mite^ Posted December 28, 2010 Posted December 28, 2010 Haulla etsein ja ei moista pistänyt silmään ja monella muulla foorumilla tälläinen löytyy, ainakin niiltä jolla kieli taitetaan lontooksi. Eli jatkoksi voi laitella kuvia omatekoisista työkaluista tms.. Itse pitänee tallissa vähän kuvailla jos sieltä löytyisi jotain kuvaamisen arvoista työkalua :) Quote
Guest Posted December 29, 2010 Posted December 29, 2010 TDC stoppari hihnapyoran merkitsemiseen Mannantapin ulosvetaja/asentaja vimpain: Dekkikorkeuden mittatyokalu, kuvassa ei ihan nay reika sylinteriseinan kohdalla mista saa mitattua mannan etaisyyden pytyn ylareunasta: Puhaltimen pidin keskimutterin avaamista/kiristamista varten: 1 Quote
Guest Fear Posted December 29, 2010 Posted December 29, 2010 Vääntövarsi tiukkoihin paikkoihin. Hitsattu hajonneen räikän 1/2" karasta ja 5x40mm vesijohtoputkesta, jota vielä vähän litistetty jouston minimoimiseksi. (Luoja kun taas romua ympärillä) Quote
multanen Posted December 29, 2010 Posted December 29, 2010 Vasemmalla öljyproppuavain, taitaa olla 17mm kannalla oleva pultti hitsattuna entiseen porakonetelineen kahvaan. Etualalla avain muistaakseni öljykorkin alla olevaan "pulttiin" (se jolla korkin juuressa oleva peltipömpeli on kiinni laturinjalassa). Hylsyyn tehty ura ja siihen hitsattu joku raudanpätkä. Taustalla automaattimaskiin tehty mod: Led-lamppu maksoi n. 2 euroa ja on kätevä. Pihan perällä auton alla hitsatessa näkee mistä aloittaa. Automaattimaskissahan on hankaluutena että kun halogeenityövalon säde osuu tuntoelimeen niin lasi humahtaa heti pimeäksi. Ja ahtaissa paikoissa ainakin minun jättimäinen pää on aina valon edessä. Sain idean kun näin kuvan jossa otsalamppu oli teipattu maskiin. Itse laitoin professionaalisti ruuvilla ja mutterilla (polkupyörän tankoon tarkoitetusta telineestä poistettu tangon ympärille tuleva osa). Quote
P_Valtonen Posted December 30, 2010 Posted December 30, 2010 - Kuplan askiin perän mutsku - avain - 12v / Typ-1 vauhtismutsku avain - Kuplan kansien venatyökalu (valmistajan logo varressa). Reijät piti tehdä kun alko hampaat luistelee :) Quote
P_Valtonen Posted December 30, 2010 Posted December 30, 2010 - Stefa asennus työkaluja - Läjä erilaisia kierteen puhistus - työkaluja (lähinnä lukkoliiman etc karkeemman kaapimiseen) - Kolme zipaletta pyöreille kierrepakoille pitimiä porakoneeseen (M6, M8 ja M10...Jokaiselle oma väri) Quote
P_Valtonen Posted December 30, 2010 Posted December 30, 2010 - Kammen rattaille työkalu (pari pulttia puuttuu). Toinen pää Typ-1 ja toinen Typ-4 - Wasser männäntappi - työkalu - Laturitesteri. Tähän tulossa suurempikierroksinen kone jossakin vaiheessa Quote
P_Valtonen Posted December 30, 2010 Posted December 30, 2010 - Ylempi kammen banaanisuus mittari ja alempi taas tönärille sama laitos Noi kiinnityy ruuvipenkkiin. Molemmista puuttuu kello mangneettii jalkoineen. Mutta kyllä työ tiedätte mille ne näyttää :) Quote
mite^ Posted December 30, 2010 Author Posted December 30, 2010 -Lootan säätöjigi -kesken eräinen paineilmatoiminen venttiilijousipuristin. Puuttuu kääntyvä pöytä, letkut + kytkin. -Sitten on alhaalla nokkapyöränpito työkalu (ei nää paljoa maksa mutta ei ollut töissä hommia). Keskellä säädettävä vääntövari ½" vääntiöllä, varsi scanian rattiakseli. Ylhäällä kiiruussa tehty jousipainevaaka. -Pari kipaletta venakolon tekemiseen tehtyjä "teriä" -Kuplan kansiteline porttaamiseen vaikken osaa niitä kansia tehäkkää, golffiin löytyy myös omansa Löytyy myös bugfuel desing TDC stoppari ja sitten tulpanreikään paineilmaliitin jne nippeleitä. Quote
Guest Naatti Posted January 3, 2011 Posted January 3, 2011 Näitä nyt on kaikilla mutta tos on huono kuva omasta venttiilijousen puristimesta, tehty rosterista ja pari palaa taitaa olla normaalia mustaa rautaa klikkaamalla kuvaa näkyy suurempana... Quote
Hebster52 Posted January 4, 2011 Posted January 4, 2011 Eturunkopalkin vaihto jigi. Ovisaranatapin vaihto työkalu. Molemmat lainassa jossainpäin Suomea. Tarkka sijainti kummallekaan ei ole tällä vaiheessa tiedossa.. :) Quote
Ketsa Posted January 4, 2011 Posted January 4, 2011 Molemmat lainassa jossainpäin Suomea. Tarkka sijainti kummallekaan ei ole tällä vaiheessa tiedossa.. :) Mulla on molemmista näköhavainto viimeisen kuukauden sisään, mutta molemmat ovat jo jatkaneet matkaansa :-) Quote
Tanhis Posted April 15, 2011 Posted April 15, 2011 Vaihteistoöljyn täyttökaula sähköputkesta eli tuolla saa lokarin ja renkaan välistä täytettyä kivasti vaihteistoöljyn. En tiedä miten toimii muissa mutta ainakin kolkki kg:ssä toimi todella hyvin. Quote
vwagen Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Hebsterin rungonpään vaihtojigi on palautunut minulle tampereen lainan jälkeen. Quote
Guest Timo H Posted April 24, 2011 Posted April 24, 2011 palliksen jarrusatulan männän ulosvetäjä Quote
Jope Posted April 25, 2011 Posted April 25, 2011 Paljonko on kiristysmomentti tällä vauhtipyörän vääntimellä DIY työkalut 008.jpg ? Quote
P_Valtonen Posted May 17, 2011 Posted May 17, 2011 Edit-1 lisätty dataa Kappas ton yläpuolisen kiristys homman olen missannu. Katton ja kuittaan tänne. Tossa vauhtis kiristimessä on 20hammasta ja vauhtiksessa 132 = välityssuhde 1/6,5 **** Tossa lisää DIY; rummun ulosvedin Yllä palikat, versio evo-2 (pinnapultit katkottu oikean pitusiksi) Sitten evo-1 romppeet työssä Ja alimpana evo-1 version vetarin pää Quote
P_Valtonen Posted May 17, 2011 Posted May 17, 2011 Seetityökaluja 2 eri versiota Vasemmalla perinteinen "hitsaa vena kiinni seetiin ja paukuta ulos" - versio. Tässä alako fituttaa venan putsaaminen seetirenkaan jämistä / hitseistä ja sitte kehitin tuon alla mainitun.... Oikealla kehitelmä: mutteri kiinni seetiin, tohon tuplapulttiin WBX kk kiinni ylälenkistään, ja sitten bultti kii mutteriin. Sitten vaan lekalla kiertokankeen mahd lähelle ylälenkkiä paukutusta ja seetiä alkaa tippuu irti kannesta. Plussana oli ettei tarvia alkaa putsaa mtn, kuten yllä. Iso miinus taas oli että ranteet on aikasta hellänä parin kannen jälkeen :/ Ei kannata kokeilla tätä ideaa itte... Quote
P_Valtonen Posted May 17, 2011 Posted May 17, 2011 Tosson laturi testeri. Tää vaatii (muistaakseni) 750w porakoneen toimiakseen. Haittana tässä on ettei oikein voi tehdä mitää testauksen aikana (räplätä lataus relettä etc), kun tässä o kiinni molemmat näpit. Plussa on että kahva o laakeroitu. Muuten olisi aika mahdoton pitää kiinni :) Tää olis myytävänä, saisko kympin ? Quote
Ketsa Posted May 18, 2011 Posted May 18, 2011 Oikealla kehitelmä: mutteri kiinni seetiin, tohon tuplapulttiin WBX kk kiinni ylälenkistään, ja sitten bultti kii mutteriin. Sitten vaan lekalla kiertokankeen mahd lähelle ylälenkkiä paukutusta ja seetiä alkaa tippuu irti kannesta. Plussana oli ettei tarvia alkaa putsaa mtn, kuten yllä. Iso miinus taas oli että ranteet on aikasta hellänä parin kannen jälkeen :/ Ei kannata kokeilla tätä ideaa itte... LOL! Kun käyt Petteri seuraavan kerran kylässä, niin esittelen sinulle nerokkaan keksinnön, jota yleisesti kutsutaan liukuvasaraksi... 8-O Quote
P_Valtonen Posted May 18, 2011 Posted May 18, 2011 LOL! Kun käyt Petteri seuraavan kerran kylässä, niin esittelen sinulle nerokkaan keksinnön, jota yleisesti kutsutaan liukuvasaraksi... Jeps. Kaikkiea ei tarvitse oppia / tehdä helpomman kautta, ainakaan ekalla kertaa. Siksi kait poikamiehet menee naimisiin ? :) Quote
Per Jernström Posted May 18, 2011 Posted May 18, 2011 Miten olisi vetää venasta lautanen pois ja kierteet tilalle mutteria varten? Olisi niinkuin nopea vaihto ja seeti tulee enemmän suoraan kuin viistossa ulos. Quote
-Alex- Posted May 19, 2011 Posted May 19, 2011 Just ton tapaista ulosvetäjää taas kysytty, kerkesin jo pikaisesti suunnitteleen vastaavan. Quote
Per Jernström Posted May 22, 2011 Posted May 22, 2011 Kiertokangen tasapainotusjigi. Tässä vielä proto missä on ison pään tukiruuvi väärässä paikassa. Oikea paikka on reiän keskikohta. Quote
P_Valtonen Posted August 14, 2011 Posted August 14, 2011 Tommosen löysin tallistani: Moottorin öljynpaine mittaukseen työkalu. Menee suoraan ö-kellon tilalle. Quote
P_Valtonen Posted September 4, 2011 Posted September 4, 2011 Ö-propun ulosvedin. M12 kierrre tapilla vääntö pohjaan, kunnes mäntä alkaa pyörii. Sitten vaan öljyä sisään ja irti nitkutusta. Quote
P_Valtonen Posted September 13, 2011 Posted September 13, 2011 Tästä nyt ei ole kuvaa, mutta kuvaus selittänee: Elikkä rumpuboorien tarkistus työkalu. - Katkasin n15cm tumpit vetarista & linkasin Kusarin kasaan pidemmän pätkän. - Tuolla tumpilla pysty kokeilee rummusta helpommin, missä kunnossa boorit on ja sitäkautta raakata väljä booriset takarummut samaan kasaan kuin missä noi irtilaikatut vetarin tumpit jo oli. Tuli vaan liian tehokas ! Piti sorvauttaa amiskan pojilla puolesta tusinasta silmämääräsesti kunnossa olevasta rummusta sisäpinnat puhtaaksi & laittaa ne sitten tonne myydään-osastolle. Perseelleen meni, vain yksi oli booreistaan terve :( Potutti myös huomata että tumppi klonksaa millitolkulla sivusuunnassa, mutta silti sisusta näytti OK kuntoselta. Edit-1 kuva lisätty Quote
Tanhis Posted September 13, 2011 Posted September 13, 2011 Tästä nyt ei ole kuvaa, mutta kuvaus selittänee: Elikkä rumpuboorien tarkistus työkalu. - Katkasin n15cm tumpit vetarista & linkasin Kusarin kasaan pidemmän pätkän. - Tuolla tumpilla pysty kokeilee rummusta helpommin, missä kunnossa boorit on ja sitäkautta raakata väljä booriset takarummut samaan kasaan kuin missä noi irtilaikatut vetarin tumpit jo oli. Tuli vaan liian tehokas ! Piti sorvauttaa amiskan pojilla puolesta tusinasta silmämääräsesti kunnossa olevasta rummusta sisäpinnat puhtaaksi & laittaa ne sitten tonne myydään-osastolle. Perseelleen meni, vain yksi oli booreistaan terve :( Potutti myös huomata että tumppi klonksaa millitolkulla sivusuunnassa, mutta silti sisusta näytti OK kuntoselta. Mitenköhän mahtaa olla uusien kiina tms rumpujen kanssa noi boorit. Quote
mikan Posted September 13, 2011 Posted September 13, 2011 Jos se yks ei olis ollut terve, niin olis voinut luulla että sun vetaritumppi onkin se kulunut osa. :-) t. Mika Quote
P_Valtonen Posted September 13, 2011 Posted September 13, 2011 Mitenköhän mahtaa olla uusien kiina tms rumpujen kanssa noi boorit.Voin lainata tuota, jos jotakin kiinnostaa. Jos vaan käkäleen lainaaja maksaa rahtikulut + julkasee tiedot. . Jos se yks ei olis ollut terve...........Oli tumppendaalin boorit kulunu harjaltaan vain muutaman kympin. Kattoin nekin, kun mittatulosta ihmettelin. Quote
P_Valtonen Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 "Pojat" teki ohjeideni mukaan lohkoon akselitiivisteelle avarrustyökalu. Kuvassa potero pikkusen liian suuri vielä halkasijaltaan. No terät menee lopulliseeen hiontaan tässä kuussa. Sitten taas seuraavaan romulohkoon kairaa testi koloa. Edit-1 Tuossa vielä itte laitteesta kuvatusta, kun yksi terä kiinni (säätäminen vielä kuvassa vaiheessa): Quote
P_Valtonen Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 Yksi tommonen jousipuristin myytävänä :) Dataa aiheesta: - Paineilma toiminen pää- ja apusylinteri - Ensin nousee apusylinteri ja pitää venan seetiä vasten, sitten pää syltty painaa jousen kasaan (palotilallisissa kansissa aika mahotonta muuten tehtä tätä fiksusti) - Pää syltyn alapäin tuleva nopeus säädettävissä venttilillä, säätö ei vaikuta ylosmenonopeuteen - Pää syltty d50mm = voimaa 10bar paineella tulee n 200kg ilman rajotusta. Rajotin täysillä, sylkky ei liiku yhtään. Elikkä säätö on tuossa välissä portaattomasti :) - Apu syltty on n30mm = voimaa 10 bar paineella 70kg (kannattaa moksauttaa kumivasaralla ensin lukot irti lautasesta ja sitten vasta alkaa prässää niitä tällä laitteella) - Laite johdotettu sisäisesti 4mm letkulla. Verkkoon meneävässä letkussa on adapteri 4mm - > 6mm letkulle (vihr nuoli) - Kuvassa oleva lautaseen tuleva painin osa tulee tuplaten leveemmästä materiaalista, jottei nurjahda - Kannen tasoa voi kallistaa -30 -> +15astetta, jos kannessa venat vinossa (ks alakuva, siellä kuva lukitus ruuvista ks kelt nuoli) - Itte kannen koko on Leveys 24cm ja Pituus 49cm. Kannen vastin pinta on kumitettu. - Samaa kumia on pöytää vastentulavalla pinnalla. Pystypalkissa on paikat myös seinäkiinnitykseen (sin kohdat). - Oikealla sivustalla messinkinen ylös-alas vetokytkin ohjamassa sylttyjä. Quote
P_Valtonen Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 Tossa viel neljäs kuva laitteesta (ei voi linkittää suoraan kuin 3 kuvaa) Tässä on evo-1 paininpää. Seuraaviin ja (tähänkin) tulee paksummasta matskusta, ettei ole rikkoutumis vaaraa Quote
Roope Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 Onko toi samanlainen toiminnaltaan kuin kaupalliset eli aivan tunnoton kun aloitaa painamaan jos hieman takertaa niin lyö kerrasta pohjille? joskus tollasella tuli tehtyä väärän merkkisiä niin parit venavarren kumit meni totutellessa, ei auttanut vaikka löi aluksi jousilautasen liikkeelle. aina teki ikävän nytkäyksen. Samoin paineen heittely teki kivoja tepposia välillä :D Sitten palasin ihan perinteiseen puristimeen. Nykyään on semmoinen alumiini häkkyrä jonka sain eräältä rakentelialta jossa on kierretangolla puristus, näyttää tsi:mallilta mutta sillä erittäin nopee purkaa ja kasata kannet. Quote
P_Valtonen Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 Onko toi samanlainen toiminnaltaan kuin kaupalliset eli aivan tunnoton kun aloitaa painamaan jos hieman takertaa niin lyö kerrasta pohjille? Pari kantta testasin viimeviikolla ja ei toiminut tolla sun kuvaamalla tavalla. Vissiin toi säätö jeesaa tuohon ongelmaan tai sitten se että olin moksauttanut oikeesti lukot irti lautasesta. Edit-1 Laitteeseen tulossa oikeat paineensäätimet, niin saa voiman säädettyä vimpalleen.... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.