Guest Posted April 1, 2010 Posted April 1, 2010 Neekerintukka on hyvä, mutta kuluu sikamaisen nopeasti ja maksaa paljon. Lamelilaikalla ei saa tuollaista aaltomuotoa kunnolla. Nylonharja on hyvä, mutta kuluu nopsaan ja maksaa taas aika paljon. Onhan sulla rälläkässä nopeussäätö? pari-kolme neekerilaikkaa riittää lähestulkoon koko auton putsaamiseen jos vaan on nopeussäätö lentävässä ja varoo terävimpiä kulmia. Ei hidasta ite työtä juurikaan mutta säästää laikkoja uskomattoman paljon. Täkäläisessä hongkongissa oli 25e:llä nopeussäädöllisiä rälläköitä tarvikepaketteineen, kiillotushommaa ei tuollainen alennusvaihteeton kestä, mutta maalinpoistoon ja muuhun hiontaan oiva peli. Vuoden takuulla noita saa yhden tahi kaks käydä vaihtamassa uuteen mutta hintansa väärtejä kyllä. Quote
Racing Posted April 1, 2010 Posted April 1, 2010 Boschilta löytyy myös vihreän sarjan pikku kulmahiomakone nopeussäädöllä,mutta ykkösen saa laittaa hinnan eteen verrattuna halpiksiin.Toki hintasa väärti,eikä lyö käsille tms,kun saa kierrokset säädettyä sopivaksi ja ahtaissa paikoissa työskentely "hieman" turvallisempaa... Quote
jolkkon Posted May 11, 2010 Author Posted May 11, 2010 En voi uskoa itsekään todeksi, mutta hitsaukset ovat sittenkin jo voiton puolella!!! Suurin haaste on enää takamatkustamon lattia. Ostin Oberilta pokattua peltiä josta pitää taiteilla noin 5-7 paikkaa. Runkoon 3 paikkaa ja sitten maalaamaan!!! Nyt on siis näköjään lääkitys kohdallaan ja mieliala kunnossa. Jos jotain haastetta noiden paikkojen lisäksi ihan hakemalla hakee niin se on sähköt. En purkanut hiekkapuhallukseen sähköjä juurikaan ja sehän hiukkasen nyt kostautuu. Takaa ei mene eteen varmaan enää yhtään ehjää piuhaa. Etsiskelin myyjiltä johtosarjoja, mutta eipä taida olla mitään kovinkaan sopivaa tarjolla. Kannattaa ostaa peräkärripiuhaa ja viritellä siitä, vai? Noh, ensin maalia ja sitten vasta sähköä...tai siis ihan eka hitsausta. Jospa tänään saisi sen verran aikaan että raahautuisi talliin ja homma etenisi. Voin varauksella sanoa että olen oppinut paljon hitsauksesta. Ensimmäisestä hitsireijästä ja armottomasta vitutuksesta on päästy jo kohtuulliseen varmuuteen ja sehän tässä joko jutussa oli tarkoituksin. Pientä sivuaskaretta olen myös tehnyt kuten nysvännyt vivustoja ja muita pieniä osia. Tein osainventaariota niin totesin onnekseni että minulta ei puutu kovinkaan montaa osaa koko koslasta. DWL Open Airiin ei Kalle kyllä tänä vuonna vielä pääse, eikä se johdu vain nuoresta iästä vaan.... Quote
jolkkon Posted May 11, 2010 Author Posted May 11, 2010 Ei ole nopeussäätöä Makitassa. Pitäis olla kyllä. Neekerintukka on hyvä, mutta kuluu sikamaisen nopeasti ja maksaa paljon. Lamelilaikalla ei saa tuollaista aaltomuotoa kunnolla. Nylonharja on hyvä, mutta kuluu nopsaan ja maksaa taas aika paljon. Onhan sulla rälläkässä nopeussäätö? pari-kolme neekerilaikkaa riittää lähestulkoon koko auton putsaamiseen jos vaan on nopeussäätö lentävässä ja varoo terävimpiä kulmia. Ei hidasta ite työtä juurikaan mutta säästää laikkoja uskomattoman paljon. Täkäläisessä hongkongissa oli 25e:llä nopeussäädöllisiä rälläköitä tarvikepaketteineen, kiillotushommaa ei tuollainen alennusvaihteeton kestä, mutta maalinpoistoon ja muuhun hiontaan oiva peli. Vuoden takuulla noita saa yhden tahi kaks käydä vaihtamassa uuteen mutta hintansa väärtejä kyllä. Quote
jolkkon Posted May 30, 2010 Author Posted May 30, 2010 Jeee! Nyt on hitsattu kaikki paikat. Varmaan jotain pientä vielä löytyy, mutta ainakin kaikki isot on nyt tehty. Hitto kun tuli hyvä mieli!! Pohja on ulkopuolelta 75% Epoksin peitossa. Kyllä se tästä! Palkinnoksi hitsaushommien tähän pisteeseen saamisesta Hartza on luvannut lahjan. Kuulemma odottaa sen Porschen etuloosterissa hakemista. Ensi viikko meneekin työn, lasten ja DWL Open Airin parissa. Sitten etuakselin ja maalauksen kimppuun. Quote
-tipi- Posted May 31, 2010 Posted May 31, 2010 Palkinnoksi hitsaushommien tähän pisteeseen saamisesta Hartza on luvannut lahjan. Kuulemma odottaa sen Porschen etuloosterissa hakemista. Lisää ruostetta? Quote
jolkkon Posted June 5, 2010 Author Posted June 5, 2010 Maalaus etenee pohjamaalin osalta. Vedetty pesselillä. 2K Epoksia. Quote
jolkkon Posted June 19, 2010 Author Posted June 19, 2010 Konehuone maalattiin ruiskulla. Mattojen alle jäävät sisäosat tulee pensselillä. Aivan absoluuttisen antiseptinen tilahan tuollainen hiekkapiha ei ole, mutta hyvä tuli. Väri on sama kuin autossakin, mutta 37 vuotta vie kieltämättä väristä sellaisen terävimmän kiillon ja hohdon. Quote
metake Posted June 20, 2010 Posted June 20, 2010 Huhun mukaan sama maalari on maalannut palloja ennenkin pihalla...? Quote
jolkkon Posted June 29, 2010 Author Posted June 29, 2010 Tänään taas vaihteeksi hommat eteni ihan kivasti kun oli muu perhe matkoilla ja kavereita auttamassa Sisältä auto on maalissa Moottoria tule kasailtua pitkästä aikaa. Kytkinpaketti kaikkineen uutta, sekä stefa joka oli vuotanut kytkinlevylle öljyä. Kaasareita soviteltiin myös. Hieno Gene Bergin vivusto taitaa vaatia hieman toisenlaisia paloja toimiakseen noiden kaasareiden kanssa. Vanha vivusto toimii myös, mutta näytää aika roisilta (kuvassa). Eli pitänee vaivata osatoimittajia ja etsiä tuollaiseen Brosaliin sopivat soviteosat että saa Genen paikalleen. Laatikko on vaihdoin läjässä. Muistais vaan laittaa öljyä ennen ajoa... Quote
Racing Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Tänään taas vaihteeksi hommat eteni ihan kivasti kun oli muu perhe matkoilla ja kavereita auttamassa Sisältä auto on maalissa Moottoria tule kasailtua pitkästä aikaa. Kytkinpaketti kaikkineen uutta, sekä stefa joka oli vuotanut kytkinlevylle öljyä. Kaasareita soviteltiin myös. Hieno Gene Bergin vivusto taitaa vaatia hieman toisenlaisia paloja toimiakseen noiden kaasareiden kanssa. Vanha vivusto toimii myös, mutta näytää aika roisilta (kuvassa). Eli pitänee vaivata osatoimittajia ja etsiä tuollaiseen Brosaliin sopivat soviteosat että saa Genen paikalleen. Laatikko on vaihdoin läjässä. Muistais vaan laittaa öljyä ennen ajoa... Öljynsuodatin olisi kannattanut laittaa moottoriin vielä. Quote
jolkkon Posted June 30, 2010 Author Posted June 30, 2010 Nyt on etuakseli irti. Voi olla tiukassa tuokin! Syynä ei aina voi olla vain minun voiman puute, koska talkoissa oli muitakin. Noh, lähti se lopulta. Oli ruostunut niin napakasti kiinni että pulttien aukaiseminen ei vaikuttanut mihinkään. Olisi voinut vaikka ajaa. Vanha akseli olikin kyllä ihan läpi ruosteinen. Tuo kun olisi tullut elämänsä loppuun vaikkapa 80km/h vauhdissa niin hip-hei. Kuvaa katsoessa pitää muistaa että tämäkin akseli on ollut 2009 toukokuussa katsastetussa autossa kiinni. Viime talven auto oli lämpimässä tallissa. Quote
jolkkon Posted August 21, 2010 Author Posted August 21, 2010 Pohjan maalaaminen alkaa olla ohi. Voin kertoa että pohjan maalaaminen pensselillä kahteen kertaan joka helevatin kolosta ja mutkasta on aikaa vievää. Ensin tuli PGP:n Delfleet 2K Epoksi. Päälle Normaalin Durmadur 65. Jälkeenpäin voin vain miettiä ja muistella että miksi halusinkaan maalata pensselillä... Kuulemma tulee kestävämpi kun maalia on joka paikassa ja reilusti. Noh, aika näytää jos sekään. Joka tapauksessa hieno että se on ohi. Seuraavana varmaan etuakselin paikalleen laitto ja auto pyörilleen. Quote
Guest MillaI Posted August 22, 2010 Posted August 22, 2010 Mää tein tuon saman sutimisen keväällä ja voin sanoa et ei se mitää hauskaa ole, etenkään lattialla maaten. Taidan joutua vielä jatkamaa sitä ennen kuin moottori laitetaan takas... Quote
jolkkon Posted September 9, 2010 Author Posted September 9, 2010 oho....taisi tulla liian matala Pitänee säätää "hieman" ylemmäs. Nyt siis akseli paikallaan, laatikko paikallaan ja uutta osaa monta kiloa siellä täällä näkymättömissä paikoissa. Simpukassa on varmaan väljyyttä! Osaako kukaan neuvoa miten sen saa kiritettyä? Seuraavaksi tallin siivous, vielä hieman maalia ja jarrut kuntoon. Quote
jori Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 Antaisin ite olla tolla korkeudella...Ja voin taata että et joudu normaalissa ajossa vaikeuksiin korkeuden puolesta vielä tolla korkeudella, jos sitä meinasit? Quote
jolkkon Posted October 27, 2010 Author Posted October 27, 2010 Kallelle kuuluu edelleen hyvää. Pävityksiä en ole jaksanut tehdä kun eteneminen on ollut lähinnä näpertelyä. Vaihdoin pyörän laakerit, jarrut rakennettu 100% uusista osista lähes valmiiksi ja jotain muuta pikku näperrystä. Kallen kaveriksi hankin hetken mielijohteesta hieman nuoremman bussin. Nimi on Risto. Tämä ei kuulu tälle foorumille, mutta tähän Kalle-projektiin se vaikuttaa kuitenkin. Kallea ei ole unohdettu. Tämä on Kallen kaveri. Quote
ARTO Posted October 27, 2010 Posted October 27, 2010 Väliin kevyt kevennyt... mistä tunnistaa volkkaristi toisen volkkaristin tölkkeilijäksi, sillä on rystyset verillä, eheh. Joo, muistakaa vaihtaa vaihteensirron puslat vuosihuollossa:D Quote
jolkkon Posted July 16, 2011 Author Posted July 16, 2011 Kalle pääsee huomenna LT:n lavalla maalarisedän luo. Projekti siis etenee, vaikka en itse siihen aina ole jaksanutkaan uskoa. Viime yö meni aukoessa ruostekuplia ja hitsaillessa reikiä. Noh, niitä oli paljon vaikkakin auto näytti ihan kohtuullisen hyvältä. Nyt ei näytä enää pätkääkään hyvältä. Edellisen omistajan toimesta autoon on upotettu aikalailla pakkelia vähän sinne sun tänne. Joku valopää jo kyseli milloin Kalle palaa maalarilta. Sitä ei tiedä kukaan ja vähiten maalari. Quote
jolkkon Posted August 9, 2011 Author Posted August 9, 2011 Hähää! Kone koeajettu pukissa ja toimii sairaan hyvin. Upeaa! Vielä kun saisin auton takaisin maalarilta... Quote
-tipi- Posted August 9, 2011 Posted August 9, 2011 Miksipä ei toimisi, turkkilaisella yogurtilla! Quote
DWL_Puavo Posted August 10, 2011 Posted August 10, 2011 Pisti silmään että bensafiltterin letkuista puuttuu klemmarit! Onnittelut sisäänajetusta mosasta! ...saako sitä lainaan jos näyttääkin jostain omituisesta syystä siltä että miun doppeli on aikaisemmin liikennekelpoinen :) Quote
jolkkon Posted September 20, 2011 Author Posted September 20, 2011 Koska te, hyvä yleisö, olette todennäköisesti pidättäneet koko tämän ajan hengitystä ja odottaneet miten Kallella menee maalauksessa, niin koen suorastaan velvollisuudekseni päivittää tilanteen. Eli, auto on edelleen maalarilla ja maalari ei ole edennyt asian kanssa mihinkään, mutta suunnitteilla on hyvä suunnitelma asian pikaisesti eteenpäin viemiseksi! Jatkakaa vaan odottamista. Hyvä tästä tulee, jos minulla ei petä hermot odottaessa... DWL_Puavo: saat lainaan Quote
jolkkon Posted November 8, 2011 Author Posted November 8, 2011 Nyt on maalissa. Kauan kesti, mutta kannatti odottaa. Harrastuksessa alkaa uusi vaihe; kasaus. Quote
Kartsa78 Posted November 11, 2011 Posted November 11, 2011 Hienoa, että jollakin näillä kulmilla projektit etenee! Ja hyvältähän tuo näyttää.. Quote
jolkkon Posted January 11, 2012 Author Posted January 11, 2012 Jotain on tapahtunut: -Moottori paikallaan -Sähköt melkein kunnossa -Sisusta kunnossa, lukuunottamatta etupenkkiä -Ikkunat uusine tiivisteineen kiinni -Pikkujuttuja sillä ja täällä Quote
jolkkon Posted March 10, 2012 Author Posted March 10, 2012 Kaksi vuotta ja 5 kuukautta siihen meni että pystyin ajamaan auton ulos tallista. Tänään oli se suuri päivä. Rehellisyyden nimissä täytyy mainita että koeajoa kesti kokonaiset 100m, jolloin painelaakeri antautui. Epämääräinen kolina taka-aselista keskeytti matkan jo 50m kohdalla. Samoilla adrenaliineillä pudotettiin kone pois. Eli on tässä vielä työtä... Joka tapauksessa; jumakauta se liikkui sittenkin eikä jäänyt loppuelämäksi talliin!!! Quote
jolkkon Posted March 26, 2012 Author Posted March 26, 2012 Eilen vaihdoin ohjaussimpukan uuteen. Ohjaus napakoitui odotetusti, mutta mistä olin yllättynyt että apusimpukan tapin ja holkkien vaihto oikeastaan vaikutti vielä enemmän. On ohjauksessa edelleenkin hieman klappia, vaikka kaikki on uutta rättinivelestä renkaisiin. Siis ihan kaikki. Seuraavana vissiin tiivisteiden liimaus ja luukkujen sovitus. Sitten periaatteessa voisi ajaa katsastukseen. Toki monta juttua on vielä rempallaan, mutta niiden ei pitäisi vaikuttaa katsastukseen. Quote
jolkkon Posted April 10, 2012 Author Posted April 10, 2012 Tästä aiheesta on varmaan kirjoitettu 100 ketjua, mutta pakko purkaa pahaa oloa: Oman projektin kasaus alkaa olla jo hyvässä vaiheessa, joten aloin eilen kiukun sekaisin tuntein listata kuinka paljon rahaa (ja aikaa) on palanut uusiin, mutta huonolaatuisiin osiin. Ohessa vain muutama esimerkki: -Ulkopellit; jokaista on joutunut vääntämään tai kääntämään. Paksuusvaihteluja. -Keulan VW-merkki: kaikkiin suuntiin käyrä, mutta ei siihen suuntaan kuin keulapelti on -Ajovalojen ympäryskromit: niin heppoista materiaalia, että eivät kestä edes paikallaan sekä niistä puuttuu muotoja joita orginaaleissa on -Etuovien tiististeet: Halvimmat=eivät käy minkään auton oveen, 3x kalliimmat ovat liian paksut ja erittäin huonot liimata, ei nurkkakappaleita. -Takavalot: hirmu kivat, mutta ruuvitornien väistöt eivät ole samanlaiset kuin orginaalissa Turvavyöt: Auton vuosimallin mukaiset ja vaikka mitä, mutta lukko-osat ovat 20cm liian lyhyet ..vain muutama listalta. Jos taas olen ostanut osan muillakin kriteereillä kuin "nopea toimitus" ja/tai "halpa" niin yllättävästi laatu on ollut hyvää tai ainakin riittää. Eilen illalla revin aivan käsittämätöntä shittiä olevan oven tiivisteet vielä kerran pois ja ostin kalleimmat "OEM German quality- tiivisteet" mitä löysin, jospa ne olisivat edes sopisivat vai onko sekin vain myyntitekniikkaa... Quote
Guest Jussinbussi Posted April 10, 2012 Posted April 10, 2012 Ite olen ostanut "OEMINA" kyllä niin järkyttävää skeidaa ettei se ainakaan hyvää takaa. Toivotaan nyt kuitenkin että saisit laatua ja paremman mielen. ;) Quote
Viltsu Posted April 13, 2012 Posted April 13, 2012 Kerrohan sit miten kalliimmat tiivisteet istui paikoilleen. Mullakin on halvimmat mahdolliset nyt paikoillaan ja ei ne tunnu tiivistävän ollenkaan. Aina vesisateen jälkeen on penkkien vierellä vettä :( Quote
jolkkon Posted April 19, 2012 Author Posted April 19, 2012 Kyllä. Parempi tiiviste on paljon parempi. Melkein voisi jo suositella näitä. http://www.justkampers.com/shop/t2-bay-window/original-parts/body-seals/cab-door-seal-nearside-left-j12125.html Materiaali on ihan erillaista kuin halvoissa. Liima tarttuu, mitat kohdallaan ja vieläpä kulmissa on kulmapalat. Kävinpä tuossa koeajolla. Veto on hyvin ohutta, ellei jopa olematonta. Täytyy hieman keskittyä jakajaongelmiin. Alipaine puuttuu niin ei se oikein rokkaa. Vaihtoehtoja lienee useita, mutta ajattelin ainakin kokeilla kaverin 123-jakajaa, ainakin aluksi. Jos, siis jos, ensiviikolla ei sada, ei ole paljon töitä tai suuria perhehässäköitä tai jotain muuta, niin pitäisi yrittää käydä leimaamassa auto. Quote
-tipi- Posted April 23, 2012 Posted April 23, 2012 Onnea Kallelle ajoluvan uusimisesta! Ja kuskille yhden projektietapin saavuttamisessa! Quote
jaraku Posted April 24, 2012 Posted April 24, 2012 onnea vaan leiman johdosta. nyt se on kiva kurvailla ja nauttia käden hedelmistä. Quote
jolkkon Posted April 29, 2012 Author Posted April 29, 2012 Tällainen se oli Tällaisen siitä piti tulla ja tällainen siitä sitten tuli Eihän tämä valmis ole, eli tarina jatkuu... Quote
Roope Posted April 29, 2012 Posted April 29, 2012 Sehän on näpsäkän näköinen toki aika korkeen näköinen, mikä on tuo matala joka tallista pilkistää? Quote
-tipi- Posted April 29, 2012 Posted April 29, 2012 Kallen uutta repro-osaa joutui koneistamaan DWL-työstökeskuksella. Liekkö mittavika ollut jarrukilvessä vai tuossa rummussa? Tallista pilkistää meikän TL, joka ei kyl oo erityisen matala. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.