HBR Posted October 27, 2013 Posted October 27, 2013 Noniin jatketaan tällä puolella... "Auto" vaihtoi omistajaa perjantaina niin kuin huomataan:) Ollaan reissun päällä kavereitten kanssa,koitan jotain heti tänne laittaa... Auton nähtyäni niin meinasin vähin äänin häipyä paikalta mut kuitenkin polte (sairaus) saada junis projekti vei voiton... 1,5tunnin mietinnän jälkeen laitettiin "auto" kyytiin. Eilisen päivän kateltuani vuoroi junista ja vuoroin netistä pelli osia etsien ja vielä kavereitten vinoillessa meinaan koittaa mitä tästä vielä saahan aikaseksi, tai sitten joskus myyään takavalot ja toinen etu-umpio jotka ovat säilyttämisen arvoiset;) Entiselle omistajalle kiitokset rehellisyydestä ettei ole vähällä hitsattu projekti=),mut uskoisin ettei hupikilvet olis ihan purkkapaketilla ja roudarinteipillä onnistunu tälle kesälle=) Totuus paiskas vasta silmille nähtyään projektin... nyt mennään vkl hauskaa pitäen (koitetaan varoen viiä kotii;)) ja sit mietitään ma aamusta mitähän järkiä täs volkkariharrastukses on=) Jaa-ha sit koitetaan selvittää todellisuus kuvilla=) Quote
NordBling Posted October 27, 2013 Posted October 27, 2013 Jee! Toihan on paskempi ku mun suolöytö! :-) Ei muutaku lukemaan kaikki käynnissä olevat projektikertomukset läpi. Sieltä varmaan löytyy erilaisia lähestymistapoja. Pienillä askeleilla ni ei tuu epätoivon puuskaa. Quote
Anpu Posted October 27, 2013 Posted October 27, 2013 Älä hättäile kivempaa tota paksupeltistä vanhusta on hitsailla kuin -00 ransiittia. Quote
Tanhis Posted October 27, 2013 Posted October 27, 2013 Toi on kyllä aika paha mutta ei mahdoton. Ja umpiotkin taisi olla kuplasta. Quote
Jaku82 Posted October 27, 2013 Posted October 27, 2013 Älä hättäile kivempaa tota paksupeltistä vanhusta on hitsailla kuin -00 ransiittia. hehheh. Minäkin yritin muutama vuosi sitte tapella -04 ransua koritakuuseen helmojen takia.. onnea uudelle prokkikselle. Missäs päin tämä alkaa valmistua? Quote
ARTO Posted October 27, 2013 Posted October 27, 2013 Tampere-Helsinki motarilla näkyi kummia tänään, ruoste vaan pölisi kun Volkkarit meni peräkkäin:) Quote
HBR Posted October 28, 2013 Author Posted October 28, 2013 Eilen saatiin projekti omalle pihalle,yli 500km tuulettelun jälkeen. Toi on kyllä aika paha mutta ei mahdoton.Ja umpiotkin taisi olla kuplasta. Niinhän nuo ajovalot näytti olevan kuplasta:( Älä hättäile kivempaa tota paksupeltistä vanhusta on hitsailla kuin -00 ransiittia. hehheh. Minäkin yritin muutama vuosi sitte tapella -04 ransua koritakuuseen helmojen takia.. onnea uudelle prokkikselle. Missäs päin tämä alkaa valmistua? Tuusulaan tuotiin,valmistumisesta ei uskalla edes haaveilla. Mutta tällä suunnalla sitä pikku hiljaa aletaan parsia:) Tampere-Helsinki motarilla näkyi kummia tänään, ruoste vaan pölisi kun Volkkarit meni peräkkäin:) Juu,kyllähän toi yhdistelmä kummastutti monia kanssa autoilijoita=) Mahtokohan Arto olla pökötillä liikkeellä? Quote
HBR Posted January 24, 2014 Author Posted January 24, 2014 Heilautetaas tätäkin... Kävipäs tässäkin projektissa niin että... Tuohon ruosteenpunaiseen torsoon lähdin hakemaan ovia tossa yks vkl, ja kuinkas kävikään siellä oli koko auto myytävänä. Paperit ja kaikki. Ei voinut olla ostamati... 3 vuotiaan tyttären eka komentti ku pihaan kurvattiin "valtavan ihana volkkari" =) HIEMAN vähempi mätä,ja osia oli aikas kattavasti. Käyntiinkin se viel lähti. Punainen torso saa jäädä elintenluovuttajaksi. Ikkuna määrä on tarkoitus säilyttää samana,kehyt vaihtaa. Tällä viikolla on sitten alettu harjottelee pellin väkistelyä... Jos jollain tarvetta tosta punasesta jtn vähemmän mätiä kohtia,niin ottaa yhteyttä. Tarkoitus pilkkoa toi jossain vaiheessa. Quote
jori Posted January 24, 2014 Posted January 24, 2014 Kiva ovilöytö:D minkä ikäinen tuo oikein on? Quote
HBR Posted January 25, 2014 Author Posted January 25, 2014 jori Posted Yesterday, 23:55 Kiva ovilöytö:D minkä ikäinen tuo oikein on? Otsikon mukainen=) Toi puhkottu on myös -61. Ilmeisesti loppu vuotta kun taas toi eka on alku vuotta. Etuvilkut on vaihdettu ainakin (pellisaksilla sorvattu). Oliskos jollain tarkkaa tietoo noista takavaloista,et kuuluuko noi isot tohon? Ja sitten päivän saldoa. Kovin oli paskasta hommaa toi pilkkominen... Hiukan loi uskon puutetta tällaselle perus timperjackille=0 Quote
toroidi Posted January 25, 2014 Posted January 25, 2014 Onkohan tämä ovenluovuttaja sama "Tenkasen vanha" joka oli yhden tutun projektina joskus 10 vuotta sitten? Quote
Guest Zoltan Posted January 26, 2014 Posted January 26, 2014 Aikas mageeta, jos sillä on tällainen kulttuurihistoriallinen tausta. Näin äkkiseltään sanoisin, että sama auto :) Sun täytyy ottaa orkkis kilpi selville... Ja mitään muuta musiikkia ei tule autossa sitten soittaa :D Quote
Jaku82 Posted January 26, 2014 Posted January 26, 2014 (edited) hyvä löytö ,pitäiskö sanoa onnea uudelle projektille! Ite tuppaa löytää ihme paskaläjiä.. Heh Edited January 26, 2014 by Jaku82 Quote
Jaku82 Posted January 26, 2014 Posted January 26, 2014 (edited) Meinaatko laittaa tilalle viel töttörövilkut? Edited January 26, 2014 by Jaku82 Quote
Kemin Karavaanari Posted January 26, 2014 Posted January 26, 2014 (edited) Tulikohan isot takavalot Elokuussa '61. em. Syystä tallikaverit painostavat mainostamaan omaa junistani kuuskakkoseksi vaikka tehty Elokuussa 61 Edited January 26, 2014 by Kemin Karavaanari Quote
HBR Posted January 26, 2014 Author Posted January 26, 2014 Onkohan tämä ovenluovuttaja sama "Tenkasen vanha" joka oli yhden tutun projektina joskus 10 vuotta sitten? Aika hauska juttu olis jos on sama pirssi=) Aikamoinen kiertokapula toi on noitten luovareitten perusteella ollu. Toi rekkari ei viittaa samaan,muuten kyllä yhtäläisyyksiä autossa on. Meinaatko laittaa tilalle viel töttörövilkut? Ajatuksessa ollu vaihtaa tosta punasesta. Tulikohan isot takavalot Elokuussa '61. em. Syystä tallikaverit painostavat mainostamaan omaa junistani kuuskakkoseksi vaikka tehty Elokuussa 61 Sittenhän ne isot on oikeet tohon. Tullu tehtaalta ulos lokakuussa,kun taas toi toinen helmikuussa. Sitten päivän saldoa...Suurin osa palasista vaan heppailtu jos tarvii ottaa takapakkia=) Sanokaa viksummat heti jos mää meen noide palapelien kans pers eel puuhun! Quote
HBR Posted January 31, 2014 Author Posted January 31, 2014 Oiskos kellään neuvoa antavaa??? Ostin projektia varten elämäni ensimmäisen migin huutonetin kautta,vanha walliuksen voimavirta masiina. Ongelmaan/vikaan törmänny pari kertaa,tänään viimeksi. Ekalla kerralla hitsattava kappale oli tallin rautakynnyksellä joka on maadoitettu talossa/tallissa lattiaverkon kanssa, savut tuli eli lankakerän alku tai se väli mikä menee langansyöttörullille meni hehkupunaseksi ja sulatti sen muovisen ohjaus hiipelin ja sit tänään normaalisti aloitin tota torsoa liimaamaan ni taas kauhee savu tallis. Lopuks hokasin et oli korissa kiinni sellanen rautakehikkoinen halogeeni josta se oli taas yhteydessä tallin maadoitukseen. Mistä moinen voi johtua? Sulakkeet pysyy ja vikavirrat päällä. Kuva vielä pömpelistä jos se jotain auttaa.... Quote
MicaL Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 (edited) Nyt vastuu lukijalla: Sulla ottaa lankakelasta jokin osa koneen runkoon, esim langan loppupää tai teräksinen lankakelahinkkaa koneen pelteihin.Tästä johtuen koneen hitsausvirta pääsee töpselin maajohtoa pitkin talon maadoitukseen. Ja kun alat hitsata kynnyksen päällä, niin hitsauskoneen maakaapeli maadoittaa virran ja lanka sulaa väärästä kohtaa. Voisko tuota enää vaikeammin koittaa kertoa... Edit: Näyttäis puuttuvan ainakin lankakelan jarrun osia akselin päästä, joten voi puuttua jotain myös akselin juuresta ja lankarulla pääsee hinkkaamaan koneen metalliseen runkoon ja hitsausvirta karkaa. Edited January 31, 2014 by MicaL 1 Quote
HBR Posted January 31, 2014 Author Posted January 31, 2014 Nyt vastuu lukijalla: Sulla ottaa lankakelasta jokin osa koneen runkoon, esim langan loppupää tai teräksinen lankakelahinkkaa koneen pelteihin.Tästä johtuen koneen hitsausvirta pääsee töpselin maajohtoa pitkin talon maadoitukseen. Ja kun alat hitsata kynnyksen päällä, niin hitsauskoneen maakaapeli maadoittaa virran ja lanka sulaa väärästä kohtaa. Voisko tuota enää vaikeammin koittaa kertoa... Edit: Näyttäis puuttuvan ainakin lankakelan jarrun osia akselin päästä, joten voi puuttua jotain myös akselin juuresta ja lankarulla pääsee hinkkaamaan koneen metalliseen runkoon ja hitsausvirta karkaa. Joo se rulla lonkkaa miten sattuu,osuu kylkiin myös. Pitäskö sen akselin ja rungon välissä sit olla jokin eriste? Tai akselin ja kelan? Muuten se pelaa mun tietämyksellä ok,mut sit kun hitsattava kappale on yhteydessä tallin maadoitukseen niin alkaa sulaa. Huomen tutkittava kela niin ettei osuisi runkoon... Quote
Anpu Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Tollasen kun laittaa http://www.ironsec.fi/webmarket/lankakelan-adapteri-muovia-isolle-kelalle-m81899017-p-6498.html?osCsid=8v6l7j9b9t8um8a9sdus11fmo2 Quote
MicaL Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Tollasen kun laittaa http://www.ironsec.fi/webmarket/lankakelan-adapteri-muovia-isolle-kelalle-m81899017-p-6498.html?osCsid=8v6l7j9b9t8um8a9sdus11fmo2 Toikin vois käydä. On kyllä tarkoitettu keloille missä ei ole tota sun pientä keskireikää. Pitää vaan rälläköidä nykyisestä kelasta sisäosat pois. Toinen vaihtoehto on laittaa nykyisen akselin juureen jokin muoviholkki. Lisäksi tarvitset akselin päähän jonkun stopparin kun puuttuu alkuperäiset kiinnikkeet/jarruosat. Tässä olis koko paketti suoraan sun kelalle, sisältää myös kelajarrun. En vain tiedä kuka myisi suomessa: http://www.weldingtorchparts.co.uk/items/hobby_mig/spool_hub.html Quote
Lasse Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 suosittelen lämpimästi viemaan huoltoon ennekuin jotakin kallista kurvahtaa. ja sen jälkeen sulla on mikkiä loppuelämäksi. Quote
HBR Posted February 2, 2014 Author Posted February 2, 2014 Kiitos vastauksista! Ja sitten lisää kysymyksiä=) Vielä samasta asiasta,onko toi niin vanha masiina ettei ollut vielä maadoituksia? Piuhasta muistaakseni nolla irti et vikavirta pysyy päällä. Akseli on pelkkä rautaputki missä kela on,eikä siinä niin paljon välystä ole että mahtuis joku holkki väliin. Vai joutuuko siihen vaihtaa jonku muovi adapterin tilalle? Huoltoon vieminen on pyörinyt mielessä kyllä...=) Sit tosta pääprojektista... C-pilarin päätä korjatessa aloin epätoivoisesti mallaa auton mukana tullutta pariovien alle tulevaa helmaa. (Hukku se pilarin paikka vaikka oli olevinaan vähä hepattu poikki rautaa=)...) Pitkän vääntelyn jälkeen sain edes sen jotenki suoraksi ja istuu,oli noi 10mm ropellilla. Onkohan noi tarvike pellit noi huonosti istuvii aina? Salpojen paikka n.10-20mm pielessä vanhoihin paikkoihin verrattuna. Pitäisikö tiiviste urien kohtaa paremmin? Vanhassa oli vaan joku kulmarauta hitsattu tilalle niin ei ole mallia. Jos joltain löytys tolta kohtaa jotain kuvaa kuin toi helma kuuluu olla,niin olis suuri apu? Quote
MicaL Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 Toimiiko kone voima- vai valovirralla? Jos valovirtakoneesta puuttuu nollajohto niin ei käsittääkseni pitäisi toimia ollenkaan. Jos taasen maajohto puuttuu, tuntuu sekin oudolta/vaaralliselta. Jos epäilet, että koneen kytkennöissäkin saattaa olla jotain häikkää, niin tähän mennessä paras vinkki taitaa olla tuo Lassen ehdotus viedä laite huoltoon tarkastettavaksi. Näitä korjausvinkkejä on kiva kirjoitella, mutta saattaa olla kohtalokkaita jos tulee väärinkäsityksiä tai -ymmärryksiä. Quote
peruskallio Posted February 3, 2014 Posted February 3, 2014 Tässä olis koko paketti suoraan sun kelalle, sisältää myös kelajarrun. En vain tiedä kuka myisi suomessa: http://www.weldingtorchparts.co.uk/items/hobby_mig/spool_hub.html Ton näköinen hilpe itsellä samanolosen walliuksen sisuksissa. Koneessa kiinnioleva akseli on joku m10 kokoinen ja tuo muoviosa pyörii kelan mukana ja eristää langan(kelan) rungosta. samalla siinä on jousikiristys joka jarruttaa sen rullan pyörimistä ettei lankaa pääse pyörimään rullalta solmuun koneen sisälle. Jos tuossa masiinassa on vain joku putki joka kiinni koneen rungossa ja kela pyörii sen ympärillä, pääsee sama jännite kuin langassa sitä suojamaata pitkin sun sähköverkkoon. En sitten tiedä mistä savu johtuu, mutta tasa ja vaihtojännite sekaisin voi aiheuttaa mielenkiintoisia ilmiöitä. muovinen lankarulla, niinkuin edellä mainittiin, olis sitten se toinen ratkaisu Quote
HBR Posted February 4, 2014 Author Posted February 4, 2014 Tuli sit tänään käytyä tattiksel hitsikone huollos vielä utelemas asiasta. Siellähän oltiin samaa mieltä että kela pitää olla eristetty koneesta, helpoin ratkaisu oli muovinenkela ja sellanen tuli mukaan. Illalla tuli kokeiltuu,niin hävis myysteerit=) Laite on voimavirta, se johto tais olla niin et oli laitettu loikka johto nollan ja kevin väliin, ei pysy vikavirrat sillon päällä. Ja ne savut tuli ku siin kelan ja syöttörullien välil on jokin muovinen ohjausputki tjn, ja se sytty palaa. Pikku paniikki hetken ennenku tajus mikä siel konees palaa=). Quote
KimmoH Posted February 6, 2014 Posted February 6, 2014 Tiivisteurien kohtaamisesta... tää voi mennä tietty metsäänkin kun kyseessä on junis mutta mulla ainakin pallukassa osui nuo alahelman ja ovenpielen tiivisteurat just eikä melkein kohdalleen. Ja viikonloppuna kun tuohon tiivisteen painelin kiinni, niin jos eivät olisi olleet kohdallaan, niin tiivisteellä olisi voinut heittää vesilintua. Quote
Tanhis Posted February 6, 2014 Posted February 6, 2014 Kyllä niiden tiivisteurien kuuluu kohdata sulla on ilmeisesti tuollainen yleismallin korjauspelti millä kannattaa heittää vesilintua kun sama pelti vaikuttaa myös pariovien kiinnipysymiseen. Tässä muutama kuva nos helman pariovien kiinnikkeistä Quote
mikan Posted February 6, 2014 Posted February 6, 2014 Olikos Virtasen pajalta saatavissa myös noita kynnyksiä? t. Mika Quote
Guest Protege Posted February 6, 2014 Posted February 6, 2014 Mulla kanssa oli ongelmia tuon B-laatuisen helmapellin kanssa. Muuten ei projektia kannata matkia, kun tuosta korista tulikin vahingossa tuollanen customi, kun kori jäi liian alas verrattuna lattiaan, siitä tuo porrastus. Takakyljen ja b-pilarin mukaan helma tuli paikoilleen oikeaan kulmaan, mutta tiivisteuran reunapelti on mun mielestä väärässä kulmassa kun sekin menee loivasti alaviistoon. Sivuovien lukitustappien kolot on liian pienet, joutuu dremelöimään suuremmiksi. Tässä sun kuvasta katsottuna omasta olen poistanut kyseisen lipareen, eihän tiivisteurassa mitenkään voi tollasta giljotiinin terää olla? -Sami- Quote
HBR Posted February 6, 2014 Author Posted February 6, 2014 Kyllä niiden tiivisteurien kuuluu kohdata sulla on ilmeisesti tuollainen yleismallin korjauspelti millä kannattaa heittää vesilintua kun sama pelti vaikuttaa myös pariovien kiinnipysymiseen. Tässä muutama kuva nos helman pariovien kiinnikkeistä Jes,ei oo montaa kappaletta hyödyks mitä tullu ton punasen mukana=) Ja just tilasin rutsilta b-pilarin pätkän...ei muutaku lisää peltiä tilaten... Olikos Virtasen pajalta saatavissa myös noita kynnyksiä? t. Mika Missä tällanen Virtanen toimii/vaikuttaa? Oisko yhteystietoja? Mulla kanssa oli ongelmia tuon B-laatuisen helmapellin kanssa. Muuten ei projektia kannata matkia, kun tuosta korista tulikin vahingossa tuollanen customi, kun kori jäi liian alas verrattuna lattiaan, siitä tuo porrastus. Takakyljen ja b-pilarin mukaan helma tuli paikoilleen oikeaan kulmaan, mutta tiivisteuran reunapelti on mun mielestä väärässä kulmassa kun sekin menee loivasti alaviistoon. Sivuovien lukitustappien kolot on liian pienet, joutuu dremelöimään suuremmiksi. nimetön.jpg Tässä sun kuvasta katsottuna omasta olen poistanut kyseisen lipareen, eihän tiivisteurassa mitenkään voi tollasta giljotiinin terää olla? nimetön2.jpg -Sami- Niin toikin jää jotenki könöttää alaspäin. Lukitustappien kolot pitäs siirtää sivusuunnas pari senttii. En sitä liparetta poistanu vielä ku se näytti et se on silti koko listan syvyyden silti pois linjaltaan. En taida tosta yrittää ees,joutuu sen uuden tilaa. Oiskos ehdotuksia,Paruzzillakin tais olla useampi vaihtoehto? Tänää väkistelin rungonpoikki palkkeja joista menee lämpöputki läpi,mistä moista pelliputkee saa? tai tos on jollain vanhalla ränniputkel korjailtu,tietäs minkä kokoset reijät porailee niihin palkin pätkiin...? Quote
Anpu Posted February 6, 2014 Posted February 6, 2014 Tuosta Virtanen, huippu hyvää kamaa suosittelen.' http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/16956-restoration-panels-peltej%C3%A4-olariin-211/ Quote
HBR Posted February 16, 2014 Author Posted February 16, 2014 Tänään ehti jopa talliin. Päivän saldoa... Tuli paruzzilta b-pilari ja virtaselta ovihelma viikolla, helmassa mätti jokin ku jouduin siirtää 5mm niitä lukko hiipeleitä toiseen suuntaan. Kyllä ne pintapellit sit vetelee kivasti vaikka kuin koitin rauhassa edetä ja jäähytellä pisteitä,voisko johtua ku ei osaa=) Sit olis edessä noiden ovien korjailua, ei ihan oo mitoissaan edellisen korjailijan jäljiltä=) Kuhanta jaksaa ja saan uuden paineensäätimen hommattuu ja suojakaasupullon vaihettuu... Kandeeko bilteman säädintä ostaa?? Edellisessä bilteman säätimessä jotain vuotoo tjn kun nousee pikku hiljaa kulutuspaine tappiin... 1 Quote
Guest Protege Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 (edited) Miten tuo näyttää kuvassa, aivan kuin tuo etummainen noista sivuovista olisi leveämpi kuin tuo takimmainen. Se olis ainut mikä selittäisi noiden lukituskolojen sivuttaispoikkeaman.. Mutta eihän se voi olla mahdollista, eihän? Ja nämä kunnolliset painesäätimet ei nyt mahdottomia maksa, muunmuuassa Woikoski myy, itsellä toiminut jo vuosia.. http://www.hitsikauppa.fi/paineensaadin-argon-co2-p-777.html Edited February 21, 2014 by Protege Quote
HBR Posted February 21, 2014 Author Posted February 21, 2014 Miten tuo näyttää kuvassa, aivan kuin tuo etummainen noista sivuovista olisi leveämpi kuin tuo takimmainen. Se olis ainut mikä selittäisi noiden lukituskolojen sivuttaispoikkeaman.. Mutta eihän se voi olla mahdollista, eihän? Ja nämä kunnolliset painesäätimet ei nyt mahdottomia maksa, muunmuuassa Woikoski myy, itsellä toiminut jo vuosia.. http://www.hitsikauppa.fi/paineensaadin-argon-co2-p-777.html Täytyypä mittailla ku pääsee kotiin ja vertailla punasen oviin, epäilen kyllä et olis muuten ku noita alareunoja rävelletty. Joo pullon vein täytettäväksi Woikoskelle viime viikolla ja samal kyselin säädintä niin lupaili samanlaista alta kuudenkympin, taidan sen parikymppii laittaa enempi ku koikella noita biltsun juttui. Quote
HBR Posted March 15, 2014 Author Posted March 15, 2014 (edited) Pientä päivitystä=) Ovia on tullu mittailtua,muuten mitoissaan paitsi mitä on rävellelty aikasemmin.. Kaverit tuli jeesaa projektii (juomaan kaljaa ja saunoo),vähän on taas edenny hitsaamiset mut ei tän päivän osalta=) enempi suunnittelua ja tallisaunan kämmittelyä=) Parit kuvat "projektin etenemisestä" Edited March 16, 2014 by HBR Quote
eturauhanen Posted March 16, 2014 Posted March 16, 2014 Kyllähän suunnitteluun kannattaa panostaa. Hyvinhän toi edistyy. Quote
HBR Posted March 23, 2014 Author Posted March 23, 2014 Pientä edistystä töiden ohella...tää päivä oli pyhitetty hissuutteluun. Nyt alkais tavaratilan lattiarunko olee kasassa. Väliseinästä tuli vaan aika palapeli. Ilmaputkeksi löytyi 3"simons. Pitkää helmaa tehdes tuskan hiki päässä jännitin kuin koko kylki tulee vetelee mut aikas suorana pysy=) Kiitos siitä "eturauhaselle" vinkeistä! Vielä pientä puuhasteluu tän kans ja sit saa jäähä kesä tauolle, tiedossa kuplan huoltoo ja waunun eristämistä ym ennen oikeita ajokelejä ja kesätapahtumia=) Quote
HBR Posted March 29, 2014 Author Posted March 29, 2014 Hieno keväinen päivä tänään... Punaisen juniksen viimeinen päivä=) Sitte olis nurkat täys pellin kappaleita,jos jollain olis tarvetta... vois koittaa ilmoja vääntää tonne myytävien puolelle 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.