Jump to content

Aloittelijan hölmöt kysymykset


Guest Skipi_

Recommended Posts

Posted

Hih.Kysyjän kannattaa kertoa vähän lähtötietoja kuten onko moottori vakio ja vaikka sen numerokin.004 välys kävi ameriikassa jos tarrassa luki mutta muutettiin 006:ksi kun moottoreita ei oikeasti kylmänä säädetty.Netistä löytyy kyllä oikeitakin tietoja.

Posted

Ei ole vakio.. lohko ad159413 vakio iskulla ja 92 pytyillä. 2-reikäkannet. Laskettu ja vissiin kaiveltu kanavia. Vakiomittaiset tönarit ja keinut pallopääruuveilla. Ja se joku mieto virinokka. Venttiileistä ei tietoa. Käärmeenpesä ja tupla dellortot nurkissa. Vähän arpapeliä koko motti kun edellinen omistaja teettänyt koneen jossain eikä sillä pajalla ollut enää muistikuvia millä hiluilla tuo on kasattu :(

  • Like 1
Posted

Mistä löytäisin pakoventtiilit type 4 -koneeseen? Kakslitrainen CU ja tulee 1.7 l kannet. Mitat pitäisi olla 34/8/117. Olen katsellut kaupat mitä tiedän (Aircooled, Hot Cars, CSP) ja ei näytä löytyvän.

Posted

B20 Volvon pakovettiili. On kylläkin mitoiltaan 35×116,5×8 mut siintä minä ainakin tekisin.

Tilasin tovi sitten tämmöiset, niin saa projektin etenemään.

Guest Järilä
Posted (edited)

Juuh tuota... Muutamat pakoputken kiinnityksen kierteet korkkas kansista. Löysin pultinreikien takaa tilaa, joka näyttäisi olevan juuri sopivan kokoinen hieman kavennetulle mutterille. Mutterien avulla voisi toteuttaa läpipultit eikä tarvitsisi tehdä uusia kierteitä.

 

Onko tämä kolo oikeasti tarkoitettu muttereille? Voiko tuommoiset läpipultit edes tehdä?

 

Kuva on vahingossa ylösalaisin.

post-3245-0-39637600-1463084411_thumb.jpg

Edited by Järilä
Guest Järilä
Posted

Joo vetäsen baercoilin tuohon. Näyttävät vaan ihan siltä niinkuin tuohon koloon menis just sopivasti mutteri läpipulttia varten...

  • 3 weeks later...
Guest py_ry
Posted (edited)

Nyt olis koneen rakennus ajankohtainen. Tunnus B0343437.

 

Vakio 69 kampi, 6kg vauhtipyörä

87 mäntäsylinteri sarja (hypereutectic)

Nokaksi englen w100 tai scat c35, muitakin voi ehdottaa. Kokemuksia tästä kombosta?

 

2reikäkannet ja samoin nurkkakaasarit ostoslistalla.

Edited by py_ry
Posted

Kuka myy type 4sen variantin madallusjousia???? Tai miten olis fiksuinta hoitaa tuo kyseinen homma,

nyt ei ole kyse tontituksesta vain hieman laskea alustaa....

Lontoon kielellä tietoa löytyy kun jaksaa kuuklailla, eteen käy n.-84 mallin bmw316 etuvieterit, pienempi madallus tulee 323 vietereillä.

Tää siis muistikuva, kandee varmistaa. Takaosan madalluksesta en oo ollu kiinnostunut,lähinnä korotuksesta niin ei osaa sanoa siitä.

Guest py_ry
Posted

Mitä eroa on noilla lohkon pinnapulteilla 1 ja 2 reikästen kansien välillä? Voiko vaihtaa vain kannet keskenään vai joutuuko vaihtaan nuo pinnapultitkin? 8mm pultit nyt kammion puoliskoissa paikoillaan.

Posted

Mitä eroa on noilla lohkon pinnapulteilla 1 ja 2 reikästen kansien välillä? Voiko vaihtaa vain kannet keskenään vai joutuuko vaihtaan nuo pinnapultitkin? 8mm pultit nyt kammion puoliskoissa paikoillaan.

Ylärivin keskimmäiset joudut vaihtamaan tai muokkaamaan sopiviksi, yksreikäkansien kanssa nuo on pidemmät.

Guest py_ry
Posted

Okei. Täytyypä tutkia kun saan ne kannet että miten olis fiksuin tehä.

Guest Järilä
Posted (edited)

Nyt en tajua...

Oon vaihtamassa jarukenkiä uusiin, mutta nyt ei jarrukilpi tahdo mennä sisään. Tuntuu että kengät olis liian isot/ulkona. Tähtimäinen säätöpala on ihan pohjassa ja vanhat jarrukengät on täysin saman kokoiset, ellei jopa samaa valmistajaakin. Ilmausruuvikin on avattu ja oon koettanut painaa mäntiä sisään. Ei auttanut.

Vinkkejä ongelmaan ennen kuin ontan rälläkän esiin ja hipasen pari mm pois jarrukengän ja männän välistä?

Edited by Järilä
Posted

Nyt en tajua...

Oon vaihtamassa jarukenkiä uusiin, mutta nyt ei jarrukilpi tahdo mennä sisään. Tuntuu että kengät olis liian isot/ulkona. Tähtimäinen säätöpala on ihan pohjassa ja vanhat jarrukengät on täysin saman kokoiset, ellei jopa samaa valmistajaakin. Ilmausruuvikin on avattu ja oon koettanut painaa mäntiä sisään. Ei auttanut.

Vinkkejä ongelmaan ennen kuin ontan rälläkän esiin ja hipasen pari mm pois jarrukengän ja männän välistä?

Onhan ne hilppeet siinä jarrukenkien välissä varmasti oikeinpäin?

Nimim. joskus muinoin itekkin taistelin ennenkuin hokasin...

Guest Järilä
Posted

Niin siis tarkotin jarrurumpua! Ei vaan halua mahtua paikalleen. Toisen puolen hilppeet meni paikalleen ilman ongelmia.

Kiitoksia taas vinkeistä. Täytyykin tarkistaa nuo palat jarrukenkien alla ja vähän vaikka hioa olaketta tasasemmaksi.

Guest py_ry
Posted

Mikä olis palstalaisten mielestä paras liima/ tiivistysaine kampikammion puoliskojen väliin?

Ja tarviiko moottorin sisäänajoon öljyn sekaan jotain lisäainetta? Entä Mikä öljy?

Posted

Mikä olis palstalaisten mielestä paras liima/ tiivistysaine kampikammion puoliskojen väliin?

Ja tarviiko moottorin sisäänajoon öljyn sekaan jotain lisäainetta? Entä Mikä öljy?

Wolkkarin oma on paras, saatavuus huono...toiset käyttää lisäainetta,toiset ei...öljyt oman maun mukaan...

Mut oisko millään mahdollista kokeilla joskus tota hakua kun kaikki sun kysymykset on kysytty sata kertaa aiemminkin jne.....

Posted

Jep,

no itellä konerempan jälkeen halvin mahdollinen öljy koneeseen ja  kojon jälkeen sitte 20-50w Castrolia mottiin.
Kukin tekee miten on hyväksi havainnu.

  • 3 weeks later...
Posted

Onko näin että olkatappikeulan raidetangot on erilaiset kuin pallonivelkeulan, siis sisemmät päät, meinaan että kun tilasin lyhennetyt raidetangot, 8/65- pallonivelkeulaan, autoni on -67, niin sisemmät nivelet oli liian isot sektorivarteen!! Ja olkaan sopiva.

Posted

Itse ruuvaisin katkaisijan irti ja menisin käymään sen kanssa autotarvikeliikkeessä. Luulisi löytyvän hyllystä.

Posted

Ovatko nuo kirkkaat vilkut kuplan vanhanmallisia vastaavat vai jotkin sekalaiset kuorma-auton äärivalot?

Näyttää kuorma-auton äärivaloilta. Mulla on tuommoset joka kulmassa (takana punaiset tieteski).

Posted

Ovatko nuo kirkkaat vilkut kuplan vanhanmallisia vastaavat vai jotkin sekalaiset kuorma-auton äärivalot?

 

Näyttää kuorma-auton äärivaloilta. Mulla on tuommoset joka kulmassa (takana punaiset tieteski).

 

-63 stanussa oli mulla tommoset kapeet vilkut.

Mulla on kanssa -63 kapeet vilkut, pystyykö joku kertoa erot vilkuista????millä vw:n omat vilkut eroo k-auton äärivaloista.....

Posted

Kuplan vilkuissa erilliset kromikuoret,nuo uudehkot äärivalot kokonaan muovisella kuorella,60-luvulla äärivaloissakin oli sama kromikuori kuin Kuplan vilkussa,polttimon pidin vain erilainen.

Posted

Nyt kun on uus lohko matkalla nii kysyisinkin että mitkäs pinnapultit kannattaa laittaa 84x92 kompoon? Nuita pulttejahan on vaikka minkälaisia joten oliskos kokemusperäistä infoa jaella?

 

Toinen yyber tyhmä kysymys, IRS tukivarren sisempi uretaanipusla setti, niin käyhän se suoraan paikalleen ilman modauksia? Kuinkas ne isot prikat näissä asettuu? Molemmat samalle puolelle? Onko 1302/03 sama pusla kuin T3?

  • 2 weeks later...
Posted

Osaisikohan joku kertoa minne menee moottoritilan diagnostiikkaboksilta lähtevät johdot? Yhtyykö ne jossain palkin sisällä muihin johtoihin, vai meneekö etten saakka vai minne. Tarkoituksena poistaa tuo rasia konetilasta ja aattelin että saisiko johdot vedettyä jompaankumpaan suuntaan läpi.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...