mikko k Posted August 11, 2016 Posted August 11, 2016 Onko tuo nelosen kaula nyt täysin kunnossa vai tai lievästi vaurioitunut? Tämänkin olisi yhdellä kuvalla voinut todeta.. Voitelun puutteesta selkeästi on kysymys, mutta vaurioituneesta ykköskaulasta ei enää kykene sanomaan, että oliko sen koneistuksessa kuitenkin jotain vikaa jota ei neloskaulalla ole ja siksi vain ykkönen olisi leikannut kiinni.
Pasi Posted August 11, 2016 Posted August 11, 2016 En nyt hoksannut tästä ketjusta mutta oliko kiertokankien alalenkit mitattu/mittautettu? Omissa aa veiveissä oli kaikissa tiukat ne, koneistamossa isonsivat ne oikeaan mittaan ja samalla mittasivat myös kampiakselista kiertokankien kaulat. Välykset tarkistettiin vielä plastigaugella.
hpa Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 (edited) Tutkin vastaavaa Okrasa 82mm iskupituista kampiakselia. Öljykanavat samanlaisella porauksella ja mitoituksella. Okrasa-akselissa hieman sirommat kierokangen kaulojen välinset osat(WEB).Okrasassa 53 mm kiertokangen kaulat. En osaa laskea kaulojen eri halkaisijasta johtuvaa öljykalvon leikkausvoiman suurenemista. Okrasa akseli valamalla valmistettu, valun jäljet nähtävissä. Edited August 15, 2016 by hpa
Maasturi Posted September 14, 2016 Author Posted September 14, 2016 Nyt asiassa on edetty eteenpäin, moottori on säädetty ja "jarruteltu" muutamia kertoja tehonmittauspenkissä hyvällä tuloksella. Uusi kampiakseli on hankittu t o i s e s t a VW osia myyvästä yrityksestä joka on tehnyt tarvittavat muutostyöt ja rakentanut sekä kasannut moottorin. Tämä "toinen" yritys oli kuulemani mukaan omannut huomattavasti paremmat tiedot ja taidot "kiinan" kampiakseleiden ominaisuuksista ja moottorin rakentamisesta kilpailukäyttöön kuin tämä edellinen xyz niminen yritys jota ei löydy Suomen yritysrekisteristä.
metake Posted September 14, 2016 Posted September 14, 2016 Uusi kampiakseli on hankittu t o i s e s t a VW osia myyvästä yrityksestä joka on tehnyt tarvittavat muutostyöt ja rakentanut sekä kasannut moottorin. Minkälaisia muutostöitä kampiakselille tehtiin?
JaniM Posted September 14, 2016 Posted September 14, 2016 (edited) No mitäs ne muutostyöt sit ovat mitä pitää tehdä? Saisko nyt tarkat ohjeet ettei mee uusi akseli rikki heti, kun seuraavaa rakennan? Edited September 14, 2016 by JaniM 1
mikan Posted September 14, 2016 Posted September 14, 2016 Bugpackin amerikkalaiseen vastapainoakseliin ei tarvinnut tehdä mitään muutoksia. Toimi ihan sellaisenaan. :-) t. Mika 1
Pepe Posted September 14, 2016 Posted September 14, 2016 Yrityksen nimeksi alkuperäiseen viestiin (#1) on muutettu ylläpidon toimesta xyz kun alkoi näyttää siltä että tässä ei oikeasti mitään selvitellä. 2
Simon Templar Posted September 14, 2016 Posted September 14, 2016 Eli jos kiinan paskakampuran ostaa keiteleen koneesta niin se toimii ihan yhtä hyvin kuin muutkin merkit? Just joo... ja nuo muutokset on sen verran salaisia että niitä ei kerrota akselin ostajalle. Kiva lähteä takuuseen sitten pyytää uutta kun siihen on tehty modauksia eikä se sillon enää ole takuunalainen. Multa ainakin tulee heti respektiä kun kertoo paljon tuommonen ihmeakseli maksaa modauksineen. 1
JaniM Posted September 14, 2016 Posted September 14, 2016 (edited) Mitä tuossa nyt pitäis edistyä? Voisiko herra K kertoa mitä on nyt tehty akseliin, kun kerran julki toit? Taas kaikkea muuta kommentoit muiden sanomisia, mutta ei kyllä sanallakaan mitään teknistä faktaa tehdyistä muutoksista, joita on muutama ihminen kysynyt. Tietty tulee taas että jokainen rakentaa miten osaa ja ei kerrota mitään faktaa taaskaan. Laitetaan lukkoon kun tieto tulee julki poppakonsteista. Enemmän mua kiinnostaa tekniikka, kuin teidän sinivalkomaalaukset vai ruskeat.. Edited September 14, 2016 by JaniM
JaniM Posted September 14, 2016 Posted September 14, 2016 (edited) Niin, sitä tekniikkaa tässä odotellessa. Näinköhän kymmenen vuoden päästä sais tietää. Nyt alkaa maasturin linja rakoileen.Taida mitään olla tehty. Uutta rautaa vaan laitettu ja toivotaan kestävän. Miksi Maasturi penää faktoja muilta, mutta itse ei anna kuitenkaan ensimmäistäkään vaikka pyydetään jopa kauniisti. Yhteistyö taitaa olla yksisuuntaista. Edited September 14, 2016 by JaniM
hpa Posted September 14, 2016 Posted September 14, 2016 Odotetaan ensin parannetun kampiakselin kilpailumenestystä.
metake Posted September 14, 2016 Posted September 14, 2016 Noniin, siivosin ketjusta taas pahimmat rönsyilyt pois, katsotaas TAAS miten se tästä tällä kertaa etenee... Ja edelleen odotan vastausta kysymykseeni, että mitä muutostöitä kampiakselille tehtiin jotta siitä tuli hyvä? Ja kuka ne muutostyöt osaa ja pystyy tekemään, ja mistä saatiin tieto tarvittavista muutostöistä? 2
ARTO Posted September 15, 2016 Posted September 15, 2016 Moderointi mielestäni poisti keskustelusta turhankin paljon viestejä kun tälle linjalle lähdettiin, lukkoon vaan jos ei maasturi aloittamaansa keskusteluun vastaa mitä pyydetään. Turhia vihjailuviestiketjuja ei tarvita.
Maasturi Posted September 15, 2016 Author Posted September 15, 2016 Elähän ritariässä hättäile, kuten aiemmin kirjoitin niin vastaukset saattavat tulla näkyviin kun asiassa edetään. Eihän kukaan kirjoita tänne tulevan lauantain 7 oikein lottoriviä kuin vasta ko:n lottoarvonnan jälkeen. metake : sinulle soitetaan puhelimitse jolloin saat vastata muutamaan kysymykseen.
Tanhis Posted September 15, 2016 Posted September 15, 2016 Monta kertaa on nyt jo kysytty mitkä ne parannukset oli mitä siihen on paja x tehnyt mitä paja y ei osannut vaikka henkilö z olikin sitä mieltä että myyjä a osaa ja myyjä b ei osaa vaikka ei koneita kasaakkaan ammatikseen. Ja kaiken päälle vielä nyt ei ole edes tiedossa mikä kampi on nyt koneeseen laitettu paikallen koska kiinalainen voi kattaa aikamoisen valikoiman eri valmistajen kampuroita. Mulla tulee nyt vain näistä vastauksista mieleen käyttää ratkaisuun toisen asteen yhtälöä josta sain vastauksesksi 2y-3.
VW-63 Posted September 15, 2016 Posted September 15, 2016 , kuten aiemmin kirjoitin niin vastaukset saattavat tulla näkyviin kun asiassa edetään. Vai SAATTAVAT "oikeat" vastaukset tulla näkyviin? Näkisin, että sellaisen paatoksellisen tiedottamisen jälkeen, mitä tässä nyt on esiintynyt, olisi vähintäänkin saatava vastaukset näkyville.
Tanhis Posted September 15, 2016 Posted September 15, 2016 Nyt asiassa on edetty eteenpäin, moottori on säädetty ja "jarruteltu" muutamia kertoja tehonmittauspenkissä hyvällä tuloksella. Uusi kampiakseli on hankittu t o i s e s t a VW osia myyvästä yrityksestä joka on tehnyt tarvittavat muutostyöt ja rakentanut sekä kasannut moottorin. Tämä "toinen" yritys oli kuulemani mukaan omannut huomattavasti paremmat tiedot ja taidot "kiinan" kampiakseleiden ominaisuuksista ja moottorin rakentamisesta kilpailukäyttöön kuin tämä edellinen xyz niminen yritys jota ei löydy Suomen yritysrekisteristä. Nyt kun tätä luen oiken ajatuksella niin tarkoittaako tämä nyt siis sitä että itse kampiakselissa ei ollut mitään vikaan alunperin vain kasausvaiheessa oltiin tehty virhe.
metake Posted September 15, 2016 Posted September 15, 2016 metake : sinulle soitetaan puhelimitse jolloin saat vastata muutamaan kysymykseen. Tuossa numero 040-511 6203, vaikka näkyyhän se tuolla profiilissakin..
Pepe Posted September 15, 2016 Posted September 15, 2016 Tämä hölmöily loppui nyt sitten tähän. En jaksa edes mitään perusteluita kirjoittaa kun suurin osa tajuaa ne jo muutenkin ja itse päätähdelle on aivan sama mitä kirjoittaa. 8
Recommended Posts