-tipi- Posted March 29, 2016 Author Share Posted March 29, 2016 Oho, onpas kumi ihan vitun joustava. Ei tuo tosin paha homma ollu purkaakaan. Tietty pitäähän ne kasatakin. Quote Link to comment
metake Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Minä olen kääntänyt kumin nurinpäin ja sitten toisella puolella takaisin oikeinpäin. Tätä yritin ensin itsekin, kun muistin jossain nähneeni sellaisen ohjeen, mutta tuskastuin kun ei homma edennyt ja siirryin raa'an voiman käyttöön rengasrautojen avittamana :) Quote Link to comment
x-pj Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Tätä yritin ensin itsekin, kun muistin jossain nähneeni sellaisen ohjeen, mutta tuskastuin kun ei homma edennyt ja siirryin raa'an voiman käyttöön rengasrautojen avittamana :) Raakaa voimaa ja pari isohkoa ruuvimeisseliä tarvittiin tässäkin menetelmässä ;) Quote Link to comment
-tipi- Posted March 30, 2016 Author Share Posted March 30, 2016 (edited) Aikamoisia kätilöitä kyllä olette, vai onko harrasteliagynegoloogin vikaa peräti. Ei tullut kyllä hiki 12t harrastelijaprässillä hommaa hoitaessa. Hyvin palstanomaisesti muuten tulee neuvoja miten jo tehty työ voidaan tehdä myös toisin, mutta varsinaisiin kysymyksiin ei tule vastausta :D Edited March 30, 2016 by -tipi- 3 Quote Link to comment
metake Posted March 30, 2016 Share Posted March 30, 2016 Hyvin palstanomaisesti muuten tulee neuvoja miten jo tehty työ voidaan tehdä myös toisin, mutta varsinaisiin kysymyksiin ei tule vastausta :D Multa meni kyllä täysin ohi se kohta jossa kyselit että miten noi saumattomat vetarin kumit parhaiten asennetaan ;) Quote Link to comment
-tipi- Posted March 30, 2016 Author Share Posted March 30, 2016 Tälleen ne saa näemmä ainakin revittyä. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 No vastaukset alkuperäiseen kyssäriin kun kerta jäi välistä :) Puolikuita rupeaisin varmaankin kyselemään kk kaupasta tai neoretrosta jos jonkunnäköinen kiire palasilla on. Tai no itse en laittaisi repro osaa vaan etsisin hyvät originaalit. Klemmari olisi hyvä olla sellainen mikä ei rypistä kumia allensa tai sitten täytyy olla tarkkana asennuksessa. Tälläinen laadukas toimii mutta pitää olla tarkkana asennuksessa itse käytän rosterisia tälläisiä. http://www.saunalahti.fi/harrihoo/septi/klemmarit.jpg Nämä olisi sitten taas vähän parempivaihtoeht mutta tarkkoja halkaisijan suhteen. http://static3.motonet.fi/img/4/450009/150/450009.jpg Ja jos sattut omistamaan klemmari pihdit niin nämä kertakäyttöiset ilmeisesti olisi kaikkista parhaat. http://www.captainsshop.fi/verkkokauppa/images/klemmari_1103_35b.jpg Quote Link to comment
TeeKoo Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 Lämmittelin vedessä CSP:n yksiosaiset kumet ja vetäisin lämpiminä ja pehmeinä vaseliinin kera paikoilleen. Youtubessa on aiheesta videoita. 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted April 1, 2016 Author Share Posted April 1, 2016 Yllättäen sai pingopangopongo-osia tehdä käypäsiksi. Säätölatoista piti sivaltaa tavaraa pois koska kolkin latat ovat näemmä hieman erilaiset kuin Kuplan latat. Kuvassa vasemmalla '64 Kuplan, sitten '64 kolkin jaboikealla rälläköidyt Taiwan-latat. 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted April 4, 2016 Author Share Posted April 4, 2016 (edited) Jos joku pyytää teiltä apua vaihdelootan nostoon, voitte sanoa että vartin homma yheltä mieheltä. Edited September 19 by -tipi- 2 Quote Link to comment
-tipi- Posted April 16, 2016 Author Share Posted April 16, 2016 (edited) Nos typ3 kiveniskupeltini ei ole enää Nos. Konetta pitäis alkaa niputtamaan. Edited September 19 by -tipi- Quote Link to comment
Tanhis Posted April 18, 2016 Share Posted April 18, 2016 Mites ton fullflo nipan meinaat toteuttaa. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 18, 2016 Author Share Posted April 18, 2016 Pumpunkannesta ulos ja tuosta sisään. Modauksiahan joutuu varmasti takakannekkeeseen ja puhallinkoppaan tekemään. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 19, 2016 Author Share Posted April 19, 2016 Miten lähtee kolkin huohotinpönttö irti? Ei näy semmosta mutteria kuin kuplassa. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted April 19, 2016 Share Posted April 19, 2016 Kyllä sen mutterin siellä pitäisi olla semmoisen muovikannen alla. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 19, 2016 Author Share Posted April 19, 2016 (edited) Niinpä näkyy, jousen alusrikan (edit #17) alla. Edited April 19, 2016 by -tipi- Quote Link to comment
-tipi- Posted May 11, 2016 Author Share Posted May 11, 2016 (edited) Joo, aloin konetta kasaamaan, mut hyyty meno het alkuunsa. Vauhtis on 0,10mm vinossa, siis tuonne vauhtiksen laakerin väliin menee ilman shimmejä toiselle puolen 1,40mm rakotulkkia ja vastapuolelle 1,50mm :( 8-tapitus ja pingopango vastapainokampura. Tapit eivät pohjaa. Vauhtiksen shimmipinta on ±0,01mm kampuranvastinpintaan eli siitä ei vinous johdu. Vauhtiksen reijät on huuliltaan pörrätty, ettei ole räysteitä, jotka kantaisi. Ongelma on tappien poistaminen kampurasta, tuntuivat olevan tiukkaan krympätty, ehkä liimattu, kun eivät lähteneet lukkopihdeillä+vasaralla naputtamalla. Lisäksi lukkopihtien kärjet näyttivät jättävän tappeihin, eli tuskin ovat kovaa tavaraa. Orkkis VW kampurasta lähtee kyllä OEM tapit sormin irti. Jääkö tähän muuta vaihtoehtoa, kuin hitsata+liukuvasaroida tapit irti? Että pääsee sitten mittaamaan kunnolla kampuran päädyn ja tutkimaan ettei tappien juureen ole jäänyt vinouden aiheuttanueita räysteitä. Joo, stafan vastin pintakaan ei uudessa takovauhtiksessa ole kovin loistava, vaatii kiillotuksen sekin. Joka osa pitää tehdä itse sopivaksi 8/ Edited May 11, 2016 by -tipi- Quote Link to comment
Pasi Posted May 11, 2016 Share Posted May 11, 2016 Mulla oli ihan samanlaisia ongelmia kampiakselin ja vauhtiksen kans, vauhtipyörä ei mennyt pohjaan vaikka kuin pultilla kiristi. Akselin pää oli kiero, eli lähti reunoilta keskelle nousemaan mutta se ei selittänyt sitä miksi vauhtipyörä ei painunut pohjaan. Joko akselin tapit oli kierossa tai vauhtipyörässä vikaa. Tappeja yritettiin iroittaa lämmittämällä ja hitsaamalla pulttia jatkoksi mutta aina hitsauksesta irtosi... Meni hermot ja ostin cb:n akselin ja vakiovauhtipyörään tehtiin kasitapitus, tasapainotettu ja tuli toimiva. Tosin kone ei ole vielä kasattu... :) Quote Link to comment
-tipi- Posted September 7, 2016 Author Share Posted September 7, 2016 Kummasteltiin eräs perjantai DWL-porukalla keinuvipugeometriaa, kun maalimyyjä aprikoi parin kaljan jälkeen miltähän takahelma näyttäs ilman selpyraitoja. Siitähän se ajatus sitten katosi. Etuluukun kahvan alta löytyi varsin ikävä ylläri. Quote Link to comment
-tipi- Posted October 9, 2016 Author Share Posted October 9, 2016 Jahaa, urheilukausi päättyi viikko sitten Vaarojen Maratonin nelikolmoselle, joten ehtii taas autojakin tekemään. Koneen peltejä hapoteltu ja roiskittu semiglossit pintaan. Uudet matot tein tumman ruskeasta terassimatosta, takaa vain näppylät pois ja vuosia sitten ostetut kanttinauhat reunaan ommellen. Matot kustansivat noin 17€ :) 2 Quote Link to comment
-tipi- Posted November 15, 2016 Author Share Posted November 15, 2016 (edited) Vanhuksen sydänoperaatio on jo varsin pitkällä, tämä on siis autossa ollut 1600cc virikone. Kiinan akseli on edelleen samassa jamassa kuin keväisissä postauksissa. Ohitusleikkaus, eli fullflow onnistuu 26mm pumpulla ja sopivilla letkuilla ilman puhallinkopan puhkomista. Tällä viikolla värkkäilin biliksen vaihtovirtalaturille kannakkeet 2mm pellistä ja ruuvasin puhallinkoppaan alkuperäisen laturin jäähdytysreiän päälle peitelätkän. Aprikoin pitäisikö se jättää auki ja mitenhän kiinalaturi kestää kierroksia, hihnapyörien suhde on 1:3. Mietin myös pitäisikö puhallinkopan vasemmasta lämmityspuhalluksen lähdöstä ottaa kuristettuna puhallusta tuohon öljynsuodattimelle, vai tulpata lähtö kuten tein toiselle puolelle. Ehkä ihan viisasta oli myös kurkistaa bensapumpun kannen alle. Edited September 19 by -tipi- 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted December 24, 2016 Author Share Posted December 24, 2016 (edited) Tallitonttuiltu on lähes päivittäin. Viikko sitten viimeistelin extraöljyjäähyn kierron uusilla teflonletkuilla ja termarilaipalla. Edited September 19 by -tipi- Quote Link to comment
-tipi- Posted December 24, 2016 Author Share Posted December 24, 2016 (edited) Oops, eihän tänne ollu päivitetty koneen paikalleen nostoakaan. No se meni perinteiseen tapaan kakkosella sisään, kun unohtui aventaa kytkikoppa 12V vauhtikselle. Anyhow, viime lauantaina neppailtiin Puavon ja Harzan kanssa tarvittavat temput savujen ottoa varten ja liipastiin mylly tulille. Ja voi Tiisuksen perse että savua saatiin, pakarin ympärille käärimäni halppisthermotekki savusi aivan tolkuttoman kitkerästi! Ei kannata ensisavuja tallissa pyöräyttää näiten pakarikääreiden kanssa! [media=600x400]https://youtu.be/8eMNouCPHlk[/media] Tällä viikolla sitten kävin läpi pikkujuttuja, vuotavan pakkivalokytkimen vaihto, camper compensaattorin asennus, ohjauksen rättinivelen uusiminen, lambdamutterin hitsaus jne. Tänään tapahtui asiaankuuluva jouluvalojen asennus. NOS Jokon 1500S pakkivaloja olinkin hautonut stääshissä varmaan kymmenisen vuotta. Edited September 19 by -tipi- 5 Quote Link to comment
jaraku Posted December 25, 2016 Share Posted December 25, 2016 kyllä lähteee................................): Quote Link to comment
-tipi- Posted December 27, 2016 Author Share Posted December 27, 2016 Jouluna ajattelin Timmy!ä lämmöllä. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted December 27, 2016 Share Posted December 27, 2016 Hienoa että olet muistanut Timmy!ä lämmöllä keskellä pimeintä kaamosta. Jotenkin minusta tuntuu että Timmy! muistaa myös sinua lämmöllä kaikkina kevään ja syksyn kylminä aamuina :) Quote Link to comment
-tipi- Posted December 29, 2016 Author Share Posted December 29, 2016 Tahdistin asennettu paikoilleen. Siinä on pluutuutit, uuäspeet ja äsdeekorttipaikat, vaan Bernerin akan kyttäyssimmiä siihen ei saa. 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted January 3, 2017 Author Share Posted January 3, 2017 (edited) Ajattelin tänään katsella Katajan Championsliigamatsia Fanseatilta, mutta löysinkin itseni selältään Timmy!n alta.Jarrupolkimeen ei tullut tuntoa useista ilmausyrityksistä huolimatta. Lisäksi jarrupoljin ei noussut aina kokonaan ylös, vaan silloin tällöin jumitti puoleen väliin. Niinpä ajattelin vaihtaa pääsylkän kokonaan. Imaisin koko järjestelmän tyhjäksi ja irrottelin vanhat kamat. En löytänyt vanhasta sylkästä muuta vikaa, kuin varsin paljon roskia. Laitoin kuitenkin uuden sylkän, kun moinen hyllyssä valmiina oli. Samalla uusin molemmat etuputket, ihan vain varmuuden vuoksi. Eipähän mennyt ilta hukkaan, kun Katajakin hävisi. Edited January 4, 2017 by -tipi- 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted January 9, 2017 Author Share Posted January 9, 2017 Viikonloppuna laittelin sisälmyksiä kuosiin, yllätyksenä ei tullut että kuskinpenkin selkänojan runko oli päreinä, en muista purkaneeni ilmajääyistä yhtään ehjää penkkiä. Timmy!n palli oli harvinaisen päreinä, vaikka jousisto sitä suht hyvin läjässä pitikin. Runko oli kolmessa osassa ja alareunassa oleva putki puutui kokonaan. Hitsailin rungon läjään ja laitoin jousiston päälle lakanakankaan, etttei heinät puske siitä niin helposti läpi. Lisäsin kerroksen öljynimeytysmattoa toppaukseksi ja sitten vielä lakana siihen päälle, koska alkuperäisessä paallisessä on isoja reikiä. Takapenkinkin jousiston ja heinän väliin ujutin lakanakangasta, ettei heinäpuru varise niin hanakasti penkin alle tulevaan aktiivisubbariin. Sähkötkin tuli viimeisteltyä, takapenkin alla oleva tuulilasille hönkyvä puhallin toimii nyt käsärin alla olevasta alkuperäisestä takajalkatilan lämmityksensäätövivusta. Ja VDO:n öljynpaine & -lämpömittarit löysivät paikkansa kojelaudan alta. Auto olisi nyt jarrujenilmausta ja kytkimen säätöä vaille leimakunnossa! 3 Quote Link to comment
-tipi- Posted January 10, 2017 Author Share Posted January 10, 2017 (edited) Tässäpä muutama tunnelmakuva, koska "pics or didn't happen". Edit: Jahas Nokia taas kippas kuvan selälleen. Kytkin alustavasti säädetty, vinkkejä kaivataan jarrujen ilmaukseen. Jarruja koitettu ilmata alipeinehimmelillä sekä perinteisesti polkien, mutta ei vain poistu ilma jostain, koska jarrut joten kuten toimii, mutta silti painuu poljin pohjaan. Epäilen etusatuloita, joku vinkkii oli interwebissä että kiilaisi polkimen pohjaan yön yli, jota kokeilin huonolla menestyksellä. Edited January 10, 2017 by -tipi- Quote Link to comment
Jiibee Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Ihan hatusta vetäistynä: Olisiko joku / jotkut jarruletkuista muuttuneet takaiskuventtiileiksi..? Tähän vaivaan tulee törmättyä nykyään melko usein ja tullut kuultua huhuja että nykyisillä (ainakin halvimmilla) jarrunesteillä olisi kumia turvottavia ominaisuuksia..? Quote Link to comment
JM Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Oliko tässsä kiinan levyt eessä? Mulla onnistu kun työnsin lääkeruiskulla sylinteriltä päin. 1 Quote Link to comment
NO H2O Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Satula irti, ilmausnippa taivasta kohti sojottamaan ja jokin latta, tms. pökäle palojen väliin ja ilmaus noin... Auttaisikohan tuommoinen kikkailu? 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted January 10, 2017 Author Share Posted January 10, 2017 Kaikki letkut uusia. Kiinalevyt juu, juttua tuossa edellisellä sivulla. Jani työnsitkö siis pääsylinteriltä päin, vai satulalta? Pitää koittaa irrottaa satulat jos ei muukaan auta, hyvä ois tietty nähdä satulan sisään miten kanavat on porattu. Näähän oli jotain kakkakopan satulan kopsuja. Quote Link to comment
multanen Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Nouseehan se jarrupoljin nyt ylös kunnolla? Mainitsit ylempänä että jäi poljin jäi alas puoleen väliin ja ropelsit sitten pääsylinteriä. Polkimen pitäisi kuitenkin mielestäni nousta omin voimin ylös, pääsylinterin männän pitäisi vain "seurata poljinta" eikä työntää sitä edellään. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 10, 2017 Author Share Posted January 10, 2017 Poljin nousee ylös ja pääsylkkä palauttaa ihan OK. Puoliväliin jääminen johtui siitä että käyttötankopolkimen ja sylinterin välillä oli aivan liian lyhyeksi säädetty (tai pyörinyt itsestään koska lukitusmutteri puutui) ja tämä tanko myös jumittui sylinteriin, ja vasta irrotessa poljin nousi kokonaan ylös. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Voit tietty koettaa ihan painovoimankin hoitaa ilmauksen. Quote Link to comment
JM Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Kaikki letkut uusia. Kiinalevyt juu, juttua tuossa edellisellä sivulla. Jani työnsitkö siis pääsylinteriltä päin, vai satulalta? Pitää koittaa irrottaa satulat jos ei muukaan auta, hyvä ois tietty nähdä satulan sisään miten kanavat on porattu. Näähän oli jotain kakkakopan satulan kopsuja. Pyöräsylinteriltä päin. Mielellään 100ml ruisku tai isompi, etrasta sopiva letkunpätkä väliin. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 10, 2017 Author Share Posted January 10, 2017 Satulan irrotus ei auttanut, seuraavaksi ettimään ruiskua, jossain mulla oli 100ml ruuttakin. Alkaa jo kohta ahistaa. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 11, 2017 Author Share Posted January 11, 2017 Pitää koittaa tällä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.