hpa Posted May 4, 2016 Share Posted May 4, 2016 Hih.Kysyjän kannattaa kertoa vähän lähtötietoja kuten onko moottori vakio ja vaikka sen numerokin.004 välys kävi ameriikassa jos tarrassa luki mutta muutettiin 006:ksi kun moottoreita ei oikeasti kylmänä säädetty.Netistä löytyy kyllä oikeitakin tietoja. Quote Link to comment
Vesa Posted May 5, 2016 Share Posted May 5, 2016 Ei ole vakio.. lohko ad159413 vakio iskulla ja 92 pytyillä. 2-reikäkannet. Laskettu ja vissiin kaiveltu kanavia. Vakiomittaiset tönarit ja keinut pallopääruuveilla. Ja se joku mieto virinokka. Venttiileistä ei tietoa. Käärmeenpesä ja tupla dellortot nurkissa. Vähän arpapeliä koko motti kun edellinen omistaja teettänyt koneen jossain eikä sillä pajalla ollut enää muistikuvia millä hiluilla tuo on kasattu :( 1 Quote Link to comment
Tutkija Posted May 5, 2016 Share Posted May 5, 2016 Tuo venttiilivälyksen muutos isommaksi tarralapussa ajoittuu samaan aikaan keinuvivun välityksen muuttumiseen 1:destä -> 1.1:seen. Quote Link to comment
Vesa Posted May 5, 2016 Share Posted May 5, 2016 Näkeekö nuista keinuista päällepäin onko ne 1 vai 1.1? Quote Link to comment
Tutkija Posted May 5, 2016 Share Posted May 5, 2016 Näkee 1.1 on keinun keskivaiheilla sivussa kaksi pystysuoraa nystyrää. 1 välityksellä olevissa ei nystyröitä ole. Quote Link to comment
Hanttapuli Posted May 5, 2016 Share Posted May 5, 2016 Mistä löytäisin pakoventtiilit type 4 -koneeseen? Kakslitrainen CU ja tulee 1.7 l kannet. Mitat pitäisi olla 34/8/117. Olen katsellut kaupat mitä tiedän (Aircooled, Hot Cars, CSP) ja ei näytä löytyvän. Quote Link to comment
Tutkija Posted May 5, 2016 Share Posted May 5, 2016 B20 Volvon pakovettiili. On kylläkin mitoiltaan 35×116,5×8 mut siintä minä ainakin tekisin. 1 Quote Link to comment
Hanttapuli Posted May 5, 2016 Share Posted May 5, 2016 Ok. Kiitos vinkistä! Pahasti näyttää siltä, että pitää säveltää jostain isommasta lautasesta. Quote Link to comment
Hanttapuli Posted May 6, 2016 Share Posted May 6, 2016 B20 Volvon pakovettiili. On kylläkin mitoiltaan 35×116,5×8 mut siintä minä ainakin tekisin. Tilasin tovi sitten tämmöiset, niin saa projektin etenemään. Quote Link to comment
Guest Järilä Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 (edited) Juuh tuota... Muutamat pakoputken kiinnityksen kierteet korkkas kansista. Löysin pultinreikien takaa tilaa, joka näyttäisi olevan juuri sopivan kokoinen hieman kavennetulle mutterille. Mutterien avulla voisi toteuttaa läpipultit eikä tarvitsisi tehdä uusia kierteitä. Onko tämä kolo oikeasti tarkoitettu muttereille? Voiko tuommoiset läpipultit edes tehdä? Kuva on vahingossa ylösalaisin. Edited May 12, 2016 by Järilä Quote Link to comment
metake Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 Tuohon on melkoisen helppo vetää helicoil jolla korjaa kierteen, joten itse suosittelisin sitä. Quote Link to comment
Guest Järilä Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 Joo vetäsen baercoilin tuohon. Näyttävät vaan ihan siltä niinkuin tuohon koloon menis just sopivasti mutteri läpipulttia varten... Quote Link to comment
Guest py_ry Posted May 31, 2016 Share Posted May 31, 2016 (edited) Nyt olis koneen rakennus ajankohtainen. Tunnus B0343437. Vakio 69 kampi, 6kg vauhtipyörä 87 mäntäsylinteri sarja (hypereutectic) Nokaksi englen w100 tai scat c35, muitakin voi ehdottaa. Kokemuksia tästä kombosta? 2reikäkannet ja samoin nurkkakaasarit ostoslistalla. Edited May 31, 2016 by py_ry Quote Link to comment
Soukka Posted May 31, 2016 Share Posted May 31, 2016 W110 engle voisi olla myös ihan hyvä jos laittaa käärmeenpesän ja nurkat. Quote Link to comment
sleepercooler Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Kuka myy type 4sen variantin madallusjousia???? Tai miten olis fiksuinta hoitaa tuo kyseinen homma, nyt ei ole kyse tontituksesta vain hieman laskea alustaa.... Quote Link to comment
tolvana Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Kuka myy type 4sen variantin madallusjousia???? Tai miten olis fiksuinta hoitaa tuo kyseinen homma, nyt ei ole kyse tontituksesta vain hieman laskea alustaa.... Lontoon kielellä tietoa löytyy kun jaksaa kuuklailla, eteen käy n.-84 mallin bmw316 etuvieterit, pienempi madallus tulee 323 vietereillä.Tää siis muistikuva, kandee varmistaa. Takaosan madalluksesta en oo ollu kiinnostunut,lähinnä korotuksesta niin ei osaa sanoa siitä. Quote Link to comment
Guest py_ry Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Mitä eroa on noilla lohkon pinnapulteilla 1 ja 2 reikästen kansien välillä? Voiko vaihtaa vain kannet keskenään vai joutuuko vaihtaan nuo pinnapultitkin? 8mm pultit nyt kammion puoliskoissa paikoillaan. Quote Link to comment
tolvana Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Mitä eroa on noilla lohkon pinnapulteilla 1 ja 2 reikästen kansien välillä? Voiko vaihtaa vain kannet keskenään vai joutuuko vaihtaan nuo pinnapultitkin? 8mm pultit nyt kammion puoliskoissa paikoillaan. Ylärivin keskimmäiset joudut vaihtamaan tai muokkaamaan sopiviksi, yksreikäkansien kanssa nuo on pidemmät. Quote Link to comment
Guest py_ry Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Okei. Täytyypä tutkia kun saan ne kannet että miten olis fiksuin tehä. Quote Link to comment
Guest Järilä Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 (edited) Nyt en tajua... Oon vaihtamassa jarukenkiä uusiin, mutta nyt ei jarrukilpi tahdo mennä sisään. Tuntuu että kengät olis liian isot/ulkona. Tähtimäinen säätöpala on ihan pohjassa ja vanhat jarrukengät on täysin saman kokoiset, ellei jopa samaa valmistajaakin. Ilmausruuvikin on avattu ja oon koettanut painaa mäntiä sisään. Ei auttanut. Vinkkejä ongelmaan ennen kuin ontan rälläkän esiin ja hipasen pari mm pois jarrukengän ja männän välistä? Edited June 8, 2016 by Järilä Quote Link to comment
Geronimo Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 Nyt en tajua... Oon vaihtamassa jarukenkiä uusiin, mutta nyt ei jarrukilpi tahdo mennä sisään. Tuntuu että kengät olis liian isot/ulkona. Tähtimäinen säätöpala on ihan pohjassa ja vanhat jarrukengät on täysin saman kokoiset, ellei jopa samaa valmistajaakin. Ilmausruuvikin on avattu ja oon koettanut painaa mäntiä sisään. Ei auttanut. Vinkkejä ongelmaan ennen kuin ontan rälläkän esiin ja hipasen pari mm pois jarrukengän ja männän välistä? Onhan ne hilppeet siinä jarrukenkien välissä varmasti oikeinpäin? Nimim. joskus muinoin itekkin taistelin ennenkuin hokasin... Quote Link to comment
Jorrma Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 Jarrukilpi vai rumpu ei mene paikalleen? Rummut uudet? Vai vanhat joihin jäänyt reunaan olake minkä voi rälläkällä ajaa pois. Quote Link to comment
Guest Järilä Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 Niin siis tarkotin jarrurumpua! Ei vaan halua mahtua paikalleen. Toisen puolen hilppeet meni paikalleen ilman ongelmia. Kiitoksia taas vinkeistä. Täytyykin tarkistaa nuo palat jarrukenkien alla ja vähän vaikka hioa olaketta tasasemmaksi. Quote Link to comment
Guest py_ry Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Mikä olis palstalaisten mielestä paras liima/ tiivistysaine kampikammion puoliskojen väliin? Ja tarviiko moottorin sisäänajoon öljyn sekaan jotain lisäainetta? Entä Mikä öljy? Quote Link to comment
tolvana Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Mikä olis palstalaisten mielestä paras liima/ tiivistysaine kampikammion puoliskojen väliin? Ja tarviiko moottorin sisäänajoon öljyn sekaan jotain lisäainetta? Entä Mikä öljy? Wolkkarin oma on paras, saatavuus huono...toiset käyttää lisäainetta,toiset ei...öljyt oman maun mukaan...Mut oisko millään mahdollista kokeilla joskus tota hakua kun kaikki sun kysymykset on kysytty sata kertaa aiemminkin jne..... Quote Link to comment
Geronimo Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Jep, no itellä konerempan jälkeen halvin mahdollinen öljy koneeseen ja kojon jälkeen sitte 20-50w Castrolia mottiin.Kukin tekee miten on hyväksi havainnu. Quote Link to comment
x-pj Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 tässä muutamia öljyaiheita, lisää löytyy jos viitsii kaivella http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/10251-mit%C3%A4-%C3%B6ljy%C3%A4-koneeseen/ http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/9413-moottori%C3%B6ljy/ http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/17958-mik%C3%A4-%C3%B6ljy-sis%C3%A4%C3%A4najoon/ Quote Link to comment
sleepercooler Posted July 3, 2016 Share Posted July 3, 2016 Onko näin että olkatappikeulan raidetangot on erilaiset kuin pallonivelkeulan, siis sisemmät päät, meinaan että kun tilasin lyhennetyt raidetangot, 8/65- pallonivelkeulaan, autoni on -67, niin sisemmät nivelet oli liian isot sektorivarteen!! Ja olkaan sopiva. Quote Link to comment
sleepercooler Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 -71 Variantin jarruvalo kytkin sökö, käykö tämä esim tilalle: http://www.aircooled.fi/tuote/3101/jarruvalon-kytkin-2napainen-t12-1laatu vai pitääkö tilata jostain muualta? Quote Link to comment
Guest a-p Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Itse ruuvaisin katkaisijan irti ja menisin käymään sen kanssa autotarvikeliikkeessä. Luulisi löytyvän hyllystä. Quote Link to comment
sleepercooler Posted July 12, 2016 Share Posted July 12, 2016 -71 Variantin jarruvalo kytkin sökö, käykö tämä esim tilalle: http://www.aircooled.fi/tuote/3101/jarruvalon-kytkin-2napainen-t12-1laatu vai pitääkö tilata jostain muualta? Vastaan itselleni: kyllä käy, kiitos....... Quote Link to comment
jarkki86 Posted July 15, 2016 Share Posted July 15, 2016 (edited) Ovatko nuo kirkkaat vilkut kuplan vanhanmallisia vastaavat vai jotkin sekalaiset kuorma-auton äärivalot? Edited July 15, 2016 by jarkki86 Quote Link to comment
multanen Posted July 15, 2016 Share Posted July 15, 2016 Ovatko nuo kirkkaat vilkut kuplan vanhanmallisia vastaavat vai jotkin sekalaiset kuorma-auton äärivalot? Näyttää kuorma-auton äärivaloilta. Mulla on tuommoset joka kulmassa (takana punaiset tieteski). Quote Link to comment
jarkki86 Posted July 15, 2016 Share Posted July 15, 2016 Jep, sitä arvelinkin, eihän se toki kiellä niitä vilkuiksi laittamasta, pienemmät vain saisi olla. Quote Link to comment
Jorrma Posted July 15, 2016 Share Posted July 15, 2016 -63 stanussa oli mulla tommoset kapeet vilkut. Quote Link to comment
sleepercooler Posted July 15, 2016 Share Posted July 15, 2016 Ovatko nuo kirkkaat vilkut kuplan vanhanmallisia vastaavat vai jotkin sekalaiset kuorma-auton äärivalot? Näyttää kuorma-auton äärivaloilta. Mulla on tuommoset joka kulmassa (takana punaiset tieteski). -63 stanussa oli mulla tommoset kapeet vilkut. Mulla on kanssa -63 kapeet vilkut, pystyykö joku kertoa erot vilkuista????millä vw:n omat vilkut eroo k-auton äärivaloista..... Quote Link to comment
vwagen Posted July 15, 2016 Share Posted July 15, 2016 Kuplan vilkuissa erilliset kromikuoret,nuo uudehkot äärivalot kokonaan muovisella kuorella,60-luvulla äärivaloissakin oli sama kromikuori kuin Kuplan vilkussa,polttimon pidin vain erilainen. Quote Link to comment
Simon Templar Posted July 16, 2016 Share Posted July 16, 2016 Nyt kun on uus lohko matkalla nii kysyisinkin että mitkäs pinnapultit kannattaa laittaa 84x92 kompoon? Nuita pulttejahan on vaikka minkälaisia joten oliskos kokemusperäistä infoa jaella? Toinen yyber tyhmä kysymys, IRS tukivarren sisempi uretaanipusla setti, niin käyhän se suoraan paikalleen ilman modauksia? Kuinkas ne isot prikat näissä asettuu? Molemmat samalle puolelle? Onko 1302/03 sama pusla kuin T3? Quote Link to comment
AVe Posted July 24, 2016 Share Posted July 24, 2016 Osaisikohan joku kertoa minne menee moottoritilan diagnostiikkaboksilta lähtevät johdot? Yhtyykö ne jossain palkin sisällä muihin johtoihin, vai meneekö etten saakka vai minne. Tarkoituksena poistaa tuo rasia konetilasta ja aattelin että saisiko johdot vedettyä jompaankumpaan suuntaan läpi. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.