Jump to content

Recommended Posts

Posted

Riippu katsastajasta, teräviä kulmia ei saa olla ja jotkut katsastajat tulkitsevat pykälää siten että ovirakenteet ovat teräviä kulmia...

 

Rohkeasti leimalle siis ja jos hylsy tuosta tulee paikallisen vaneriliikkeen kautta kotia ja kohta uudelleen leimalle ;-)

Posted

2 kertaa katsastannu kuplan ilman ovipahveja peräkkäisinä vuosina,ei mainittu mitään koko asiasta.Kahvat ja ikkunaveivit oli kyllä kiinni.

Guest lehtimäki
Posted

Katsastin oman kuplan ilman pahveja, ei rutinoita..

  • 2 weeks later...
Guest Pesone
Posted

Itse oon kerran saanu hylsyn juurikin tuosta syystä.

Posted

Tämä on varmaankin juuri sellainen asia missä inssi on käyttänyt omaa harkintaa.

 

Toinen on ajatellut että ne pahvit on varmaankin verhoiltavana ja toinen niin että pahvit on poistettu tuning mielessä.

Guest oskuk
Posted

Hmm, minun kuplani hylättiin kerran kun oli astinlauta hieman hapero. Tosin se oli sitä aikaa, kun meinasin saada hylsyn koska haukottelin katsastuksessa ;-)

Guest oskuk
Posted

Laitetaan toinen muistelo kun kerran offille ryhdyin. Toisen kerran en saanut katsastusaikaa, kun en tiennyt monesko päivä on maanantai: "soittakaa uudestaan kun tiedätte milloin haluatte ajan"

Posted

Taitaa olla turvallisuuden kannalta lopulta aika yhdentekevää onko kuplassa ovipahveja vai ei, jos kyseessä on sen ikäinen kupla jossa ei edes ole turvavöitä. :-)

 

t. Mika

  • 1 year later...
Posted

En nyt muuta paikkaa löytänyt, mutta tähän ketjuun asiani käy varmaankin.

Eli käytin kuplan tänään leimalla ja samalla muutoskatsastin säädettävän etuakselin ja leveämmät takarenkulit. Eli sitä lähinnä rupesin kysymään kun katsuri laittoi rekisteriotteeseen etunavan keskeltä lokarin kaareen otetun mitan. Joka oli 35.5cm, eli jos nyt madallan keulaa lisää ja seriffit pysäyttää ja rupee mittaamaan ja mitta on vaikka 30cm niin tuleeko sakot? Koska kuitenkin otteessa lukee että säädettävä etuakseli.

 

Muuten katsuri oli taas onnessaan kun vanhaa auto pääsi katsastamaan eikä nipottanut mistään, ei edes kuuluisasta valojen korkeudesta. Tosin eihän tuo oma ole edes matala.

 

- Juha

Posted

Kyllä se nyt vain niin menee että sakot voit saada jos madallat. Mutta siihen tilanteeseen öääseminen on aika epätodennäköistä jos auto muuten kunnossa ja mitään ei tapahdu. Mutta jos korkeutta ilman erilliskatsastamista haluat laillisesti muuttaa niin olisi konttorilla tarvinnut merkata minimi ja maksimi korkeus tms.

Posted

Toi on kanssa niin tapauskohtaista mitä merkaavat ja veikkaan että sakoituspolitiikka myös samanlaista eli jos alkuperäisestä muunnellusta autosta ruvetaan skotuksen kohdetta etsimään niin eiköhän sellaisen jostain löydä tai sitten kutsu katsastuksee. Mutta onneksi virkavallalla on kuitenkin yleensä järki päässä näissä asioissa.

 

Mutta tosiaan jos säädettävä pitäisi se kenties käydä näyttämässä ala ja ylä asennossa että saisit sen ilman sekaannuksen mahdollisuutta otteeseen. Mutta yleensä näistä kannattaa jutella ennen muutoskatsastusta miten asian voisi hoitaa kun ilman sitä ei katsuri aika varmasti rupea otetta muuttamaan.

Posted

Mulla otteessa "säädettävä etuakseli ajovalojen minimikorkeus 50 cm", virkavaltaa ei todellakaan kiinnosta ruveta mittailemaan autoja tien päällä ellet anna tekosyytä hölmöilemällä liikeenteessä. Ei sen puoleen että olisivat konttorillakaan enään nykyisin mittailleet.

Posted

>Mulla otteessa "säädettävä etuakseli ajovalojen minimikorkeus 50 cm", virkavaltaa ei todellakaan kiinnosta ruveta mittailemaan autoja tien päällä ellet anna tekosyytä hölmöilemällä liikeenteessä. Ei sen puoleen että olisivat konttorillakaan enään nykyisin mittailleet.

 

Tää on niin poliisi/konttorikohtaista. Täällä on ollut jo muutaman vuoden sellainen trendi että kyllä mitataan.

Posted

Pitääkö kuskin ikkunan toimia katsastuksessa vai voiko olla "lukittu" kiinniasentoon? Pojan volkkarissa leimaus edessä ja lasi teipattu reunoista kiinni jotta pysyy ylhäällä.

Posted

Pitääkö kuskin ikkunan toimia katsastuksessa vai voiko olla "lukittu" kiinniasentoon? Pojan volkkarissa leimaus edessä ja lasi teipattu reunoista kiinni jotta pysyy ylhäällä.

Mielestäni ei tarvitse olla avattavaa ikkunaa, ainakin itse olen katsastanut kuplan kiinteällä pleksi ikkunalla. Mutta se miten suhtaudutaan teippauksiin on toinen juttu. Parempi olisi jos lukitsisi ikkunan oven sisältä jollakin.

  • Like 1
Posted

Meniköhän tämä nyt ihan oikein? Käytin leimalla harrastevolkkaria (vähän uudempi, takamoottorinen boxer koneella kuitenkin.)

En tiennyt auton valmistenumeron sijaintia eikä tiennyt katsastajakaan. Autosta ei löytynyt mitään vikaa ja olisi muuten mennyt läpi, mutta valmistenumerosta tuli hylky. Kuukausi aikaa selvittää numeron sijainti ja käydä näyttämässä konttorilla.

Soitto eräälle tämän palstan sponsorille auttoi tässä tapauksessa. Numero löytyi ja uudelleen konttorille tunnin päästä hakemaan leima.

Posted

Meniköhän tämä nyt ihan oikein?

Valitettavasti nykyään asia on niin, että vastuu runkonumeron sijainnin tietämyksestä on ajoneuvoa katsastukseen tuovalla henkilöllä. Aika kauan jo ollut, en edes muista koska muuttui.

Posted (edited)

Mietitäänpä tuota kokonaisuutta: vastuu on sillä jonka ei tarvitse tietää auton rakenteesta mitään vs. Henkilö jonka työnä on tuntea ne ja tarvittaessa ottaa selvää. Vastuutus on vinossa, mutta sen voi kyllä korjata hyvällä palvelulla. Näin ei tässä käynyt. Suosittelisitko asemaa kaverille?

 

Valitettavasti nykyään asia on niin, että vastuu runkonumeron sijainnin tietämyksestä on ajoneuvoa katsastukseen tuovalla henkilöllä. Aika kauan jo ollut, en edes muista koska muuttui.

Edited by aki
Posted

Mietitäänpä tuota kokonaisuutta: vastuu on sillä jonka ei tarvitse tietää auton rakenteesta mitään vs. Henkilö jonka työnä on tuntea ne ja tarvittaessa ottaa selvää. Vastuutus on vinossa, mutta sen voi kyllä korjata hyvällä palvelulla. Näin ei tässä käynyt. Suosittelisitko asemaa kaverille?

Tää on tätä nyky suomalaisuutta. Mikään asia ei ole omalla vastuulla. Virkamiesten/viranomaisten pitää hoitaa kaikki kehdosta hautaan.

Kait se virkamies tulee kohta kotiin hoitamaan jälkikasvun teon? Tai ainakin näyttämään mistä munat löytyy.

 

Millä se katsastusmies tietää miljoonan eri auton ja vuosmallin erikoisjutut. Ja kuinka kauan palvelun hintaan kuuluu auton ihmettely.

Nyt jo maksaa liikaa.

Posted

Ehkä vähän roisi yleistys tuosta, että mikään ei ole omalla vastuulla. Tässä oli kyse palvelusta määritteleekö vastuu palvelutason vai voisiko myös miettiä kokonaisuutta? Tuo keissi tuskin on kovin yleinen, ei siihen yhdenkään aseman marginaalit häviä. Itse peräänkuulutin asiakaslähtöisyyttä, en vastuuta tai sen kieltämistä.

Posted

Jos katsastusmies ei pysty selvittämään rungonnumeron sijaintia, niin miten hän voi varmistua auton liikennekunnosta? Joka merkillä on omat heikot kohtansa.

Posted

Suosittelisin asemaa muillekin. Olen käyttänyt tuota konttoria jo pidemmän ajan rekisteröityjen laitosteni katsastukseen ja palvelu on ollut aina asiallista. Niin se oli nytkin ja ainoa ihmetyksen aiheeni oli se, että ko. tilanteiden varalta ei ilmeisestikään ole olemassa mitään tiedostoa, josta valmistenumeron sijainnin voisi tarkastaa.

Entä jos olisin jäänyt odotushuoneen puolelle. Olisiko tultu kysymään vai ilmoitettu vain, että hylky tuli.

Tuossa jälkikasvuesimerkissä mielestäni palvelu jää puolitiehen. Kyllä virkamiehen pitäisi näyttää myös mihin tuo juuri löydetty elin pitäisi asettaa.

  • Like 1
Posted

Kävin kesäkuussa konttorilla ja hylky meinasi tulla maksamattoman veron takia, konttorin täti tulosti laskun ja tarjosi konttorin nettiä laskun maksuun.

Huippu palvelu !!

 

Soitto trafiin paljasti että olin 4001 onnellisen asiakkaan joukossa, joille ei tullut edes laskua..'

Trafin mamma tuumas, että edellisellä päivitys kerralla oli asiakkaita 30 001 kpl ketkä ajoivat tietämättään verotta..

 

Kilvet lähtee tienpäällä automatik myös näissä tapauksissa.

Ajoneuvon käyttäjän varmistettava ennen matkaan lähtöä ko seikat, tuumasi trafin mamma..

 

Kuis teil mennään, onko verot varmasti maksettu?   :)

 

-Pete-

  • 4 weeks later...
Posted

vähän off topic, mutta pakko jakaa kun tuli niin hyvä mieli eilen!

Eli oli rekisteröintikatsastus yli 10 vuotta pois liikenteestä olleelle kuplalle (perheessä uudesta asti, mulla projektina vsta 2006) ja tuli samalla ajettua autolla ensimmäistä kertaa sitten v. 2002. Uusien jarrujen yms. sisäänajo oli kokonaista 1 km matka tallilta konttorille!

Turun Vähäheikkilän katsastusasemalla oli tosi asiallinen suhtautuminen harrasteajoneuvoihin, ei pelkästään kuplaani, samaan aikaan oli näet vieressä äreän kuuloinen Skyline, jonka avaimet saatuaan katsuri sanoi että toivottavasti ei karkaa koelenkillä käsistä, ja jonka hienouksia katsurit välillä ihmetteli porukalla. Kaikesta näki että Kupla oli mukavaa vaihtelua tojotien ronkkimisen välillä.  Ei turhia nipotuksia, esim. konetilaan ei vilkaistukaan, auton alta vaan totesi että harvinainen Kupla kun ei vuoda mistään öljyä, ja jarrut ottaa tasaisesti. Kuplasta ei löytynyt pahemmin vikaa, toinen valo osoitti hiukan ylös ja pyyhkijät toimii verkkaisesti, ja paperit tuli huomautuksitta. Alkuperäisen tunnuksen kilpiä joutuu vielä hiukan odottelemaan, sitten voikin käydä maalaamoissa tarjouksia kyselemässä.

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...