmeisesti tulee olla jossain tietyssä asennossa tuohon "kiinnityslevyyn" nähden, jolla se tulee puhallin koppaan kiini? Muistaakseni se ei kyllä sovi kun yhteen asentoon sihen, mutta varmaan muistan väärin. Quote Link to comment
MU Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Tässä on keskusteltu T3 moottorin laturin kiinnityksestä,poikkeaa T1(kuplan) moottorista täysin. T:Mikko Quote Link to comment
Tanhis Posted June 1, 2010 Author Share Posted June 1, 2010 Noniin nyt sit kait selvisi laturi ongelmakin. Eli laturi ja latauksen säädin suli, ei muutakuin palikat vaihtoon ja homma ok. Sitten ei oikein käynyt kunnolla kun ajoin testilenkkiä puuhakilvillä. Se sitten taas johtui siittä että toisen kaasarin vivusto oli irti eli ei ihme ettei oikein kulje ja käy kun toinen kaasari on kokoajan tyhjäkäynnillä. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 2, 2010 Author Share Posted June 2, 2010 Tänään kävin katsastamassa ja kaikki muu ok paitsi maavarasta pomppasi uusintakerta alle 5cm ei kuulemma ole tarpeeksi ;D Quote Link to comment
-tipi- Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Peukkuu! Eestä vai takaa liitää liian matalalla?? Quote Link to comment
Tanhis Posted June 3, 2010 Author Share Posted June 3, 2010 Koko pohja eli taidan tehdä niin että nostan keulaa yhden napsun ja takaa sama juttu. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 8, 2010 Author Share Posted June 8, 2010 Nonni nyt kun on kaikki ongelman latauksen, käynnin ja bensansaanniin kanssa saatu selvitettyä niin auto olisi valmis torpin matkaan ja kilvetkin on haettu leiman kanssa konttorilta. Ainiin ja katsastussetä ei tykännyt 5cm maavarasta niin sekin piti nostaa ylöspäin ja jos totta puhutaan niin oli paljon paremman näköinen matalempana mutta minkäs sille voi Eli mitä kaikkea on tultu laiteltua niin. Penkit ja vyöt http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8582.jpg Ovipahvit http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8581.jpg Pyyhkijänvarsi spoilerilla http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8578.jpg Yleiskuvat http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8576.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8577.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8580.jpg Quote Link to comment
Tanhis Posted June 16, 2010 Author Share Posted June 16, 2010 Ruotsin reissu on takanapäin ja viat mitä ilmeni matkalla ovat -Kaasarit huonoissa säädöissä tyhjäkäynnillä -Matkamittari ei toimi -600km matka ilman radiota on aika tylsä -oven etutiivisteet kun puuttuu tuulee kivasti jalkoihin -Bensamittari ei toimi (työn alla) Matkamittarin korjasin jo muut odottelee vielä vuoroaan Ja paluumatkan kolmårdenin tien varrella otin komian kuvankin autosta. Quote Link to comment
Jorrma Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 Komia ja komia, perässä joku roska. Quote Link to comment
Guest Barn Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 Heh tais lentää valkosivut heittämättäkin..ruottiin..sori oli pakko..hieno on auto oikeesti,, Eihän sinun konetta ja sisustaa tarvii vaihtaa.Heitä ne valkosivut naapurin kuuseen ja mattamustat fukit alle ja tontiin ;)Ähtäreitä löydät kun katot nettiautoon myytävät weeveet. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 18, 2010 Author Share Posted June 18, 2010 Kyllä mielessä on käynyt että variantti t34 olis ainakin sellainen mitä ketään ei ole ennen toteuttanut. Mutta ei toi fästback protokaan hassumman näköinen ole. Mutta tästä en kyllä rupea varianttia väsäämään Quote Link to comment
Tanhis Posted June 18, 2010 Author Share Posted June 18, 2010 Tänään vähän laitoin jotain halpaa kuramattoa lattiamatoiksi ettei nyt ihan peltiä tarttisi koputella ajaessa. Ja ensiviikolla pitäisi varmaan vähän keskustella erään mestan kanssa että mitä tulisi maksamaan neliöpunos matosta tehtynä alkuperäistyylinen mattosarja. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8585.jpg ainiin ja tuli tuo listakin kiilloitettua tuohon kynnykseen. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 26, 2010 Author Share Posted June 26, 2010 Nyt on sitten 12v tupakansytkä kännykkälaturille ja navigaattorille. Eli asensin mascotin 6v to 12v dc/dc muuntimen muuttamaan tupakansytkän jännitteen. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8587.jpg Aloitin myös ratin maalamisen eli hinkkasin suurimmat epätasaisuudet pois 600 vesipaperilla ja kävin koko ratin karhunkielellä läpi sen jälkeen. Sitten vedin jotain paukkupullo maalia pintaan että näkee kunnolla kaikki tasoitusta vaativat epätasaisuudet. Huomenna olisi sitten tarkoitus vähän paklailla koloja umpeen ja hioda tuo väri tasaiseksi ja sitten ruiskulla auton väriä pintaan varmaan ainakin nelisen kerrosta pitäisi vetäistä että olisi vähän kulutuskestävyyttäkin. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8586.jpg Quote Link to comment
Guest Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 Tuossa kootaan kimppatilausta penkin kankaista: http://vwplusvw1500.blogspot.com/2008/0 ... stery.html Quote Link to comment
Tanhis Posted June 29, 2010 Author Share Posted June 29, 2010 Kivan näkösiä kankaita mutta ei vain kuulu tämän ikäiseen. Ja tarkoituksena olisi väsätä omansorttista pigalle sisustaa pikkuhiljaa kunhan kerkeää. Tähän muutokseen kuuluu muunmuassa ratti http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8589.jpg Quote Link to comment
Guest Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 vau, näitä ei kyllä näe liikenteessä koskaan, ainakaan täällä kuopion suunnalla en ole ikinä nähnyt. Tulee varmasti komia pirssi. :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.