Jump to content

'78 pallokeula


KimmoH

Recommended Posts

Posted (edited)

Toistaseks ei oo minkäänlaista ongelmaa ollu, kupla ainut jossa 95E/98E, muut polttoöljy/diesel käytöllä. Gatesin letkut mureni kurvien osuuksilta mullakin kesässä. Joka vuos noi käyn läpi, 2 viikkoa sitten viimeks kun vaihtelin suodattimet. Kolmas kesä menossa ny E bensalla, 38tkm letkuilla menty tähän asti.  Ei tosiaan eritellä alkoholiseosten osalta mitään noissa punosletkuissa, jos ei kestäis, olettaisin jo menneen pilalle.   Sekä punosletkussa että tuossa sun käyttämässä sisäosa NBR:ää, ulkopuoli sitten jotain muuta

Edited by ovaaliheppu
  • Like 1
Posted

Kelitkin lämpes joten nyt pääsi fiksaamaan keulan maalivaurion loppuun. "Takapiha maalaus" telttatallissa, kun sisätiloihin auto ei nyt mahdu. Hilujen purku, hionta kauttaaltaan. Vähän hiontaväriä muutamiin kohtiin, varsinkin tumman epoksin peittäminen keltaisella on muuten tuskaa ja lopuksi puolikiiltävä keltainen pintaan. 

 

Tänään rojut takaisin kiinni ja sitten kovaa ajoa. 

 

image.thumb.jpeg.0793de4d20c8a6e769a2fc1a2f124939.jpeg

 

image.thumb.jpeg.7a592dd83a0b60cfa8d08688f72c6658.jpeg

 

image.thumb.jpeg.781535fae9cc1ab0a09885a7110f9123.jpeg

  • Like 5
  • 3 months later...
Posted

Nonni, taas olis pari kesää kelattu ja etupallot vaihtoon. Lemfördit ei tässä kestä kuin kaksi kesää, sitten ei kehtaa enää mennä konttorille näytille. Seuraavaksi vaihtuu alle Meyleä. Niillä 80-90 luvun nivelillä mitkä tässä oli mulle projektin tullessa ajelin huoletta useamman vuoden, vielä kun löytäs yhtä hyviä...

 

Totuuden nimissähän tuo keulan madallus on osasyynä, varsinkin tuohon että nyt repes suojakumitkin mutta silti...

 

image.thumb.jpeg.ed8046c6190091a4ce6be55e2da9869b.jpeg

 

image.thumb.jpeg.17e542d14bc043816b78936bbb518be2.jpeg

 

Pari vuotta sitten tässä samaisessa ketjussa mainostettiin että tällä Motonetin ulosvetäjällä saisi bussin pallot irti. No ei saanut, ei mahdu tuohon väliin. Tai no, jos olis laikalla vetänyt nivelen päästä pois reilu 15 milliä niin sitten olis saattanut saada väliin. Nivelet irroitettiin siis tälläkin kertaa huutamalla pari kertaa vittua ja heilauttamalla lekaa 😅

 

image.thumb.jpeg.71cdea545eb5dc54686bdf4d3cc9c500.jpeg

 

Molemmat alapallot olivat aivan kaput ja toisessa yläpallossa oli aavistus väljää joten vaihdetaan sekin nyt samoilla vauhdeilla. Toinen yläpallo oli OK, en nyt kirjanpidosta alkanut kaivamaan josko se olis ollut vielä niitä alkuperäisiä "vanhoja" osia. 

 

image.thumb.jpeg.b6547ab39b7ae4cb461c0f1ea12d6ec5.jpeg

 

Vieläkään en ole saanut aikaiseksi prässin ostoa joten nakataan luottokoneistamolle tukivarret ja uudet nivelet.

 

image.thumb.jpeg.dc230267c1b961e6487bb956fef486ea.jpeg

Posted

Ei meylet kauaa vanhene auton alla varmastikaan, on motonetin laatukamaa.

Paremmat osat jostain muualta saanee..

Posted (edited)

Osta CSPeeltä kunnolliset kerralla, selviät paljon helpommalla.. Sieltä saa Febiä..
Varmaan muualtakin.. Ei mitään järkeä paskaa laittaa sinne
image.thumb.png.14e823c5cba696143c09f7c7196b4293.png

 

Edited by Urbantoy
Posted (edited)

Eli kaikki on paskaa 😅 

 

Motonet näyttää myyvän FAG merkkistä mutta sieltä en ostanut kun maailmalta saa neljä niveltä kotia tuotuna halvemmalla kuin Motonetistä kaksi. 

 

2020 ekan kerran vaihdoin yhden nivelen ja se oli muistaakseni Febi, kahden kesän ajojen jäljiltä oli kaput. 

 

2022 syksyllä oli tuo 2020 vaihdettu ja yksi alkuperäinen nivel lopussa. Silloin oli hyllyssä uusia Lemfördejä ja vaihdoin ne alle. 

 

Nyt oli Lemfördit lopussa joten päädyin kokeilemaan Meyleä kun sitä ei ole vielä tullut kokeiltua ja ei ollut sielä halvimmasta päästä mutta silti maailmalla halvempi kuin lähikaupasta mikä tahansa. 

 

Jahka saan perän ylös, niin pääsee toteamaan miten ne pari vuotta sitten alle laitetut vetarin suojakumit ovat kestäneet.

 

Niin ja ei tuo ulosvetäjä ihan paska ollut, se passasi kuin nenä päähän raidetankojen päihin. Niin bussissa kuin kuplassakin.
 

Edited by KimmoH
Posted
10 hours ago, Urbantoy said:

Osta CSPeeltä kunnolliset kerralla, selviät paljon helpommalla.. Sieltä saa Febiä..
Varmaan muualtakin.. Ei mitään järkeä paskaa laittaa sinne
image.thumb.png.14e823c5cba696143c09f7c7196b4293.png

 

 

Tää sama Febin nivel muuten maksaa iPartssilla (Tallinna) 12,78€ kipale ja postikulut on lähimpään automaattiin 7,90€ eli ei kannata CSP:ltä tilata ;)

Posted

Mä olen raidetangon päihin, palloniveliin porannut 5mm reiän tuohon keskelle ja tehnyt varovasti 6mm jengan ja ruuvilukitteella rasvanippa kiinni. noiden käyttö ikä pitenee huomattavasti, suosittelen. 

Posted
16 hours ago, ovaaliheppu said:

Joo, ei oo ensimmäistäkään positiivista sanaa Meylen tuotteista. FeBin tekeleet nivelissä yms. on toistaseks omalle kohdalle osunu toimivina

 

Olen täysin samaa mieltä. Palliksessa Meylen kumit murtui itsekseen yhden talvenseisonnan aikana ja katsurin korjauskehotuksen jälkeen auto on nyt ollut pukeilla 10 vuotta (ko vi...tti). No se ei ole varsinaisesti Meylien vika😬 

 

Mutta hienoa harrastamista Kimmolla👍

  • Haha 1
Posted
1 hour ago, hanski. said:

Mä olen raidetangon päihin, palloniveliin porannut 5mm reiän tuohon keskelle ja tehnyt varovasti 6mm jengan ja ruuvilukitteella rasvanippa kiinni. noiden käyttö ikä pitenee huomattavasti, suosittelen. 

Tähän viitaten kuulin että tietyt valmistajat toimittaa nivelensä ilman rasvaa liittyen johonkin ympäristö tms. lainsäädäntöön. Minkä tahansa valmistajan nivel menossa paikalle voi olla fiksua tuutata uutta rasvaa suojakumin alle tehdasrasvan lisäksi.

Posted
38 minutes ago, Tanhis said:

Tähän viitaten kuulin että tietyt valmistajat toimittaa nivelensä ilman rasvaa liittyen johonkin ympäristö tms. lainsäädäntöön. Minkä tahansa valmistajan nivel menossa paikalle voi olla fiksua tuutata uutta rasvaa suojakumin alle tehdasrasvan lisäksi.

 

jep, tämä on tosi. Kannattaa aina tsekata että siellä on oikeasti rasvat sisällä.

  • Like 2
Posted
34 minutes ago, Tanhis said:

Tähän viitaten kuulin että tietyt valmistajat toimittaa nivelensä ilman rasvaa liittyen johonkin ympäristö tms. lainsäädäntöön. Minkä tahansa valmistajan nivel menossa paikalle voi olla fiksua tuutata uutta rasvaa suojakumin alle tehdasrasvan lisäksi.

 

Tästä johtuen myös lähes kaikki laakerit kannattaa napauttaa auki ennen asennusta, jakopääsarjoissa kiristinlaakerit / taittopyörät on lähes kuivia voitelultaan, joku hentonen ruostetta hidastava CRC niissä tuntuu olevan. Ei oo yks eikä kaks vesivessaa joissa muutaman vuoden sisään mennyt jakopäitä sen takia että laakerit narskahtannu kiinni muutaman kymmenen tuhannen jälkeen, ja pitäis kestää sen 90-120tkm.    Injektioruutalla ja neulalla puskenu noihin uudempiin vaageneihin syksyisin liisteriä sisään siitä paksuimmasta kohdasta, mukavasti ovat kestäneet

  • Like 4
  • 2 weeks later...
Posted

 

Nyt on Meyleä alla. Katsotaan kestääkö edes katsastukseen saakka 😀 Edelliset nivelet olivat olleet todella piukassa, joutuivat koneistamolla tekemään jigin millä tukivarren oli saanut lukittua prässiin ettei osat lennelleet ympäriinsä. Olis jäänyt köykäisellä kotiprässillä irroittamatta. Siellä on nyt mua varten työkalut valmiina, sovittiin että viimeistään kahden vuoden päästä nähdään taas 🤣

 

Keula olisi taas kasassa, huomenna vielä muutama napsu takajarruille säätöä ja sitten päästölappua hakemaan ennenkuin suunnataan katsastukseen. 

 

image.thumb.jpeg.34804524b493e213287888c43c8d5503.jpeg

  • Like 1
  • 3 weeks later...
Posted

Jaha, taitaa olla se aika vuodesta että bussin voisi siirtää talviteloille. Noin 4300 huoletonta kilsaa pyörähti mittariin kesän aikana. Tulevanakin talvena bussi saa vain seistä eli ei tehdä mitään säätöä tämän suhteen. Pyhitetään kaikki vapaa-aika bajaprojektille. 

 

image.thumb.jpeg.3c9d47f71e6e28e0eb56ae85d53d7caa.jpeg

  • Like 3
  • 3 weeks later...
Posted

Nonni, taitaa sittenkin joutua tekemään jotain. Eilen tuli viesti talvisäilytyspaikasta että bussi on valuttanut vähän bensaa lattialle.

 

image.thumb.jpeg.23913e2723aff0ed28e4b00394db5818.jpeg

 

Läjä valikoituja työkaluja matkaan, arvelin että siellä on vain neulaventtiili juminut kaasarissa ja kurvailin pelipaikoille. Sehän olikin valuttanut ihan kunnolla ja sen verran pääsin käsikopelolla kokeilemaan että jostain sieltä tankin lähdön paikkeilta vuoto tulee. 

 

Äkkiä hakemaan paikallisesta bensakanisteria ja letkua mutta ei tuolta tankista ollut enää pelastettavissa kuin pari litraa :(

 

Paremmalla ajalla nostettava perä ilmaan ja tutkittava mitä sieltä on porsinut parin viikon seisonnan aikana. Pidetään sormet ristissä että vain kumiletku, tankilta bensapumpulle, on murtunut. Sitä en ole muutamaan vuoteen vaihtanut. Jos on tankissa vika, niin sitten on keväällä odottamassa isompi remontti. 

On se jännä, taas kesti kesän ajot ilman ongelmia. Mitään merkkiä vuodosta ei ollut edes syyskuun lopullakaan kun kävin auton katsastamassa ja alustaakin ihmeteltiin nosturilla kahteen pekkaan inssin kanssa. 

  • 5 months later...
Posted (edited)

Viikko sitten kävin makoilemassa auton alla ja totesin että ei siellä PA letkuissa ole mitään vikaa vaan reikä on jossain pidemmällä, tankin pohjassa. 47 vuotta se alkuperäinen tankki kesti. Ei auta kuin purkaa tankki esiin. 

 

Tänään aamulla tyrkättiin bussi hinurin kyytiin ja kuski kiikutti lastin kotipihaan. Vuosia maksettu harrastekasko maksoi itsensä takaisin 🥳

 

image.jpeg.bd1940a20651505fa7c4cd16fe43bcd9.jpeg

 

Kotia tullessa kuistilla odotteli jo uusi tankkikin. TNT:n kuski oli vihdoinkin löytänyt perille... Paketti on saanut vähän sikaa, sormet ristiin että kolhut eivät yllä tankkiin saakka. 

 

image.jpeg.7c7db8a2b38cf710a756c604168dbef4.jpeg

Edited by KimmoH
Posted

nonni, pääshän sitä reklamoimaan. Oli se sen verran kuljetuksessa saanut sikaa että tankin lähtö oli aivan mutkalla tankkia kohden eikä uskalla mennä ainakaan vielä vääntämään ennenkuin saa tavarantoimittajalta kuittauksen. Murtuu kuitenkin käsiin koko paska. 

 

Tää oli vähän ylläri että tässä oli kiinteä lähtö, kun nettikaupan kuvauksessa sanottiin että tää tankki vaatii kaverikseen irtolähdön. Jos olis ollut sellainen, niin ei olis ottanut itseensä tuosta kuljetuksestakaan.

 

image.jpeg.4e274d31aa5e90f029a22feefb5a58ae.jpeg

  • Confused 1
Posted

Tämähän on ihan normi nykyään. Pakataan huonosti, suojaamatta arkoja paikkoja vaurioilta. Ja paketin kuljettajat vähät välittää. Heitellään ja pinotaan paketteja päällekkäin, raskaita päälle ja lopuksi kuljetetaan jakopaketteja ilman mitään kiinnitystä. Paketit sitten lentelee miten sattuu..

Posted

Valitettavan usein joo noita hakattuja paketteja tulee. Paras tapaus oli erikoinen, ostin koko keittiön laitteet kerralla, tulivat rekalla ja aloin asentamaan. Tarkistin pakkaukset kuskin kanssa, kaikki priimaa ja nätisti saatiin sisään. Kiertoilmauunin kun purin laatikostaan ulos, oli siitä vedetty toisesta kyljestä selkeästi trukin haarukalla läpi, mitat täsmäs oikeenkin hyvin. Ulkokuori uunista ku revenny säilykepurkki ja sisäpinnalla niin iso mutka ettei uunipellit mahtunu ku kulmittain sisään. Koko uuni oli ikäänku salmiakin muotoinen, kun pannat napsas pohjalavasta irti se pänksähti vähän hypäten. :D  Eli jo tehtaalta pakattu tällaisena lähtemään.  Hetken sai selittää asiakaspalveluun kuvien kera ennenku uskoivat ja sain uuden tilalle.

 

Itte taitaisin vetästä tohon tigillä kierrenipan paikalleen, mukavampi putsaillakin ku hitusen isompi reikä. Toki jos uuden saa tilalle tai hyvitystä vauriosta, koska aikaa/vaivaa korjaamiseen menee niin tottakai ne otetaan vastaan

Posted (edited)

Mecatechnicillä onneksi asiakastuki vastaa nopeasti. Eilen illalla jo vastasivat viestiini ja laitoin parit kuvat lisää. Pitäisi TNT:n kuskin tulla noukkimaan viallinen pihasta ja tuo tilalle uuden. Sormet ristiin että tällä kertaa saapuu ehjänä. 

 

Samalla selvisi että vaikka nettikaupassa edelleen luki että tankki vaatii irtonipan, niin nykyiseltä toimittajalta tulevissa tankeissa onkin valmiina tää kiinteä nippa. 

 

Edited by KimmoH
Posted

no, jos ei olis tankki hajonnut, niin viimeistään kesällä olisi lojahtanut suodattimelta PA pumpulle tuleva letku. 2020 keväällä vaihdoin E10 bensapumpun ja tämän letkunpätkän suodattimelta pumpulle. 

 

Letkunpätkä oli viittä vaille valmis ja irtosi suodattimestakin melkein ravistamalla. 

 

Heräsi jo toive että tästä se vuoto johtui mutta ei, kokeeksi vaihdoin uuden letkun ja lorautin tankkiin bensaa. Saman tien alkoi valuttamaan jostain korin sisäpuolelta eli jossain siellä tankin pohjassa on reikä. 

 

image.jpeg.d017fdfd6de7d72e40c47dbf47d99a90.jpeg

 

image.jpeg.95e727c8fa006a623b9da00342bcb89e.jpeg

 

Vinkkiä mistä metallisuodatin missä olisi tulo 6mm letkulle ja lähtö 8mm letkulle ? Tuossa uustuotanto bensapumpussa on 8mm tulo ja tankissa on 6mm lähtö. 

Posted
5 minutes ago, KimmoH said:

Letkunpätkä oli viittä vaille valmis ja irtosi suodattimestakin melkein ravistamalla.

 

Oho, noin huonoon kuntoon mennyttä letkua ei olekaan nähty aikoihin.  Aika luokatonta laatua kun menee viidessä vuodessa tuommoiseksi .... vaan mistäpä sen etukäteen tietää.

 

Kuplan alla oli, mutta se  oli tehtaan jäljiltä, siis jo silloin ~60v vanha.

Posted

Jes, ei tarvinnut tiputtaa konetta. Riitti kun siivosi koneen päältä kaasarit, ilmanputsarin, lämppärin puhaltimen, puolan ja virranjakajasta kannen. Sitten muljahti yhdessä asennossa tankki pihalle. 

 

image.jpeg.ec09286694c8f59946ce921695866afd.jpeg

 

Sitten muistui mieleen vajaan 12 vuoden takaiset kuviot. Tankin silloin puhalsin enkä pienestä rokonarvesta pohjassa murehtinut vaan vedin maalit pintaan. Nyt se sitten lopulta antautui just sieltä. 

 

image.jpeg.c7937259d1473e6b9d066b499736c9f8.jpeg

 

Muutama nuppineulan mentävä reikä pohjassa riitti näihin ongelmiin. 

 

image.jpeg.5ca646fd1b833c16bf6b8c0f4b8d7541.jpeg

  • Like 1
Posted

Putsailee, juottaa huonot kohdat ja sisälle inerta ja taas mennään pidemmälle ku kuskilläa ikä riittää. Toki uudet tankit ei kauheen kalliitanykyään oo

Posted

emmää tätä hukata meinannut, jossain vaiheessa tinaan varatankiksi, jos vaikka maailmasta joskus tankit loppuu. Uuden tankin laitan nyt tilalle, jahka se joskus saapuu tuon ekan rikkinäisenä saapuneen tilalle 😃

 

Mites muuten inerta kestää nykybensat ? Tuossa jo vuosia sitten maalikaupassa sanoivat yhdellekkin epoksille että eivät lupaa E10 tai muutenkaan viinan kestoa pitkässä juoksussa. 

Posted (edited)

En kyllä muuten oo koittanu, kun ei nykyisen käyttiksen tankkia tarvinnu pinnoittaa, hyvä huomio! Täytyypä kaivaa jotain maalattuja osia ja laittaa ne bensaan ulos auringon lämpöön suljettuun pyttyyn

Edited by ovaaliheppu
Posted

Tuo kyseinen epoksi, minkä valmistaja ei nyt tule mieleen, oli sellainen että sillä vuosikausia entisaikaan pinnoitettiin moottoripyörien tankkeja sisäpuolelta ja valmistaja lupasi bensan keston ja sitä se oikeasti myös kesti. Mutta sitten kun tuli E10 ja tiukemmat viinat, niin valmistaja ei enää luvannut kestoa mutta ei ole tullut kokeiltua mikä on totuus. Mutta sen tiedän että jos tankki on jollain pinnoitettu sisäpuolelta, niin järki lähtee jos sitä pitää joskus tulevaisuudessa korjailla tai muuten hitsata/tinata 😅 Tosta mun tankista oli temadur 20:sen irroittanut pinnasta tuo tankin vuoto, eli se ei ainakaan kestä satunnaisia roiskeita pidempään bensaa. 

 

Mutta jos on polttoaineletkut nykyään huonoja, niin on nää nelkun tulpanhattujen tiivisteetkin. En nyt arkistoja kaivanut mutta ei tästä taida olla kuin max kaksi vuotta kun viimeksi vaihdoin kumit. Nyt kun tein perushuoltoa tankkia odotellessa, niin totesin että nää on taas vaihtokunnossa. Nelossylinterin tiiviste löytyi tulpan juuresta. 

 

Ennen ja jälkeen kuva...

 

 image.jpeg.993db088eac8e9e0803cbdf076cbcbb4.jpeg

  • 2 weeks later...
Posted

Kuljetuksessa kärsinyt tankki lähti viikko sitten tiistaina Ranskaan ja eilen oli saapunut perille. Sitten myöhemmin illalla ilmoittivat että sorry, korvaava tankki saadaan aikaisintaan 26. toukokuuta, jos silloinkaan 🤬 Ei muutakuin rahat pois ja onneksi Paruzzilla on Hyvinkäällä tankki varastossa joten muutaman päivän päästä jännitetään saako posti tankin ehjänä perille. 

 

Tässä odotellessa on tsekkaukset ja huolto jatkunut. Totesin että jarrutehostimen alipaine lähdöt imusarjoissa oli syytä vaihtaa varmuuden vuoksi. Nämä olivat vähän käytetyt kun viime kesänä kokonaan hajonneiden tilalle vaihdoin mutta ei näilläkään oltu kuin muutama kesä ajettu. Meylen kumit oli jo pinnasta murtumilla. 

 

image.jpeg.5e3fe5fa221f9646d2ec7534d1c45a24.jpeg

 

Nyt tilalle meni sitten Classic Linea. Näitä ei ole tullut vielä kokeiltuakkaan. Olivat piukemmat ja jämäkämpää kumia kuin nuo Meylet. Katsotaan kauanko kestävät. 

 

image.jpeg.c866de9bf499078fb45db80d0c75e059.jpeg

Posted

Nonni, tänään tuli uusi tankki. Tuuletin kun paketti oli ehjä, samoin tankki. 

 

image.jpeg.7f649f79a63691573535679375c41213.jpeg

 

5 minuuttia ja sinne se sujahti nätisti ilman kiroilua. 

 

image.jpeg.2d2725246209c514242a5c346937314e.jpeg

 

image.jpeg.14c71b8719bedb759211303bc44ed4b7.jpeg

 

Jos viikonlopun aikana saisi virkattua kaikki muut rojut takaisin paikoilleen ja sitten toivotaan huolettomia kilometrejä kesäksi. 

 

 

  • Like 4
Posted

Nyt se on käännetty ajamalla ympäri ja pihalla tsekkasin sytkän ja synkkasin kaasarit. Jos vaikka loppuviikosta ottaisi liikenteeseen, niin pääsisi pidemmälle koeajolle. 

 

Kasatessa konehuoneeseen rojuja totesin 12 vuotta sitten tekemäni alumiinisen kaasuvaijerin suojaputken entiseksi. Murtui poikki jäähypellin läpiviennin kohdalta, kun vähän putkeen koskin. Tilasin jo uuden suojaputken, kun nyt satuin löytämään oikeanlaisen vaihteiston yli kulkevan nelkun kaasuvaijerin suojan mutta tuossa alla makoillesani totesin että eipä se riitäkkään sellaisenaan

 

Auton allahan kaasuvaijeri kulkee pohjapellin ja lattian välissä muoviputkessa takimmaiseen poikkipalkkiin saakka. Siellä on palkin läpi kulkeva lyhyt metalliputki 8mm ulkohalkaisijaltaan. Tuo kyseinen putki on sellainen tökö ja siitä pitäisi jollain tulla vielä taka-akselin päälle.  Tuo 570mm pitkä orggis vaijerin suojakuori yltää vasta siitä taka-akselin päältä konehuoneeseen jäähypellin läpi. Nyt tein pielavetisen ja vedin muoviputkesta 12 vuotta sitten tekemäni suojaputken konehuoneeseen saakka (ilmeisesti olin samaa asiaa pohtinut silloinkin kun sattui hyllystä käteen valmiiksi modattu putken pätkä).

 

Osaako kukaan sanoa millainen putki siitä takimmaisen poikkipalkin kohdalta pitäisi kulkea taka-akselin päälle ? Akselin päällä on valmis kiinnike reiällä noin 10mm putkelle, samoin ennen akselia olevassa lattian poikkipalkissa on valmiina reiät. Oiskohan matkaa jotain 30-40cm maksimissaan. En ole räjäytyskuviakaan onnistunut tuosta koskaan löytämään.

 

image.jpeg.012083b31944760a073790bd2fe099f4.jpeg

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...