NordBling Posted March 31, 2014 Author Posted March 31, 2014 Aika hyvät tekstit ja kuvaukset myös miten EI kuulu tehdä... Ehkä kannattaa pinnistää ja lukea noita juttuja, säästää varmaan aikaa jatkossa. Quote
NordBling Posted April 5, 2014 Author Posted April 5, 2014 Bensapumppu pörisee jo, paineentasaaja ja letkut kiinnni, vähän sähköjuttuja ni saan tän ehkä tänään käyntiin, viimeistään huomenna. Pikku puutteita muistuu mieleen, kuten katkasijoiden nupit, takapenkin alle tuleva poikittaispalkki jne. Penkit saattaa kaivata muutakin kalikkaa, kun on purettu joskus ties milloin. Nupit ehkä löytyy mutta tota penkin palkkia ei välttämättä, saa siis tarjota. Quote
Mäki Posted April 5, 2014 Posted April 5, 2014 Tehdään pelistä vähän jännittävämpää. Jos voitat varakoston kauden viimeisissä kisoissa, niin ei tarvitse maksaa sitä pakosarjaa. Jos ja kun saat turpiin, niin maksat sen tippaleivän tuplana... ? Quote
NordBling Posted April 5, 2014 Author Posted April 5, 2014 Varakosto vai hopeanuoli? Jos jälkimmäinen ni tervetuloa hakemaan ne uuniluukut... Quote
Mäki Posted April 5, 2014 Posted April 5, 2014 (edited) Ainahan poijaat lauantai-iltana paukuttelee... Kyllä varakosto on taas tikissä kauden viimeisissä kisoissa, joten eiköhän se keittolevy löydä uuden kodin, ellei sitä ole jo myyty. Humalistonkadun tallin herruudesta voi tulla vielä tiukka kisa, kun oppipoika yrittää haastaa vanhan vihreän kostajan, Edited April 5, 2014 by Mäki Quote
jaraku Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 eikös se mee niin että tallissa on mailman nopein auto. (mutta) siitä puutuu sitä ja tätä kun ei näy kisoissa! lainatakseni kaverin sanoja parasta mitä rahalla saa, mutta ei kule . Quote
NordBling Posted April 6, 2014 Author Posted April 6, 2014 Nyt ois sit keskitunneli täys bensaa. Sen siitä saa ku on laiska JA tyhmä. ...muuten kyllä toimii, käy nätisti, laatikko & kytkin toimii ainakin pukeilla ajellessa oikein hyvinnnn Mitäs putkea tuoreimpien mielipiteiden mukaan pistetään? Quote
PZQ Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 Teräspunesletku? Saattaa saada jopa nyittyä runkotunnelin sisään, ja ei ole klemmaamisesta niin nuukaa tunnelin sisällä.. -Pete- Quote
x-pj Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 Mulla kans täytty ensimmäsissä testeissä talven jälkeen keskitunneli bensasta. Minä laitoin teräspunosletkusta, mutta laiskana laitoin pohjalevyn alapuolella ulkoreunassa olevaan syvennykseen. Quote
Ketsa Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 (edited) Teräspunos ei ole se juttu, vaan mitä matskua sen sisällä on... Tefloni taitaa edelleen olla parasta mitä rahalla saa? Työkoneiden naftaletkuissa on teräspunoksen päällä vielä jonkinlainen muovi/kumikuori, jotta punoksesta ei hierry lankoja poikki ja ne terävät punoslanganpäät eivät sitten ole pistämässä reikää letkun sisäosaan. Edited April 6, 2014 by Ketsa Quote
JaniM Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 Teflonia kunnollisilla liittimillä on parasta mitä rahalla saa ja ikuiset. Quote
-tipi- Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 Ainkaan teräspunospintaista letkua en autoon bensaletkuksi laittais. On nähkääs mahdollinen palopommi, jos jostain syystä virtajohto osuu punokseen -> punos maadoittuu -> kuumenee -> sulattaa elastomeerin sisällään -> wuf sano folkkari. Quote
peruskallio Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 (edited) Ainkaan teräspunospintaista letkua en autoon bensaletkuksi laittais. On nähkääs mahdollinen palopommi, jos jostain syystä virtajohto osuu punokseen -> punos maadoittuu -> kuumenee -> sulattaa elastomeerin sisällään -> wuf sano folkkari.kukin tyylillään. jos huolettaa niin maadottaa ne letkut ja laittaa johtoihin niihin tarkoitetut vikasuojat, eli sulakkeet... veikkaisin että enemmän palaneita volkkareita on aiheuttanut haurastuneet kumiletkut, kuin edellä kuvailtu skenaario. Kovat virrat on siinäkohtaa kyseessä kun teflonletku sulaa, ennen kun se kuumentunut johto on ehtinyt sytyttään jotain muuta, kuten koko johtosarjan. Edited April 9, 2014 by peruskallio 1 Quote
JaniM Posted April 10, 2014 Posted April 10, 2014 Niin ja toinen surkea vaihtoehto on laittaa joillakin halvoilla klemmareilla ja kierre liki korkannut kiristäessä, niin tihuttelee välistä kun letku turpoaa ja kovettuu kun kuivuu bensat pois letkusta. Etenkin ruiskuvermeissä tuo tulee äkkiä vastaan ja niissä noi teflonletkut kyllä hyvät kunnollisilla liittimillä. Quote
NordBling Posted April 10, 2014 Author Posted April 10, 2014 Kauheita uhkakuvia tääl on maalailtu! Lupaan olla räjäyttämättä autoani ja itseäni/muita. Ja jos käytän teräspunosletkua, laitan läpivientikumit ja kumipäälysteiset kannakkeet. Takapenkin alle ei ole sitä poikittaista palkkia löytynyt, onkohan tämä kovin erilainen vuosimallien mukaan? Quote
SePi Posted April 10, 2014 Posted April 10, 2014 Kauheita uhkakuvia tääl on maalailtu! Lupaan olla räjäyttämättä autoani ja itseäni/muita. Ja jos käytän teräspunosletkua, laitan läpivientikumit ja kumipäälysteiset kannakkeet. Takapenkin alle ei ole sitä poikittaista palkkia löytynyt, onkohan tämä kovin erilainen vuosimallien mukaan? Mulle tuli ton viisysin mukana roinaa ja mm. se rauta. No en tiennyt että se tosiaan oli oikea osa tohon kuplaan ja panin rojukuormaan menemään. Näyttäis saksasta löytyvän. Itse meinaan tehdä tukevammasta raudasta ja osin pohjalevyyn pultattuna samalla turvavöiden rullan kiinnikkeet Quote
NordBling Posted April 12, 2014 Author Posted April 12, 2014 Penkin palkki hoidossa. Tänään ei enää pystyny vastustaa, oli pakko tehä pieni lenkki soratiellä kun muutenkin siirsin auton tallista ulos. Vieläkin hymyilyttää. Quote
NordBling Posted April 13, 2014 Author Posted April 13, 2014 Penkit tuli pestyä. Pääliset on asennettu joskus kauan sitten, veikkaan että alta löytyisi ehjät orkkisverhoilut. Takapenkin istuinosa tosin puuttui, mutta päälinen löytyi irtonaisena autosta kun projetia aloittelin. Vintiltä paksutolpan penkki, kangas päälle ja hyvä tuli. Vielä pitää hiukan kiristää, kun yli 50 vuotiaita kankaita ei uskalla kerralla kovin paljoa rankaista. Pääsiäisenä ois neljä päivää käytössä, sit ois syytä olla rekisteröinnin kannalta asiat kunnossa. Se on nimittäin varattu 25.4. :-) Quote
NordBling Posted April 18, 2014 Author Posted April 18, 2014 Tuossa tarkempia kuvia irtoperän toteutuksesta. Alakulmissa on ohjuritapit, yläkulmissa laipat kaksilla reijillä ja pyöränkotelossa vielä kolme reikää, reikiin käy 6mm pultit. Lokarit tuli summittaisesti soviteltua, vielä saa hiukan hieroa. Lähinnä takapään tarvikelokarit vaatii huomiota (yllätys) Nyt täytyy pitää pää kylmänä kun kaikki näyttää kuppaselta ja kulahtaneelta mitä hyllyssä on varattuna... 2 Quote
Tanhis Posted April 19, 2014 Posted April 19, 2014 Kantsisko tohon irtoperän saumaan hommata joku tiiviste niin saisi viimeistellymmän ulkonäön ja olis siittä varmaan käytännönkin hyötyä. Quote
NordBling Posted April 19, 2014 Author Posted April 19, 2014 Kävi mielessä, mut jäänee to-do listassa jonneki tulevaisuuteen. Lokarinauhaa ois mut sillä siihen jää liian iso väli. Quote
NordBling Posted May 12, 2014 Author Posted May 12, 2014 Piti siirtää aika ens perjantaille, kun ei ollu kaikki kamat vielä tontilla. Juuri hain verhoilut, kattoverhoilun asennus jää kylläkin myöhemmäksi. Räpsin kuvia huomenna kun saan pahvit kiinni. On tuossa vielä paljon puuhaa muutenkin. Quote
Zamppa Posted May 13, 2014 Posted May 13, 2014 Hyvältä näyttää Kuplakunkku! Voin ottaa sen sun hihniksen Kiikalaan mukaan jos nähdään siellä. Quote
NordBling Posted May 16, 2014 Author Posted May 16, 2014 Vietin vuorokauden tallissa, tässä tulos 6 Quote
NordBling Posted May 18, 2014 Author Posted May 18, 2014 Nyt kun saa laillisesti taas ajella niin voikin jo taas aloittaa purkamisen. Melkosella vauhdilla tehdyt sähköt kaipaa hiukan siistimistä ja lisäystä, jakaja pitää vaihtaa Tuneen, kytkinlevyksi tulee nelilapainen sintterilevy, laatikon tuentaa lisään torque bareilla ja Berg-tyylin lisätuella, 4-pistevyöt ja silmukkapultit niille pitää kaivaa jostain, line-lock asentaa, ym ym. Tämä ei ehtinyt olemaan ihan 40 vuotta poissa rekisteristä, kilvet oli palautettu 1.10. 1974 :-) Quote
NordBling Posted May 21, 2014 Author Posted May 21, 2014 Nyt on pakko nostaa kädet pystyyn ja todeta ettei lauantaina olla kisakunnossa vielä. Vaatisi pari-kolme huolellista päivää tallissa, ja työkiireet pitää huolen siitä ettei niitä nyt järjesty. Lisäks tuo syö tulppia tällä hetkellä, vielä selvittämättömästä syystä. Vaihdoin eilen 123Tunen paikoilleen ja kiersin samalla uudet tulpat kiinni. Sain tehtyä vajaa kymmenen kilsan lenkin, ja paluumatkalla alko jo käyntiongelmat. Muutaman kerran sain käytyä kaikki vaihteet reippaasti läpi ja selvis että kyllä tälle laitteelle meno maistuu... :-) Vakiokeppi taitaa mennä ton Scatin DragFastin tilalle takas, se on kokoajan polvessa kiinni ja liian nopea liikkeissään, pikkasen liian tunnoton. Ehkä Hovimäkeen tai kremikseen kruisaillen, mut viivalle vasta sitte ku kaikki on kunnossa ja turvallista. Quote
Mäki Posted May 21, 2014 Posted May 21, 2014 Höpö höpö. Uudet tulpat reikään ja laite kärryllä Kiikalaan. 10 km = 10 vetoa, jos joku hinaa sut takaisin varikolle. Varatulppia mukaan ja sullahan oli se irtoperä... Vähän pelihenkeä hei :) Quote
PZQ Posted May 21, 2014 Posted May 21, 2014 Mitkä tulpat sulla on? Kiikalaan vaan (ajamalla) -Pete- Quote
Guest Toheltaja Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 saako liikaa ruokaa? ja tulpat kuolee sen takia pikaisesti, kurkkaapa suutinkoot myös Quote
NordBling Posted May 22, 2014 Author Posted May 22, 2014 Tää penkitettiin jo viime kesänä, siks ihmetyttää moinen. Pitää perehtyä paremmin ennenku lähtee pidemmälle lenkille maantielle. Tänään haen taas erilaisen setin tulppia. Koneen huohotuskin on kesken, moottorinpeltejä pitää asennella paremmin jne. eikä nyt vaan oo aikaa. Ajan sitte ku on kunnossa. Edelliset Briskit oli BOR12LGS, nyt tulee samanlämpöset mutta vähän yksinkertasemmat Briskit, toissapäiväsen lenkin tulpat oli NGK D8EA. Quote
Dennis Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 (edited) Ettei sinulla kaasarit tulvi, liikaa bensapainetta? T: Dennis Edited May 22, 2014 by Dennis Quote
NordBling Posted May 22, 2014 Author Posted May 22, 2014 Tulviminenkin on mahdollista, linjassa on kylläkin säädin. Pitää laittaa vielä mittari kiinni ja varmistaa sekin. Quote
NordBling Posted May 27, 2015 Author Posted May 27, 2015 (edited) Tämänhän piti tapahtua jo vuosi sitten, ja vielä BSD:ssä syksyllä, mutta nyt vasta oli mahdollista käydä vartilla kokeilemassa että mitä on tullu tehtyä. 13,209s ja 164,76km/h oli kyllä enemmän mitä uskalsin toivoa. Tossa kaks ekaa vetoa, eka 13,8 ja toinen 13,3 katurenkailla. Sisustus on vieläkin kesken ja joihinkin katsastukseen tehtyihin räpellyksiin pitää palata ja tehdä huolellisemmin. Line lock on kytkemättä ja ilmesesti se rundari on pakko asentaa kun kolmannella vedolla viereen asettu niin kovaääninen laite etten kuullut kierroksia vaan heitin lonkalta isompaa vaihdetta :-D https://youtu.be/fcrT6bW7pWo Edited May 27, 2015 by NordBling 2 Quote
x-pj Posted May 28, 2015 Posted May 28, 2015 Tulet enskerralle toiselle puolelle. Ei se kovaa ääntä pidä, mutta stingeri on suunnattu suoraan sivulle. Quote
NordBling Posted May 28, 2015 Author Posted May 28, 2015 Joku vois laskee että montako grammaa mun pitää laihduttaa että saan kurottua eron Masaan kiinni :-D Quote
P_Valtonen Posted May 29, 2015 Posted May 29, 2015 .........ilmesesti se rundari on pakko asentaa kun kolmannella vedolla viereen asettu niin kovaääninen laite etten kuullut kierroksia vaan heitin lonkalta isompaa vaihdetta :-D Tuon kun luki, niin luulin ensin että sulla oli Jutta mukana vikassa lähdössä :D Tarttekko koko kauden gumeja? Joutaa ne mun puolestani olee sulla. Saavatpahan liikuntaa .... 1 Quote
NordBling Posted May 30, 2015 Author Posted May 30, 2015 Mjoo voisinhan mä niitä hetken pitää jos sopii. Nyt ajoin niillä yhden lähdön ilman lämmitystä, mutta huomasin ykkösvaihteen puolivälissä kumin alkavan puremaan joten jos saan line lockin kytkettyä niin eiköhän ne ala lämpeämäännnnn Ei ole tosin hajuakaan missä seuraava käyttötilaisuus olisi? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.