Guest Hartza Posted August 9, 2013 Posted August 9, 2013 Joo, on vÀÀrÀnmerkkinen, mutta jos ei ketÀÀn haittaa niin dokumentoidaan projektikertomusta tÀnne Volkkaripalstalle.  Tuli uhottua BIF:ssÀ, ettÀ ensi vuonna tullaan tullaan sitten BIF:iin 356 Porschella. Jospa palstan tuella saataisiin tallissa vajaa pari vuotta pölyÀ kerÀnnyt -61 vuosimallin 356 takaisin liikenteeseen. Auto on viettÀnyt nuoruutensa Californissa ja laivattu 2000-luvun alkupuolella Hollantiin 356-kerÀilijÀn varastoon. LiikenteessÀ auto on ollut viimeksi joskus 90-luvulla.  Visio projektin lopputuloksesta ei ole vielÀ tÀysin selvillÀ. Varmaa on kuitenkin, ettÀ taidot/rahat/aihio ei riitÀ tÀysentisöintiin. HyviÀ ideoita otataan vastaan.     -Hartza_DWL Quote
Guest pep Posted August 9, 2013 Posted August 9, 2013 Makee "aihio"  pakolliset huollot leimausta varten ja ajoon... possut tykkÀÀ kun niillÀ ajellaan...  jos muutta haluaa jotain niin ehkÀ lievÀÀ outlaw henkeÀ, vÀhÀn tonttiin, semi retro kuppipenkit ja sebring tyyppinen putki, mutta makuasioita kaikki tyyni :) Quote
Ketsa Posted August 10, 2013 Posted August 10, 2013 Hieno on, ei muuta kuin tekniikka tikkiin ja kovaa ajoa. Quote
höpö heka Posted August 10, 2013 Posted August 10, 2013 EihÀn tÀmÀ mitÀÀn tÀysentisöintiÀ tarvi edes. Tekniikan lÀpikÀynti ja menoksi! Wide five kunniaan. Maltillinen madallus passais. SehÀn on helppo homma, kun on sÀÀtöakseli jo tehtaalla asennettu. Tulen ensi kesÀnÀ Biffiin, jos tulet tÀllÀ paikalle :) Quote
harrastaja0070 Posted August 11, 2013 Posted August 11, 2013 hienoo Hartza mukava nÀhdÀ tuollainenkin hÀrpÀke.ItsellÀ on muuten ihan samanlainen ajossa '61 ja T5 joten nÀhdÀÀn kun tavataan jossakin riennoissa. ollaan yhteyksissÀ t. hj Quote
Guest Hartza Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Kiitos Californian aurinkoisen sÀÀn, auton kori on ikÀÀnsÀ nÀhden loistokunnossa. Kuskin ja apukuskin lattiasta löytyi alkuperÀisten ÀÀnieristeiden alta noin 10 pientÀ reikÀÀ, jotka on nyt hitsailtu umpeen (fiksumpi olisi vaihtanut samassa ajassa uuden lattiapellin). TÀmÀn lisÀksi riittÀÀ, ettÀ vaihtaa varapyörÀkotelon pohjan uuteen. TÀhÀn löytyi onneksi korjauspelti saksanmaalta.    NÀyttÀÀ siltÀ, ettÀ auton koko keula on joskus vaihdettu kertaalleen. Suurin miinus on liittyykin juuri tÀhÀn, sillÀ keula ja konepelti on pÀivitetty vuotta nuoremman T6 mallin mukaiseksi. Maalipinta on huono ja korista löytyy kauttaaltaan pieniÀ lommoja ja maalipinnan halkeamia, mutta ei anneta tÀmÀn hÀiritÀ.  48 viikkoa Biffiin...  Hartza_DWL Quote
aki Posted August 17, 2013 Posted August 17, 2013 Jos helpottaa niin sun projekti on kyllÀ kadehdittavan kuiva ja vÀhÀtöinen. Loput jutut kuosiin ja voit keskittyÀ sen fiiliksen hakemiseen. Openiin 356 rivistö?  KyllÀhÀn tuo voisi lÀhempÀnÀ maata, jos oikein lÀhelle haluaa niin modaa sitÀ varapyörÀn koteloa kun sen joudut paikkomaan kuitenkin. Se kerÀÀ ensimmÀisenÀ hidastetöyssyt. Nimim. eihÀn siinÀ ole edes kaikkia osia saati tankkia.  Quote
DWL_Puavo Posted August 17, 2013 Posted August 17, 2013 Projektin lÀheltÀ nÀhneenÀ, tÀmÀ ei vaadi muuta kuin virtaa rukkasiin ja hipistely vÀhemmÀlle! MuseopirssiÀ siitÀ ei tosiaankaan kannata tehdÀ, ja jutellut visiot kyllÀ kohdallaan. Roudaat sen meidÀn tallin pihalle kun pakkaset alkaa, ostat lavan kvartsia ja useamman lavan kaljaa -> alkaa etenemÀÀn! Kun suhnaa sopivasti pellille niin sen jÀlkeen ei arpominen enÀÀ auta vaan on pakko tehdÀ. Sit toki ulkoistat pohjat + maalauksen niin sÀÀstyy kokonainen vuosi. Moottoreitakaan ei ole meidÀn tallilla jonossa kuin 2-3 joten se ei ole ongelma, ainakin jos sopivasti porschen ÀpÀrÀlapsia hyvÀksytÀÀn takakonttiin. Quote
Guest Hartza Posted August 23, 2013 Posted August 23, 2013 Auton mukana tuli 60 hp 1600 arpamoottori, jonka auton myyjĂ€ oli ostanut rompetorilta reilu 10 vuotta sitten. Moottori on melko tĂ€ydellinen, joitain moottoripeltejĂ€ ja pakoputkiston osia ja ilmanputsarit puuttui. KyllĂ€ me tĂ€stĂ€ vielĂ€ Porchen kone tehdÀÀn, eli laitappa DWL_Puavo pukkipaikka jonotukseen, itsellĂ€ ei taidot riitĂ€ koneen kasaukseen.   Kone oli ajettu joskus kunnolla kiville ja siinĂ€ oli reipas halkeama pohjassa. TĂ€lle löysin hitsarin, joka sai hitsattua halkeaman umpeen. Reunimmaisen kiinnityspultin paikka jĂ€i hitsamatta, mutta eiköhĂ€n tuon saane silti jotenkin pultattua kiinni.     Moottori nĂ€yttÀÀ kauempaa aivan kuplan koneelta, mutta ei tĂ€stĂ€ montaakaan yhteistĂ€ osa kuplan kanssa löydy. 356:n moottorin lohko on kolmeosainen ja kampuran laakerit on 50 milliset. Kampuran kaulat oli jo 0,5mm alikoossa, katsotaan mitĂ€ DWL:n moottorigurut sanoo tarvittavista osista/koneistuksista. MillĂ€s saisin kotikonstein mitattua lohkon laakeripukin halkaisijan, tehtaan STD pitĂ€isi olla 60,235? KevennyksenĂ€ pitÀÀ mainita ettĂ€ laakerisatsi tĂ€hĂ€n maksaa noin 400âŹ, tuntuuko teistĂ€kin vĂ€hĂ€n hinnakkaalta?  Kaasareina tĂ€ssĂ€ on 32mm kaksikurkkuiset Zenithit, joista molemmista kaasulĂ€pĂ€t oli ruostuneet umpeen. Ebaysta löysin jo tiivistesarjat (Unimog:ssa samat kaasarit) ja yhden varaosakaasarin, vielĂ€ toiselle kaasulĂ€pĂ€lle olisi tarvetta.  Onko tietoo kĂ€ykö tĂ€hĂ€n jonkun VW:n moottoripellit?  Hartza_DWL Quote
vwagen Posted August 24, 2013 Posted August 24, 2013 Monet moottorin pelleistÀ ovat kyllÀ VW tehtaalta perÀisin mutta enemmÀn tai vÀhemmÀn muunneltuja Porsche kÀyttöön,etupelti on melko helposti tehtÀvissÀ kuplan pellistÀ(tÀytyy olla kyllÀ malli minkÀ mukaan tekee),takapellistÀ ei ole kuin keskiosa Kuplan peltiÀ,pÀÀdyt tehty kokonaan uudestaan,samalla peltiÀ levennetty ja tiivistelista lisÀtty,Porschessahan moottoritilan tiiviste kiinnitetÀÀn moottoriin,sivupellit tÀysin Porschen omat. Quote
Per Jernström Posted August 28, 2013 Posted August 28, 2013 Itse laittaisin tuollaiseen ensin kuplan sikaviritetyn moottorin (ehkÀ laatikonkin?). PÀÀsee ajamaan (motivaatio laittaa koria nousee heti) eikÀ tarvitse jÀnnittÀÀ. Jos/kun joku laukee niin ei ole mikÀÀn tÀys konkurssi edessÀ. Minulla 912 Porschessani samasta syystÀ tyyppi-4 moottori. Vakiomoootorin teen sitten kun kaikki muu on tehty. Mutta tuo nyt ihan mun oma filosofia. Quote
Guest Hartza Posted November 2, 2013 Posted November 2, 2013 Nyt on Hartzan tallissa kÀynyt pölinÀ kunnolla, pÀÀtin sittenkin pyyhkÀistÀ auton puhtaalle pellille. MietinnÀssÀ sopiva vÀri ja hakusessa hyvÀ+halpa maalari.   Maalin alta löytyi melkoista perunapeltoa, tÀhÀn saakka pakkelia löytynyt parhaillaan reilut 5mm.   Ja pitÀÀhÀn tÀmÀ yleisön pyynnöstÀ tonttiin saada, keulaan on menossa Aircooledilta hankitut dropit ja perÀn vÀÀntösauvat huutavat pientÀ napsuttelua.  Hartza_DWL Quote
Guest Hartza Posted November 2, 2013 Posted November 2, 2013 Puuttuvat moottoripellit löytyi Ranskanmaalta firmasta http://www.rosepassion.com/. Samalla tilasin myös pissapojan sÀiliön, tietÀÀkö joku missÀ tuon Uribagin paikka on?  Hartza_DWL Quote
höpö heka Posted November 2, 2013 Posted November 2, 2013 missÀ tuon Uribagin paikka on? Hartza_DWL  Kuvassa nÀkyy tankin vieressÀ kuskin puolella pari koukkua, siinÀ pitÀs uribÀgin roikkua.  Ps. Etsi hyvÀ maalari. Quote
Guest Hartza Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Kuvassa nÀkyy tankin vieressÀ kuskin puolella pari koukkua, siinÀ pitÀs uribÀgin roikkua  Kiitti tiedosta, siis nÀin:  Pumpataanko jalkapumpulla pussiin ilmaa vai kiertÀÀkö vesi pumpun kautta?  Hartza_DWL Quote
Guest Barney Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 TÀmÀ vÀri voisi sopia 356, jos ei pidÀ olla 356 vÀrikartoista.. olive Quote
Tanhis Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Kuvassa nÀkyy tankin vieressÀ kuskin puolella pari koukkua, siinÀ pitÀs uribÀgin roikkua  Kiitti tiedosta, siis nÀin:  Pumpataanko jalkapumpulla pussiin ilmaa vai kiertÀÀkö vesi pumpun kautta?  Hartza_DWL  En tiedÀ selkeyttÀÀkö tuo asiaa. Quote
Guest Hartza Posted November 14, 2013 Posted November 14, 2013 Onko kenellÀ nurkissa palliksen ohjausvaimenninta, tartteisin min ja max mittoja. PÀÀllisin puolin nÀyttÀÀ melko samalta, porssen oman vaimentimen min mitta on noin 30cm ja max 45cm, pÀissÀ 10mm reiÀt.  Hartza_DWL Quote
aki Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 Kirjallisuuden mukaan 356 vaimentaja on VW osan kanssa vaihtokelpoiset. Muistini mukaan (en kaivanut kirjaa esille) kÀÀntösÀde kasvaa hieman mutta kÀytÀnnön ongelmaa siitÀ ei tule.  Aki  Onko kenellÀ nurkissa palliksen ohjausvaimenninta, tartteisin min ja max mittoja. PÀÀllisin puolin nÀyttÀÀ melko samalta, porssen oman vaimentimen min mitta on noin 30cm ja max 45cm, pÀissÀ 10mm reiÀt. Quote
aki Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 Moi,  Mika maalasi mun 356:n ja jÀlki on kyllÀ hyvÀ omasta ja muidenkin auton nÀhneiden mielestÀ. Kannattaa kysÀistÀ http://www.carace.fi/ - Suosittelen.  VÀri oman maun mukaan - kuten aina :D  Aki  Nyt on Hartzan tallissa kÀynyt pölinÀ kunnolla, pÀÀtin sittenkin pyyhkÀistÀ auton puhtaalle pellille. MietinnÀssÀ sopiva vÀri ja hakusessa hyvÀ+halpa maalari.   Maalin alta löytyi melkoista perunapeltoa, tÀhÀn saakka pakkelia löytynyt parhaillaan reilut 5mm.   Ja pitÀÀhÀn tÀmÀ yleisön pyynnöstÀ tonttiin saada, keulaan on menossa Aircooledilta hankitut dropit ja perÀn vÀÀntösauvat huutavat pientÀ napsuttelua.  Hartza_DWL Quote
Guest Hartza Posted February 15, 2014 Posted February 15, 2014 (edited) Porschen peltipuhdas koppa on nyt kuskattu maalarille, toivottavasti saadaan hyvÀÀ jÀlkeÀ. TÀssÀpÀ parin ensimmÀisen pakkelointipÀivÀn tuotoksia.    Hartza_DWL Edited February 15, 2014 by Hartza Quote
Guest Hartza Posted March 10, 2014 Posted March 10, 2014 NytpÀ olis pinnassa nopee (=hopee) vÀri. Seuraavaksi sitten napsautetaan rÀikkÀ toiseen asentoon ja kiinnitetÀÀn kaikki irroitetut osat takaisin paikoilleen.      Hartza_DWL Quote
Guest Hartza Posted March 10, 2014 Posted March 10, 2014 Hollannista löytyi loistava P-osien kauppa: http://www.parts-wise.com/ - lasien tiivisteet tuli tuolta nopeasti ja rahtivapaasti, suosittelen.  Hartza_DWL Quote
-tipi- Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 No kiitos kiitos! Ai ettekö puhuneetkaan tuosta hurmaavasta kiinnitysliinoja kiristelevÀstÀ herrasmiehestÀ??? Quote
ARTO Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 356 on hieno ja kaunis koriltaan ja tuore maalikin kiiltÀÀ nÀtisti, mutta mielestÀni nÀmÀ lÀhellÀ vannehopeaa olevat maalisÀvyt pitÀs maailmasta kieltÀÀ, ovat niin tylsiÀ. Quote
jaraku Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 arto! on vaan kateellinen. hyhÀ hartza samaa rataa. Quote
ARTO Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 Pöh, itse automalli on hieno, en vaan tykkÀÀ nÀistÀ harmaista/hopeista vÀreistÀ. MitÀÀn tekemistÀ kateuden taikka muun arvostelun kanssa. PelkkÀ mielipide vÀristÀ joka yleensÀ makuasia. Quote
GT78 Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 Jos hiukan Arto tutkit Porschen historiaa (sitÀ kilvanajohistoriaa siis) saattaa tuo hopea vÀrinÀ saada hiukan enempi ymmÀrrystÀ.  Onhan noita vedetty mattavihreÀksikin maailmalla mutta niiden tekijöillÀ taitaa olla tallit jo tÀynnÀ nÀitÀ nopean vÀrisiÀ... Quote
Guest Hartza Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Talli-ilta poiki muutaman kyssÀrin:  MikÀ on tÀmÀ etuboksissa sijatseva vempele, koko noin 10cm x 10cm?  Voiko jarrujen pÀÀsylinterin korvata suoraan kaksipiirisellÀ (palliksen?) sylinterillÀ? Onko polkimen liikematka sama? Haittako jos sylinterin halkaisija kasvaa jonkun millin?   Hartza_DWL Quote
aki Posted March 26, 2014 Posted March 26, 2014 Boksista ei tietoa, nÀyttÀÀ tee-se-itse jÀljeltÀ. EhkÀ itse tehty jÀnnitteenalennin jos auto muutettu 12V?  Laitoin itse flÀkÀn 2-piirisylinterin. Myös 911-sylinteriÀ kÀytetÀÀn jonkin verran. Halkaisija vaikuttaa lÀhinnÀ poljintuntumaan.  Aki   Talli-ilta poiki muutaman kyssÀrin: MikÀ on tÀmÀ etuboksissa sijatseva vempele, koko noin 10cm x 10cm?  Voiko jarrujen pÀÀsylinterin korvata suoraan kaksipiirisellÀ (palliksen?) sylinterillÀ? Onko polkimen liikematka sama? Haittako jos sylinterin halkaisija kasvaa jonkun millin?   Hartza_DWL Quote
multanen Posted March 26, 2014 Posted March 26, 2014 Ai nii tuo mysteeriolaatikko on varmaan 6 -> 12 volttia jÀnnitteennostin. Olisko ollu tereot joskus 12v ja muuten 6v? Tehotransistorit oikealla olisi kytketty vÀrÀhtelemÀÀn, rengasmuuntaja nostaisi jÀnnitteen, punainen osa sitten sisÀltÀisi tasasuuntaajaan.  Voisihan tuo olla jÀnnitteenalentajakin yhtÀ hyvin niinkun aki ehdotti, on vaan aika "hienoa" tekniikkaa semmoseen (nykyÀÀn toki arkipÀivÀÀ). Quote
aki Posted March 26, 2014 Posted March 26, 2014 Kuullostaa fiksummalta arvaukselta. Joka tapauksessa nakkaisin tuon sytyttimen aika etÀÀlle tuosta bensatankista :)  Ai nii tuo mysteeriolaatikko on varmaan 6 -> 12 volttia jÀnnitteennostin. Olisko ollu tereot joskus 12v ja muuten 6v? Tehotransistorit oikealla olisi kytketty vÀrÀhtelemÀÀn, rengasmuuntaja nostaisi jÀnnitteen, punainen osa sitten sisÀltÀisi tasasuuntaajaan.  Voisihan tuo olla jÀnnitteenalentajakin yhtÀ hyvin niinkun aki ehdotti, on vaan aika "hienoa" tekniikkaa semmoseen (nykyÀÀn toki arkipÀivÀÀ). Quote
Guest Hartza Posted March 26, 2014 Posted March 26, 2014 Kiitti kommenteista.  PÀÀsylinterissÀ on neljÀ lÀhtöÀ, onko parempi vetÀÀ taakse kaksi linjaa vai riittÀÀkö ettÀ haaroittaa putken takana?  TakajarrusylinterejÀ piti sorvauttaa syöpymien vuoksi "ylikokoon", toivottavasti ei vaikuta pahasti jarrubalanssiin.  Hartza_DWL Quote
Urbantoy Posted March 26, 2014 Posted March 26, 2014 (edited) Hetkinen,  Eikös kaks piirijarruissa pÀÀsylkÀltÀ lÀhde kaks linjaa, toinen eteen ja toinen taakse ja sitten ne haarautuu edessÀ ja takana molemmille puolille.. siis en tiedÀ minkÀ syltyn laitat. kÀsitys mulla on tÀmÀ ettÀ kaks sisÀÀn ja kaks ulos.. YhteensÀ neljÀ.. Vai enkö tajunnut tota sun propua..  Sori omaani tein yks piirijarrut -> kaks piiri, tais olla ettÀ kaks eteen ja yks taaks.. Edited March 26, 2014 by Urbantoy Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.